Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2005, 12:06
Raven
Raven is offline
Citaat:
El Chupacabras schreef op 18-07-2005 @ 12:56 :
Mijn geest bestaat niet hoor! Alleen maar wat jij onder mijn lichaam verstaat en de geest is louter het produkt van de hersenen en biochemische processen.
ben niet gek ben een amoebe

dus jij denkt werkelijk dat een mens ( of een dier) niet meer is dan een toevallige opeenstapeling van moleculen ?

- Toch denkt ieder mens anders.

- Tweelingen denken vaak ze zelfde dingen zonder dat er enig fysisch contact hoeft te zijn

- waarom wordt een zaadje een boom en waarom gebeurt er niet gewoon nix ? natuurkunde streeft immers altijd naar het laagste energie niveau...

- waarom is er materie en is er niet niks ? terwijl er wel ooit niks geweest is

- waarom kan iemand die een bijna dood ervaring gehad heeft in detail dingen beschrijven .. zelfs dingen die een arts opgeschreven heeft. terwijl er op dat moment geen hersen activiteit was ?
Advertentie
Oud 18-07-2005, 17:01
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
Raven schreef op 18-07-2005 @ 13:06 :
ben niet gek ben een amoebe

dus jij denkt werkelijk dat een mens ( of een dier) niet meer is dan een toevallige opeenstapeling van moleculen ?
Nee, een mens is niet een toevallige opeenstapeling van moleculen. Deze is geheel tot stand gekomen via de natuurkundige wetten en daar hoeft geen greintje goddelijks aan te pas komen.

Citaat:
- Toch denkt ieder mens anders.
en dat wil zeggen? In de natuur zijn er ook geen twee identieke stenen dus dat iets uniek is, is verre van een aanwijzing voor het een of ander.

Citaat:
- Tweelingen denken vaak ze zelfde dingen zonder dat er enig fysisch contact hoeft te zijn
Aangezien die meestal dezelfde opvoeding hebben gehad en genetisch identiek zijn is dat verre van verwonderlijk.

Citaat:
- waarom wordt een zaadje een boom en waarom gebeurt er niet gewoon nix ? natuurkunde streeft immers altijd naar het laagste energie niveau...
Omdat het zaadje energie verliest als het groeit tot een plant!

Citaat:
- waarom is er materie en is er niet niks ? terwijl er wel ooit niks geweest is
en nu in heldere taal?

Citaat:
- waarom kan iemand die een bijna dood ervaring gehad heeft in detail dingen beschrijven .. zelfs dingen die een arts opgeschreven heeft. terwijl er op dat moment geen hersen activiteit was ?
Kijk dit is een van de weinige dingen die echt onverklaarbaar zijn lijkt me.
Oud 18-07-2005, 21:44
Raven
Raven is offline
Citaat:
El Chupacabras schreef op 18-07-2005 @ 18:01 :
Nee, een mens is niet een toevallige opeenstapeling van moleculen. Deze is geheel tot stand gekomen via de natuurkundige wetten en daar hoeft geen greintje goddelijks aan te pas komen.

en dat wil zeggen? In de natuur zijn er ook geen twee identieke stenen dus dat iets uniek is, is verre van een aanwijzing voor het een of ander.

Aangezien die meestal dezelfde opvoeding hebben gehad en genetisch identiek zijn is dat verre van verwonderlijk.

Omdat het zaadje energie verliest als het groeit tot een plant!

en nu in heldere taal?

Kijk dit is een van de weinige dingen die echt onverklaarbaar zijn lijkt me.
om de 1e 2 maar samen te nemen .. als ik je nu vertel dat ik de natuur als een opperwezen (godin) zie ?

3.
dat klopt wel ( in veel gevallen ) maar dan zou er volgens de natuurkunde of biologie wel enige connectie moeten zijn.

4.
een plant is een hoger energie niveau dan een zaadje.
een zaadje verliest wel WAT energie tot de 1e blaadjes erzijn maar daarnaa neemt de energie alleen maar toe

5. dat IS heldere taal.
de oerknal is vanuit een punt gekomen .. vandaaruit is het heelal ontstaan .. waarom is dat gebeurt en waarom is er niet niks gebeurt

6 idd dat kan alleen als een mens niet alleen een lichaam maar ook een geest heeft.
of beter gezegt je BENT een geest met toevallig een lichaam.
maar dat geldt ook voor dieren en voor nog meer dingen
Oud 18-07-2005, 21:55
El Chupacabras
dit gaat wel erg offtopic als ik hier verder op in ga lijkt me en ik heb al een waarschuwing aan me broek hangen ivm mystiek
Oud 18-07-2005, 21:59
Raven
Raven is offline
Citaat:
kusjeskate schreef op 16-07-2005 @ 14:40 :
Daar ben ik weer,
ik heb dus met een medium gesproken, en zij denkt dat het signalen zijn van mensen om wie ik veel geef, zodat ik ze dan kan helpen..

deze keer kwamen de krassen achteraf en kon ik er dus niets meer aan veranderen, maar omdat ik soms ook wel eens tekens van te voren krijg (opeens heel moe, hoofdpijn, misselijk) is het volgens het medium de bedoeling dat ik daar iets mee doe..

