Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2005, 09:54
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Nogal verschillend
- bij een meisje met down syndroom krijg ik 20 euro voor 3 uur..
- bij baby van 8 maanden krijg ik iets van 3 euro per uur
- bij baby van bijna 1 en meisje van 6 krijg ik 2,50 per uur.
Maar ik denk dat 2,50 - 3 wel normaal is!

En hoe vinden jullie het oppassen? Ik vind het echt superlief!! Vooral als je op zaterdagmiddag moet oppassen...beetje met ze naar de speeltuin, spelletjes doen Echt leuk!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2005, 10:15
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 29-11-2005 @ 10:54 :

En hoe vinden jullie het oppassen? Ik vind het echt superlief!! Vooral als je op zaterdagmiddag moet oppassen...beetje met ze naar de speeltuin, spelletjes doen Echt leuk!
Het oppassen zelf vind ik niet superlief, dat lijkt me ook niet kunnen. En mbt de kinderen waar ik op pas is het nogal verschillend per kind en dan ook weer per keer (logisch). Over het algemeen vind ik het leuk.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 10:17
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 29-11-2005 @ 01:14 :
3 euro is het minimumloon. Als je het oppassen héél erg leuk vindt, okee, maar als mensen weigeren je meer dan 3 euro betalen dan zijn het eigenlijk wel enorme afzetters.
Lijkt me er nogal aan liggen wat je moet doen voor het geld...als ik oppas dan is dat meestal 's avonds als de kinderen al op bed liggen (of bijna) en dan wordt er altijd wel gezorgd voor wat lekkers en wat te drinken. Ik mag daar tv kijken, enz. Waarom moet je daar dan meer voor krijgen?

Persoonlijk voel ik mezelf meer een enorme afzetter als ik daar minstens 10 euro per uur voor wil hebben. Maar goed, meningen verschillen, zullen we maar zeggen.

En ik ben 24, wat ik voor het oppassen krijg ligt dus ver beneden het loon dat ik bij een bedrijf krijg.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 29-11-2005 @ 11:17 :
Lijkt me er nogal aan liggen wat je moet doen voor het geld...als ik oppas dan is dat meestal 's avonds als de kinderen al op bed liggen (of bijna) en dan wordt er altijd wel gezorgd voor wat lekkers en wat te drinken. Ik mag daar tv kijken, enz. Waarom moet je daar dan meer voor krijgen?

Persoonlijk voel ik mezelf meer een enorme afzetter als ik daar minstens 10 euro per uur voor wil hebben. Maar goed, meningen verschillen, zullen we maar zeggen.

En ik ben 24, wat ik voor het oppassen krijg ligt dus ver beneden het loon dat ik bij een bedrijf krijg.
Natuurlijk snap ik dat het in verhouden staat met al of niet zware werkzaamheden. Maar het gaat er toch om dat jij tijd vrij maakt om iemand anders van dienst te kunnen zijn? Je had ook net zo goed zelf uit kunnen gaan. Dat werk leuk is hoeft niet te betekenen dat je dan minder recht op geld hebt.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 15:15
Nijn*
Nijn* is offline
Ik pas op een gezin van drie kinderen van 3, 6 en 9 jaar. Drie kinderen is best veel om op te passen dus als ik 's avonds oppas dan krijg ik 3,50 per uur. Vaak ligt de jongste dan al de slapen en hoef ik alleen de andere naar bed te brengen. Als ik overdag oppas krijg ik 5 euro per uur (gewoon omdat ze allemaal hyper zijn dan en ze zijn allemaal nog wakker)..
Ik vind dat dit goed betalend hoor, want ik kan daar doen wat ik wil als die kids eenmaal op bed liggen, tv kijken, huiswerk maken etc.

Binnekort ga ik oppassen op twee jongetjes van 2 en 5, en daar zal ik misschien wel minder verdienen omdat ze maar met z'n tweeën zijn maar ja, daar kies ik zelf voor.
Oud 01-12-2005, 13:39
rubenrtv
rubenrtv is offline
Als ik bij mijn buren oppas ('s avonds, soms slapen de kinderen al) krijg ik 5 a 6 euro per uur
Oud 01-12-2005, 13:44
Thirsa
Thirsa is offline
Ik krijg 6,50 overdag en 5 euro 's avonds voor een baby van 8 maanden en een meisje van 4.

Bij een ander gezin krijg ik 5 euro overdag voor een meisje van 4 en een jongen van 8.

Ik ben heel tevreden
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 15:53
feline
feline is offline
Ik vraag 5 euro overdag, 4 euro 's avonds. Ik heb 18 oppasadressen gehad en ze gaan/gingen er allemaal mee akkoord. Het lijkt me dus een juist bedrag.
Oud 04-12-2005, 12:39
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
Ik krijg bij mijn oppas gezin 5 euro per uur, aardig wat als je bedenkt dat de kinderen meestal al op bed liggen!
Maar die mensen zijn gewoon heel blij met mij Ik zou denk ik met 3 euro beginnen, kunnen ze het altijd verhogen als ze blij met je zijn!
Oud 04-12-2005, 13:16
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 29-11-2005 @ 20:11 :
Natuurlijk snap ik dat het in verhouden staat met al of niet zware werkzaamheden. Maar het gaat er toch om dat jij tijd vrij maakt om iemand anders van dienst te kunnen zijn? Je had ook net zo goed zelf uit kunnen gaan. Dat werk leuk is hoeft niet te betekenen dat je dan minder recht op geld hebt.
En voor iemand van dienst zijn moet je altijd geld krijgen...? Ik doe ook wel eens wat voor mensen zonder daar per se iets voor terug te hoeven.

Of ik nu thuis of bij iemand anders op de bank zit maakt me niet zoveel uit. Natuurlijk kun je je avond vullen met iets anders, maar als ik al wat anders heb, dan ga ik niet oppassen. Uitgaan als in stappen ed doe ik toch niet, dat hoef ik er dus niet 'voor op te geven'.

En daarnaast is veel oppaswerk zwart, dan is er niet echt sprake van 'recht op een bepaald bedrag per uur' oid.

Laten we het houden op een meningsverschil.

Laatst gewijzigd op 04-12-2005 om 14:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten