Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Bekijk resultaten poll: Jubileum Wedstrijd: Welk gedicht vind jij het beste?
Gedicht 1: Telefoon 4 13.33%
Gedicht 2: Titelloos 0 0%
Gedicht 3: Verf 1 3.33%
Gedicht 4: Dieven van de schepping 0 0%
Gedicht 5: Mens met vleugels 0 0%
Gedicht 6: Een uur erna 0 0%
Gedicht 7: Titelloos 0 0%
Gedicht 8: Survival of the fittest 7 23.33%
Gedicht 9: Vertel me alles 3 10.00%
Gedicht 10: De lijn tussen leven en dood 1 3.33%
Gedicht 11: M a c h i n e 4 13.33%
Gedicht 12: Samenspraak des nachts 4 13.33%
Gedicht 13: Kras, kras, kras 1 3.33%
Gedicht 14: Titelloos 1 3.33%
Gedicht 15: Zomer ‘93 4 13.33%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2005, 22:10
Verwijderd
Ik heb alle uitgebreide andere reacties niet gelezen, want dan laat ik me toch alleen maar beinvloeden. Dus excuus voor allemaal gezwets dat toch al honderd keer gezegd is. En verder ben ik met mijn commentaar niet echt in een lieve bui vandaag, geloof ik

1. Hij loopt fijn en is ook wel leuk, maar ik vind hem zo simpel. De laatste zin is wel grappig en daar had best iets leuks van gemaakt kunnen worden, maar op de één of andere manier is dat niet écht gebeurd. Het is een beetje een dertien in een dozijn-gedicht, vind ik, waar je bij het begin eigenlijk al weer waar het gaat eindigen, terwijl dat toch juist niet de bedoeling zou moeten zijn. Dat is jammer.
En verder struikel ik over “en uitleggen, hij had het mis”. Maar dat ligt misschien aan mijn manier van lezen. En ik mis een beetje de sfeer van het schilderij. En ik vind het jammer van de niet-helemaal-correcte interpunctie.

2. Ik word soms een beetje nijdig van gedichten zonder hoofdletters. Ik moet er geconcentreerder voor gaan lezen. ik stoor mij aan het pluimen in de vijfde regel en dan ook nog eens het goedgepluimd op het eind. Het zal wel expres zo gedaan zijn, maar ik vind het toch wel jammer.
De zin tussen haakjes is mij net iets te lang.
“en de hemel bloedde op onze zwartgejaste schouders” vind ik wel heel erg mooi.
Mja, leuk, fijn woordgebruik, het loopt fijn, het past bij de sfeer van het schilderij. Eigenlijk niet echt iets op aan te merken, maar echt raken doet het me niet.

3. Ik wil ook met mijn haren kunnen schilderen en veren op draden kliederen. Er was al een discussie geweest over het ‘vindt’, toch? “nog immer laatst het best” vind ik een beetje een rare constructie. Verder vind ik ook deze niet erg bijzonder.

4. Raven “Met werelden in de schaduw van hun vleugels,”vind ik wel een mooie zin, verder weet ik niet zo goed wat ik er mee moet. Het is een beetje, gewoon.

5. Hm, ik zie hier geen vogel in hoor. Wel een engel. Dat is tenminste een mens met vleugels en daar lijkt het ook op. Of ben ik nou gek? Dat vind ik in ieder geval wel origineel. “Luchtkastelen zijn dromen gemaakt uit wolkenbedden, en engelen zijn ook ooit gewoon geboren, uit de zachtst tastbare sculpturen” De tweede strofe vind ik dan weer heel wat minder.
De volgende vijf regels vind ik dan wél weer heel erg mooi (en doen me ergens aan denken). Elkaar weer samen kussen <3.
Er zitten hele mooie zinnen in, het idee is leuk, maar sommige stukje vind ik ook weer helemaal niet bijzonder, en het einde ook niet.
Ik vind hem niet bij het schilderij passen, wel bij de sfeer van het schilderij.

6. Een uur na wat? De tweede strofe vind ik leuk, de eerste wat minder, en de derde nogal voorspelbaar na die eerste strofe. “maar hier is nog de zon, die bij ons is uitgedoofd” vind ik wel leuk.

7. Dat is vervelend van al een heleboel gedichten gelezen hebben, dat je een beetje moe wordt van rode luchten en zwarte vogels. gekeken-vergeleken is wel erg geforceerd. Het einde is best wel leuk eigenlijk. Maar het had wel mooier en netter uitgewerkt mogen worden, hoor.

8. De tweede helft vind ik helemaal wel gaaf eigenlijk. Dat stuk daarvoor ook. Eigenlijk spreek alleen de eerste strofe me helemaal niet aan. En is hij misschien net iets te lang, of zoiets. Nou ja, wel een kanshebber eigenlijk, ik vind hem leuk.

9. Argh, waarom geen interpunctie? Ik vind dat hier toch wel jammer. Verder heeft het wel een leuke vorm, dat is een pluspunt. Maar heel veel origineels kan ik er verder niet vinden. Ik vind vooral de laatste regel leuk
Maar ik hen wel, en hoe. <3

10. De vorm is jammer, ik heb bij voorbaat al geen zin om het echt te gaan lezen. En die ríjm! Verder heb ik hier niet zo veel over te zeggen eigenlijk. De titel vind ik nog wel leuk, maar het gedicht te lang.

11. De eerste strofe! De laatste strofe! <3 Vind ik allebei mooi. Vooral de allereerste en allerlaatste regel, echt geweldig. Dit is ook wel een kanshebber voor mijn stem. Ik vind alleen de 4e strofe een heel stuk minder, dat is wel jammer, want dat doet een beetje afbreuk aan het gedicht.
“Mens lens me de toekomst in --- of lanceer me” is trouwens ook heel, heel fijn.

12. Deze vond ik toen ik ze allemaal voor de eerste keer vluchtig overlas het mooist. Mare-mooi is al zo mooi. En ik houd van het woordgebruik in dit gedicht. Beducht, stoicijns, utopieën. (hmm…)
“M'n lief huilde zacht: 'Ooit stralend en groot
nu 't leven gelaten. Ook sterren gaan dood.'” Is mooi mooi. (maar doet me wel een beetje aan Harry Jekkers denken, ik weet niet helemaal waarom en het is trouwens dan wel een compliment hoor).
Oh, de titel vind ik trouwens ook fijn. En het dubbelzinnige van “scheen ze” in de tweede regel. Dat soort dingen. “bestreedt”, schrijf je dat wel zo?
He, ik weet niet of ik wel zo’n fan ben van het onderwerp van dit gedicht, maar het is zo mooi en het loopt zo fijn! Zeker weten wel een kanshebber. Hoe vaker ik hem herlees hoe meer. Het past wel heel mooi bij het schilderij.

13. “Ik vogel wat uit, goochel met kraaien,”. Hihi, dat vind ik leuk. Een vogelverklikker ook <3 Verder is het een beetje net-niet. Er zitten leuke dingen in, maar dat is het ook wel.

14. Oh, mooi is dit. Wel heel wat anders en ik geloof dat ik het niet helemaal begrijp (en dat maakt het lastiger om het goed te beoordelen.) De tweede strofe is gaaf. Mja, wel een kanshebber. Er is duidelijk over nagedacht.

15. Deze had ik nog helemaal niet gelezen En hij is mooi mooi mooi en bijzonder. Wow, ik heb gespect voor degene die dit in elkaar heeft weten te zetten. Er zitten zoveel leuke dingen in.
“je ooit zal doorkruisen
grenzen hori-zon-taal
aan de berberrode gloed
een tintelend tribunaal van
zeven zachtzwarte raven
schurkt zich neer op één lijn
de wereld krast om orde.”
<3
Ik weet niet zo goed wat ik hierover moet zeggen, ik moet hem nog maar even een paar keer herlezen.

Ok, geen stem dus nog, ik ga ze eerst later nóg een keer lezen. Maar ik twijfel tussen 12 en 15, denk ik. En sorry voor het misschien niet al te vriendelijke commentaar, ik ben een beetje moe
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2005, 06:17
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Paris schreef op 04-10-2005 @ 22:29 :
Je bent een tijdje niet op DoP en je mist vanalles. Ik zal eerst maar eens de gedichten gaan lezen.
uhuh uhuh ^^
Oud 05-10-2005, 14:55
marrel
marrel is offline
Gewoon voor elk gedicht iets getypt, enter en
vBulletin bericht
Geen geldig thread geselecteerd. Indien je op een ongeldige url geklikt hebt, neem dan contact op met de webmaster

Ik zoek nu niet ff alles opnieuw te doen, miss strakjes, maar hier mijn keuze.

