Oud 02-09-2003, 18:06
Verwijderd
Ik heb ongeveer 24 uur echt last van blaasontsteking. De laatste 2 uur is het flink verergerd, ik heb voortdurend aandrang om te plassen en ik plas alleen nog maar rode urine en stukjes rood weefsel.
Nu ga ik morgen naar de dokter, ik verga namelijk van de pijn. Maar hoe hou ik het uit tot morgen? De winkels zijn dicht, dus ik kan geen cranberrysap halen, geen homeopathische middeltjes. Het enige wat ik in huis heb zijn aspirines en ibuprofen.

Wat kan ik het beste doen? (Ik drink de hele dag al veel water, meestal is dat voldoende als ik hier last van heb.)
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 18:08
joopie12
joopie12 is offline
zeker niet gepist na het neuken?

ik denk dat je niet meer kunt doen dan dit
als je al veel water drinkt en je hebt geen cranberriesap dan is er geen oplossing meer denk ik
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 18:17
Verwijderd
Drink veel water, zodat je goed kan plassen wanneer het moet. Verder kan je best ibuprofen pakken, dat moest ik van mijn moeder ook toen ik er last van had. Maar niet te veel he, gewoon lage dosis. Enne... tja... verder kan je niet veel doen
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 18:20
Some
Some is offline
pissen na het neuken?? huh?? vertel!

Want ik heb paar weken geleden zonder condoom geneukt en daarna kreeg ik blaasontsteking
IS dat goed dan als je pist na het neuken?? (sorry voor het taalgebruik)

ontopic: Veeeeeeel drinken en ik weet hoe moeilijk het is die pijn maar probeer toch ook veel te plassen!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 18:22
never mind
never mind is offline
ik heb de afgelopen 6 maanden ook 5 keer blaasontsteking gehad. Ik weet hoe je je voelt. Hoe ik het uithield... Meestal gaat de pijn tegen de avond wat weg (soms trouwens ook niet) als dat het geval is heb je dus geluk.

Bij mij werkt ibuprofin altijd heel goed tegen de pijn. Ga lekker in bad zitten of in bed liggen met een warme kruik. Beweeg vooral niet te veel, dat is dodelijk.

Je kan inderdaad ook veel water drinken maar dat is met het gevaar dat je vaak naar de WC moet (en bij mij is de pijn als ik uitgeplast ben op zijn toppunt). Aangezien je morgen waarsch. toch medicijnen krijgt zou k niet zoveel drinken.

Wat je ook kan proberen is veel vitamine C (niet zomaar veel, maar 1 gram ofzo). Dit is in ieder geval een goed middel om te zorgen dat je geen blaasontsteking meer krijgt.
Oud 02-09-2003, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Some schreef op 02-09-2003 @ 19:20:

Want ik heb paar weken geleden zonder condoom geneukt en daarna kreeg ik blaasontsteking

ontopic: Veeeeeeel drinken en ik weet hoe moeilijk het is die pijn maar probeer toch ook veel te plassen!
Bacteriën kunnen dan in de urinebuis komen en richting de blaas kruipen, waar ze zich lekker gaan vermenigvuldigen. Wanneer je na de seks plast, plas je die bacteriën uit. Meisjes lopen daardoor ook meer kans; urinebuis is korter dan bij jongens, dus zijn die bacteriën eerder bij de blaas. Maar plassen na de seks is dus goed
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 18:24
never mind
never mind is offline
Citaat:
Some schreef op 02-09-2003 @ 19:20:

ja plassen vóór en na het neuken is echt crusiaal. Altijd doen (!) je bent er dus blijkbaar ook gevoelig voor .
Ook goed schoonmaken nadat je geneukt heb (iig met water, je kan, als je het vaker krijgt, ook wel een zeepje kopen (te verkrijgen bij de trekpleister))
Oud 02-09-2003, 20:56
Sannetje
Sannetje is offline
Bloed bij je urine hoort volgens mij helemaal niet bij een blaasontsteking, of vergis ik me nu?

In elk geval; als het heel erg wordt, kun je altijd de avonddokter bellen en om advies vragen. En morgen inderdaad naar de dokter!

Succes ermee..
Oud 02-09-2003, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Sannetje schreef op 02-09-2003 @ 21:56:
Bloed bij je urine hoort volgens mij helemaal niet bij een blaasontsteking, of vergis ik me nu?

In elk geval; als het heel erg wordt, kun je altijd de avonddokter bellen en om advies vragen. En morgen inderdaad naar de dokter!

Succes ermee..
Bloed bij urine kan best bij een blaasontsteking zijn, wanneer je er bloed bij krijgt moet je zo snel mogelijk naar de huisarts.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 07:12
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Sannetje schreef op 02-09-2003 @ 21:56:
Zeker wel.

Je moet echt dat spul van Vogel kopen zodra de winkels open zijn. Zodra je het weer op voelt komen, tien druppels in water doen en leegdrinken. Heb je er vrijwel direct (10 min. later ofzo) veel minder/geen last meer van.

En uiteraard, dé tip is plassen direct na het vrijen, maar dat weet je wel.

Cranberry helpt bij mij niet zo goed, helaas.

Een warm bad, een kruik of elektrisch kussen, veel slapen.

En een kamer dicht bij de badkamer/toilet. :\
Oud 03-09-2003, 08:20
joopie12
joopie12 is offline
ja bloed bij de urine kan ook een nierontsteking zjin ofsow maar als je pijn hebt an je blaa s lijkt ut me duidelijk!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 08:50
Verwijderd
Citaat:
joopie12 schreef op 03-09-2003 @ 09:20:
ja bloed bij de urine kan ook een nierontsteking zjin ofsow maar als je pijn hebt an je blaa s lijkt ut me duidelijk!
Ik had het ook..Als je bloed plast, kan het een vergevorderde blaasontsteking zijn, nierbekkenontsteking...Doet net zoveel pijn als blaasontsteking, erger nog zelfs, en je plast idd een beetje bloed mee...Ga idd zsm naar de dokter..Succes!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 11:15
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik neem aan dat je al naar de huisarts geweest ben of straks gaat.

Volgende keer: avond/nachtdienst bellen!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 12:37
freakje
freakje is offline
Ik had ook eens een blaasontsteking en dat was precies niet zo onschuldig als ik dacht. Het bleef bijna een maand aanslepen en het ging hoger in mijn urineweg, waardoor ik risico liep op een nierontsteking enzo. Hopelijk is het bij jou zo erg niet !

In ieder geval veel beterschap !
Oud 03-09-2003, 12:48
mandarijn
mandarijn is offline
Citaat:
never mind schreef op 02-09-2003 @ 19:22:
ik heb de afgelopen 6 maanden ook 5 keer blaasontsteking gehad. Ik weet hoe je je voelt. Hoe ik het uithield... Meestal gaat de pijn tegen de avond wat weg (soms trouwens ook niet) als dat het geval is heb je dus geluk.

Bij mij werkt ibuprofin altijd heel goed tegen de pijn. Ga lekker in bad zitten of in bed liggen met een warme kruik. Beweeg vooral niet te veel, dat is dodelijk.

Je kan inderdaad ook veel water drinken maar dat is met het gevaar dat je vaak naar de WC moet (en bij mij is de pijn als ik uitgeplast ben op zijn toppunt). Aangezien je morgen waarsch. toch medicijnen krijgt zou k niet zoveel drinken.

