Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2003, 21:53
kiek
kiek is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef op 18-05-2003 @ 20:42:
De matrix is te groot om gans te zien daarom kijken ze hem ook in code.
Ja dat bedoelde ik ook, konden ze het niet zien gebeuren in code ofzo? naja maakt ook niet zo uit, het antwoord is nee anders was hij nu dood geweest
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2003, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Milk schreef op 19-05-2003 @ 14:25:
@ CycLoner: oops ja wat dom.. ik dacht al, het klopt niet want spidey en superman zijn concurrenten..en dan nooooog..typ ik het

Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 03:01
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
wuppie schreef op 19-05-2003 @ 18:38:
Een ding dat ik totaal niet in de film vond passen. Die vage muziekseksscene van tien minuten. WTF moest dat daar?
Vond ik eigenlijk wel een verfrissende scene, al had het inderdaad niet perse gehoeven voor het verhaal.

Trouwens, die waardeloze Rage against the Machine muziek tijdens de aftiteling deed afbreuk van het effect van het cliffhanger einde voor mij. Gelukkig lieten ze de Revolutions teaser zien na de to be concluded tekst zodat ik niet de hele tijd daarnaar moest luisteren.
Oud 20-05-2003, 16:12
Uice
Uice is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 20-05-2003 @ 04:01:
Vond ik eigenlijk wel een verfrissende scene, al had het inderdaad niet perse gehoeven voor het verhaal.

Trouwens, die waardeloze Rage against the Machine muziek tijdens de aftiteling deed afbreuk van het effect van het cliffhanger einde voor mij. Gelukkig lieten ze de Revolutions teaser zien na de to be concluded tekst zodat ik niet de hele tijd daarnaar moest luisteren.
Welk nummer was het? Ik vond het RATM nummer aan het eind van de eerste heel goed.
Oud 20-05-2003, 16:26
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Juice schreef op 20-05-2003 @ 17:12:
Welk nummer was het?
Volgens de soundtrack heet het CALM LIKE A BOMB
Oud 21-05-2003, 12:09
owlbeer
owlbeer is offline
Kan iemand me psies vertellen wat/wie de Twins psies zijn. K vin ze egt supervet, ze hadden alleen idd een iets te kleine rol. Ze zijn er gewoon en er wordt nikz over uitgelegd.

Muziek cutscene is the best. Ze weten wel wat feesten is in Zion.
Oud 21-05-2003, 13:28
legatus
legatus is offline
Citaat:
Kan iemand me psies vertellen wat/wie de Twins psies zijn.
Twee inhoudsloze personages met britse accenten die niets meer zijn dan 'eye candy'.
Oud 21-05-2003, 13:50
Verwijderd
Citaat:
owlbeer schreef op 21-05-2003 @ 13:09:
Kan iemand me psies vertellen wat/wie de Twins psies zijn. K vin ze egt supervet, ze hadden alleen idd een iets te kleine rol. Ze zijn er gewoon en er wordt nikz over uitgelegd.

Muziek cutscene is the best. Ze weten wel wat feesten is in Zion.
sterker nog, die twins zijn van de engelse variant van Eigen-Huis-In-Puin! Allebei zwarte band karateka's en zoek en gij zult vinden (Viva Google!)
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 18:03
owlbeer
owlbeer is offline
Citaat:
azaziël schreef op 21-05-2003 @ 14:50:
sterker nog, die twins zijn van de engelse variant van Eigen-Huis-In-Puin! Allebei zwarte band karateka's en zoek en gij zult vinden (Viva Google!)
Ik ga er maar vanuit dat dit een grap is aangezien het mij toch duidelijk lijkt dat ik wil weten wat hun personage in de film betekent en niet irl
Oud 21-05-2003, 18:06
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
owlbeer schreef op 21-05-2003 @ 19:03:
Ik ga er maar vanuit dat dit een grap is aangezien het mij toch duidelijk lijkt dat ik wil weten wat hun personage in de film betekent en niet irl
(dat zijn ze dus irl)
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 20:14
Hammet
Hammet is offline
Die Twins waren afgedankte programma's van The Matrix, en voordat ze gedelete werden uit het systeem, duikten ze snel onder bij die fransoos, die meerdere oude programma's onder z'n hoede had, dacht ik.
Oud 21-05-2003, 20:52
Verwijderd
Citaat:
owlbeer schreef op 21-05-2003 @ 19:03:
het is geen grap, die lui zijn echt de klusjesmannen ind e engels variant van Eigen-Huis-en-Tuin!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 20:27
REIE
REIE is offline
ik lijdt nu aan een zware kater van de matrix. hoe dan ook, weet iemand hoe dat techno-achtige nummer heet dat tijdens die achtervolging werd gespeeld?
Oud 22-05-2003, 20:41
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
REIE schreef op 22-05-2003 @ 21:27:
ik lijdt nu aan een zware kater van de matrix. hoe dan ook, weet iemand hoe dat techno-achtige nummer heet dat tijdens die achtervolging werd gespeeld?
dat was inderdaad zeer vet
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 20:49
JoRTh
JoRTh is offline
Mona Lisa Overdrive
als ik me niet vergis...
Juno Reactor and Don Davis
Oud 23-05-2003, 00:28
Verwijderd
Citaat:
JoRTh schreef op 22-05-2003 @ 21:49:
Mona Lisa Overdrive
als ik me niet vergis...
205-juno_reactor_-_don_davis-mona_lisa-mvp Om precies te zijn

maar die twins waren idd vet,m zien ze er tijdens hun iegen huis en tuin progromma er dan ook zo witjes eruit?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 10:16
Modelmaker
Modelmaker is offline
Ik vond hem wel leuk, niet beter als de eerste maar zeker een goede opvolger. Alleen ik vond het einde van deze film echt zwaar ruk!!!

René
Oud 23-05-2003, 17:45
JoRTh
JoRTh is offline
Dit zijn dan weer wel vette dingen om te lezen: http://www.corporatemofo.com/stories/051803matrix.htm
Oud 23-05-2003, 19:21
REIE
REIE is offline
Citaat:
JoRTh schreef op 22-05-2003 @ 21:49:
Mona Lisa Overdrive
als ik me niet vergis...
Dankje, en JoRTh, die link helpt idd de matrix beter te begrijpen. Jammer dat de uit de film ideëen slecht overkomen, want je voelt wel dat voor alles in de film een reden is, maar je weet niet welke. Gelukkig staan die verklaard op corporate mofo
Oud 23-05-2003, 21:11
scala
scala is offline
Ik vond um erg vet natuurlijk anders dan deel1, vooral omdat het hele 'vernieuwende' verhaal nu immers al bekend is. Hoewel ik het verloop vh verhaal niet verwacht had! Vooral de scene met de architect Ik vond de special effects onwijs koel, eigelijk het beste vd film, vooral het gevecht tussen Neo en agent Smith. Die man is trouwens echt te droog (Me. Me. Me too!) De snelweg scene was uiteraard ook erg goed gedaan. Alleen met het gevecht op de vrachtwagen zag je wel green screen effecten..

Die dansscene vond ik juist erg gaaf, heel apart gefilmd, gave muziek en de scene op zich Ik vond het juist wel passen. De liefde tussen Neo en Trinity vond ik wel een btje te in het verhaal, cliche dat hij haar tot leven kon wekken blabla Vond ik een btje zonde/overbodig. En zijn superman acties was op zich wel vet maar deed ie net iets te vaak, heb je na 3x ook wel weer gezien denk ik dan.

Ik had eigelijk absoluut geen oud chinees mannetje verwacht als keymaker en de Twins waren echt heel mooi gedaan! alleen hadden ze wel een kleine rol. Meeste muziek was trouwens erg vet

Verder, tja kuteinde he ik kan iig niet wachten op deel3

@Jorth, goede link is inderdaad erg leuk om te lezen..de filosoof Baudrillard wordt genoemd, zijn theorie over simulaties hebben we uitgebreid behandeld met college erg koel onderwerp moet ik zeggen, onwijs om toe te passen, het hele idee matrix wordt dan ook een stuk duidelijker. De rest van de link is trouwens erg handig/leuk om te lezen en te weten
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 11:19
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
scala schreef op 23-05-2003 @ 22:11:
Die dansscene vond ik juist erg gaaf, heel apart gefilmd, gave muziek en de scene op zich Ik vond het juist wel passen. De liefde tussen Neo en Trinity vond ik wel een btje te in het verhaal
daar had ik inderderdaad ook niet zo veel problemen mee als de meeste mensen hier
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 22:31
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ga 'm dinsdag al zien. Ben wel benieuwd.
Oud 25-05-2003, 00:31
Blubje
Blubje is offline
ik moet bekennen dat ik vanmiddag pas deel 1 heb gekenen MAAR ik vond m echt onwijs goed, dus ik ga zeker naar deel 2 in de bioscoop!! *nu nog iemand vinden die m nog niet gezien heeft*
Oud 25-05-2003, 02:19
dystopia
dystopia is offline
Ohja, ik vond er geen zak aan. Voorspelbaar ten eerste. Weinig interessants in de film. Over onzin denken doe ik liever niet, dan lijkt het me nuttiger om m'n energie te steken in nadenken over de echte wereld waar ook genoeg verkeerd is. Het leek teveel op Star Wars met de noot dat de oude delen van Star Wars imo stukken gaver zijn. Met name 4/5. 1/2 is stukken minder leuk. Zo massaal, al die jedi's. Hier bij deze film ook zie je ook dat er met Smith weer een stukje boven op wordt gedaan. Na zoveel reclame verwacht je iets.. hetgeen totaal niet aan m'n verwachtingen voldaan heeft. Matrix 1 vond ik goed in vergelijking met deze. Hoewel beide films barsten van de fouten. Sommigen heb ik in de krant gelezen, true. Anderen heb ik er zelf uitgehaalt. Kortom, hyped; seen it, done it. Tenslotte wordt ik misselijk van de naam 'Zion'. Blij dat ik 'm niet in de bios heb gezien... dig this crap! Je mist niks als je deze film niet ziet.
Oud 25-05-2003, 15:58
Vinzz
Vinzz is offline
spoiler

Ik weet alleen niet meer hoe het nou helemaal aan het "einde" zat.. neo is in een "coma" geraakt en het groepje word opgepikt door een schip.. is Zion dan vernietigd en is er 1 overlevende? .. of komt die ene overlevende ergens anders vandaan

btw dystopia: jij vind dat iemand niks mist

Laatst gewijzigd op 25-05-2003 om 16:01.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 21:17
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Alkahol!K schreef op 25-05-2003 @ 16:58:
spoiler

Ik weet alleen niet meer hoe het nou helemaal aan het "einde" zat.. neo is in een "coma" geraakt en het groepje word opgepikt door een schip.. is Zion dan vernietigd en is er 1 overlevende? .. of komt die ene overlevende ergens anders vandaan

btw dystopia: jij vind dat iemand niks mist
die ene overlevende is agent smith... might clear it up
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 22:14
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 25-05-2003 @ 22:17:
die ene overlevende is agent smith... might clear it up
En zion bestaat nog, alleen het ship is vernietigt
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 23:52
Verwijderd
SPOILERVRAAGJE:

Hoe raakte Neo ook alweer in coma?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 00:18
Nanaki
Nanaki is offline

Citaat:
N00dles schreef op 26-05-2003 @ 00:52:
SPOILERVRAAGJE:

Hoe raakte Neo ook alweer in coma?
volgens mij gewoon nadat hij in "de echte wereld" die machines tegenhield?
Oud 26-05-2003, 11:45
jdekke
jdekke is offline
Citaat:
Nanaki schreef op 26-05-2003 @ 01:18:

volgens mij gewoon nadat hij in "de echte wereld" die machines tegenhield?
klopt
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 14:55
Sabine015
Sabine015 is offline
de film matrix reloaded was echt vet stoer hoor ik wil hem nog wel eens een xtertje zien hoor !
het is echt een vet stoere filmmie
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 14:57
Sabine015
Sabine015 is offline
Citaat:
Sabine015 schreef op 26-05-2003 @ 15:55:
de film matrix reloaded was echt vet stoer hoor ik wil hem nog wel eens een xtertje zien hoor !
het is echt een vet stoere filmmie
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 09:34
YPrue
YPrue is offline
Ik heb 'The matrix reloaded' gisteren gezien.

Ik vond die Fransman eerlijk gezegd wel superdroog en moest er erg om lachen, vooral met dat programma-tje dat hij had geschreven bij die blonde vrouw en haar 'taart'....
The keymaker en the architect brachten voor mij weer wat afwisseling in de rij personages van de film en waren leuk bedacht.
En agent Smith is gewoon zoooooo superdroog
Ik ben eens benieuwd wat die Bane/Smith nog voor verrassingen met zich mee gaat brengen...

En voor iedereen die de trailer van 'Revolutions' wil zien aan het eind van de aftiteling: koop wat te eten en wat te drinken. Duurt wel even voor die aftiteling langs is

Goeie film!!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 10:27
Upke
Upke is offline
Ik vond de matrix reloaded een mooie film, alleen ik vind het verhaal minder dan het vorige deel. Alleen de gevechtsscene´s zijn wat uitgebreider dan deel 1. Verder ook al zijn er mooie gevechten je blijft zien dat het afgesproken werk is... Verder geef ik de film een 10 hoor!!!!! En deel 3 wil ik al helemaal zien, want als het waar is wat ze zeggen dat Agent smith net zo sterk is geworden als Neo... Tis maar een gerucht hoor.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 17:39
Verwijderd
en ja hoor. ook IK heb m gezien.
Het wonder is geschiedt.
Ik vind science fiction nooit leuk en toen het eerste deel op tv was heb ik weggezapt omdat ik t saai vond.
en toen later deel 1 op dvd gezien en door het eerste deel heen geworsteld en toen werd ie wel leuk.
tweede deel vond ik weer leuker.
alleen jammer van het einde..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 19:33
Verwijderd
ik weet niet of jullie hem al kennen, maar ik kreeg er toch wel een glimlach van op mijn smikkel...

http://www.duk0r.net/matrix/matrix1.php
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 14:19
Dreampoet
Dreampoet is offline
Het is al een tijdje geleden dat ik hem zag, maar de indruk van de eerste minuut erna blijft overeind, deze film staat erg stevig. Er zijn natuurlijk een aantal minpuntjes, zoals soms een beetje te goedkoop geweld, dat er eigenlijk niet toe doet en alleen maar wil aantonen dat Neo weldegelijk het vechten nog niet is verleerd. De dialogen vind ik van het hoogste niveau waaraan ik in een film ooit al aan bloot werd gesteld. Ze eisen heel veel van de kijker, maar even hersenen pijnigen, en de stukjes van de puzzel vallen samen. Ik ben er niet van overtuigd dat er veel antwoorden moeten gegeven worden op vragen die in de tweede film werden gesteld. De vragen worden gesteld, de antwoorden moeten we zelf vormen.
Een pronostiekje over wat er in de volgende film kan gebeuren. Alles lijkt controle, zelf de rebellie, zelf the one die het systeem zou kunnen laten struikelen. Alles lijkt inperfect en daarom perfect. Maar ik denk dat de machines inderdaad één ding over het oog, als we zo vrij kunnen zijn hen dat toe te schrijven, hebben gezien. Mensen zijn niet mechanisch, en hoe ingewikkeld een systeem ook mag zijn, ons menselijk functioneren valt uiteindelijk toch ergens tussen de mazen van het controlenet door. Wat is de sleutel tot de oplossing? Ik denk dat onder de liefde, of toch ten minste het niet te voorspellen karakter ervan, het net zal scheuren en breken. De Matrix zal misschien niet ophouden te bestaan, de controle ook niet, maar de mensheid zal het wel zelf in handen houden. De Architekt heeft het mis, Neo is niet de zoveelste one in cycli van rebellie en onderdrukking, Neo is de eerste echte die door het net glipt. Hij en Trinity zijn de fout die niet voorzien was. De machines kunnen niet zien wat er buiten het controleerbare bestaat, buiten het systematische. Door het onvoorspelbare van de liefde, niet door de liefde zelf, zal de Matrix in mensenhanden komen. Het doel van de relatie tussen Trinity en Neo ligt buiten het mentale bereik van de machine. En dat doel, het laten vallen van de Matrix, zorgt er voor dat Neo niet kon sterven, en gaf hem de kracht om Trinity te laten herrijzen. Wat een film, wat een verhaal en wat een verbeeldingskracht. Je fantasie zou er van op hol slaan, zoals hierboven bij mij ;-)

Groetjes, Dreampoet
Oud 15-07-2003, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Dreampoet schreef op 15-07-2003 @ 15:19:
Laaaaaaaang verhaal...
dude, jouw vakantie is ook begonnen zeker...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 19:50
Dreampoet
Dreampoet is offline
Citaat:
azaziël schreef op 15-07-2003 @ 16:24:
dude, jouw vakantie is ook begonnen zeker...
Oh ja, dat mag je zeker zeggen. Eindelijk nog eens tijd om ongezouten meningen te spuien En deze film had me gebeten
Oud 15-07-2003, 20:20
Martijn
Martijn is offline
*zit nog eens reacties te lezen*

Waarom vindt iedereen het een kuteind? Iets anders hadden ze er niet van kunnen maken.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 20:23
Dreampoet
Dreampoet is offline
Citaat:
Big Daddy schreef op 15-07-2003 @ 21:20:

Waarom vindt iedereen het een kuteind? Iets anders hadden ze er niet van kunnen maken.
Nou, dat vind ik ook. Het kon niet beter eindigen, alle kaarten liggen open, het verhaal kan nog overal heen. Het kon niet hopelozer, maar misschien ligt daar net wel de sleutel met het laatste doel

Groetjes, Dreampoet
Oud 15-07-2003, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Big Daddy schreef op 15-07-2003 @ 21:20:

ik vond het eind niet zozeer kut alleen jammer van de actiescenes, iets te overvloedig aangezien neo praktisch onoverwinnelijk is...
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 16:39
Blubje
Blubje is offline
beetja laat haha, mja anyway, ik heb m ondertussen 2 keer gezien en ik vind hem echt onwijs gaaf! af en toe zitten er wel wat scenes tussen die een beetje te lang duren, zoals wanneer hij bij The Prophecy(zo heette ze toch, 'het mirakel', die oude vrouw? ik weet het nu ineens niet meer ) is geweest en dat dan al die Agent Smiths komen, die vond ik iets te lang duren, maar wel erg mooi. en ik vind die dansscene in die grot in Zion zooo cool en mooi, zooveel mensen die allemaal dansen en zulke coole muziek erbij...

ik vind alleen het einde raar, dat dan die Bane daar zo ligt ofso mja dat wordt vast in Revolutions wel duidelijk

en ik had nog een vraagje: wie hebben het nou uiteindelijk overleefd en wie niet? Alleen Neo en Trinity en Morpheus? nee toch? want ik dacht ook dat die uhh Niobe het had overleefd, maar iemand zei weer van niet, dus nu weet ik het eigenlijk niet meer...
Oud 16-07-2003, 16:59
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Ik vond het spijtig dat door die internet criticus die de film gaan afbreken dat je gewoon geen zin meer hebt om er naar toe te gaan dat zijn gewoon schoften.
Ik bedoel wel die op sites van films die alles gewoon verklappen ook.
Dus bedoel ik niet mee wij die gewoon zeggen of we de film goed vonden of niet.
Oud 16-07-2003, 21:01
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik vond hem bijzonder matig en zeker niet zo goed als het origineel. dit is tevens een testmail.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten