Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik vond m zeeeeeeeeeeeeeer vet! Nog veel beter dan t eerste deel.
Het eerste deel is eigenlijk helemaal nix vergeleken met dit spektakel!! Het was wel jammer dat er sommige te lange stukken in voor kwamen (bv die neukscene) en soms werden de gevechten toch een beetje vervelend (hoewel ze dat best mooi hebben opgelost bij de 100 mr. smithsjes --> leuke moves ![]() Afijn; eigenlijk stelt het eerste deel van de film nog niet veel voor; totdat Neo weer bij The Oracle komt en vervolgens de Keymaker (lachen ventje) (mooi bedacht personage) en The Architect. Dat maakt de film toch wel weer heeeeeeel gecompliceerd (gecompliceerder dan de meesten denken). Het einde was inderdaad wel warrig; maar dat had ik ook bij het eerste deel de hele film ![]() TOPFILM!!
||
Citaat:
Ksa ?? Goh daar ben ik dus net vanaf.. vond et geen boeiende opleiding!
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() ik heb m dinsdag avond zitten kijken ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
The.Matrix.Reloaded.PROPER.NFOFIX.TELESYNC-VideoCD haha ik stond er ook van te kijken.. maar heb em niet gedownload heb em gister in de bios gezien en de scenes zijn ongelovelijk... en die fransman in de film is gek
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ben net terug van de film, en ik vond m aardig. Niet bijzonder of vernieuwend, maar wel vermakelijk. Soms wat stijfjes geacteerd en het script was ook wat slap, maar verder was het wel te doen. Wat wel jammer is, is dat ze de diepgang van het Matrix-concept niet zo hebben uitgediept in de film. Het blijft allemaal wat oppervlakkig en beperkt tot (overigens heftige) actiescenes. Desondanks wel de moeite waard ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() was vet gave film ![]()
|
de film was al voor de premiere te downloaden.Het was op rtl4 bij rtl nl of zo iets komt na het nieuws van zes uur maar er zat een man die iets te maken had met de film en zei dat het onmogelijk was toen zei die nieuws lezer nou kijk maar hier is ie die man dan hebben jullie de trailer maar ja was dus gewoon de echt matrix the reloaden
![]() ben vandaag naar de matrix geweest in een woord gaaf ![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Hoe dan ook gisteravond heb ik m gezien, en ik vond m eigenlijk niet zo tof als ik dacht dat ie zou zijn...er zaten wel gave stukken in, maar sommige dingen duurde me veel te lang... SPOILER... Is NEO nou de 6e versie van een computerprogramma? Als ik dat stuk met die architect tenminste heb begrepen??? wat ik uberhaupt erg saai en langdradig vond....
||
Citaat:
en nu zijn er in totaal 8 online
|
Verwijderd
|
oeps, bijna vergeten SPOILERS
Alles verandert in een hoop pruttelende stront zodra het zich afspeelt in Zion. Van Morpheus' speech en de dansscène tot die totaal misplaatste Hamann. Bepaalde actiescènes gebruikten inderdaad te veel cgi, maar het merendeel vind ik begrijpelijk. Wel jammer uiteraard als het niet nodig was. Verder erg van genoten, maar jammer genoeg waren sommige scènes iets te lang, of hadden ze te veel 'van hetzelfde'. Maar deze film heeft ook niet het verrassingseffect van de eerste. Over die diepgang van de eerste film die sommige mensen missen, ik denk dat de eerste film toch wat overschat wordt. De situatie is 'uitgelegd' en die eerste film ging al vanaf het begin over die prophecy die nog vervuld moest worden, en niet zozeer(iig in mindere mate) het filosofische aspect. Als je er verder op in wil gaan, dan kan je de internetcomics lezen, die ERG ondergewaardeerd worden IMO. Het einde vond ik zelf echt geweldig; to be concluded ![]() Laatst gewijzigd op 16-05-2003 om 19:11. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gebruik eens een beetje interpunctie, dit is een praktisch onleesbare warboel! |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() was de moeite absoluut waard ![]()
|
Terugkomend op mijn eerdere opmerking over de film nu ik hem voor de tweede keer heb gezien:
- Het computerspel en een aantal animatrixfilmpjes zouden meer duidelijkheid moeten bieden over het verhaal. - in de eerste driekwartier, hoe saai ook, zitten meer dingen die vooruit en terug verwijzen dan ik in eerste instantie doorhad. - de film bevat TEVEEL DINGEN die niet nodig zijn voor het verhaal en die ook niet nodig zijn voor wat dan ook. - er zijn teveel momenten waarop de film onnodig wordt onderbroken door flauwe grappen. - de tot in de puntjes doordachte shots van deel 1 zijn in deel 2 voor een groot deel verdwenen en een merendeel heeft dan ook meer weg van een doorsnee dramafilm dan een op mangastrips geinspireerde actiefilm. - de film pleegt een enorme stijlbreuk met zichzelf door op een gegeven moment een flashforward te plaatsen door een scene waarin Morpheus zijn verhaal doet. - Er worden ellenlange filosofische zaken behandeld die ofwel niet terzake doen ofwel na een tweede keer eigenlijk zo ontzettend slap zijn dat je je afvraagt hoe dom de makers denken dat we zijn. Oh, en ik heb een idee over Revolutions: Misschien dat dit een SPOILER is maar ik kan de tekst in ieder geval niet geel maken. dus. SPOILER>> Agent Smith zegt tegen Neo dat ze meer op elkaar lijken dan Neo nog weet. Ergens een anderhalfjaar geleden verscheen er ergens op een filmsite een berichtje dat ze voor de productie opzoek waren naar een twintigtal look-a-likes van Keanu Reeves. Zou dat betekenen dat ook Neo zichzelf kan klonen en er in Revolutions een scene plaats gaat vinden waarin er meerdere Neo's vechten tegen meerdere Smith's? Of is Neo uiteindelijk ook een robot? END OF SPOILER, als je dit er eentje zou kunnen noemen, het is meer een vage theorie, maar goed...
|
Hij viel me eerlijk gezegd een beetje tegen. ja tuurlijk de actie enz was leuk om naar te kijken, de beelden waren mooi gefilmd en de theories waren interessant. Maar Neo wordt me nu toch echt een beetje teveel een superman. Vooral een deel vond ik zo verschrikkelijk dom (zal ik hier niet neer zetten, is niet leuk voor de mensen die m nog willen zien.) Tja leuk om te zien maar voor mij toch iets te, het heeft zijn charmes toch wel een beetje verloren. Bovendien zag je in de vechtscene echt supergoed dat het animatie was. Interessant om naar te kijken dus maar toch een beetje een tegenvaller vergeleken met 1.
O ja, 2 domme dingen die ik me opvielen: Waarom was iedereen in Zion donker en waren Neo en trinity eigenlijk de enige blanke *viel me op* Enne.. zowel deel 1 als 2, waarom hebben ze altijd van die smerige kleren aan. |
![]() |
|
ik vond het dus teleurstellend
er zaten teveel dingen in waarvan ik dacht "moet dat nou?!?!!?!" en ik begrijp het einde niet SPOILER okee. Dus op het eind zeggen ze dat er 1 survivor is? van HEEL zion? Is hij nog maar de enige mens die over is gebleven uit zion? vond het laatste stukje teveel gerusht, begreep alles behalve dat. can somebody explain?
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Het einde, er is geen einde, het wordt vervolgd en dat zie je dus in deel 3 Revolution, die overgens nog dit jaar uitkomt.
Pesroonlijk vond ik um zeer goed, die vechtscene's en special effects gaven me telkens weer kippenvel, en die had ik bijna de hele film ![]() Ik denk alleen dat als je hem echt goed wilt snappen je hem 2 keer moet zien, dat had ik ook bij de matrix nl. Zelf snap ik dat stukje waar die zogenaamde architekt van de matrix een heel verhaalt uithangt (wat onbegrijpelijk was) en dan moet Neo kiezen tussen die deuren, eentje voor vrijheid ofzo en eentje voor Triniti, maar als hij die van haar kiest zal er oorlog komen ofzo, maar dat zal waarschijnlijk in deel 3 komen. Het is iig duidelijk dat Neo THE ONE is aangezien hij zijn krachten nu ook in de echte wereld kan gebruiken!!!
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
neo was een programma dat ervoor bedoeld was the matrix constant te blijven verbeteren. het feit dat neo in de 'real world' ook ineens zijn krachten kon gebruiken is DE cliffhanger. want hoe gaan ze dit verklaren? is wat ze beschouwen als de echte wereld ook een matrix? dat zou wel verklaren dat ze via de telefoonlijnen kunnen switchen naar 'server'. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
SPOILERS!!!
Citaat:
De telefoonlijn is een verbinding naar de echte wereld en vica versa. Er zijn een aantal lijnen die de vrije mensen kunnen gebruiken om de matrix in te komen. Daar hoeft de echte wereld niet ook een matrix voor te zijn. De kans is inderdaad groot dat de echte wereld ook een onderdeel van de matrix is. De architect verklaard ook dat Zion al zo'n vijf keer vernietigd is.
Laatst gewijzigd op 17-05-2003 om 21:23. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik was onder de veronderstelling dat in het huidige 'systeem' van the matrix mensen voor de 'keuze' stonden om in the matrix te worden opgenomen. Een klein percentage kiest er niet voor, en groepeert zich om een stad te stichten. Om ervoor te zorgen dat deze niet te groot wordt, hebben ze de "prophecy" van the one verzonnen om de stad(in het huidige geval Zion) iedere keer weer te vernietigen. |
![]() |
|
! ! ! Spoiler ! ! !
Als de 'echte wereld' eigenlijk ook een matrix is, dan zouden gelijk de krachten van Neo verklaard kunnen worden, maar toch ook het motief van Bane? Bane zou dan in principe ook een soort programma zijn. Het zou wel logisch zijn. Een extra Matrix om de Matrix die we al kenden. Dit zou gedaan kunnen zijn om de mensheid onder controle te houden en de 'bevrijde' mensen hoop te geven op totale vrijheid. In principe zijn die mensen natuurlijk ook niet vrij.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
The Matrix DVD-Box! Daangerous | 35 | 19-08-2004 11:55 | |
Films, TV & Radio |
speculaties over The Matrix Revolutions ( 3) Optima | 23 | 24-07-2003 22:37 | |
Films, TV & Radio |
foutjes in the matrix reloaded THE ICEMAN! | 4 | 07-06-2003 12:01 | |
Films, TV & Radio |
The Matrix : Reloaded TAFKAB | 40 | 30-01-2003 19:48 | |
Films, TV & Radio |
Nieuwe Matrix:reloaded en Terminator 3 nieuws TAFKAB | 25 | 05-01-2003 14:47 | |
Films, TV & Radio |
Matrix: Reloaded. check it out! teaser! TAFKAB | 9 | 22-05-2002 16:37 |