Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2006, 13:13
LexCi
LexCi is offline
Hey, ik wil een webserveropzetten onder Windows 2003 server. Ik gebruik geen apache, maar IIS (Internet Information Server), alleen heb ik niet veel kennis om server optezetten etc.

Ik wil ook de webservers goed kunnen beheren zodat collega's van mij hun portfolio's kunnen publiceren. ik wil dan zelf ook websites publiceren.

Het is een project voor op school, jullie hoeven mij huiswerk niet voor me te maken maar ik wil alleen weten hoe ik dit moet doen, dan neem ik zelf de stappen. We mogen geen DNS of DHCP server opzetten. We moeten werken onder IIS en Windows 2003 server (die is overigens al geinstalleerd op de andere computer)

Ik wil weten, hoe je een server opzet onder Windows 2003 server met IIS, zodat mensen hun sites op mijn server kunnen plaatsen en dat het voor iedereen op internet beschikbaar is.

Ook denk ik dat we soort gelijke website moet maken zoals www.xthost.info waar je je kan aanmelden voor gratis webhost van 30mb etc (ieder krijgt ook aparte IP adress etc en ftp login) zoiets denk ik (sorry dat ik een beetje vaag ben)

Ook moeten wij een beveiliging op zetten, hoe regel ik een veilige toegang tot de verschillende websites?

Ik hoop echt echt dat iemand mij hiermee kan helpen en dat het topic niet op slot gaat. Ik kan ook mijn meester gaan vragen maar die geeft echt geen informatie weg, we moeten zelf alles uitzoeken, maar dat gaat moeilijk als je niet zoveel kennis van hebt.

Ik hoop echt hierbij dat jullie mij kunnen helpen, misschien dat de moderators of beheerders meer weten. Jullie hoeven mij huiswerk niet te maken, maar als jullie mij ongeveer vertellen hoe ik dat moet doen dan kan ik wel zelf aan de slag.

Groetjes,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2006, 13:27
Verwijderd
Moet het IIS zijn?
Ik vind persoonlijk Apache veel fijner en makkelijker.

Voor toegang tot de websites voor de beheerders kun je gaan voor een FTP server.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 13:34
LexCi
LexCi is offline
Citaat:
********** schreef op 14-02-2006 @ 14:27 :
Moet het IIS zijn?
Ik vind persoonlijk Apache veel fijner en makkelijker.

Voor toegang tot de websites voor de beheerders kun je gaan voor een FTP server.
Heel erg bedankt voor je post **********.

We moeten met IIS, helaas. Staat er ergens een tuterial waar je een ftp server ofzo kan zetten? zonder php etc. We mogen geen DNS of DHCP server maken

Enigste wat ik al heb gedaan is Windows 2003 server en IIS pakket geinstaleerd.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 13:59
dafelix
dafelix is offline
voor een FTP server heb j ook weer een programma nodig, een goede FTP server vind ik Serv-U.

een IIS server opzetten zal niet al te lastig zijn, aangezien 't een product is van Microsoft, heb je de installatie procedure al doorgelopen?

Ik neem aan dat je ook de webpagina's zelf moet maken, heb je hier al ideeën over? Wat voor doel heeft de site, maak je de pagina's zelf of gebruik je templates?

Verder moet je, als je wilt dat iedereen vanaf 't internet je pagina makkelijk kan bereiken, een domein hebben, dit kan een level2 domein zijn (www.lexci.nl) of een level3 domein (lexci.hoster.nl of www.hoster.nl/lexci). Een level2 domein kost in 't algemeen centjes (15 EUR per jaar), een level3 domein kan vaak gratis. Wat je ook kan doen is een dynamic-DNS aanvragen, bijvoorbeeld bij www.afraid.org (gratis), dan krijg je iets als: http://lexci.qc.to )

Over een 'server opzetten', kun je dus nogal veel kanten uit, maar ik weet dat google een hoop informatie aanbied over deze onderwerpen. Gebruik 'ns de zoektermen: "hosting", "ISS installatie", "domeinnamen" etc

succes iig
Oud 14-02-2006, 14:48
freyk
freyk is offline
Nog ff leuk om te weten, is dat iis een hele mooie hulpfunctie heeft en daarin alles staat wat je nodig hebt, Lexci.
Die mensen van xthost.info kunnen misschien gebruik maken van een cms.

Laatst gewijzigd op 14-02-2006 om 18:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten