![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Over dat schuldig voelen.. ja.. daar voel ik me wel even schuldig over, maar kan wel doorleven hoor ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Geen idee. Hij is wel geniaal ![]() Ken wel heel wat vegetarian shops, maar volgens mij weinig gezien met posters.
||
Citaat:
Overigens fiets ik nooit met m'n mond wijdopen, maar dat zal wel aan mij liggen.
||
![]() |
Citaat:
--------- DEMONSTRATIE BIJ KLANTEN VAN HUNTINGDON LIFE SCIENCES As vrijdag 30 juni zal Respect voor Dieren opnieuw demonstreren bij twee belangrijke klanten van het dierproefcentrum HLS. Vanaf 12.30 staan we bij Astellas. Astellas is een Japans farmabedrijf en maakt al jaren gebruik van HLS. Zo heeft Astellas in het verleden de opdracht gegeven om de botten te breken van beagles! Om 15:00 is het de beurt aan Abbott. Abbott heeft in 2005 meerdere malen HLS gebruikt. De huichelaars van Abbott stuurden vorige week nog een brief naar de gemeente Zwolle met de leugen dat zij geen banden hebben met HLS! We zullen Abbott confronteren met het dierenleed dat zij financieren EN de leugens die zij verspreiden. HLS kan enkel functioneren dankzij de miljoenen van de opdrachtgevers. De opdrachtgevers zijn bekent en we zullen ze uit HLS verdrijven. Kom naar de demonstraties en maak het verschil voor de dieren. OM 12.30 protest bij: Astellas Manufacturing Hogemaat 2 7942JG Meppel Om 15:00 protest bij: Abbott Laboratories B.V. Rieteweg 21 8041 AJ Zwolle Telefoon : 038 - 42 79 500 Fax : 038 - 42 25 138 Voor meer informatie: www.respectvoordieren.org respectvoordieren@yahoo.com ------------------------------------------------------------ Komen jullie ook? ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Waar heb je die data vandaan?
||
Citaat:
Het gaat erom dat hoemeer je de directe confrontatie met dat soort bedrijven aangaat, hoemeer verschil je zal uitmaken.
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Nee, het gaat om 200 bedrijven die middels een verklaring aan hebben gegeven niet meer met HLS in zee te gaan.. nu niet.. en in de toekomst ook niet meer. Las vandaag dat er weer een bedrijf gestopt is. Super. HLS staat op rand van faillisement. Dat is zeer goed. Citaat:
De acties zullen resultaten hebben natuurlijk. En HLS zal zeker failliet gaan. Dat is een kwestie van tijd. Maar bedrijven gaan dan vast wel zelf een lab oprichten of bij een ander bedrijf proeven laten doen. Toch is het belangrijk dat activisten bezig blijven met dat actievoeren en zorgen dat bedrijven stoppen met samenwerken met dierproeflabs e.d. Want het brengt het onderwerp constant onder de aandacht en je bereikt er ook veel publiek mee waar door je de maatschappij houdt als anti-dierproeven. De meerderheid is wel tegen. Daarnaast moet je het ook op andere fronten aanpakken natuurlijk. Ikzelf ben bezig met een dossier over dierproeven. Bij veel mensen en politiek is weinig/niets bekend over dat dierproeven gevaarlijk zijn voor volksgezondheid. Dat het dus verkeerde resultaten geeft etc. Ik probeer al die wetenschappelijke info, maar ook deels ethisch, te binden in een dossier. Dat komt over een tijd hier te staan: http://www.infodierproeven.nl/
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik vond een recepten-database (in het Engels) en een restaurant-database (ook Engels). Er staan (nog) geen Nederlandse veggie restaurants in de DB.
http://veganworldorder.com/index.php?m=recipes Voor de inspiratie, of het delen van recepten/restaurants ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Welk protest? Tegen Astellas en Abott? Oh, dat ![]() Nou dat was wel interessant verlopen. 2 mensen opgepakt van ons. 1tje vanwege spugen oid (een man pakte poster af (jatten dus!!!) ) en andere vanwege bedreiging naar medewerker. Was geen bedreiging gevallen... en daarnaast.. men vertelt het hele verhaal niet en de politie doet alsof dat niet gebeurd is en wil niet eens de beveiligingsvideocams opvragen e.d. Er werd namelijk 1 van de activisten aangereden door een medewerker in de auto. Express was dat. Nu heeft diegene last van haar voet. De vriend van haar werd boos en gaf als reactie een klap op de auto (niet hard genoeg om vernielingen aan te richten..), maar meer als teken van dat die normaal moest doen. Toen kwam beveiligingsman die onnodig de hond die vriend liet bijten. Politie doet alsof die dingen niet gebeurd zijn.. erg apart... in de pers is het ook geweest, maar toen is niet eens ons verhaal erin gekomen. We hebben ook alles op video vastgelegd, dus het is duidelijk wat er gebeurd is. Maar ik geloof dat morgen ofzo ons verhaal wel in de pers komt te staan. Regionaal komt dat. Maar we staan er al maandenlang voor de deur zonder enige incidenten en nu dit gedoe van hun... Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Sommige zijn wat gemakkelijk bezig soms.
||
![]() |
Citaat:
Ik ken er eigenlijk geen een volgens mij. Wel ken ik wel een aantal ex-veganisten die nu flexanistisch of vegetarisch leven, omdat ze of 'kaas' wilden gaan eten of omdat ze denken dat het beter is in de sociale contacten. Wat ik wel kan bedenken is dat ze B12 tekort krijgen inderdaad. Of dat ze een ziekte krijgen en de dokter zegt dat ze beter geen veganist kunnen zijn en dan de dokter volgen... Dat ze tekort krijgen lijkt me dan toch vaak dat ze dan niet zo heel erg op b12 hebben gelet e.d. of gewoon ongezond hebben geleefd. Ook als veganist kan je ongezond eten hoor ![]() Wat ik zelf veel hoor is dat mensen die vegan zijn geworden vaak snel verbeteringen zien qua gezondheid. Je kan het natuurlijk gewoon proberen en goed letten op B12 en dat je goed gevarieerd eet. Dan moet het geen probleem zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 16-07-2006 om 15:22. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Alleen vaak is het zo dat men gewoon niet goed eet als men ijzertekort krijgt en vaak overgevoeligheid ervoor speelt ook wel mee. De een neemt sneller ijzer op dan de andere. Als je het dus regelmatig hebt is het handig als je vertelt wat je per dag allemaal eet. Misschien eet je te weinig ijzerrijke producten en/of neem je te weinig opname verbeteraars van ijzer (stoffen die de opname van ijzer bevorderen). Daarnaast kan je ook te veel innemen wat de ijzeropname tegenhoudt. Drink je bijvoorbeeld veel koffie of thee? Neem je bij ijzerrijke producten ook bijvoorbeeld sinaasappelsap (vitamine C)? etc. Wat eet je op een dag allemaal? Dat de kans op ijzertekort vaak als hoog wordt geacht bij vegetariers ligt niet aan dat het dieet in principe slecht is, maar doordat de gemiddelde nederlander/mens vaak niet zo let op voeding en als vegetarier ook nog niet gezond/goed leven.
||
![]() |
Citaat:
Ik was wel sinds een week begonnen met iedere dag 3 eetlepels Roosvicee Ferro te nemen. Dat helpt gelukkig wel iets.
||
![]() |
Citaat:
Het beste is denk om bij je avondeten ook te zorgen dat er vitamine c wordt meegenomen voor de opname. Maar is dit bovenstaande alles wat je eet op een dag? Het is belangrijk om goed te eten. 3 keer per dag lijkt me juist goed. Dus goed ontbijten.. misschien een vruchtenpapje van noten, zaden en vruchten/fruit en sinaasappelsap. En in de middag toch een goede lunch, met genoeg boterhammen met groente erbij. Of een lekkere spread. Goed eten over de dag zorgt ook er goed voor dat je lichaam goed werkt. Anders gaat je lichaam te veel stoffen opslaan ipv effectief inzetten ![]() Afvallen werkt ook niet goed bijvoorbeeld als je minder gaat eten. Belangrijkste is dan altijd om goed te eten, maar niet te weinig en niet te veel. Net goed dus ![]() Verder... een vleesvervanger ala vegetarische burger betekent niet direct dat het ook daadwerkelijk iets vervangt of goed vervangt. Het is meer dat deze het plekje naast de groente en aardappelen vervangt.
|
http://www.veganisme.org/?activiteit=31 -> Aanwezig.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 'Voor de dieren' vind ik ook maar een gebrekkig antwoord, want dat het geen meditatie was voor de McDonalds snapte ik ook wel. ![]() Eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje uit z'n verband gerukt. Het heeft iets van de bidmarathons vanuit het Christendom, gestoken in een Boeddhistisch jasje en gebruikt voor het onder de aandacht brengen van een Westerse kwestie? Met name voor de mensen die er serieus mee bezig zijn lijkt dit me enigszins beledigend. Maar goed, ludiek zeg je. Ok. Ik blijf het maar raar vinden. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() [zweefteef] Daarbij - meditatie is geen speelgoed, zeker als het met veel mensen gebeurt. [/zweefteef] Citaat:
Ik vind het haast jammer dat het zo'n actie is, aangezien ik echt graag zou willen demonstreren tegen het BPRC, maar ik weet niet of ik me in deze manier van protesteren kan vinden, of het niet tegen mijn andere principes indruist. (Ik moet ook zeggen, meer informatie op de site zou een heel stuk schelen.) Hmmm. |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Ik zal je vragen even doorgeven aan de organisatie ![]() Citaat:
![]() Het mediteren is onderdeel van het ludieke protest. De vorm is ludiek protest. En is zoals ik eerder zei vooral bedoeld om discussie te krijgen, om aandacht er op te vestigen. Het enige doel dat het bereikt is aandacht. En dat zeer goed. Is ook onderdeel van wat nodig is om dingen te veranderen. Denk ook niet dat je met 1 actie iets kan doen. Kijk.. er zijn diverse soorten manier van iets aanpakken. Lobbyen bij politiek of bedrijven, flyer acties, ludieke actie (persaandacht verkrijgen, veel publiek bereiken, opvallend), intimiderende acties (met megafoons, kabaal etc.. de oorzaak van dierenleed hard aanpakken.. geweldloos wel), directe acties (vandalistisch, dieren bevrijden). De laatste kan wel vaak.. dus als het vandalistisch is, negatieve reacties veroorzaken.. de rest is vaak wel redelijk positief. Ook betreft het bereiken van een doel. Citaat:
Citaat:
Wellicht kan je zelf ook over een tijdje zelf een demonstratie organiseren. Wil wel helpen hoe je het kan aanpakken enzo. als je niet weet hoe het precies in zijn werk gaat enzo.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Vegetariërs? Calyx | 157 | 30-09-2007 12:48 |