Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
[edit] Ff gecheckt, het lijkt alweer weg te zijn ![]()
|
Dus wat hij beweert is dat mijn kamer slecht belicht is, elektromagnetische velden bevat en tocht...
En niet alleen mijn kamer, maar ook het huis van mijn schoonmoeder, het meertje hier in de buurt etc etc.... Nou sorry, maar de gegevens uit dat onderzoek vind ik meer bewijs voor geven dan tegen. En daar komt bij: wetenschappers moeten iets kunnen bewijzen met harde feiten, anders is het domweg niet waar... Hoe kortzichtig kan je zijn?
||
Citaat:
ik heb nog nooit in mn leven een geest gezien gehoord of wat dan ook Ik ben 1 keer bij geest oproepen geweest en wat gebeurde er,.....NIX Geesten zijn 100% onzin (<-- vind ik dan want ik kan et niet bewijzen maar jullie kunnen ook niet bewijzen dat ze wel bestaan dus,....tsja....)
||
Citaat:
En dat jij ze nooit gezien, gehoord etc hebt betekent niet dat anderen het automatisch ook niet doen. Je moet denk ik niet alleen afgaan op wat jij zelf allemaal mee hebt gemaakt of juist niet mee hebt gemaakt maar je zou bv ook open kunnen staan voor de verhalen van anderen. Zij hebben dan misschien geen bewijs voor hun verhaal, maar jij ook geen bewijs tegen hun verhaal. Want dit rapport, sorry hoor, maar dat slaat helemaal nergens op.
||
Citaat:
En rapport slaat wel degelijk ergens op maar is geen bewijs. Maar het toont wel aan dat heel veel mensen het gewoon zelf verzinnen en erin gaan geloven. Waarom staat er dan NOOIT es wat over geesten in de krant ofzo. Of waarom gebeurt het nooit duidelijk, waarom altijd zo vaag en alleen maar verhalen van anderen waarbij 90% gewoon aandacht wil en de andere 10% iets anders heeft
|
nee idd en bewijzen dat het wel bestaat KAN WEL!
Dus waarom gebeurt dat niet? En waarom heb ik nog nooit een geest gezien? Ja vroeger was ik bang voor spoken en geesten, onzin! Er zijn teveel verhalen over: UFO's, paranormaliteit en geesten enzo bewezen dat ze niet waar waren. dmv leugen detectoren of dat ze achteraf toegaven dat ze aandacht wilden of het gewoon leuk vonden, of doordat bleek dat diegene hallucineerde of gek was.
|
Ik vind bewijs een beetje een omslachtig iets ook. Wanneer is iets nou precies bewijs? Vroeger was bewezen dat de aarde plat was en dat als je te ver ging, je eraf zou vallen.
Vroeger was bewezen dat de zon om de aarde heen draaide. Etc etc... Nu is het "bewezen" dat geestverschijningen niet bestaan... Wat zullen ze morgen eens gaan bewijzen? Daarbij vind ik dat de proefopstelling erg goed geregeld was. De kandidaten wisten van te voren helemaal niks en gaven wel precies dezelfde uitslagen. Dan komt dat op mij over als: dit geeft eerder een conclusie over de theorie dat ze wel bestaan. Want er was geen sprake van mogelijkheid van voorkennis resulterend in massahysterie. Toch merkten de proefpersonen hetzelfde... En dan komt meneer de wetenschapper vanuit het niets met elektromagnetische velden etc etc... Niet erg aannemelijk. (klopt wel, daar bestaan geesten voornamelijk uit. Energie of zoals zij het noemen: elektromagnetische velden) Hij gaat nu gewoon bewijzen lopen verzinnen. En wat tocht en slechte belichting ermee te maken hebben....??? Dit zal een eeuwige discussie blijven denk ik, het wel of niet bestaan van geesten. Niemand kan bewijzen van wel (weten alleen wat zij zelf meemaken of geloven er gewoon in) maar ook niemand die kan bewijzen dat ze er niet zijn (mensen die het nooit meemaken en die de instelling hebben: eerst zien, dan geloven). Ik denk dat men het een beetje in het midden moet houden net als bij aliens, goden etc etc. Niet meteen zeggen dat het wel of niet zo is, slechts de mogelijkheid niet uitsluiten. En de mensen die het wel meegemaakt hebben, ja, logisch dat die er heilig in geloven. Kan je ze dan ook niet kwalijk nemen en hoef je al helemaal niet te proberen van hun standpunt af te brengen. Lukt je niet. De mens is nou eenmaal stijfkoppig aangelegd. Komen alleen maar onderlinge problemen van.
|
![]() |
||
Citaat:
Punt 1: In mijn visie zie jij ze niet omdat zij niet willen dat ze jou zien, of jij bent er gewoon niet klaar voor... Kan ook zijn dat je ze onbewust niet wil zien. Maar dit is de visie van een gelovige... Punt 2: En geldt dat dan meteen voor iedereen die iets meegemaakt heeft?
||
Citaat:
Dat is vroeger namelijk helemaal niet bewezen! Dat was wat ze dachten. Bewijs is dat je het kan aantonen waardoor er dus geen twijfel meer mogelijk is. Dat artikel was dus geen bewijs voor het niet bestaan van geesten maar wel bewijs voor vele mensen die dus niet echt geesten zagen.
||
Citaat:
1. M'n vader was er een keer van overtuigt dat ie een geest had gezien. Achteraf bleek het rook te zijn. En als ze slim zouden zijn zouden ze me gewoon ff laten zien dat ze er zijn. Of gewoon een keer op tv doen ofzo. Dan is het pas overtuigend. Dat ik ze niet zou willen zien of zij mij niet vindt ik een zwakke smoe......reden 2. Nou ik zal heel eerlijk zijn.....ik geloof je dus niet. Ik geloof niet dat dat ECHT gebeurd is. Hoe je op dat verhaal komt weet ik niet maar ik geloof het niet nee. Daarvoor zijn teveel verhalen waarvan mensen zweerden dat het echt waar was onwaar gebleken.
||
Citaat:
Laten we ook nog even bekijken wat energie is: een onzichtbaar gegeven. Een elektromagnetisch veld is waar te nemen (ik zeg niet meteen waarneembaar met ogen, maar het is waar te nemen). In mijn visie bestaan geesten uit energie omringd door een magnetisch veld om de zooi bij elkaar te houden. En dus waar te nemen. En dat jij daar niet in gelooft of wil geloven net als x2-shade, moet je helemaal zelf weten. Ik probeer je helemaal niet te overtuigen. Ik vind alleen niet dat je ergens meteen een standpunt over kan vormen als je alleen op bewijs afgaat als het bewijs er niet is. Hou het dan in het midden. Als je er gewoon uit jezelf niet in gelooft, best, maar ga dan niet refereren aan bewijzen die er niet zijn...
||
Citaat:
1. Heb erbij gezegd: geloversvisie... 2. En dat heb ik al eerder gezegd, je hoeft me niet te geloven, maar je moet ook naar mijn mening niet denken dat omdat er velen zijn die maar praatjes maakten dat dat meteen voor iedereen op deze aardkloot geldt.
|
Mja, het enige wat ik over dit onderwerp nog te zeggen heb is:
Jammer dat ze het rapport als bewijs aantonen, want dat is het niet Ik hoop niet dat het rapport tussen wel en niet gelovers rellen gaat veroorzaken, je overtuigt elkaar toch niet Ik wou dat wetenschappers niet zo vreselijk kortzichtig waren en wat meer openstonden voor dingen die misschien nu niet te bewijzen zijn Of het wel of niet zo is, als je het niet meteen gelooft en je gaat alleen op bewijzen af om je oordeel te vormen, hou het in het midden, het is toch voorlopig nog niet te bewijzen En ik had nog iets, maar ik weet em niet meer...denk denk denk Oh ja: Omdat vele verhalen gelogen bleken te zijn, ga er alsjeblieft niet meteen vanuit dat dit voor iedereen geldt... That's all for now... Bye bye
||
Citaat:
Je zit alleen maar over later te praten maar dat is allemaal ALS. Dat gebeurt namelijk toch nooit en toch blijven jullie beweren dat ze bestaan. En ik vindt dat jij niet in dingen moet geloven waarvan tot nu toe nog niks waar gebleken is en wel een heleboel bewezen van is dat het NIET waar was. Verklaar al die mensen die hetzelfde als jij beweerden en toen door de mand vielen maar eens
||
Citaat:
Er zijn al honderden van die gevallen geweest dus geef me 1 reden je te geloven? Ik hoef je mischien niet te geloven van jou maar ik vind dat je wel argumenten moeten hebben voor je mening die kloppen en waarmee je ook anderen kan overtuigen dat je de waarheid spreekt....
||
Citaat:
Die weten wat ze doen en wat ze bewijzen. De tonen tenminste dingen aan ipv alleen maar verhalen te vertellen. Ik zou ook wel zomaar ff een prachtig verhaal over geesten kunnen vertellen wat nog geloofwaardig zou klinken ook waar ik 30 replys op krijg... En zolang er geen bewijs voor dingen als geesten zijn en wel tegen, ga ik ervan uit dat de rest ook gewoon mooie verhaaltjes verzint. Want dat gebeurt veel te vaak
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
en slotje, omdat *zoals ik al zei* een mededeling = slotje! |
![]() |
|
![]() |
Voor AngelLena:
Ik weet niet of ik moet geloven in geesten of niet. Ik heb zoiets nog nooit zelf meegemaakt dus kan ik het zelf ook niet weten. Maar ik ben wel heel benieuwd naar wat jij dan ziet of hoort of wat dan ook. Zulke verhalen vind ik vaak wel heel interessant. Dus als je nog gaat reageren geef dan ff antwoord. Als je dit niet durft of het "niet verstandig" vind oid. dan weet ik ook genoeg... |
![]() |
||
Citaat:
volgens mij is de conclusie verkeerd als mensen NIET wisten waar geesten zaten of zouden zitten en zich toch op die plaatsen ongemakkelijk voelden bevestigd dat voor mij juist dat dat aan geesten ligt en dat ze dus WEL bestaan. Ik geloof zelf niet in geesten maar neutraal naar dit onderzoek gekeken zou dat mijn conclusie zijn.
|||||||
Citaat:
Citaat:
Dus op de plekken waar zij zich niet lekker voelden zijn inderdaad dingen gezien, en waar zij niks voelden is niks gezien al was die plek net zo creepy als de eerste... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus ik deel graag mijn ervaringen, maar alleen als het gaat om de interesse, niet om er zogenaamd 'bewijs' uit te halen.
||
Citaat:
Pfff...ik hoop niet dat jij forumbaas wordt.... Waarom slotje als er een leuke discussie bezig is?
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
ik heb denk ik de 1e keer verkeerd gelezen ofzo
Ik heb het verhaal nog es 2x doorgelezen en nu snap ik er niks meer van ![]() OOK niets ongewoons? hoezo ook? Ik snap et niet echt meer.... ![]() enne volgens victor heb ik recht op m'n eigen geesten verschijning! yes! komma komma komma! ![]() Maar serieus als ik nou gewoon een geest tegenkom op 1 of andere manier ben ik tenminste ook overtuigt....maar nee ![]() Ik ga mischien wel weer eens een keer dat geest ritueel proberen samen met een (ongelovige) vriend van me Wie weet.....denk et trouwens niet......maar wie weet....toch denk ik van niet.... ![]()
|
Trouwens, naar de toekomst reizen kan pas als er al iemand in de toekomst zit. Dan ontstaat er een nieuw tijdsvenster en daar kun je dan heengaan. Alleen, ik snap niet hoe er iemand als 1ste in de toekomst kan komen als er eerst iemand in moet zitten.
Dat betekend dus dat er nooit iemand in de toekomst kan komen en je dus niet in de toekomst kunt reizen. Teminste, dat is een theorie van mij! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Geesten oproepen op tv zou ook niemand meer geloven omdat je met special effects alles kunt bereiken, dus dat is ook niet de manier. Ik denk dat men gewoon persoonlijk een ervaring moet hebben waaruit hij/zij kan afleiden dat geesten bestaan. Ik zou zeggen, laten we een keer geesten oproepen, maar ik ben daar volkomen tegen en met geesten oproepen bereik je nix anders dan ellende. Als je het hebt over waar geesten zich toch niet mee bezig zouden houden, zijn het wel die dingen. Tenzij de geesten blijven hangen en idd nix beters hebben te doen of wanhopig aan hun vroegere leven blijven hangen. Je hoeft niemand te geloven, mensen willen nu eenmaal graag aandacht en daar doen ze de gekste dingen voor, maar laat die mensen wel in hun eigen waarde en maak ze niet belachelijk (x2_shade ik heb het niet tegen jou, dat weet je ![]() En wat doet dat laatste bericht van toekomstreizen hier, heb ik ergens iets gemist??? ![]() |
Advertentie |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|