het is een beetje moelijk uit te leggen maar het is een soort hulp voor mij en andere mensen dat ik het van te voren weet..
want mijn moeder heeft bijvoorbeelde de ziekte van phyfer en het zou dus kunnen zijn dat als ik mijn 'gave' ga proberen te verbeteren en uitbreiden dan zou ik aan kunnen voelen (zonder dat ik er zelf iets aan over hou) wanneer ze weer een tegenval krijgt (dat ze heel erg moe is en bijv. niet kan lopen)

ik ben dus zeker ook van plan om te gaan trainen met mijn 'gave' en me afsluiten voor erge en rare dingen zoals die krassen, want dat wil ik namelijk niet meer meemaken..
voorlopig krijg ik ook hulp van het medium en zij gaat mij dan ook steunen en helpen het onder controle krijgen van men gevoelens.

verder wil ik nog even zeggen dat het met stephan weer een heel stuk beter gaat zijn wonden beginnen al een klein beetje te genezen, ze zijn in ieder geval weer allemaal dicht (ze bloeden niet meer enz.) ik ben woensdag bij hem langsgeweest en dat vond hij erg leuk, hij wist niet dat ik iets van zijn krassen had overgehouden daar was hij dus echt van geschrokken..
verder krijgt hij psychiche hulp om uit zen depressie te komen ik hoop voor hem dat het snel allemaal wat beter met hem gaat...

ik wil iedereen ook nog even bedanken voor de reacties die iedereen heeft gegeven, zelfs de stukjes die heel erg ontopic waren wil ik bedanken omdat ze dan tog hun mening hebben gegeven en laten zien hoe zij over dingen denken...

kusjeskate
ik denk dat het zoieso belangrijk is dat je leert om jezelf voldoende af te schermen of dat je in elkgeval zede kwaadaardige energie (want dat is het) weer kwijt raakt.
zoiets kan zich opgaan hopen en een eigen leven gaan leiden.

Ik hoop dat je iemand gevonden hebt die weet waar ze over praat en die je echt kan helpen.
van het woord "medium" wordt ik zelf altijd een beetje kriebelig
Oud 20-07-2005, 20:28
Fatal-Mind
Fatal-Mind is offline
tja, het woord medium kennen de mensen dus ik heb dat woord maar gebruikt
Oud 20-07-2005, 20:30
El Chupacabras
Citaat:
kusjeskate schreef op 20-07-2005 @ 21:28 :
tja, het woord medium kennen de mensen dus ik heb dat woord maar gebruikt
Ik vind zowel het woord als die mensen zelf, maar enge lui! Ik ga altijd serieus aan de geestelijke gesteldheid van iemand twijfelen als hij/zij claimt medium te zijn. (en dit is niet flame intended)
Oud 20-07-2005, 23:51
Vejji
Vejji is offline
Citaat:
El Chupacabras schreef op 20-07-2005 @ 21:30 :
Ik vind zowel het woord als die mensen zelf, maar enge lui! Ik ga altijd serieus aan de geestelijke gesteldheid van iemand twijfelen als hij/zij claimt medium te zijn. (en dit is niet flame intended)
same here, volges mij is dat BIJNA allemaal geldklopperij.
neem nou bijvoorbeeld die char... dat was gewoon lachwekkend
Oud 24-07-2005, 22:19
Pleister
Pleister is offline
Dus technisch gezien, hoort het dus ook te kunnen dat als je vriend zich supergoed voeld, jij je ook goed voelt ?

(gewoon een gedachte, ik geloof je verhaal )
Oud 28-07-2005, 11:57
Verwijderd
Emoties en gevoelens aanvoelen van iemand die je nabij staan is erg goed mogelijk. Zo kun je de nare emoties voelen, maar ook de fijne.. Toch voel je vaak eeder de negatieve emoties omdat die vaak sterker zijn.

Ik heb het gehad bij een vriend die ook een zm poging deed, ik voelde precies hoe en wat, zijn gevoelens gingen compleet door mij heen en m'n polsen deden pijn. Gelukkig was er verder niets te zien.. maar leuk was het niet...

Toch moet je idd proberen je er voor af te sluiten. Kijk iemand aanvoelen is niet zo erg, maar he tmoet geen extreme vormen aan gaan nemen zoals in dit geval.

k hoop dat je goeie hulp zal krijgen van die medium en dat het je zal helpen je af te sluiten voor dit soort hevige situaties..

DD
Oud 30-07-2005, 03:18
Droyd
Droyd is offline
Ik geloof je niet (ik wil gewoon eerlijk zijn). Ik sta open voor mystiek maar hier zit een reukje aan denk ik. Volgens mij kan iets spiritueels zich niet op deze manier uiten op iets van vlees en bloed.

Ik geloof dat ENKEL iets fysisch een directe invloed kan hebben op iets wat wederom fysisch is.

Ik geloof in het schaarse bestaan van een zogenaamd medium.
Hou er rekening mee dat dokters kunnen bewijzen wat ze kunnen, terwijl je in het geval van een medium altijd in het duister tast daar ze hun kunnen niet op een wetenschappelijke manier kunnen bewijzen. Ik heb trouwens de indruk dat het medium gewoon je vermoedens min of meer beaamt en daarmee de kous af is.

Ik wil echt niet neerbuigend overkomen maar ik zou overwegen om (ook) hulp te zoeken bij een gewone dokter. Sorry als ik arrogant over kom, maar dat is helemaal mijn bedoeling niet. Ik schrijf het spirituele helemaal niet af, maar lang niet alles is spiritueel.

Het zou me ook verdacht lijken als je dit enkel vanuit een spiritueel standpunt wilt zien. Beide standpunten kunnen je al dan niet verder helpen.

Alvast veel succes, wat je ook beslist.

Laatst gewijzigd op 30-07-2005 om 03:20.
Advertentie

Regels voor berichten