Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2005, 09:44
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 23-06-2005 @ 00:25 :
Daarbij had ik liever gehad dat hij de hobbit verfilmt had...
Ben blij dat hij de LOTR franchise niet te ver uitmelkt, tis nou wel ff genoeg dacht ik zo . En over King Kong: hoop dat Peter Jackson met iets beters komt dan een remake van het origineel.

En nog wat! Als jij Rollo Tomasi bent, dan ben ik Keyzer Söze (yes, heb gister voor de zoveelste keer je nick-name film gezien )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2005, 10:24
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Carn schreef op 01-11-2005 @ 15:13 :
Wat is die Peter Jackson trouwens afgevallen!

[afbeelding]
Wow, hij was zelf net een hobbitje, nu niet echt meer

Citaat:
Champ-00 schreef op 02-11-2005 @ 10:44 :
Ben blij dat hij de LOTR franchise niet te ver uitmelkt, tis nou wel ff genoeg dacht ik zo . En over King Kong: hoop dat Peter Jackson met iets beters komt dan een remake van het origineel.
Er lijkt me niks mis met de hobbit ook nog verfilmen. Ik zie dat niet echt als uitmelken eerlijk gezegt. (wel een beetje, maar als hij er een goede film van maakt maakt het mij niet uit) Vind dat hij met LotR prima werk geleverd heeft, en een verfilming van de hobbit door hem zou ik graag nog doen.
Ik vind het nog niet genoeg
Oud 04-11-2005, 07:31
Carn
Carn is offline
badabadum

http://www.apple.com/trailers/universal/king_kong/
Oud 04-11-2005, 12:59
Verwijderd
Ik ben er erg benieuwd naar.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 13:34
Verwijderd
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 04-11-2005 @ 13:59 :
ben benieuwd
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 20:44
Verwijderd
Ik heb 'm vanmiddag gezien.
Hij was af en toe een beetje ongeloofwaardig. Maar ik vond 'm wel goed. En zielig
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 20:50
Uice
Uice is offline
Ik wil hem wel in de bioscoop zien (daar lijkt het me de film voor), maar ik denk niet dat Jackson zijn meesterwerk gaat overtreffen. (Ik doel natuurlijk op Heavenly Creatures)
Oud 14-12-2005, 22:24
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Lijkt me wel een leuke film, maar niet echt bepaald om er daarvoor naar de bios te gaan. Ik wacht wel tot iemand hem op dvd heeft.
Oud 15-12-2005, 08:27
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Ik ga er zaterdag heen van 23.15 tot 02.15

Ik hoor echter tot nu toe wel veel kritiek over de film van friends die al geweest zijn. Het duurt TE lang, het begin zou te saai zijn, scenes te langdraderig en heel veel "over the top" oftewel: alles is steeds TE veel van het goede....maar ondanks dat zou het een coole film zijn, met een aantal memorabele scenes. (zeg ik dat woord zo goed )
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 08:43
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik ben er gisteren heen geweest en hij was veel beter dan ik had verwacht, mooi gefilmd, vooral een paar mooie achtervolgings/vechtscenes erin en een geweldig eiland.

Enige minpunt vond ik dat ie wat traag op gang komt...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 19:09
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik zag van de week de trailer in de bios, en die vond ik best indrukwekkend. Ga er zeker deze kerstvakantie heen. Heb wel weer eens behoefte aan zo'n film, beetje actie enzo.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 19:49
Verwijderd
Wauw, een remake van een klassieker door de gozer die ons het 'geweldige' LOTR heeft gebracht, dat zal wel weer een cinematografisch hoogstandje en intellectuele uitdaging van de bovenste plank zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 22:43
lipglossnblack
lipglossnblack is offline
Citaat:
SimplyABoy19 schreef op 15-12-2005 @ 09:27 :

Het duurt TE lang, het begin zou te saai zijn, scenes te langdraderig en heel veel "over the top" oftewel: alles is steeds TE veel van het goede....maar ondanks dat zou het een coole film zijn, met een aantal memorabele scenes. (zeg ik dat woord zo goed )
hehe heb hem gezien en echt precies zo ja
maar wel erg mooi gemaakt en zeker een vermakelijke film om te zien
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 22:54
Dinalfos
Dinalfos is offline
King Kong is een van die films die zijn klassieke status dankt aan oudheid, i.p.v kwaliteit. Een filmisch meesterwerk is het nooit geweest.
Oud 16-12-2005, 11:40
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 15-12-2005 @ 23:54 :
King Kong is een van die films die zijn klassieke status dankt aan oudheid, i.p.v kwaliteit. Een filmisch meesterwerk is het nooit geweest.
Niet alleen aan oudheid. Het is ook gewoon een goede film, die in zijn eigen tijd ook een enorm succes was.
Oud 16-12-2005, 13:52
Verwijderd
3 uur film om zo'n aap zien rond te vechten?

Nee
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 14:08
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 16-12-2005 @ 12:40 :
Niet alleen aan oudheid. Het is ook gewoon een goede film, die in zijn eigen tijd ook een enorm succes was.
Het is best een goede film, maar er zijn moderne en universeel verguisde Hollywood blockbusters met meer karakterontwikkeling en beter acteerwerk dan King Kong. De film mist gewoon bezieling. Toegegeven, originaliteit speelt ook een rol, maar er is wat mij betreft geen reden om King Kong 1933 te zien als een fantasy-topper. Ik verwacht dan ook dat Jackson's remake en drastische verbetering is.
Oud 16-12-2005, 18:59
Verwijderd
De film is idd lang, en sommige dingen zouden er misschien wel uit of korterkunnen. Maar dan nog vond ik het niet vervelend dat de film zo lang duurde.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 15:22
Verwijderd
whehe begin was een beetje slecht, wat onrealistische stukjes, maar vond het spannend genoeg om 3 uur te kijken.
Wat ik me alleen afvroeg is dit hoe het originele verhaal gaat? Ken het originele verhaal nl niet echt goed
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 15:36
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Vond alles op Skull Island geweldig en prachtig en nou echt super gewoon

De film kwam in het algemeen een beetje traag op gang, maar echt ergelijk was het niet, er zaten leuke scenes tussen. Het stuk na Skull Island, tsjah...dat was weer minder, maar ook daar zaten er leuke scenes tussen!

De film was vermakelijk
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 16:51
Uice
Uice is offline
Citaat:
salieee schreef op 19-12-2005 @ 16:22 :
whehe begin was een beetje slecht, wat onrealistische stukjes, maar vond het spannend genoeg om 3 uur te kijken.
Wat ik me alleen afvroeg is dit hoe het originele verhaal gaat? Ken het originele verhaal nl niet echt goed
De film schijnt het verhaal heel trouw te volgen, met hier en daar toegevoegde scčnes.
Oud 19-12-2005, 16:53
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 16-12-2005 @ 15:08 :
Het is best een goede film, maar er zijn moderne en universeel verguisde Hollywood blockbusters met meer karakterontwikkeling en beter acteerwerk dan King Kong. De film mist gewoon bezieling. Toegegeven, originaliteit speelt ook een rol
King Kong is een rip-off.

http://www.imdb.com/title/tt0164686/
Oud 19-12-2005, 18:08
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 15-12-2005 @ 20:09 :
Ik zag van de week de trailer in de bios, en die vond ik best indrukwekkend. Ga er zeker deze kerstvakantie heen. Heb wel weer eens behoefte aan zo'n film, beetje actie enzo.
Verhouding actie/dramatisch geblaat: 20/80
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 15:49
Nuck
Nuck is offline
Ik vond m echt hilarisch, maar zo was ie waarschijnlijk niet bedoeld
Oud 22-12-2005, 07:59
Miss Rooster
Miss Rooster is offline
Alles is nep, zelfs de acteurs, het acteerwerk en de aap

Het is gewoon net een siliconetiet:
mooie special effects, maar verder.....
Oud 22-12-2005, 19:21
Verwijderd
Citaat:
JackSkellington schreef op 22-12-2005 @ 08:59 :
Alles is nep, zelfs de acteurs, het acteerwerk en de aap

Het is gewoon net een siliconetiet:
mooie special effects, maar verder.....
Als er teveel shit is wat gemaakt is via de computer hoeft het voor mij niet.

Iedere film dat over 1 groot beest dat tegen mensen strijdt...1 woord klote
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 19:38
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 22-12-2005 @ 20:21 :
Als er teveel shit is wat gemaakt is via de computer hoeft het voor mij niet.

Iedere film dat over 1 groot beest dat tegen mensen strijdt...1 woord klote
Wat ben je toch een rebel!!!!11!
Oud 24-12-2005, 03:41
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Juice schreef op 19-12-2005 @ 17:51 :
De film schijnt het verhaal heel trouw te volgen, met hier en daar toegevoegde scčnes.
Klopt, maar de film is nu bijna twee keer zo lang.

Een van de beste popcornfilms van de laatste jaren. Soms iets te overdadig (die scčne met de brontosauriërs gaat echt nergens over, en de visisuele effecten zijn daar ook het slechtst) en overmatig gebruik van sweeping shots en slow motion. Kong ziet er wel verbluffend mooi uit.
Oud 24-12-2005, 08:21
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 24-12-2005 @ 04:41 :
Klopt, maar de film is nu bijna twee keer zo lang.

Een van de beste popcornfilms van de laatste jaren. Soms iets te overdadig (die scčne met de brontosauriërs gaat echt nergens over, en de visisuele effecten zijn daar ook het slechtst) en overmatig gebruik van sweeping shots en slow motion. Kong ziet er wel verbluffend mooi uit.
Hm, ik vond het juist wel vermakelijk (en erg over the top) hoe al die dino's over elkaar heen stuiterden.
Oud 24-12-2005, 13:08
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Joostje schreef op 24-12-2005 @ 09:21 :
Hm, ik vond het juist wel vermakelijk (en erg over the top) hoe al die dino's over elkaar heen stuiterden.
meh
Oud 25-12-2005, 11:59
Monsieur Hulot
Monsieur Hulot is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 15-12-2005 @ 23:54 :
Jawel, in meerdere aspecten. Om mee te beginnen Max Steiner's soundtrack. En heb je ooit van Willis O'Brien gehoord?? Dankzij, zijn revolutionaire stop-motion effecten, werden zoveel (en worden nog steeds hedendaagse) regisseurs en technici geďnspireerd, dat we nog altijd kunnen zeggen, dat King Kong de grondlegger is geweest van de moderne blockbusters, die voornamelijk op special effects rusten. Dit heeft natuurlijk ook negatieve effecten gehad, maar ook positieve.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 12:21
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Monsieur Hulot schreef op 25-12-2005 @ 12:59 :
Jawel, in meerdere aspecten. Om mee te beginnen Max Steiner's soundtrack. En heb je ooit van Willis O'Brien gehoord?? Dankzij, zijn revolutionaire stop-motion effecten, werden zoveel (en worden nog steeds hedendaagse) regisseurs en technici geďnspireerd, dat we nog altijd kunnen zeggen, dat King Kong de grondlegger is geweest van de moderne blockbusters, die voornamelijk op special effects rusten. Dit heeft natuurlijk ook negatieve effecten gehad, maar ook positieve.
Er zijn wel meerdere films verantwoordelijk geweest voor sub-(r)evoluties binnen de filmwereld. Denk aan The Thing from Another World , Gone With The Wind , Don Juan (als eerste non-silent film), Birth of Nation etc. etc. Dat wil echter niet zeggen dat deze films ook gelijk meesterwerken zijn. King Kong is een klassieker om precies de redenen die jij noemde, maar kent geen sterke narratief met gelaagde personages of een transcendentaal script. Ik noem KK, nogmaals, geen slechte film, maar net als de eerder genoemden dankt hij zijn status niet aan verbluffende kwaliteiten all around.
Oud 25-12-2005, 12:35
Monsieur Hulot
Monsieur Hulot is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-12-2005 @ 13:21 :
Er zijn wel meerdere films verantwoordelijk geweest voor sub-(r)evoluties binnen de filmwereld. Denk aan The Thing from Another World , Gone With The Wind , Don Juan (als eerste non-silent film), Birth of Nation etc. etc. Dat wil echter niet zeggen dat deze films ook gelijk meesterwerken zijn. King Kong is een klassieker om precies de redenen die jij noemde, maar kent geen sterke narratief met gelaagde personages of een transcendentaal script. Ik noem KK, nogmaals, geen slechte film, maar net als de eerder genoemden dankt hij zijn status niet aan verbluffende kwaliteiten all around.
Je zal mij nooit horen zeggen dat King Kong een meesterwerk op basis van het script, karakters of van de acteurs. Zijn deze elementen dan noodzakelijk om een film een meesterwerk te noemen? Op technisch niveau is het zeker een meesterwerk te noemen. Er zijn genoeg films die het keurmerk "meesterwerk" grotendeels krijgen toebediend op basis van techische elementen zoals, Bronenosets Potyomkin, die voornamelijk deze titel draagt door zijn (r)evolutionaire montage.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 13:04
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Monsieur Hulot schreef op 25-12-2005 @ 13:35 :
Je zal mij nooit horen zeggen dat King Kong een meesterwerk op basis van het script, karakters of van de acteurs. Zijn deze elementen dan noodzakelijk om een film een meesterwerk te noemen? Op technisch niveau is het zeker een meesterwerk te noemen. Er zijn genoeg films die het keurmerk "meesterwerk" grotendeels krijgen toebediend op basis van techische elementen zoals, Bronenosets Potyomkin, die voornamelijk deze titel draagt door zijn (r)evolutionaire montage.
Nou, de X-factor speelt ook een rol, dat geef ik toe. En er zijn absoluut films met, laten we zeggen, magere verhaaltjes die je wel als meesterwerken kunt beschouwen. Maar King Kong is gewoon té leeg om die status te halen. Het plezier dat je beleeft aan de film is oppervlakkig, afstandelijk en snel vervlogen. Dat geeft verder niets.

Voor wat betreft Potyomkin: het is een echte stap voorwaarts geweest op het gebied van schaal en budget-utilisatie, waardoor het de status van een klassieker heeft gekregen. De technische prestaties zijn echt fenomenaal te noemen. Maar de film had een verhaal dat nadrukkelijk niet karaktergestuurd was maar plotgestuurd. De verbeelding van oorlog en politiek stond op de eerste plaats, waardoor de film zijn inhoudelijke gram toch nog kon halen. Zij het op een andere manier.
Oud 27-12-2005, 21:39
Qimm
Qimm is offline
Ik ben dus gewoon 2x in slaap gevallen, het enige leuke vond ik de dino's en enorme insecten. Al met al... booooooooooring!
Oud 28-12-2005, 16:41
Frank
Frank is offline
Erg goede film, die scene met die grote dino's dat ze over elkaar heen rennen, ging echt nergens over lag helemaal dubbel
Oud 29-12-2005, 01:15
Lugosi
Lugosi is offline
hij was wel leuk, maar af en toe behoorlijk over the top. ach ik heb wel gelachen om die insecten en dinosaurussen enzo.
Oud 02-01-2006, 23:05
D@mien
D@mien is offline
Vandaag eindelijk kunnen zien..
Hij ziet er zeer mooi uit vooral..mooie omgevingen, mooie kong en hersenloze actie. Ik had ook niets anders verwacht, aangezien et een remake is uit 1933 en er in die tijd nietecht veel aandacht was voor exacte realiteit. Het is nu dus een film die sterft van de realiteitsfouten (Kong ff buiten beschouwing gelaten), maar dat is niet erg..altijd beter dan het hele script verneuken om het realistischer te maken.

Ik ben wel zéér teleurgesteld in de dino's die in de film zitten..die lijken echt voor geen meter en bewegen als een stel mongolen. Ik snap echt niet dat ze, als ze zó veel aandacht hebben besteedt aan het uiterlijk en de bewegingen van Kong(vooral de bewegingen zijn werkelijk subliem), niet iets meer geld hebben gestoken in de geloofwaardigheid van de dino's, aangezien ze toch wel een behoorlijke rol speelden.

Persoonlijk vond ik hem zeker niet te lang. Ik heb liever een film die zo'n 3 uur duurt en een goede opbouw heeft, dan een film van 1.5 uur die gehaast overkomt.
Oud 03-01-2006, 18:27
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Ik heb hem nog neit gezien, hij lijkt me wel leuk.
Oud 07-01-2006, 13:48
Uice
Uice is offline
Gisteren gezien. Viel niet tegen. Heerlijke actiescenes, mooie plaatjes (ook al zijn ze cliche), veel vermakelijke verwijzingen naar het origineel en de ijsbaanscene is schitterend. Van traagheid heb ik niets gemerkt.

CGI schoot inderdaad soms tekort, bij sommige dinosaurussen maar vooral bij de scenes waarin mensen met CGI gemaakt waren (Ann die hangt te spartelen, de polstookspringende inboorling) vond ik het erg storend.
Reageren

Regels voor berichten