Mijn 4 favorieten waren uiteindelijk 8, 11, 13 en 15.

8) Omdat het bleef boeien, ondanks opsommende manier van schrijven in de 2e strofe, das knap als dat blijft boeien vind ik altijd. Verder onverwachte wending aan het einde.

11) Vond hem heel leuk, met dat aarde aan hemel en alles wat daar verder om draait. Ook de interpunctie doet het gedicht echt eer aan vooral in de eerste 2 strofes.

13) Lekker lopend stuk waar je goed doorheen leest. Het idee van de verschrikker/vogelverklikker vind ik heel leuk. Ook de heldere manier van schrijven zonder beschrijvend te worden vind ik knap.

15) Heel mooi, knap bedacht, mooie verwoording en goed te lezen. Leuk einde ook, Laat ze chaos hand- haven, ik wil de onzichtbare, de zevende zijn.

En toen twijflede ik heel lang tussen 8 en 15. Kies nu toch voor 15.
Oud 05-10-2005, 16:47
Bird-one
Bird-one is offline
ik twijfel ook tussen 8 en 15.

8:
"zij kraaien om vrede
(nee grijpen naar macht)" en het laatste stukje vind ik erg gaaf. ik vind ook de interpretatie van het schilderij erg origineel en goed uitgewerkt.

15:
hier vind ik het einde erg leuk, sterk. maar zoals volgens mij de meeste voor mij zeggen; het begin wat minder.

ik kies toch voor 8.
Oud 05-10-2005, 17:30
Paris
Paris is offline
Ik heb ze allemaal gelezen en 3, 11 en 13 vielen me het meest, positief, op.

3, vind ik leuk om het kinderlijke eigenwijze toontje wat erin zit. Vooral in de laatste zin. 'Ik verf ze zonder poten!' De derde strofe vind ik jammer, omdat het gedicht dan opeens omslaat, wat niet erg hoeft te zijn, maar die strofe valt voor mijn idee buiten het gedicht.
11, vond ik gelijk vanaf de eerste zin leuk. Dat aarde aan hemel, hemel aan help me. Leuk! Verder loopt 'ie ook gewoon lekker, op een paar kleine dingetjes na. En ook bij dit gedicht vind ik de laatste zin mooi. Daar krijgt 'ie een soort open einde door, opeens loopt het gedicht anders dan ik dacht.
13, is gewoon fijn. Hij loopt lekker, de woorden zijn goed gekozen en 'vogelverklikker' <3. Het heeft een beetje een luguber sfeertje door de lijken erin, maar wel op een fijne manier.

Ik zat nog even te twijfelen, maar ik ga voor 13 omdat ik het gewoon een heerlijk gedicht vind.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 17:35
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Ik moet zeggen dat ik dit de leukste wedstrijd vind tot nu. Niet alleen is het thema top en zitten er erg goede gedichten tussen, maar de reacties en het commentaar zijn geweldig. Uitgebreide reacties op elk gedicht, vele verschillende meningen, uitleggingen, smaken, en ga zo maar door. Erg leuk .
Oud 05-10-2005, 17:48
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 05-10-2005 @ 18:35 :
Ik moet zeggen dat ik dit de leukste wedstrijd vind tot nu. Niet alleen is het thema top en zitten er erg goede gedichten tussen, maar de reacties en het commentaar zijn geweldig. Uitgebreide reacties op elk gedicht, vele verschillende meningen, uitleggingen, smaken, en ga zo maar door. Erg leuk .
Agree.

Al ben ik het vooralsnog niet eens met het stemverloop. Maar ja, dat ben ik tot nu toe nooit geweest.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 17:50
Porcelain
Porcelain is offline
I agree with both.

Mja, er wordt vaak op de 'blije' gedichten gestemd, gedichten met een duidelijke boodschap, zegmaar. Speelse gedichten.
Zwaardere (moeilijkere) gedichten doen het niet zo.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 21:09
Diary of Dreams
Citaat:
Sketch schreef op 05-10-2005 @ 18:48 :
Agree.

Al ben ik het vooralsnog niet eens met het stemverloop. Maar ja, dat ben ik tot nu toe nooit geweest.
Haha, tja dat zul je zo nooit zijn he.
Volgende keer moet je er maar bij zetten op welke gedichten ze mogen stemmen .
Oud 05-10-2005, 21:11
geen dichter
geen dichter is offline
Citaat:
Porcelain schreef op 05-10-2005 @ 18:50 :
I agree with both.
de vele verschillende interpretaties zijn idd echt leuk om te lezen en leerzaam
't is opzich wel grappig om te zien dat er (toevallig) niet meer op gedicht 1 is gestemd na al die kritiek

ik zit nog tussen 3 en 8 te twijfelen... moeilijk moeilijk moeilijk
Oud 05-10-2005, 21:13
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
geen dichter schreef op 05-10-2005 @ 22:11 :
de vele verschillende interpretaties zijn idd echt leuk om te lezen en leerzaam
't is opzich wel grappig om te zien dat er (toevallig) niet meer op gedicht 1 is gestemd na al die kritiek
Jawel hoor, Sjoerd stemde na de kritiek.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 13:03
Porcelain
Porcelain is offline
Nadeel aan veel gedichten: Je hebt ook veel stemmen nodig, anders blijft het zo saai. Kan de wedstijd niet op www.scholieren.com worden aangegeven? Dan krijg je meer stemmen. Maar het zijn vast forumzaken en dat mag dan niet.. en bovendien krijg je dan allemaal onzinstemmen van mensen die het niet eens hebben gelezen enzo. Hmm. Forumbazen, stemmen jullie eigenlijk ook?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 13:28
geen dichter
geen dichter is offline
Citaat:
Porcelain schreef op 06-10-2005 @ 14:03 :
Nadeel aan veel gedichten: Je hebt ook veel stemmen nodig, anders blijft het zo saai. Kan de wedstijd niet op www.scholieren.com worden aangegeven? Dan krijg je meer stemmen. Maar het zijn vast forumzaken en dat mag dan niet.. en bovendien krijg je dan allemaal onzinstemmen van mensen die het niet eens hebben gelezen enzo. Hmm. Forumbazen, stemmen jullie eigenlijk ook?
bedoel je nou te zeggen dat je je eigen idee eigenlijk geen goed idee vind???

ik hoop eigenlijk dat het een soort verplichting is dat forumbazen stemmen
Oud 06-10-2005, 13:37
Halogeen
Halogeen is offline
het is ook geen verplichting dat forumbazen meedoen .

Ik heb de poll gemaakt en ik weet welk gedicht van wie is, en bovendien wie er hebben meegedaan. Ik vraag me af of het wel eerlijk is als ik stem.

Over een link op de hoofdsite van scholieren.com, dat vind ik wel een leuk idee, maar daarvoor moeten we bij de grote baas zijn, sir Jon, en ik weet niet of hij er wel voor te porren is.
Oud 06-10-2005, 14:08
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 06-10-2005 @ 14:37 :
Over een link op de hoofdsite van scholieren.com, dat vind ik wel een leuk idee, maar daarvoor moeten we bij de grote baas zijn, sir Jon, en ik weet niet of hij er wel voor te porren is.
Dan willen al die andere deelfora ook meteen een link op de hoofdsite voor hun wedstrijdjes.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar jouw analyse van de wedstrijd Halogeen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 14:16
marrel
marrel is offline
Citaat:
Sketch schreef op 06-10-2005 @ 15:08 :
Dan willen al die andere deelfora ook meteen een link op de hoofdsite voor hun wedstrijdjes.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar jouw analyse van de wedstrijd Halogeen.
op zo veel plekken zijn toch geen wedstrijden of heb ik dat? Ja artistiek, en misschien op muziek maar dat zou ik niet weten.

En jah dat Halogeen weet wie wat geschreven heeft is miss niet zo handig maar aan de andere kant, dan kan er toch nog wel een mening worden gegeven achja, wat maakt het ook uit
Oud 06-10-2005, 14:20
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
marrel schreef op 06-10-2005 @ 15:16 :
op zo veel plekken zijn toch geen wedstrijden of heb ik dat? Ja artistiek, en misschien op muziek maar dat zou ik niet weten.
Ja, ART, DoP en Letteren iig, en Letteren heeft zelfs iedere maand een wedstrijd. Andere fora weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 14:36
geen dichter
geen dichter is offline
ik snap niet waarom je op een gedicht zou stemmen wat je niet eens de beste vind maar gewoon omdat het een goede / aardige dichter is (halogeen krijgt toch al genoeg steekpenningen en stemt toch wel op mij )

overgens vind ik het geen geweldig idee, omdat "buitenstaanders" veel op gevoel gaan stemmen (tuurlijk is dit excl. de gek die wel tijd heeft om alles geod door te lezen en zich er in te verdiepen)
Oud 06-10-2005, 14:39
Verwijderd
Citaat:
geen dichter schreef op 06-10-2005 @ 15:36 :
ik snap niet waarom je op een gedicht zou stemmen wat je niet eens de beste vind maar gewoon omdat het een goede / aardige dichter is (halogeen krijgt toch al genoeg steekpenningen en stemt toch wel op mij )
Dat is moeilijk tegen te houden. Al heb ik maar een beetje het vermoeden dat een bepaald gedicht van een bepaald iemand is, dan ga ik er al heel anders naar kijken. Het is moeilijk om een gedicht objectief te bekijken, zélfs als er niet bijstaat van wie het is.

Ik weet helemaal niet meer wat ik moet stemmen. Misschien stem ik wel niet. Mijn mening heb ik toch al gegeven.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 14:47
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
geen dichter schreef op 06-10-2005 @ 15:36 :

overgens vind ik het geen geweldig idee, omdat "buitenstaanders" veel op gevoel gaan stemmen (tuurlijk is dit excl. de gek die wel tijd heeft om alles geod door te lezen en zich er in te verdiepen)
Natuurlijk zal Halogeen niet op iemand stemmen omdat hij hem/haar aardig vindt, maar als je weet van wie een gedicht is heeft dat invloed op je beoordeling. Ik vind bijvoorbeeld gedicht 4 best aardig. Maar als ik zou weten dat het van laten we zeggen Mutant is, waarvan ik vind dat ze veel beter kan dan dit, zou het me heel erg tegenvallen. Terwijl ik het nu best aardig vind. Je verwachtingen bij een bepaald persoon spelen een grote rol bij het beoordelen van zijn/haar gedichten. Dat heeft verder niks te maken met vriendjespolitiek.

Laatst gewijzigd op 06-10-2005 om 14:50.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 15:59
Diary of Dreams
Citaat:
Sketch schreef op 06-10-2005 @ 15:47 :
Natuurlijk zal Halogeen niet op iemand stemmen omdat hij hem/haar aardig vindt, maar als je weet van wie een gedicht is heeft dat invloed op je beoordeling. Ik vind bijvoorbeeld gedicht 4 best aardig. Maar als ik zou weten dat het van laten we zeggen Mutant is, waarvan ik vind dat ze veel beter kan dan dit, zou het me heel erg tegenvallen. Terwijl ik het nu best aardig vind. Je verwachtingen bij een bepaald persoon spelen een grote rol bij het beoordelen van zijn/haar gedichten. Dat heeft verder niks te maken met vriendjespolitiek.
Juist ja, je haalt me de woorden uit mijn mond .
Oud 06-10-2005, 16:00
Porcelain
Porcelain is offline
Maar Thoughful, ik vind dat je wel zou moeten stemmen. Het zou echt zonde zijn als niet genoeg mensen stemmen. Gewoon het gedicht dat je het meeste zint, ookal is dat omdat je denkt te weten van wie het is. Hoe meer stemmen, hoe meer vreugd.

En de forumbazen kunnen wat mij betreft ook gewoon stemmen, en anders inderdaad gewoon een analyse schrijven net als ander fanatiekelingen. In ieder geval, als ze tijd hebben en niet steeds moeten leren.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 20:19
Sketch
Sketch is offline
Heeft er iemand een idee waarom 11 machine heet, en waarom er spaties tussen staan?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 21:01
Diary of Dreams
Vorm: ik krijg er een beetje een 'orde, rust en regelmaat' idee van

Hij heet machine omdat het over technologie gaat; 'lanceer me hoger' <-- raket/vliegtuig, dus machine ipv vogel, de natuur. Het moet steeds maar beter staat er op het eind, wat natuurlijk betekent dat men steeds weer meer wil weten, alles wil kunnen, alles moet beter zijn. Het 'moraal' van het gedicht is dan natuurlijk dat dat helemaal geen vooruitgang is, juist niet, de natuur gaat kapot, etc.

Zoiets betekent het volgens mij .
Oud 06-10-2005, 22:20
geen dichter
geen dichter is offline
Hmmm... opzich denk ik wel dat ik weet wat je probeert te zeggen, maar dan nog als ik naar mijn mening een slecht gedicht lees bijv. Eh... nouja 2 vind ik het slechts maar zeker niet slecht dan maakt het mij echt niet uit door wie het geschreven is, zelfs al was het door een verdwaalde h. mullisch geschreven, of als een onzinner het geschreven zou hebben dan nog zou ik er niet op stemmen ook niet omdat het een goed gedicht is voor zijn doen ofzo.

nouja voor deze ene keer mag halo zelf bepalen wat hij wil van mij.
Oud 07-10-2005, 07:13
Halogeen
Halogeen is offline
Je vindt gedicht 2 slecht?
Oud 07-10-2005, 11:09
Verwijderd
Ik heb op gedicht 15 gestemd
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 13:53
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 07-10-2005 @ 08:13 :
Daar kwam het geloof ik op neer, ja. Geen dichter, ik vind het een wazige post Ik vind twee juist leuk. En zeg jij nu dat het niet goed is om met je gevoel te stemmen? Dat doe ik wel altijd

Thoughtful, fijn dat je toch hebt gestemd
Oud 07-10-2005, 14:02
Diary of Dreams
Citaat:
Hou je in michel, denk aan de lieve vrede
Oud 07-10-2005, 18:57
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 07-10-2005 @ 15:02 :
Hou je in michel, denk aan de lieve vrede
*briest en snuift*
Oud 07-10-2005, 19:21
Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
ik balanceer
hallucineer
tenenkussend tussen
waarden
woorden
worden zind’rende verzinsels
- of niet

zij kraaien om vrede
(nee graaien naar macht)
Wat een heerlijk stukje! Mijn stem gaat naar gedicht 8!
Oud 07-10-2005, 20:32
Diary of Dreams
Citaat:
Halogeen schreef op 07-10-2005 @ 19:57 :
*briest en snuift*
Zakdoekje nodig?
Oud 07-10-2005, 22:56
geen dichter
geen dichter is offline
Citaat:
Citaat:
2 vind ik het slechts maar zeker niet slecht
ik kon zo snel niet aan een slecht gedicht komen, overgens spreekt nummer 2 mij het minst aan omdat het voor mij erg lastig leest, opzich is het in veel opzichten goed, beter dan nummer 4 bijv. maar nummer 4 spreekt mij meer aan leest makkelijker en vind ik de achter liggende gedachten mooi
ook vind ik het jammer dat het geen titel heeft

en als dit gedicht door een "bekende" dichter geschreven was mag hij wel eens gaan uitleggen waarom hij weinig aan opmaak heeft gedaan terwijl als het van een "onbekende" dichter is zal iedereen hem makkelijk vergeven

(ik ben vaag )

Laatst gewijzigd op 08-10-2005 om 10:41.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 11:42
Diary of Dreams
Citaat:
geen dichter schreef op 07-10-2005 @ 23:56 :
en als dit gedicht door een "bekende" dichter geschreven was mag hij wel eens gaan uitleggen waarom hij weinig aan opmaak heeft gedaan terwijl als het van een "onbekende" dichter is zal iedereen hem makkelijk vergeven
Ik vind het bij 2 helemaal niet erg dat het zonder leestekens is. Wat ik juist zo gaaf aan vind is dat het één extreem lange zin is, zonder enige onderbreking door... door 'inferieure' leestekens, want die mogen er hier gewoon niet inzitten.
Oud 08-10-2005, 11:56
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 08-10-2005 @ 12:42 :
Ik vind het bij 2 helemaal niet erg dat het zonder leestekens is. Wat ik juist zo gaaf aan vind is dat het één extreem lange zin is, zonder enige onderbreking door... door 'inferieure' leestekens, want die mogen er hier gewoon niet inzitten.
Ja, ik ook

Citaat:
En daar gaat het dus juist om bij Halogeen. Hij weet of het van een 'bekende' dichter is of van een onbekende, en dat bepaalt om hij het vergeeflijk vindt.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 12:30
gezweetwel
gezweetwel is offline
wacht ff, dus als het van een bekende dichter is, is het onvergeeflijk, maar als het van een onbekende dichter is, zien we 't met z'n allen door de vingers dat 't slecht is?
Oud 08-10-2005, 12:44
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
gezweetwel schreef op 08-10-2005 @ 13:30 :
wacht ff, dus als het van een bekende dichter is, is het onvergeeflijk, maar als het van een onbekende dichter is, zien we 't met z'n allen door de vingers dat 't slecht is?
Ja, zo is het toch? Een DoP'er waarvan we gewend zijn dat hij/zij prutgedichten post krijgt bij een gedicht dat niet zo goed is maar wel veel beter dan zijn/haar andere gedichten krijgt heel positief commentaar, en we vinden het dan ook oprecht goed, voor die persoon. Maar als bijvoorbeeld Mutant dat gedicht had gepost, hadden we het slecht gevonden, omdat het ver onder haar niveau ligt.
Zegmaar.
En Mutant kun je vervangen voor elke andere DoP'er waarvan je vindt dat hij/zij goed dicht.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 12:58
Reem
Reem is offline
Ik denk wel dat dat waar is ja. Je bekijkt een DoPper vanuit een referentiekader dat bepaald is door de gedichten die deze DoPper al geschreven heeft. Ik denk dat dat onontkoombaar is.
Oud 08-10-2005, 13:01
Porcelain
Porcelain is offline
Het is volkomen logisch, als mijn kleine zusje van drie (die denkbeeldigde) tegen mij zei: 'Helloo, aj em jur liddol zistur' zou ik dubbelslaan van verbazing en haar prijzen dat ze dat kan, maar als een 6vwo-er zo engels praat vind ik dat ie maar eens wat aan zijn uitspraak moet doen.

En dat voorbeeld was helemaal niet nodig, want niemand begreep het niet, maargoed.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 15:04
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Citaat:
Porcelain schreef op 08-10-2005 @ 14:01 :

En dat voorbeeld was helemaal niet nodig, want niemand begreep het niet, maargoed.
nee, maar wel grappig.
En ondertussen ben ik er nog steeds niet uit voor wie ik ga kiezen. Want ook al zeg ik niets in dit topic hier, ik ben wel degelijk grondig aan het nadenken over een keuze
Oud 09-10-2005, 15:18
Porcelain
Porcelain is offline
Ja, ik ook. Ik durf de knoop niet door te hakken.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 15:38
Sketch
Sketch is offline
Oeh, nog maar vijf korte dagen. Ik moest ook maar eens richting mijn definitieve keuze gaan denken.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 16:30
Halogeen
Halogeen is offline
ik ben nog aan het twijfelen tussen, eerst zorgen dat meer doppertjes op irc komen, misschien door een webclient, of gedichten becommentariëren. Ik denk dat ik toch maar voor het eerste eerst ga.
Oud 09-10-2005, 16:40
Porcelain
Porcelain is offline
Neeeeeh, Michel, bekommentariseer nou even.
Ach, wat, doe het daarna maar dan.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 19:44
dromenvanger
dromenvanger is offline
Ik ga niet alles uitgebreid becommentariëren, dat kan ik gewoon niet bij alles.

maar mijn stem is gegaan naar gedicht 15. Omdat ik er zo'n gevoel bijkreeg van: ja, dit is 'm.

Kibbelend met elkaar, over wie het eerste zat

Aarde aan hemel en hemel aan help mij

->dit vond ik beide mooie zinnen.

Ik heb niet in 1 2 3 gestemd, ik had alle gedichten al eens gelezen, maar ik was niet zeker of ik wel mocht stemmen als niet-vaste DoP-er...
Oud 09-10-2005, 19:57
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
dromenvanger schreef op 09-10-2005 @ 20:44 :

Ik heb niet in 1 2 3 gestemd, ik had alle gedichten al eens gelezen, maar ik was niet zeker of ik wel mocht stemmen als niet-vaste DoP-er...
je moet stemmen!
Oud 09-10-2005, 20:01
Astuanax
Astuanax is offline
Negen was leuk!
Oud 09-10-2005, 20:30
Porcelain
Porcelain is offline
Goed, ik heb gestemd, op 11.
En ik vind het zo raaarrrr dat daar nog niet op was gestemd verder.
Met citaat reageren
skull-head
skull-head is offline
absoluut nummer 1: Telefoon!!!

Verbinding verbroken vind ik egt BRILJANT!!!

Gefeliciteerd dopper die dit gedicht geschreven heeft hij is egt ontzettend mooi
Sketch
Sketch is offline
Jup, ik ga voor 11. Schande dat die nog maar 1 stem heeft.

Argumentatie komt later.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten