Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik woon liever in een klein flatje en dat ik kan doen wat ik wil dan dat ik jaren opgesloten zit in het duurste en grootste hotel van de wereld.
||
Citaat:
Als je mij dat liet kiezen waren het er iig veel ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
als we alle automobilisten de doodstraf zouden geven zou het een stuk rustiger zijn als we iedereen de doodstraf zouden geven zou het onwijs ristig zijn maar dat kan dus geen criterium zijn daarnaast is de doodstraf onomkeerbaar (is al gezegd ja); als je alle verkrachters de doodstraf zou geven, zouden er veel onschuldigen gedood zijn (paar maanden geleden nog, die zaak die door peter r de vries naar boven is gehaald....hoe heette die ook alweer...??) owja, ik heb wel es in een cel gezeten en dat is dus echt niet koel, je wil er gewoon uit, t is echt niet chill om een hele dag niemand te zien en met niemand te kunnen praten enzo. daarnaast had ik geen tv of radio ofzo...echt te saai gewoon en @ assassin: denk es na als je dat kan, t is wel makkelijk om gewoon te zeggen, ja de argumenten tegen wil ik niet horen, i dont care...t moet gewoon zoals ik nu vind dat het is, discussieren is zinloos... dom hoor...
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
hoewel kinderverkrachters ed voor mij ook niet per se hoeven te leven, ben ik tegen de doodstraf
de theorie is al fout (de staat die wraak neemt), maar de praktijk is nog erger: - 4% vd veroordeelden in de VS blijkt (later) onschuldig; in andere landen zijn de cijfers nog ernstiger - in de praktijk spelen klasse en etnische achtergrond nog vaak een rol - in VS-staten met doodstraf ligt het moord-cijfer hoger dan in staten zonder - in sommige landen krijg je de doodstraf voor drugssmokkel (oftewel waar leg je de grens) en uit het grote citatenboek: "what if they got the wrong person? .... and what if it happens to be me?" - Jello Biafra |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
[QUOTE]msgod schreef op 03-09-2003 @ 18:17:
[B]ik ben voor ![]() wat is het leven van een moordenaar of verkrachter waard? wand zo iemand kost handen vol geld om iemand op te sluiten. en ik heb het niet voor een verkrachter over. Gemiddeld zijn de kosten in de Verenigde Staten voor een ter dood veroordeelde zes keer zo hoog als de kosten voor het levenslang opsluiten van iemand. Dat heeft vooral te maken met alle juridische aspecten om een ter dood veroordeelde heen. Je zou het natuurlijk goedkoper kunnen maken, door de juridische mogelijkheden voor de verdachte in te krimpen, maar dat zou volgens mij te koste gaan van de zorgvuldigheid. Maar om even om te stelling in te gaan: ik ben in alle gevallen tegen de doodstraf. De overheid zou 'verstandiger' moeten zijn dan de persoon die iemand heeft vermoord en de doodstraf, eenmaal ten uitvoer gebracht, is onherroepelijk. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Assasin schreef op 04-09-2003 @ 16:28:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Op zich is hier wel uit te komen, alhoewel ik persoonlijk zou moeten constateren dat ik het nergens voor gerechtvaardigt vind. Citaat:
![]()
|
'dus moet ook onomstotelijk vaststaan dat hij de dader is'
dit is echt TE dom, dus voor een gevangenisstraf hoeft dit niet zo te zijn?? 'ja we denken wel dat u het gedaan heeft, maar we weten het niet helemaal zeker, dus sluiten we u alleen maar op, kunnen we nog terug'. dat kan toch niet DUH
||
![]() |
Citaat:
|
Het enige argument vóór de doodstraf is dus het financiële aspect. Voor de rest is tegen alle argumenten al een tegenargument gegeven; die doen er niet toe.
Om mensen ter dood te veroordelen om wat extra geld vind ik een slechte reden. Zeker gezien de argumenten tégen de doodstraf. En ik blijf bij mijn principe dat de staat het recht niet mag hebben mensen te doden.
|
![]() |
Vraag voor de tegenstanders:
-Waarom mag de overheid geen leven nemen? We hebben ook een leger dat mensen mag doden in bepaalde omstandigheden, zonder proces wel te verstaan. En dat het leven een geschenk van God is......er zijn ook partijen die zeggen dat de overheid er is om Gods wetten op aarde te handhaven en een moord ook een misdaad tegen God is. Vandaar mag een overheid in naam van God een moordenaar het leven ontnemen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Friedman schreef op 04-09-2003 @ 19:14:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Even wat toevoegen: Een leger dat doodt in de naam van een land in een bepaalde situatie; nl oorlog. In een oorlog gelden er andere wetten, alhoewel ik ook mijn vraagtekens zet bij oorlogen. Daar valt ook van alles op te zeggen, maar dat is nu niet van belang. Verder heb ik God ook nooit genoemd. Mocht dit een onderwerp van gesprek worden; het is absurd aan te nemen dat de staat 'in naam van God' mensen zou mogen straffen, laat staan ter dood veroordelen.
Laatst gewijzigd op 04-09-2003 om 19:02. |
![]() |
|
![]() |
Dat hangt er maar vanaf, heb je wel eens de argumenten gelezen die door verschillende filosofen zijn gegeven?
Dus omdat het oorlog is, is doden ineens gerechtvaardigd? Je begrijpt waarschijnlijk zelf wel de onhoudbaarheid van zo'n standpunt. Het is wel degelijk van belang want je sanctioneert in het ene geval wel de dood en in het andere geval wel. Dan zul je dus heel goed moeten kunnen duidelijk maken waarom het in het ene geval wel gerechtvaardigd is en in het andere niet. |
![]() |
|
Dat geef ik al aan.. wat mij betreft wordt geen enkele moord gesanctioneerd; het doden van andere mensen is wat mij betreft altijd een slechte zaak. Maar er zijn duidelijke grenzen tussen een oorlogsituatie en een niet-oorlogssituatie. Een moord die gepleegd wordt door een eenheid van het leger in een oorlogssituatie heeft totaal niets te maken met een moord die gepleegd wordt op een woensdagmiddag in een vredessituatie. Laten we daar verder ook niet op ingaan, want met het wel of niet invoeren van de doodstraf heeft het niets te maken.
En aangeven dat filosofen wel goede argumenten naar voren hebben gebracht is nogal loos, als je niet vermeld wat deze argumenten inhouden.
||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar dan nog hoewel TBS geen pretje is is het nou ook niet bepaald een hel, ze hebben er een redelijke vrijheid en krijgen ook nog eens proefverloven. En nee, ik heb niet in de cel gezeten. Echter ik ken wel mensen die dat gedaan hebben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En natuurlijk heeft het wel met invoering van de doodstraf te maken. Blijkbaar zie je de overeenkomst niet, maar daarmee kom je er niet zo makkelijk af. Er zijn dus volgens jou verschillen tussen een gesanctioneerde moord in oorlogstijd en de doodstraf, dus ik wil graag weten waar het verschil ligt. Dat geef je nergens aan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verder kan ik melden dat ik tegen de doodstraf ben. Levenslang opsluiten van mensen - mocht de rechter daartoe besluiten - is effectiever en veiliger: je kunt fouten herstellen, je neemt geen leven en het is nog altijd afschrikwekkend genoeg (als je maar duidelijk maakt dat levenslang ook levenslang is!). Mensen die zich niet door zo'n straf laten afschrikken, zullen dat zich ook niet door de doodstraf laten doen.
|
100% voor... 'T is de enige manier waardoor de criminaliteit weer kan afnemen...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Greetz moi
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en mensen doodmaken als ze 5 keer iets stelen uit een winkel vind ik een beetje buiten proporties |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ik vrees het ergste. Nandatje, meiske, laat je niet afschrikken door de boze heren, licht je standpunt eens wat meer toe! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Precies. Die nare mannen hebben eigenlijk het beste met je voor.
Overigens moet ik zeggen dat ze al wel aankomt met een redelijke argumentatie, ze beweert namelijk dat de criminaliteit afneemt en dat is een goed punt. Beter dan dat kansloze geblaat over wraakgevoelens. Dat is zo primitief. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nouja, was beetje ongelukkige zinsconstructie ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
wie zijn jullie om te bepalen wat een leven van iemand waard is?
god ofzo?? trouwens, je betaalt ook voor dieven en fraudeurs, daar zou ik liever ook niet voor betalen, maar dat is nou eenmaal zo, om ze dan maar meteen af te maken kortom, geld is geen argument, dan kan je iedereen die geld kost wel doodmaken en het is niet aan anderen om te bepalen wat het leven waard is; als een moordenaar laat zien dat hij niets om een leven geeft, moet de staat niet hetzelfde doen; dan is de staat net zo verwerpelijk als een moordenaar zelf truwens, praktisch bezwaar: wat doe je met de mensen die een delict gepleegd hebben waar de doodstraf op staat die gedeeltelijk ontoerekeningsvatbaar zijn?? ook maar afmaken, ook al kunnen ze er gedeeltelijk niets aan doen dat ze handelden zoals ze handelden?? zoniet, dan kan je de doodstraf op kinderverkrachters ed net zogoed niet invoeren; mensen die dat doen zijn ziek in hun hoofd, dus verminderd toerekeningsvatbaar.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Zou iemand mijn betoog kunnen bekijken? Drater | 0 | 19-02-2013 21:06 | |
Fries! Odin | 33 | 25-03-2006 17:19 | |
nederlands kutprinter | 0 | 30-08-2004 11:54 | |