Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en als je php scripts schrijft heb je je ftp server dan nodig evt. kan je multiboot proberen. dan gebruik je windows als je met je site gaat spelen en linux asl hij gewoon server moet zijn. Groeten Edwin
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ben nog uit het disk operating system tijdperk ![]() maar je raad dus op zich aan om er linux op te zetten?? het is een 2de computer die all1 de servertaken op zich neemt voor de rest hoef ik er niets mee te doen
|
![]() |
Als je bereid bent te leren (en niet binnen een uur je systeem klaar wilt hebben) is Linux dé oplossing, zeker voor een low-end systeem als dat van jou.
Mijn server/routertje hier draait (min of meer) op een 66MHz. Cyrix 486 met 16MB RAM. Probeer daar 2000 maar op te draaien. ![]() Conan... is ook met Linux begonnen uit nieuwsgierigheid, maar gaat het steeds meer waarderen |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() www.debian.org |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Nu spring ik nog steeds regelmatig tussen verschillende Linux distributies en FreeBSD. Op de server heb FreeBSD grotendeels onder de knie en waardeer het zelfs meer dan Linux, aan de andere kant mis ik soms de eenvoudigheid van Linux... Ik kan nu niet in alle gevallen zomaar even de source ergens vandaan downloaden en compileren, maar moet vaak wachten op patches en ondersteuning voor FreeBSD :/ *kon bijv. E17 CVS niet compileren op FreeBSD* |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Conan... die denkt dat als het PCI-kaartjes zijn ze misschien automagisch gevonden worden ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Het is ook geen wereldramp, daar niet van. Maar soms mis ik zulke dingen wel. Jij gebruikt wel meer exotische (in mijn onwetende ogen dan) hardware, geloof ik ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is wel belangrijk dat je precies weet welke hardware je gebruikt. Neem het zekere voor het onzekere en onderzoek dat eerst even. Vooral wanneer dingen niet direct werken, is het zeer belangrijk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Even die bak openvijzen en zien wat er op die kaartjes staat ![]()
The Iceman - Je hebt 0 nieuw(e) bericht(en) sinds je laatste bezoek (07-09-2002 23:09). (c) 20/03/2005 - Terug van weggeweest :)
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Als je een beetje actueel Debian systeem wilt, moet je alles gaan updaten naar testing :/ *is daar niet zo blij mee* |
![]() |
|
Ik wil ook een webservertje opzetten, met min of meer dezelfde specificaties als JJzD hier, maar ik heb uit ouwe computers nog wat extraatjes weten te plukken waardoor-ie nu meer intern geheugen heeft dan dit machientje waar ik nu op zit
![]() Ik wil het gebruiken als webserver en router, die een win2000-machine, een win98-machine en een win_xp-machine van kabel internet gaat voorzien. Is linux daar goed voor (ik heb al zóóóveel probs gehad met het netwerk) en zal het ook werken als ik op de win98-bak een dualboot maak met win_xp (ik móet 98 houden vanwege m'n scanner die geen drivers boven win98 levert ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik draai gewoon unstable op m'n servertje. Dan heb je redelijk gegarandeerd de nieuwste software (moet natuurlijk altijd eerst een deb pakketje van gemaakt worden als je alles dpkg'd). Dat draait ook prima.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Debian testing zou ik nog wel aandurven in een produktie-omgeving, aangezien de packages toch aan stricte eisen moeten voldoen eer ze van unstable naar testing worden verplaatst. Ach ja, op de server ben ik nu wel gecharmeerd van FreeBSD. FreeBSD 4.5R is een goed georganiseerd en actueel systeem en alles heb je binnen no-time geinstalleerd. Voor newbies echter niet zo geschikt ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[IIS] Webserver opzetten onder Windows 2003 server LexCi | 4 | 14-02-2006 14:48 | |
Software & Hardware |
[PHP] Webserver: IIS of Apache? BarbapapaX | 23 | 07-02-2005 21:22 | |
Software & Hardware |
[Internet] Webserver opzetten Verwijderd | 23 | 30-06-2004 15:18 | |
Software & Hardware |
"ik wil met Linux beginnen!" dystopia | 17 | 18-01-2003 23:45 | |
Software & Hardware |
een webserver hoe ? Dark_neptunes | 8 | 13-02-2002 21:41 | |
Software & Hardware |
Stylesheet probleem micha | 12 | 31-01-2002 17:06 |