Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2008, 15:10
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Hey mensen,

volgens mij is hier al een topic over geweest maar kan hem niet vinden met zoeken xD Waar het om gaat: sanbox games. Ofwel, games met een open einde/doorspelen na het spel door te hebben gewerkt. Welke ken jij nog en heb je met veel plezier gespeeld, en welke AB-SO-LUUT niet?

Bij mij waren 'The Sims' en hele openbaring, geniaal en teveel huiswerk laten liggen door dat verdomde spel. Net als bij 'Roller Coaster Tycoon' en 'Theme Hospital'...

Verder kan ik mij niet zo een sanbox spel bedenken die mij nie beviel, wel viel GTAA tegen...
Advertentie
Oud 08-05-2008, 15:31
Verwijderd
Ik speelde vroeger vrij veel Civilization1 en alhoewel dat niet echt een strikte sandbox game is zou je wel eindeloos doorkunnen gaan. Paar maanden de collection box gekocht met alle delen en tot nu toe alleen deel 1 veel gespeeld

Verder was Simcity ook altijd erg goed te pruimen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2008, 22:06
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Theme Hospital heeft toch juist geen sandbox idee? Ik dacht dat t enkel missies waren.
Oud 10-05-2008, 08:55
Verwijderd
Is hier nu ontzettend in geknipt?

Heeft Theme Hospital niet een soort van 'free play' mode? In feite kom je dan ook in een soort sandbox terecht.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2008, 21:35
Verwijderd
Ik heb redelijk veel Civilization II en Sim City 2000 en 3000 gespeeld.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 13:24
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Citaat:
Theme Hospital heeft toch juist geen sandbox idee? Ik dacht dat t enkel missies waren.
was ook een soort freeplay zoals morridin al zei, en is dus ook aardig sandbox'ish
Oud 11-05-2008, 20:06
T_ID
T_ID is offline
Elders Scrolls 4: Oblivion

Alles uitgespeeld hebben is minder leuk, maar het kan wel, maar eer dat je álle quests hebt gedaan heb je een lange witte baard. En dan kun je nog verschillende speelstijlen proberen.

Wie Shivering Isles erbij heeft kan daarnaast ik geloof in principe onbeperkt matten om dorpjes te verdedigen. Knights of the Nine heb ik nooit gespeeld, maar al met al is heel Oblivion ingericht om door te spelen na het einde van main quests.

Wat destijds een enorme teleurstelling was, was de Free Ride mode van Mafia. Die ging vrij snel vervelen.

Je hebt de structuur van het plot bij dat spel wel nodig om het interessant te houden.
Oud 12-05-2008, 10:16
Verwijderd
Ik vermaak me altijd nog met Transport Tycoon.
Dan samen in combinatie met de open source (http://www.openttd.org/)
Heb hier toch heel wat uurtjes schooltijd mee weggewerkt en het verveelt bijna nooit.

Capitalism heb ik ook heel veel gespeeld maar stopte er na een bepaalde tijd altijd mee omdat je dan al je winst zag instorten en je flink in de schulden werkte. Maar een mooi spel om je bezig te houden.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 14:02
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
was ook een soort freeplay zoals morridin al zei, en is dus ook aardig sandbox'ish
Waar zit freeplay dan? Ik speel dit spel nou een jaar of 2 en heb nog nooit een freeplay gezien :/.
Oud 12-05-2008, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Waar zit freeplay dan? Ik speel dit spel nou een jaar of 2 en heb nog nooit een freeplay gezien :/.
Je hebt, als ik het me goed herinner, de mogelijkheid om door te spelen nadat je een level gehaald hebt. En dat is wat hij waarschijnlijk bedoeld met "Freeplay" aka Sandbox.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 16:09
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ah ja, ik wil gewoon random levels en dan kloten.
Oud 14-05-2008, 10:17
Racing Dutch
Racing Dutch is offline
SimCity
Oud 15-05-2008, 20:03
Verwijderd
Rollercoaster Tycoon 3 heb ik me goed mee vermaakt! Achtbanen bouwen en dierentuinen
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 23:33
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Online games zoals LOTR online hebben ook altijd een hoog sandbox-gehalte, omdat je de keuze hebt uit massa's quests, en er ook regelmatig nieuwe worden toegevoegd door de developers
Oud 16-05-2008, 10:03
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Probeer deze is: The Falling Sand Game

Daar gaat je huiswerk weer
Oud 16-05-2008, 11:12
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Roller coaster tycoon
Oud 16-05-2008, 12:49
Chimera
Chimera is offline
Ben altijd al een fan geweest van daar soort games. SimCity 2000 bijvoorbeeld heb ik compleet grijs gespeeld. Maar ook in Settlers en Civilisation vind ik het leuk om zonder of met erg zwakke tegenstanders te spelen zodat ik lekker m'n gang kan gaan. Ik kijk ook erg uit naar Spore.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten