Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Bekijk resultaten poll: hoeveel per uur en hoe oud
< dan 3 euro en jonger dan 16 jaar oud 4 5.71%
tussen 3 en 5 euro en jonger dan 16 jaar oud 2 2.86%
tussen 5 en 10 euro en jonger dan 16 jaar oud 1 1.43%
> 10 euro en jonger dan 16 jaar oud 1 1.43%
< dan 3 euro en 16 tot 18 jaar oud 6 8.57%
tussen 3 en 5 euro en 16 tot 18 jaar oud 13 18.57%
tussen 5 en 10 euro en 16 tot 18 jaar oud 9 12.86%
> 10 euro en 16 tot 18 jaar oud 2 2.86%
< 3 euro en 19 jaar of ouder 5 7.14%
tussen 3 en 5 euro en 19 jaar of ouder 19 27.14%
tussen 5 en 10 euro en 19 jaar of ouder 7 10.00%
> 10 euro en 19 jaar of ouder 1 1.43%
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2006, 19:59
Donald Duck
Donald Duck is offline
Als je oppast, hoeveel vraag je dan per uur, ik weet zelf namelijk nooit hoeveel ik moet vragen dus doe ik altijd maar tussen 3 en 5 maar ik weet het nooit echt zeker

Laatst gewijzigd op 06-09-2006 om 20:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2006, 20:31
Gothic
Gothic is offline
ik kreeg 4 euro per uur voor oppassen bij 2 kinderen... ben 20
Oud 06-09-2006, 20:31
LB06
LB06 is offline
Ik heb een vast oppasadres bij familie, en daar krijg ik €10 per avond+nacht. Als je het slapen meetelt kom ik dus uit op <€1 p/u. En anders op +/- €3 p/u.

Maar ik doe het niet voor het geld. Ik doe het omdat het familie is, omdat ik het leuk vind en het kindje ook erg leuk is. