Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2003, 17:08
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 23-05-2003 @ 20:42:
Pfff...ik hoop niet dat jij forumbaas wordt....
Waarom slotje als er een leuke discussie bezig is?
ik heb de regels hier ook niet gemaakt en op een mededeling staat gwoon slotje. sorry kan ik ook niet helpen, als je t er niet mee eens bent, moet je ergens anders gaan zeuren
*no offence btw*
Advertentie
Oud 24-05-2003, 17:08
Shade
Shade is offline
ja idd.....beetje offtopic?

Ik wil wel een keer geest oproepen dan weet ik tenminste meteen of het nou echt is....
Maar ik heb het al een keer gezien en er gebeurde niets.....

Kzal et nog een keer proberen
Oud 24-05-2003, 17:09
Shade
Shade is offline
Citaat:
fiepje schreef op 24-05-2003 @ 18:08:
ik heb de regels hier ook niet gemaakt en op een mededeling staat gwoon slotje. sorry kan ik ook niet helpen, als je t er niet mee eens bent, moet je ergens anders gaan zeuren
*no offence btw*
Waar staat dat dan?
Dan ga ik ff een klacht indienen

Als er een mededeling is en er komt een leuke discussie door ga je dat toch niet afsluiten???....
Oud 24-05-2003, 20:48
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
fiepje schreef op 24-05-2003 @ 18:08:
*no offence btw*
Je kan natuurlijk de boekjes ook niet TE letterlijk nemen. Als de boel niet offtopic dreigt te raken door een mededeling of iets dergelijks, dan moet je niet gaan miepen...
Oud 24-05-2003, 21:33
legatus
legatus is offline
Paragnosten beweren altijd dat je erin moet "geloven".

Geesten staan trouwens gelijk aan (kampvuur) verhalen die je kippenvel en slapeloze nachten bezorgen. Heerlijk.

Laatst gewijzigd op 24-05-2003 om 21:37.
Oud 24-05-2003, 21:54
Upke
Upke is offline
Citaat:
legatus schreef op 24-05-2003 @ 22:33:
Paragnosten beweren altijd dat je erin moet "geloven".

Geesten staan trouwens gelijk aan (kampvuur) verhalen die je kippenvel en slapeloze nachten bezorgen. Heerlijk.
Bewijs dat je gelijk hebt?
Oud 25-05-2003, 11:02
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 23-05-2003 @ 17:16:
dat heet zelf illusie
dat bedenken ze dus zelf omdat de plaats "creepy" is

En achteraf bleek er dus nog nooit een geest verschijning te zijn gezien
Dat stond er dus niet, op plaatsen waar al eerder geesten gezien waren voelden mensen zich niet prettig, mensen die in de niet bespookte plaatsen waren hadden nergens last van. Dat bewijst dus helemaal niets. Het is onmogelijk dat alle mensen op de spook plaatsen zich verbeelden dat ze zich niet prettig voelden.
Het niet prettig voelen kan echter ook een andere oorzaak hebben, de magnetische velden, maar het hoeft dus niet.
Ben je er nog? Dit onderzoek bewijst dus dat er 'iets' is in de spook plaatsen ( zo noem ik het maar even) waardoor mensen zich ongemakkelijk voelen. De oorzaak daarvan kān zijn dat het er werkelijk spookt, maar het hoeft niet.
Oud 25-05-2003, 15:30
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 25-05-2003 @ 12:02:
Dat stond er dus niet, op plaatsen waar al eerder geesten gezien waren voelden mensen zich niet prettig, mensen die in de niet bespookte plaatsen waren hadden nergens last van. Dat bewijst dus helemaal niets. Het is onmogelijk dat alle mensen op de spook plaatsen zich verbeelden dat ze zich niet prettig voelden.
Het niet prettig voelen kan echter ook een andere oorzaak hebben, de magnetische velden, maar het hoeft dus niet.
Ben je er nog? Dit onderzoek bewijst dus dat er 'iets' is in de spook plaatsen ( zo noem ik het maar even) waardoor mensen zich ongemakkelijk voelen. De oorzaak daarvan kān zijn dat het er werkelijk spookt, maar het hoeft niet.
Da's precies wat ik hier al eeuwen probeer duidelijk te maken. Dit rapport bewijst niks, nakkes nada, en als ik het dan objectief ga bekijken dat vind ik dat er meer wijst naar het wel bestaan dan naar het niet bestaan.
Maar hou het in het midden. Het 1 sluit het ander niet uit.
Oud 07-07-2003, 15:48
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
mainsupreme schreef op 22-05-2003 @ 19:28:
ik ga dat ding ff zoeken dat report en dan mag het wel eens afgelopen zijn met al die geestverschijningen het zit tussen je oren!!
Zoals ik al eens zei: een blind iemand kan de zon niet zien maar dat wil niet zeggen dat die niet bestaat. Vroeger zeiden ze ook: "De aarde is plat!!!!" omdat ze geen bewijs hadden dat die rond zou zijn. Ze kunnen nu nog geen bewijs vinden maar misschien in de toekomst wel
Oud 07-07-2003, 17:38
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Ik geloof er niet in.

Alles zit idd tussen je oren. Dat is de mens nu eenmaal, zo zijnwij gemaakt,zo gaan wij door het leven.
Gaat een mens dood, sterft het lichaam af.
Sterft het lichaam af, sterven de hersenen af.
Sterven de hersenen af, sterven al je gedachten, je bewustzijn,onbewustzijn,... af.

Het is zo simpel, maar ik begrijp dat mensen geloven in een ziel, het klinkt nu eenmaal mooi, en is veel genoegzamer om te weten dan dat je na je dood niets meer bent en voelt,zelfs niet droomt.

Dus ook geesten kunnen niet bestaan, het is dikke zever volgens mij.
Mensen die ze zien, hallucineren, of het zit in hun hoofd,... er kunnen zoveel verklaringen voor gegeven worden.
Aandacht speelt ook idd vaak een rol.
Oud 07-07-2003, 19:05
fil
fil is offline
Ik ga hier niet rondstrooien met woorden als 'bewijzen' (een term die trouwens volgens mij niet eens in de wetenschappelijke wereld voorkomt!) en 'placebo'. Dat laat ik allemaal voor het gemak maar even in het midden.

Dit is 1 van mīn favoriete siteīs wat onder andere hierover gaat:
http://www.skepsis.nl

Een toepasselijk artikel is:
http://www.skepsis.nl/thooft.html

Veel plezier ermee! fil
Oud 10-07-2003, 12:18
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Ik heb helemaal geen zin om me hier verder in te mengen maar ik denk dat het een aardig eind zou helpen als niemand hier iets als feitelijkheid neerzet (zoals hier boven van fruitvliegje, je noemt allemaal feiten zonder er bewijs voor te hebben) en mensen elkaars mening/overtuiging meer respecteren. ook denk ik dat de mensen die nergens voor openstaan p dit forum zich gewoon stil houden. Die kunnen er nml alleen maar zitten om maar te gaan roepen dat het niet waar is en ik geloof niet dat iemand daar iets mee opschiet.

Sorry, zat me ff te ergeren aan het nuttelkoze en eindeloze gezever dat nergens op uitloopt .
Oud 10-07-2003, 15:51
Verwijderd
geeft fluitketel gelijk.

Ik geloof in een ziel. Heb daar trouwens nog een mooi boek over, simpel pocketboekje, maar het zet je aan het denken:

De ziel van Anna Klane - Terrel Miedaner.
Advertentie

Regels voor berichten