![]() |
|
![]() |
Ik wil een mp3 speler gaan kopen
![]() Alleen ik weet niet welke ![]() Ik twijfel tussen deze: Ipod nano: 4gb: http://www.chear.nl/Chear_Muziek/Muz...3/?VergelijkNL Prijs 169 Creative Zen V Plus 4 GB: http://mp3.direqt.nl/product-show/27...plus-4-gb.html Prijs € 175,- of zou ik een ipod video nemen want daar kan je ook videos opkijken http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/...fId/vergelijk/ Prijs: 254 Wat ik wel raar vind is dat de creative duurder is dan de ipod.. Maar welke van deze 3 mp3 spelers raden jullie mij aan??
|
![]() |
||
Citaat:
Welke van de 3 je moet nemen is natuurlijk heel persoonlijk, maar als je radio wilt vallen de iPod's sowieso af. Daarna is 't een kwestie van smaak, functionaliteiten, enz. Geen van deze Mp3 spelers is slecht, maar je keus zal met name gebasseerd zijn op smaak. ![]() |
![]() |
|
![]() |
hmm oke
![]() ik weet het nog steeds niet hier is wel een creative met video optie enz.. http://www.mp3shop.nl/product/20880/...ampaign=kelkoo maar zit er bij de creative een adapter bij dat je hem gewoon via het stopcontact kan op laden?/ en hoe gaat dat met muziek enz.. er op zetten heb je dan ook een speciaal progamma nodig??
||
Citaat:
![]() - Zelf zou ik niet voor een iPod gaan. Ding is kwalitatief net even iets minder. Itunes heeft rare irritante kwaaltjes, geen fijn programma. Ik zou voor zo'n creative gaan met FM radio. Nog cooler is het als hij ook radio kan opnemen op de HD, dat kon op die oude zen's ook, moest je wel geloof ik een aparte afstandsbediening voor kopen (30 euro). Creative heeft een heel fijn systeem qua bestandsoverdracht. Creative mediasource organizer, werkt fijn, snel en goed. Nooit problemen mee gehad. Ik zelf heb een zen 30 gig van 2-en-een-half jaar oud en die ondersteunt geen pictureviewing, video etc. Dus als ik een film, bestanden, etc erop wil zetten heb ik een apart programma, creative mediasource organizer, via dat venster kom je gewoon in de bestandsmappen (1 voor muziek -en in jouw geval waarschijnlijk ook foto's en video bestanden-) en een map voor bestanden die speler zelf niet ondersteunt. (externe HD principe) Vanuit die explorer map kun je ook heel snel bestanden uit je muziekbibliotheek weggooien, mocht je toch bezig zijn. Oja, creative heeft goede support. + Ik moet wel zeggen dat die laatste video ipod erg mooi is, draaiwiel werkt fijn, opzich fijne interface etc. Ik zou dus alleen niet voor die ipod gaan omdat ik niet zo'n iPod whore ben, en wanneer ik nu een nieuwe mp3 speler zou willen ik net iets meer van een speler zou eisen (FM radio met opname functie bijv.) etc Maar het is wel een fancy ding. Dus je moet kopen waar je een goed gevoel over hebt, als dat een iPod is is dat een iPod. Als je toch geld genoeg hebt, why bother. Hoop dat je er iets mee kunt, succes.
||
Citaat:
MP3-spelers hebben tegenwoordig allemaal dezelfde fouten: accu problemen, geen connectie met je pc, etc en over het algemeen zie ik geen verschil tussen Creative en Ipod. Zelf heb ik een ipod nano omdat mij de stijl en gebruikervriendelijkheid aanstaat, maar opzich had ik net zo goed een Creative kunnen hebben. IMHO wederom een kwestie van smaak.
||
Citaat:
vind het iig een coole feature. heb nu 15 gig aan muziek op mijn speler staan (vorige die kapot was gevallen - nieuwe gekregen, ook al was de garantie 3 maanden verlopen, creative!- 22 gig) en mijn muziek begint me vaker te ergeren, dus dan kan radio wel leuk zijn....
||
Citaat:
Heel mooi is realtief. Ik vind een ipod gewoon fokking lelijk. iTunes is gewoon gay. Die "kopieërplakmanier" is veel fijner. FF snel wat kopieren en klaar, ipv itunes opstarten, muziek selecteren en weet ik het allemaal.
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
oh ja ik heb een ipod, maar koop een creative of wat anders.. beter nog een speler die je gewoon in windows verkenner ziet zonder al dat gedoe met brakke software |
![]() |
||
Citaat:
(2) Wat is 'coole' software? En waarom moet software per se 'cool' zijn? Is trouwens niet moeilijk om eraf te komen: via uninstall... (3) Waarom zou die software brak zijn? Ik heb tot nu toe al veel vaker problemen gehad met windows/verkenner dan met iTunes. Ik vind het trouwens veel gemakkelijker dan alles zelf in mapjes te moeten gaan rangschikken en onderbrengen.
|||
Citaat:
Ach, heb je wat te doen. Misschien neem jij genoegen met een lading mapjes met "untitled track 1" (t/m 20) maar als ik nu een CD in m'n Mac drukt importeert iTunes 'm automatisch als mp3, zoekt 'ie de tagjes en de albumart erbij en spuugt 'ie 'm weer uit. Vind ik toch wel zo netjes. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Oa het synchroniseren door iTunes en het beheren van de collectie is omslachtig en helemaal niet nodig. Dit gaat op voor de meeste dergelijke programma's, wat Sony en Creative aan software meeleveren is vaak nog erger. Ik gebruik liever programma's die niet gekoppeld zijn aan mn speler om de zooi te taggen/rippen/in mappen te zetten etc. De functionaliteit van iTunes laat te wensen over. Ook heel handig dat ik weer een ander programma nodig heb om via mn laptop muziek van de iPod af te spelen of te kopieeren.. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Heeft de IPod ook een vervangbare/uitneembare accu?
||
Citaat:
Maar het kan wel dus.
||
Citaat:
|
![]() |
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De enige reden voor mij om een iPod te kopen zou zijn dat er zoveel accesoires voor te krijgen zijn. Afgezien daarvan blijf ik ver bij Apple weg. Overigens is deze discussie eigenlijk tamelijk zinloos; zoek maar eens wat comparisons op van iPod 30GB Video VS Zen Vision M 30GB en je zult zien dat 90% van de sites in het voordeel van de Creative beslist. iPod's zijn geen slechte spelers, maar er zijn betere, punt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Het probleem met de iPod ligt erin dat iPod de eerste echte mp3-speler was met grote capaciteit. Zo is de naam iPod bekend geraakt, 5 en een halve generatie verder is die naam blijven hangen. De aanvallen op het marktaandeel halen weinig uit, simpelweg omdat zowel Philips, Sony, Creative, Microsoft, ... een offensief voeren tegen de iPod, en dus concurreren ze elkaar eruit tegen de bekende naam (beetje: als twee honden vechten om een been, gaat de derde ermee heen). Die nieuwe spelers moeten eerst naambekendheid krijgen, maar met tig alternatieven is dat moeilijk natuurlijk, terwijl iPod die naambekendheid al heeft. Op zich is de iPod helemaal niet zo'n schitterende speler, als je vergelijkt met alle functies die anderen bieden. Ikzelf heb dan wel een 5G iPod, maar die keuze lag simpel: mijn collectie (rond de 40 gieg toen) wou ik niet opsplitsen en vermits de meeste spelers dan ofwel 20/30 gieg hadden (Creative) ofwel veel te groot/duur waren (Archos, 80 gieg, geloof ik), bleef enkel de 60 gieg iPod over zodat ik en veel muziek kan meenemen én dat makkelijk in mijn zak kan krijgen (en oké, het imago van iPod heeft ook wat meegespeeld). Maar voor mij is het eerder een hel om muziek over te zetten: iTunes is een vreselijk programma, geen enkele controle over wat hij moet doen (behalve als je begint met scriptjes daarop te schrijven misschien). Met een speler als Creative gooi je je muziek er gewoon op en hij indexeert zelf. De iPod kan niet eens zelf indexeren (behalve in RockBox of iPodLinux; maar ja, daaar heb je meestal niet veel aan). Dus als je alles zelf wilt indelen moet je al met heel veel constraints rekening houden (iPod kan geen bestanden aan met een naam langer dan x karakters, moet echt in een specifieke map staan, ...) en dan kan je met wat tooltjes wel wat bereiken. Maar kom, dat is allemaal allesbehalve handig omdat Apple geen specificaties van de database vrijgeeft, zodat alternatieve programma's veel te weinig functies kunnen bieden. Volgens mij is het enige voordeel van de iPod het formaat en vrij goed uiterlijk. Creative en anderen zijn beter voor geluidskwaliteit (gelukkig zijn de 5G en 5.5G daar al beter in dan 4G en daarvoor) en qua beeldkwaliteit is de 5G/5.5G niets vergeleken met Creative; dat scherm spuit gewoon schitterende kleuren en biedt volgens mij een veel betere interface (ook al heb je geen draaiwieltje, zo handig werkt dat toch niet eens: vaak draait het te ver of te moeizaam).
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Mp3 Speler +/- 8 GB.. WELKE?? freakinaround | 64 | 27-10-2006 16:30 | |
Software & Hardware |
Ipod VS. Creative Jahney | 82 | 28-08-2006 14:40 | |
Software & Hardware |
Welke MP3 speler? Verwijderd | 10 | 18-03-2006 07:17 | |
Lifestyle |
Muziek Maija | 85 | 13-08-2005 21:04 | |
Software & Hardware |
[MP3] beste keus...Ipod of Creative of iets anders? Verwijderd | 6 | 20-07-2005 12:24 | |
De Kantine |
Maak een keuze funkypunk | 500 | 23-02-2004 09:59 |