Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2005, 11:08
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 02-02-2005 @ 22:06 :
@ grl: dan loopt jouw broertje toch helemaal niet achter? Iederwijs werkt dus wel voor hem. Maar ik denk dat het wel een goed systeem is voor een aantal kinderen. Niet voor alle, dus dan krijg je van die gevallen dat sommigen op hun 10e nog niet kunnen lezen. Maar kunnen kinderen van een basisschool die een regulier lesprogramma hebben dat óók allemaal dan? Dat geloof ik niet...
Mijn broertje loopt ook helemaal niet achter. Hij loopt wat rekenen betreft zelf een jaar of zo voor. Ik zal ook niet beweren dat hij achter loopt. Dat doen anderen hier wel.

En ook zal ik niet beweren dat het voor iedereen goed is. Maar voor mijn broertje werkt het wel en dat is eigenlijk het enige wat voor mij van belang is. Daarom vind ik ook dat het nogal makkelijk is om 1 persoon te nemen waarbij het niet werkt of waarvan iemand *vindt* dat het niet werkt, je weet tenslotte absoluut niet hoe het op een andere school zou zijn gegaan, en dan te zeggen dat het totale onzin is en ontzettend slecht voor de kinderen.

Mijn broertje was vroeger altijd moe en ging met buik- en hoofdpijn naar school. Nu vindt-ie het jammer dat-ie in de kerstvakantie 2 weken niet naar school mag. (dat zei hij letterlijk) Dat vind ik erg fijn. Ik vind het ook erg fijn dat hij extra dingen ernaast kan leren aangezien hij de basisdingen toch wel leert. Ik vind het leuk voor hem dat-ie op een school zit waar iedereen iets anders doet zodat ze elkaar dingen kunnen leren. Dat zijn een paar van de redenen waardoor het voor m'n broertje een goeie school is. Maar niet waardoor het voor iedereen een goeie school is want dat denk ik absoluut niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2005, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 02-02-2005 @ 22:06 :
@ grl: dan loopt jouw broertje toch helemaal niet achter? Iederwijs werkt dus wel voor hem. Maar ik denk dat het wel een goed systeem is voor een aantal kinderen. Niet voor alle, dus dan krijg je van die gevallen dat sommigen op hun 10e nog niet kunnen lezen. Maar kunnen kinderen van een basisschool die een regulier lesprogramma hebben dat óók allemaal dan? Dat geloof ik niet...
Voordat het zo ver is gekomen zijn ze al "afgevoerd" naar het speciaal onderwijs...ik denk dat je er van uit kunt gaan dat alle kinderen die op hun tiende op een reguliere basisschool met een regulier lesprogramma zitten kunnen lezen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 17:12
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-02-2005 @ 16:40 :
Voordat het zo ver is gekomen zijn ze al "afgevoerd" naar het speciaal onderwijs...ik denk dat je er van uit kunt gaan dat alle kinderen die op hun tiende op een reguliere basisschool met een regulier lesprogramma zitten kunnen lezen.
Yup. Dat is waar.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 17:16
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-02-2005 @ 16:40 :
mijn broertje kon eht niet
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 17:21
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 04-02-2005 @ 18:16 :
mijn broertje kon eht niet
Volgens kan iemand van 10 die niet leest het reguliere lesprogramma niet volgen, omdat iemand van 10 moet kunnen lezen om de lessen (van welk vakgebied dan ook) op de "normale manier" te kunnen volgen...?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 20:12
Verwijderd
ik vind het de grootste onzin die er bestaat. een lachertje.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 21:58
snookdogg85
snookdogg85 is offline
Citaat:
Selien schreef op 04-02-2005 @ 21:12 :
dat is jouw mening, gelukkig hebben 16-jarigen het niet voor het zeggen
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 23:00
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Selien schreef op 04-02-2005 @ 21:12 :
Wel jammer dat je niet met argumenten komt.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 00:53
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-02-2005 @ 18:21 :
Volgens kan iemand van 10 die niet leest het reguliere lesprogramma niet volgen, omdat iemand van 10 moet kunnen lezen om de lessen (van welk vakgebied dan ook) op de "normale manier" te kunnen volgen...?
mah hij heef top zijn 10e leren lezen
gewoon regulier onderwijs
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 07:08
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 05-02-2005 @ 01:53 :
mah hij heef top zijn 10e leren lezen
gewoon regulier onderwijs
Hoe volgde hij de lessen dan?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 22:48
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-01-2005 @ 09:35 :
Kinderen die niet opgroeien onder de mensen leren niet praten en niet lopen (denk aan wolven kinderen)...ook dat wordt dus zeker beinvloed door de omgeving.
Ja, dat zeg ik ook niet. Maar voor lopen en praten zitten in de hersenen al aangeboren 'faciliteiten'. Deze dienen wel ondersteund/ geactiveerd te worden door de omgeving. Maar leren lopen en praten gaat in een exponentiële snelheid die betuigt dat het aangeboren is. Lezen en schrijven verschilt per mens, maar iedereen kan in het algemeen net zo snel leren lopen en praten!
Lezen en schrijven is iets dat de mensheid zelf letterlijk leert, daarvoor is niets aangeboren. Het leerproces qua tijd verschilt per persoon en moet als het ware 'gestampt' worden, er bevinden zich geen wortels van in de hersenen.

Het principe dat lopen en praten qua ontwikkelingsmanier gelijkgesteld kan worden aan leren lezen en rekenen is gewoon niet correct.

En verder is dat Iederwijs gewoon slecht. Of het nu een hoogbegaafd kind betreft of niet: niemand vind alles leuk en deze schooljaren gaan juist om een uniforme basiskennis te creeëren.
Oud 06-02-2005, 01:58
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-02-2005 @ 08:08 :
Hoe volgde hij de lessen dan?
zittend ?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 09:55
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 06-02-2005 @ 02:58 :
zittend ?
Lollig...

In groep 4/5 moet je kunnen lezen om de reguliere lessen van vakken te kunnen volgen, hoe deed jouw broertje dat dan?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 09:58
Verwijderd
Citaat:
juliettebinoche schreef op 05-02-2005 @ 23:48 :
en deze schooljaren gaan juist om een uniforme basiskennis te creeëren.
Iets wat volgens mij gewoon niet mogelijk is... (Niet totaal uniform en ik vraag me af of "basiskennis" voor iedereen hetzelfde is...en of iedereen nou echt alles "onthoudt" ed.)
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 18:47
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-02-2005 @ 10:58 :
Iets wat volgens mij gewoon niet mogelijk is... (Niet totaal uniform en ik vraag me af of "basiskennis" voor iedereen hetzelfde is...en of iedereen nou echt alles "onthoudt" ed.)
tuurlijk, tuurlijk. maar een methode als iederwijs zal geenszins deze benadering van algemene basiskennis bevorderen, omdat iedereen iets anders op een ander moment gaat leren. (of niet)
Reageren

Regels voor berichten