Wat je ook kan proberen is veel vitamine C (niet zomaar veel, maar 1 gram ofzo). Dit is in ieder geval een goed middel om te zorgen dat je geen blaasontsteking meer krijgt.
een kruik is dus juist niet goed! bacterien houden van warme ruimtes, dus die gaan zich dan lekker vermenigvuldigen!

en waarom nu niet veel drinken als ze morgen medicijnen krijgt? veel water drinken is altijd goed, zeker als je een blaasontsteking hebt, maakt niet uit wanneer ze de medicijnen krijgt!

waarom precies 1gram vit.c? wat je teveel aan vit.c binnen krijgt, plas je uit. de bacterie die blaasontsteking veroorzaak houd niet zo van vit.c dus zal dood gaan of whatever...
je kan blaasontsteking niet voorkomen door vit.c te nemen
Oud 03-09-2003, 13:05
Verwijderd
Citaat:
~furrie light~ schreef op 03-09-2003 @ 13:48:

je kan blaasontsteking niet voorkomen door vit.c te nemen
Niet voorkomen nee, maar wel genezen. Zoals je zelf ook al zei; het teveel aan vit.c plas je uit, de bacteriën vinden dat veel te zuur. Dus heel veel vit.c binnennemen, daarom ook veel sinaasappelsap en cranberrysap drinken.
Maar goed, wanneer het na 4 dagen niet verbeterd is of juist verslechterd; altijd naar de huisarts.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 13:19
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 03-09-2003 @ 08:12:

En uiteraard, dé tip is plassen direct na het vrijen, maar dat weet je wel.
Ik vergeet het redelijk vaak, maar heb nooit ergens last van. Hmm ik zal toch maar eens vaker gaan plassen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 03-09-2003 @ 12:15:

Dat is onzin. Ik had die klachten nog maar 24 uur en ik kon er nog gewoon mee functioneren. Ik ben gewoon vanmorgen even naar de huisarts geweest en die heeft me een antibioticakuurtje van drie dagen voorgeschreven.

Paniekschopper.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 14:39
poesiefox
poesiefox is offline
Yup, nieuwe vriend, veel en vaak en lang sex, en geen condooms....staat garant voor een blaasontsteking!

De eerste kuur is standaard drie dagen, en met een beetje geluk is dat genoeg, anders moet je nog en paar dagen langer slikken.

Wat doe je eraan voor later?

Altijd wassen van te voren
Echt uitkijken met anale sex
Altijd binnen een half uur plassen na afloop
Extra veel dinken, spoelen met die hap
Extra vitamine c, van die 500 mg bommen.

Homeopatisch middeltje wat werkt: Monarda complex van Vogel. Ieder uur 15 druppels in een lepeltje water, zo lang mogelijk in je mond houden. Het spul moet via je mondslijmvliezen in je systeen komen. Je mag dan niet poetsen met tandpasta! De mentol verpest je slijmvlies.

Pijnstillers zoals Ibuprofen, maar die mag je niet combineren met Noroxin! Neem dan maar paracetamol.

En als huismiddeltje: de warme kruik op je buik.

En hopen dat jij snel aan zijn zuurgraad en bacterienhuishouding went...want daar komt het door. Met de ene jongen heb je nergens last van, en met de ander lig je iedere keer te krimpen van de pijn.

Condooms werken ook goed, maar ik kan me voorstellen dat je het dan net zo lief niet doet...

Als dit zo blijft, ondanks alle voorzorgsmaatregelen, dan MOET je naar de uroloog. Ga jezelf niet pesten, en vraag om een onderhoudsdosering of desnoods je leven lang een kuur. Wel uitkijken met per ongeluk zwanger worden, de meeste kuren zijn slecht voor ongeboren babies.
Oud 03-09-2003, 15:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je het nog een keer niet meer uithoudt: Er is altijd een dienstdoende apotheek open, misschien wel een beetje verder weg maar vaak kan je daar 's avonds en 's nachts nog wel medicijnen krijgen. Weet je niet welke apotheek er nachtdienst heeft, bel dan je eigen apotheek, vaak krijg je dan een bandje te horen waarin vermeld wordt welke apotheek open is.
Oud 03-09-2003, 16:04
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-09-2003 @ 16:56:
Als je het nog een keer niet meer uithoudt: Er is altijd een dienstdoende apotheek open, misschien wel een beetje verder weg maar vaak kan je daar 's avonds en 's nachts nog wel medicijnen krijgen. Weet je niet welke apotheek er nachtdienst heeft, bel dan je eigen apotheek, vaak krijg je dan een bandje te horen waarin vermeld wordt welke apotheek open is.
Maar dan moet je wel eerst een recept hebben...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 16:06
Verwijderd
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 03-09-2003 @ 17:04:
Als je antibiotica wil wel, maar je kan ook die druppels van A. Vogel halen bijvoorbeeld, die kan je zonder recept krijgen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 19:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 03-09-2003 @ 17:04:
Nee, hoor bij de apotheek zijn ook gewoon medicijnen zonder recept. De meeste medicijnen die je bij de drogist kan kopen zijn ook bij de apotheek verkrijgbaar en daar heb je zeker geen recept voor nodig. Zo worden er bij de apotheek ook pijnstillers verkocht en die zijn lang niet allemaal op recept. Dit kan misschien per apotheek verschillen maar bij de grotere apotheken kan je bijna altijd medicijnen krijgen die niet op recept zijn.
Oud 06-09-2003, 20:28
never mind
never mind is offline
Citaat:
~furrie light~ schreef op 03-09-2003 @ 13:48:
een kruik is dus juist niet goed! bacterien houden van warme ruimtes, dus die gaan zich dan lekker vermenigvuldigen!

en waarom nu niet veel drinken als ze morgen medicijnen krijgt? veel water drinken is altijd goed, zeker als je een blaasontsteking hebt, maakt niet uit wanneer ze de medicijnen krijgt!

Als ze medicijnewn krijgt wordt het zometeen al behandelt dus hoef je er je lichaam niet meer tegen te laten vechten, een kruik kan de pijn ontsettend verlichten. Vee'drinken is ook pijnlijk omdat je dan veel moet plassen en dat doet zeer!

Citaat:
waarom precies 1gram vit.c? wat je teveel aan vit.c binnen krijgt, plas je uit. de bacterie die blaasontsteking veroorzaak houd niet zo van vit.c dus zal dood gaan of whatever...

Blaasontstekingbacterien houden niet van zure plas die krijg je dooor vitamine C. Noodzaak hierbij is wel veel drinken. Dit zijn middelen om minder vaak blaasontseteking te krijgen, trouwens. Dus niet om te zorgen dat de blaasontsteking overgaat
Oud 06-09-2003, 20:30
never mind
never mind is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 03-09-2003 @ 14:05:
Niet voorkomen nee, maar wel genezen. Zoals je zelf ook al zei; het teveel aan vit.c plas je uit, de bacteriën vinden dat veel te zuur. Dus heel veel vit.c binnennemen, daarom ook veel sinaasappelsap en cranberrysap drinken.
Maar goed, wanneer het na 4 dagen niet verbeterd is of juist verslechterd; altijd naar de huisarts.
kan het ook voorkomen hoor *in medisch tijdschrift gelezen en het hielp bij mij*
Oud 06-09-2003, 20:32
never mind
never mind is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 03-09-2003 @ 12:15:

Nierbekkenontsteking kan inderdaad het gevolg zijn van blaasontsetking (en nierbekkenontsetking is dus wel een stuk minder fijn), als je blaasontseteking hebt moet je wel zo snel mogelijk naar de huisarts, maar nachtdienst hoeft niet perce.

Mijn kuren duurden varierend van 1 tot 2 weken...
Oud 06-09-2003, 20:34
never mind
never mind is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-09-2003 @ 16:56:
die kuur werkt pas na 1 dag/2 dagen, schiet je dus op korte termijn ook niks mee op
Oud 06-09-2003, 21:06
Verwijderd
Citaat:
never mind schreef op 06-09-2003 @ 21:30:
kan het ook voorkomen hoor *in medisch tijdschrift gelezen en het hielp bij mij*
Gelijk heb je 't Zou ook een beetje raar zijn wanneer het het niet voorkomt... Urine is zuur, bacteriën houden er niet van...
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten