Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2003, 17:26
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Kvind het veels te veel geld voor muziek onderweg. Er zijn nogal wat goedkopere alternatieven. Minidiscspelers zijn ook erg fijn en je hebt voor ongeveer 180-200 euro een draagbare recorder die ook kan afspelen. Ook zijn er nogal wat goedkopere MP3-spelers met evenveel geheugen.
Oud 05-11-2003, 19:32
pimomes1987
pimomes1987 is offline
De Ipod heeft een sublieme audiokwaliteit en wordt nu ook met een echte lineout voor de stereo geleverd (zit op het dockingstation). Daarnaast: Apple is nou eenmaal de mercedes onder de computerfabrikanten, dus wie veel betaald heeft ook wat .
Oud 06-11-2003, 16:21
Verwijderd
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 02-11-2003 @ 18:26:
Kvind het veels te veel geld voor muziek onderweg. Er zijn nogal wat goedkopere alternatieven. Minidiscspelers zijn ook erg fijn en je hebt voor ongeveer 180-200 euro een draagbare recorder die ook kan afspelen. Ook zijn er nogal wat goedkopere MP3-spelers met evenveel geheugen.
Laat dan is wat goedkope mp3-spelers zien met even veel geheugen, ik ben heel benieuwd. Ik hoef niet zon kut ding dat snel kapot is. k hoef niet zon mp3 speler met 128mb, leuk een live set en hij is vol, nee daar heb je wat aan. En hij is 300 euro, best betaald dus
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 20:27
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
pimomes1987 schreef op 05-11-2003 @ 20:32:
De Ipod heeft een sublieme audiokwaliteit
Noouuuuu, dat valt wel mee hoor.

En in de tussentijd is er nog niemand die de vraag heeft kunnen beantwoorden of zo'n ding met harddisk nou verrot gaat mits je 'm uit je klauwen laat lazeren..

Ik ga denk ik toch voor de mp3-cd's, dan kan je eventueel er ook een normale cd in doen, en je hoeft niet meer al je mp3's op je harddisk te hebben.. En de maat? Ach, ik zet een grote koptelefoon op m'n hoofd , dus zoveel boeit de grootte mij niet..
Oud 06-11-2003, 21:36
NielZ
NielZ is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 06-11-2003 @ 21:27:
En in de tussentijd is er nog niemand die de vraag heeft kunnen beantwoorden of zo'n ding met harddisk nou verrot gaat mits je 'm uit je klauwen laat lazeren..

Ik ga denk ik toch voor de mp3-cd's (...)
Tsja, als je iets laat vallen, is er kans dat het kapot gaat. Of dat nou een iPod, een MP3 CD speler of je oma is.
Ik denk overigens niet dat er veel mensen zijn die het vrijwillig testen, grijp je kans zou ik zeggen...

Citaat:
Dan kan je eventueel er ook een normale cd in doen, en je hoeft niet meer al je mp3's op je harddisk te hebben..
WTH?
Als ik een iPod gebruik, hoef ik me MP3's ook niet meer op me Computer HDD te hebben.
Als je bedoelt: "je hoeft niet meer al je MP3's op je iPod harddisk te hebben", is dat een voordeel? "ow, gelukkig, ik hoef niet al me MP3's op me iPod te laden, ik beperk mezelf met een 10 GB HDD tot enkele nummers."
Of bedoel je dat het een gepriegel is om al je MP3's op een iPod te krijgen? Ik zet er sneller 1400MB dan dat jij 1 CDtje brandt.
Oud 06-11-2003, 22:07
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
NielZ schreef op 06-11-2003 @ 22:36:
Of bedoel je dat het een gepriegel is om al je MP3's op een iPod te krijgen? Ik zet er sneller 1400MB dan dat jij 1 CDtje brandt.
usb2.0 is 480Mb/s 1400*8/480=23 sec maar goed dat is ook niet de snelheid die je daadwerkelijk zal halen. Laten we eerder een min of 2-2.5 zeggen en in dei tijd brand je ook met gemak een cdtje.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 23:45
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
NielZ schreef op 06-11-2003 @ 22:36:
Tsja, als je iets laat vallen, is er kans dat het kapot gaat. Of dat nou een iPod, een MP3 CD speler of je oma is.
Als ik een iPod gebruik, hoef ik me MP3's ook niet meer op me Computer HDD te hebben.
Harddisks zijn doorgaans gevoeliger dan andere apparatuur. Nooit gemerkt?
Het is irritant als die 10 gb vol zit, of kapot gaat, want dan moet je die 10 gb aan mp3's nog op een andere harddisk hebben staan. En met mp3 cd's zijn ze gelijk gearchiveerd, want cd's kunnen wel een krasje hebben.
En zo'n cdtje hoef je maar één keer te branden..

En USB is gay.
Oud 07-11-2003, 06:21
Koen
Koen is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 07-11-2003 @ 00:45:

Het is irritant als die 10 gb vol zit, of kapot gaat, want dan moet je die 10 gb aan mp3's nog op een andere harddisk hebben staan. En met mp3 cd's zijn ze gelijk gearchiveerd, want cd's kunnen wel een krasje hebben.
Het lijkt me zéér onwaarschijnlijk dat je HD sneller kapot gaat dan je Cd. Die HD's kunnen juist wel wat hebben, een Cd hoef je maar een keer in de zon te leggen of hij is er geweest. Ik denk dat je HD stukken langer meegaat dan je Cd, dus dat vind ik nogal een vreemd argument.

Citaat:
usb2.0 is 480Mb/s 1400*8/480=23 sec maar goed dat is ook niet de snelheid die je daadwerkelijk zal halen. Laten we eerder een min of 2-2.5 zeggen en in dei tijd brand je ook met gemak een cdtje.
True, maar op een CD past geen 1400mb dus worden dat 2 cd's, is USB2 dan toch sneller.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 06:23
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
En USB is gay.
Naar mijn weten heeft USB een A en een B stekker, mannetje en vrouwtje. Het mannetje heeft een uitsteekseltje en het vrouwtje ehhh, nouja jeweetwel.

Volkomen hetero dus.
Oud 07-11-2003, 08:14
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Koen schreef op 07-11-2003 @ 07:21:
Het lijkt me zéér onwaarschijnlijk dat je HD sneller kapot gaat dan je Cd. Die HD's kunnen juist wel wat hebben, een Cd hoef je maar een keer in de zon te leggen of hij is er geweest. Ik denk dat je HD stukken langer meegaat dan je Cd, dus dat vind ik nogal een vreemd argument.

True, maar op een CD past geen 1400mb dus worden dat 2 cd's, is USB2 dan toch sneller.
maar dat zei hij ook niet hij zij 1400mb tegenover 1 cd
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 14:54
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Koen schreef op 07-11-2003 @ 07:21:
Ja een HD kan je wel in de zon leggen, maar wat gebeurt er nou vaker? Dat je per ongeluk iets laat vallen, of dat je per ongeluk iets in de zon laat liggen?

Maar laten we het eens uittesten.. We nemen een cdtje en een harddisk en laten die van ongeveer anderhalve meter vallen.
Oud 07-11-2003, 21:44
NielZ
NielZ is offline
Citaat:
Harddisks zijn doorgaans gevoeliger dan andere apparatuur. Nooit gemerkt?
Ja fuck ja, die 120 uur muziek... Stelt ook geen donder voor. Ik ga gelijk voor een tweede sparen.
Ja, kapotte dingen zijn irritant ja. Kapotte MP3/CD spelers vallen daar ook onder.

Citaat:

En USB is gay.
En USB 2.0 is Bi met als backwards compatibity gayheid?

Citaat:
Enlightenment schreef op 07-11-2003 @ 07:23:
Naar mijn weten heeft USB een A en een B stekker, mannetje en vrouwtje. Het mannetje heeft een uitsteekseltje en het vrouwtje ehhh, nouja jeweetwel.
Een ingangetje.

Citaat:
SisterOfMercy schreef op 07-11-2003 @ 15:54:
Ja een HD kan je wel in de zon leggen, maar wat gebeurt er nou vaker? Dat je per ongeluk iets laat vallen, of dat je per ongeluk iets in de zon laat liggen?

Maar laten we het eens uittesten.. We nemen een cdtje en een harddisk en laten die van ongeveer anderhalve meter vallen.
Ik ben een nerd, ik kom nooit in de zon, dus ik ga voor de val-optie.

Daar heb je een point. Een CD is minder valgevoelig dan een iPod. Maar dat is niet omdat er een HDD in de iPod zit. Er komen dan nl krasjes op, of misschien springt ie open. Mijn iPod HDD spint ook regelmatig terwijl ik fiets/loop, en dan hangt ie verre van netjes stil. Ik ben het 100% met je eens dat HDD's niet de meest schokgevoelige hardware out there is, maar op de een of andere manier heeft Apple het netjes gef1X0rd.
Oud 08-11-2003, 01:39
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
NielZ schreef op 07-11-2003 @ 22:44:
Mijn iPod HDD spint ook regelmatig terwijl ik fiets/loop, en dan hangt ie verre van netjes stil. Ik ben het 100% met je eens dat HDD's niet de meest schokgevoelige hardware out there is, maar op de een of andere manier heeft Apple het netjes gef1X0rd.
Ja, maar bewegen is iets anders dan vallen.
Oud 12-11-2003, 04:57
QuantumKitten
QuantumKitten is offline
Ik heb mijn Zen al 2x terug naar de fabriek moeten sturen. JA harddisks zijn gevoelig.
Oud 12-11-2003, 10:42
Verwijderd
Citaat:
QuantumKitten schreef op 12-11-2003 @ 05:57:
Ik heb mijn Zen al 2x terug naar de fabriek moeten sturen. JA harddisks zijn gevoelig.
Ja zen, daar noem je ook iets, dat ding is gewoon kut
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 13:33
QuantumKitten
QuantumKitten is offline
Citaat:
Syphon schreef op 12-11-2003 @ 11:42:
Ja zen, daar noem je ook iets, dat ding is gewoon kut
sukkel
Oud 12-11-2003, 17:57
nofi
nofi is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 07-11-2003 @ 15:54:

Dat is een beetje een flauwe vergelijking vindt ik. Een cdtje zal idd de val beter overleven, maar als je discman de val niet overleeft ben je nog nergens.

Persoonlijk heb ik mijn ipod nog nooit laten vallen (ik heb een 5gig versie *uitverkoopje *) dus ik kan je niet zeggen of ie het dan nog doet. Maar dat kan je natuurlijk van wel meer dingen afvragen. een pda of mobieltelefoon houdt over het algemeen ook niet van vallen. Mijn persoonlijke ervaring is dat dat in de practijk ook weinig gebeurt, mn ipod zit over het algemeen toch in mn tas of in een broekzat en daar ik niet heel onhandig ben gaat dat prima .
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 18:18
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
nofi schreef op 12-11-2003 @ 18:57:
Dat is een beetje een flauwe vergelijking vindt ik. Een cdtje zal idd de val beter overleven, maar als je discman de val niet overleeft ben je nog nergens.
Discmans overleven een val van redelijke hoogte best aardig, of je moet heel erg pech hebben. En sommige mobiele telefoons kunnen ook wel een stootje hebben.
Maar als je weet hoe een harddisk er van binnen uitziet dan is het logisch dat zo'n ding veel minder schokbestendig is dan een apparaat waar cd's in moeten.
Oud 12-11-2003, 18:30
nofi
nofi is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 12-11-2003 @ 19:18:
Discmans overleven een val van redelijke hoogte best aardig, of je moet heel erg pech hebben. En sommige mobiele telefoons kunnen ook wel een stootje hebben.
Maar als je weet hoe een harddisk er van binnen uitziet dan is het logisch dat zo'n ding veel minder schokbestendig is dan een apparaat waar cd's in moeten.
Dan raad ik je toch echt aan om een keer een ipod in je handen te nemen. Daarna mag je me vertellen wat er solider aanvoelt. Het zal je verbazen, maar zo'n ipod is best een stevig ding..
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 19:52
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
nofi schreef op 12-11-2003 @ 19:30:
Dan raad ik je toch echt aan om een keer een ipod in je handen te nemen. Daarna mag je me vertellen wat er solider aanvoelt. Het zal je verbazen, maar zo'n ipod is best een stevig ding..
Mag ik die van jou even vasthouden dan?

En voor de rest, laat maar.. Je begrijpt het blijkbaar echt niet.
Oud 12-11-2003, 20:19
QuantumKitten
QuantumKitten is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 12-11-2003 @ 19:18:
Inderdaad, als een draaiende harde schijf valt is ie 9 van de 10 keer zo kapot als een ding dat ECHT HEEL ERG KAPOT is. Gelukkig draaien die harde schijven in mp3 spelers niet vaak.
Oud 13-11-2003, 08:18
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
QuantumKitten schreef op 12-11-2003 @ 21:19:
Inderdaad, als een draaiende harde schijf valt is ie 9 van de 10 keer zo kapot als een ding dat ECHT HEEL ERG KAPOT is. Gelukkig draaien die harde schijven in mp3 spelers niet vaak.
Dat is dus onzin. Laptop harde schijven zijn ook op schokbestendigheid gebouwd, zo snel gaan die dingen niet kapot.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 15:22
Zink
Zink is offline
k heb net zon ipod gekocht, is gelijk kapot gegaan. Reageerd op niks meer, en troubleshooting vindt ook geen antwoord. gg apple
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten