Oud 26-08-2002, 10:11
loverboy17
loverboy17 is offline
Ik lees nu op dit forum dat sommige mensen aan KI doen maar hoe doe je dat ??? Ik wil het ook graag leren maar weet niet precies hoe je moet beginnen

EN wat is een KI Schild dan wel niet En hoe maak je dat ??

Ik hoop dat er wat mensen reageren
Oud 26-08-2002, 11:11
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Uhm, nou als eerste moet je kunnen mediteren. Mediteer elke dag dan voor 10 a 15 minuten, het liefst nog meer. In meditatie moet je dan visualiseren dat onder je navel (ongeveer 5 cm) in je lichaam een grote bal van energie is, deze bal is een bron waaruit je energie vloeit, dus daar moet je dan ook je energie vandaan halen (de bron heet de dan-tien). Nou ga je je eigen concenteren op die bal, visualiseer dat het begint te gloeien (de standaard kleur is groen, maar je mag ook rood of geel gebruiken of andre kleuren), blijf concentreren net zo lang totdat je een tinteling voelt of iets. Nu kun je langzaam deze bal met je gedachte door je hele lichaam bewegen, doe dit langzaam net zo lang totdat je elke hoek van je lichaam hebt gehad, doe dit een paar dagen. Als je dat goed kan, kun je bijvoorbeeld een ki bal maken. Doe dit zo: Concentreer op je dan-tien, laat wat energie naar je borst stromen en dan naar je handen (hou je handen zo net alsof je een bal vasthoud), nu laat je de energie uit je handen stromen en vorm met je wil er een bal van, blijf er energie naar toe bewegen en blijf concentreren op de bal. Als je dit goed kunt, dan kun je zelfs een soort van druk tussen je handen voelen. Maar het is belangrijk dat je je concentreert op de bal en niet op de druk, dat komt nog allemaal wel. Succes.
Oud 26-08-2002, 12:25
stella
stella is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Uhm, nou als eerste moet je kunnen mediteren. Mediteer elke dag dan voor 10 a 15 minuten, het liefst nog meer. In meditatie moet je dan visualiseren dat onder je navel (ongeveer 5 cm) in je lichaam een grote bal van energie is, deze bal is een bron waaruit je energie vloeit, dus daar moet je dan ook je energie vandaan halen (de bron heet de dan-tien). Nou ga je je eigen concenteren op die bal, visualiseer dat het begint te gloeien (de standaard kleur is groen, maar je mag ook rood of geel gebruiken of andre kleuren), blijf concentreren net zo lang totdat je een tinteling voelt of iets. Nu kun je langzaam deze bal met je gedachte door je hele lichaam bewegen, doe dit langzaam net zo lang totdat je elke hoek van je lichaam hebt gehad, doe dit een paar dagen. Als je dat goed kan, kun je bijvoorbeeld een ki bal maken. Doe dit zo: Concentreer op je dan-tien, laat wat energie naar je borst stromen en dan naar je handen (hou je handen zo net alsof je een bal vasthoud), nu laat je de energie uit je handen stromen en vorm met je wil er een bal van, blijf er energie naar toe bewegen en blijf concentreren op de bal. Als je dit goed kunt, dan kun je zelfs een soort van druk tussen je handen voelen. Maar het is belangrijk dat je je concentreert op de bal en niet op de druk, dat komt nog allemaal wel. Succes.

maar (ik heb een vage herinnering dat ik dat al eens eerder gevraagt heb maar ben blijkbaar het antwoord vergeten) die bal van energie, 5 cm onder je navel, die kan ik echt niet visualiseren.
Ik heb toch echt heel sterk het gevoel dat ie bij mij dan juist boven mn navel zou moete zitten.
Als ik me erop ga concentreren 'voel' ik het eerder 5 cm boven me navel dan eronder
voor de rest klopt alles wel.
Oud 26-08-2002, 12:57
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
stella schreef:

maar (ik heb een vage herinnering dat ik dat al eens eerder gevraagt heb maar ben blijkbaar het antwoord vergeten) die bal van energie, 5 cm onder je navel, die kan ik echt niet visualiseren.
Ik heb toch echt heel sterk het gevoel dat ie bij mij dan juist boven mn navel zou moete zitten.
Als ik me erop ga concentreren 'voel' ik het eerder 5 cm boven me navel dan eronder
voor de rest klopt alles wel.
Dat kan best en dat hoeft helemaal niet vreemd te zijn. Die bal van energie is een bron. Je hebt meerder bronnen in je lijf dan alleen die van 5 cm onder je navel. Deze bronnen noem je chakra's, de chakra die jij voelt noemen ze de zonnenvlecht, of solar plexus. Je kunt van alle chakra's energie aftappen. Maar bij ki gebruiken we nu éénmaal die chakra 5 onder je navel. Dus gewoon blijven proberen. Sterkte.
Oud 26-08-2002, 14:18
stella
stella is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Dat kan best en dat hoeft helemaal niet vreemd te zijn. Die bal van energie is een bron. Je hebt meerder bronnen in je lijf dan alleen die van 5 cm onder je navel. Deze bronnen noem je chakra's, de chakra die jij voelt noemen ze de zonnenvlecht, of solar plexus. Je kunt van alle chakra's energie aftappen. Maar bij ki gebruiken we nu éénmaal die chakra 5 onder je navel. Dus gewoon blijven proberen. Sterkte.
en als mijn chakra boven me navel nou eenmaal vel sterker is dan die chakra onder me navel?
kan ik die dan niet beter gebruiken?
want voor mijn gevoel werkt die echt beter.
Oud 26-08-2002, 15:52
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
stella schreef:

en als mijn chakra boven me navel nou eenmaal vel sterker is dan die chakra onder me navel?
kan ik die dan niet beter gebruiken?
want voor mijn gevoel werkt die echt beter.
Ja sorry ik weet ook niet alles (was dat maar zo). Maar ff een vraagje waar voel jij precies die ene sterke chakra van jou? Tegen de buik of meer naar de rug?
Oud 26-08-2002, 18:08
stella
stella is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Ja sorry ik weet ook niet alles (was dat maar zo). Maar ff een vraagje waar voel jij precies die ene sterke chakra van jou? Tegen de buik of meer naar de rug?
nee het is op zich meer naar me buik toe maar als ik me erop ga concentreren voel ik het gewoon zegmaar meer, ook naar me rug.
maar het zal wel, ik gebruik deze gewoon, want die andere voel ik gewoon echt niet.
soms wel, als ik het heel graag wil, maar ik heb het idee dat dat komt omdat ik het me dan een beetje aan zit te praten, dan dénk dat ik het voel.
Oud 26-08-2002, 21:37
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
ow cool.

op momenten dat ik me verveel mediteer ik vanwege rustgevende effect
Dus dan moet ik eens voor de gein Ki visualiseren en bal van maken? - ik probeer ut wel ff hoor.
Oud 27-08-2002, 15:19
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
ow cool.

op momenten dat ik me verveel mediteer ik vanwege rustgevende effect
Dus dan moet ik eens voor de gein Ki visualiseren en bal van maken? - ik probeer ut wel ff hoor.
Nee doe maar niet.
Oud 27-08-2002, 16:13
loverboy17
loverboy17 is offline
thnx mensen ik zal er vandaag me gaan beginnen
Oud 27-08-2002, 16:33
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Nee doe maar niet.
Ik hang hier niet de skepticus uit.

Als je me ff wat uitleg geeft en Ki bestaat zoals je zelf zegt dan heb je een medestander in je discussies. - Gewoon, als veel mediteren vooraf een vereiste is dan moet het best makkelijk zijn.

En ik zal deze topic vervolgens niet verneuken met skepcisme als het niet lukt.
Oud 27-08-2002, 18:29
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:

Ik hang hier niet de skepticus uit.

Als je me ff wat uitleg geeft en Ki bestaat zoals je zelf zegt dan heb je een medestander in je discussies. - Gewoon, als veel mediteren vooraf een vereiste is dan moet het best makkelijk zijn.

En ik zal deze topic vervolgens niet verneuken met skepcisme als het niet lukt.
Als je omhoog scrolt zie je uitleg.
Oud 18-09-2002, 20:23
darkangel2
darkangel2 is offline
hey alles goed met iedereen

darkangel is back in town
Oud 19-09-2002, 11:08
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
darkangel2 schreef:
hey alles goed met iedereen

darkangel is back in town
Hoooooi
Oud 02-10-2002, 09:42
JediJoel
JediJoel is offline
En JediJoel is ook weer trug...

He, Ki Fighter, nog bedankt voor op Msn (kkan geen berichtjes sturen, dus ik zeg het maar zo)
Ik had ongeveer 20 minuten gemediteerd, en toen ging ik me concentreren op die chakra bij mn navel. Maar de kleur blauw lukte niet, ik ging steeds naar wit.
Maar toen voelde ik het als een soort adrenalinestoot door mn hele lichaam. Ik 'zag' of voelde die bal ook als een enorme zon, met mn huid als 'zonnevlekken' (zeg maar dat als je het vergelijkt met de zon, dat dan de zonnevlekken op mn huid zouden plaatsvinden)
Maar ik kon het niet erg lang achter elkaar voelen, al1 maar vijf seconden ofzo, en toen moest ik even stoppen.
Oud 02-10-2002, 09:49
JediJoel
JediJoel is offline
Maar trouwens, ik had ook gehoord dat je niet gelijk met de primaire chakra's moet beginnen. Dat zou net zoiets zijn als bij gewichtheffen gelijk bij 50 kilo beginnen.
Hoe zit dat, maakt dat uit?
Oud 02-10-2002, 18:11
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
JediJoel schreef:
Maar trouwens, ik had ook gehoord dat je niet gelijk met de primaire chakra's moet beginnen. Dat zou net zoiets zijn als bij gewichtheffen gelijk bij 50 kilo beginnen.
Hoe zit dat, maakt dat uit?
Weet ik veel, ik weet niet eens wat primaire chakras zijn dus.... Anders leg es wat meer uit.
Oud 03-10-2002, 10:01
JediJoel
JediJoel is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Weet ik veel, ik weet niet eens wat primaire chakras zijn dus.... Anders leg es wat meer uit.
What's the difference between the Master and the Apprentice, if the Master learns more than the Apprentice?

Maar je weet wel wat het zijn, alleen je noemt het anders. De primaire zitten bij je navel, voorhoofd etc.
Secundaire zitten op verbindingspunten in je lichaam, zoals armen, borst, benen, buik...
Tertiere chakra's zijn heel erg veel, (ik weet niet precies hoeveel, maar ze zitten heel erg verspreid) bij bijvoorbeeld je vingertoppen, overgang hand/vingers etc
Oud 03-10-2002, 14:52
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Is het mogelijk om AL je KI te gebruiken en die weg laat vloeien uit je lichaam? Of heeft iedereen oneindig veel ki?
Oud 03-10-2002, 16:22
erhen
erhen is offline
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef:
Is het mogelijk om AL je KI te gebruiken en die weg laat vloeien uit je lichaam? Of heeft iedereen oneindig veel ki?
Zelf zou ik zeggen dat het nou niet al te verstandig is om te doen (als het kan), maar ik ben zelf niet echt in staat je vraag te beantwoorden omdat ik het eigenlijk niet weet...

Ik denk dat je als je aan zoiets begint je eigen na een tijdje zover verzwakt dat het gewoon stopt en een tijdje niet meer kan, althans, dat lijkt me het logischte...
Oud 03-10-2002, 17:07
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Het klopt wat Erhen zegt, dat is gevaarlijk. Al je ki uit je lichaam en je bent dood. Dat heb je ook met ouderdom, hoe ouder je word, hoe minder ki je hebt (dat is alleen zo als je geen ki beoefent). Ik weet niet of het kan, maar je zult er heel goed voor moeten oefenen om al je ki uit je lichaam te halen, en dat moet dan wel zo snel mogelijk, want je cellen maken weer nieuwe ki aan. Maar je hebt er niks aan.
Oud 04-10-2002, 08:45
JediJoel
JediJoel is offline
Ik ging gisteren ff proberen of ik de ki-energie kon concentreren naar mn handen. Toen gingen mijn vingertoppen trillen en het begon ook te kriebelen.

Everything I'm telling you, is the truth. So if everything is the truth, this line is too!
Oud 04-10-2002, 23:37
Wolf Hood
Wolf Hood is offline
Ki bestaat gewoon niet, het is gewoon BULLSHIT BULLSHIT EN BULLSHIT. HET IS BIJGELOOF, of JAA jullie kijken teveel Dragonballz ja dat is het---> KA-ME-HA-ME-HA!!!!! ik heb een ki-blast gemaakt wow, droom maar lekker verder, ga liever trainen voor je kracht en lichaam, rust in bad of ga slapen voor je geest, maar ki training? denk er niet aan het is TABOEE!!!!

Laatst gewijzigd op 05-10-2002 om 00:09.
Oud 05-10-2002, 05:48
GRRR
GRRR is offline
bawhahwhhhhhhhhhhhhhhhhwawha
Oud 05-10-2002, 09:09
erhen
erhen is offline
Citaat:
Wolf Hood schreef: een onzin verhaal
sceptici zoals Rerisen Phoenix en Just Johan kunnen tenminste nog iets noemen waarom ze het BS vinden, jij zegt gewoon zoiets als : Ik kan het niet dus het is bullshit...
Dat is nu net zoiets als zeggen, ik heb nog nooit een 10 voor bijvoorbeeld informatica gehaald dus dat kan niet, terwijl ik je daarin toch het tegendeel kan bewijzen.

En wat doe je eigenlijk op dit forum als je hier toch iedereen maar loopt af te zeiken, eerst loop je hier te posten, dan bied je ineens een AK47 aan in vraag&aanbod, en je bent nog maar 1 dag geregistreerd, nu wil ik niet zeggen dat je dan geen rechten heb, maar je kan toch wel proberen om normaal te doen hier ?
Oud 05-10-2002, 12:14
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
zucht, ip ban gewoon :/
Oud 08-10-2002, 11:44
JediJoel
JediJoel is offline
Wolf Hood: ik heb al zoveel mensen als jij ontmoet, ik word er gewoon moe van... Net zoiets als mensen die LotR occult vinden proberen te overtuigen dat er niets mis mee is; je praat tegen dovemansoren.
Je hoeft niet op te donderen, maar doe wel ff normaal. Als je niet gelooft in het bovennatuurlijke, hoef je het toch ook niet af te kraken?

Do not underestimate the power of the Dark Side. Your lack of faith disturbs me.

PS, ikke vandaag jarig, voor feestje kijk op onzin!

Laatst gewijzigd op 08-10-2002 om 11:52.
Oud 08-10-2002, 22:50
Verwijderd
Hee vet dit man, heeft iemand misschien een site erover.

Heeft dit ook enige verband met een vecht sport.
Oud 09-10-2002, 10:05
JediJoel
JediJoel is offline
Ja, er zijn veel sites over. Merkwaardig genoeg deed de site die ik altijd opzocht (www.martialki.com) het niet...
Het heeft inderdaad te maken met vechtsporten, maar niet in de zin van: je moet ki kunnen of je kan de vechtsport niet.
Ki kan worden gebruikt om je weerstand te verhogen, je snelheid te verhogen, je kracht te verhogen, noem maar op.
Je kunt bijvoorbeeld je lichaam isoleren (een soort geestelijk schild erom maken) zodat een harde schop of stomp je niet deert.
Dit kan van pas komen bij alle vechtsporten zoals karate en boksen, maar het is niet verplicht.

To the Master:
Tell me Master, what must I do next?
Wat me verbaasd is dat ik soms, als ik goed gemediteerd heb, Ki overal kan voelen. Als ik me bijvoorbeeld eerst op de Dai Tien (toch?) concentreer, en daarna op een willekeurig lichaamsdeel (zoals bijvoorbeeld mijn knie, mijn kin of wat dan ook) dat ik overal Ki voel. Is dit normaal?

May the Ki be with you... Always
Oud 30-10-2002, 10:06
JediJoel
JediJoel is offline
nog een paar links:
www.psipog.net (engels)
http://misterjester.tripod.com/misterjester/index.html (engels)

Sit on the floor with your legs crossed so that your ankles are touching. Then, cross your wrists and grab the
calf opposite of your arm. (I.e. right arm grabs left calf.) The purpose of crossing your wrists and ankles is to
hold or contain the ki energy you are going to harness, so that it cannot escape through the two openings of
your body (palm of hands and soles of feet).

Close your eyes and breathe in through the nose and out the mouth. As you breath in, visualize the earth's
energy (in a green glow) coming into your body via a small "gateway" in the base of your spine. Visualize the
energy vacuuming up into the swirling gateway and your abdominal area. Hold the energy in your abdominal
area as you hold your breath calmly. As you hold the energy there, visualize it moving rapidly up and through
your body. It should travel through your chest and up to your brain. Make sure it is traveling SLOWLY, as you
do not want to force the energy too much. You are simply directing it through your body. The energy should
also travel through your arms and legs. Basically, you want it to fill your entire body.

When you can not hold your breath any longer, empty your lungs and as you do so, visualize the waste air
leaving your body to be re-charged by the Earth. Repeat this cycle, going each time slower and deeper as you
do it. The energy you develop here will be your "fuel tank" or "reserve" energy that you will use when you
practice a ki technique.

If your body starts to vibrate, do not be alarmed. It sometimes happens and sometimes doesn't. It depends on
how much energy you are taking in. If you start in any way to feel sick or odd, STOP performing this
meditation until the feeling goes away. Perform daily for maximum benefit.

Dat was ff een voorproefje...
Oud 06-11-2002, 14:45
MouS-T
MouS-T is offline
ok ik begrijp nu de methode en ik zal da ies probere....mer wa zijde der uiteindelijk mee? alé ik bedoel....ge hebt dien bal tussen uw handen...en dien druk voelde..wa moet er dan gebeuren??
Oud 07-11-2002, 20:48
Mirrie:)
Mirrie:) is offline
Hey! Ki is best wel interessant... Het lijkt me mooi om dat te kunnen. Werkt ki ook voor versteviging als je bijvoorbeeld last hebt van je knie dat je er doorheen zakt ofzo?

xxxxxxxxxxxxxxjes Mirrie
Oud 07-11-2002, 20:59
MouS-T
MouS-T is offline
ok.....thx to JediJoel week al oedak woe meditere...mer kem op deze site wok geleze da as ge telekinese wil toepasse, da ge eerst moe meditere.....en stel nu, ik mediteer al een maandjen elken dag een 20 min. ... kan ik dan later wok telekinese toepasse door in te beelde da der tegen het voorwerp geduwd word en mij daarop alleen te concentrere?? of is er nog iets dak nie weet....? iemand die da mijn vrage kan beantwoorde plz doen
Oud 07-11-2002, 21:08
Verwijderd
chakra`s: zonnevlecht middenrif voorhoofd slapen 3de ruggenwervel en de andere 2 weet ik niet
Oud 07-11-2002, 21:18
Mysticus
Mysticus is offline
Citaat:
JediJoel schreef:
To the Master:
Tell me Master, what must I do next?
Wat me verbaasd is dat ik soms, als ik goed gemediteerd heb, Ki overal kan voelen. Als ik me bijvoorbeeld eerst op de Dai Tien (toch?) concentreer, en daarna op een willekeurig lichaamsdeel (zoals bijvoorbeeld mijn knie, mijn kin of wat dan ook) dat ik overal Ki voel. Is dit normaal?

May the Ki be with you... Always
Correct me if i'm wrong,
Maar ki zit overal in je lichaam. die chakra's (je Dai tien is er een van) zijn alleen zeg maar verzamerlpunten. daar zt meer dan in de rest van je lijf.
Probeer eens om overal in je lijf tegelijk de energie te voelen. als je dat kan moet je eens proberen of je de energie om je heen kan voelen.

Veel geluk Mysticus
Oud 07-11-2002, 22:28
Verwijderd
Citaat:
DOGGONE schreef:
chakra`s: zonnevlecht middenrif voorhoofd slapen 3de ruggenwervel en de andere 2 weet ik niet
Onderbuik en stuitje toch? *zoekt op*

Yup! Kruin, voorhoofd, keel, hart, plexus solarus (zonnevlecht), milt en stuitje. Correct me if I'm wrong though
Oud 08-11-2002, 15:16
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
In het menselijk lichaam zitten 7 energiepunten:
1. De basischakra
2. De Dantian (dit is de chakra die voor energie zorgt genaamt ki, deze energie is het begin van alle andere energien)
3. De solar Plexus (deze werkt samen met de Dantian)
4. Het Hartchakra
5. De keelchakra
6. Het 3e oog-chakra
7. De kruin-charka

Iedere chakra heeft zijn eigen doel om het menselijke lichaam te geven wat het nodig heeft. Zo haalt de basischakra hoeveelheiden energie uit de grond op, en de kruinchakra haalt weer energie uit de lucht, zoals van de zon. Al deze energie wordt verzamelt in het Hara-gedeelte (Hara betekend buik), in het hara gedeelte zit de Dantian, deze chakra is een reserveplaats van de ki. Hoe meer je met ki werkt hoe meer er word opgeslagen in de Dantian.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten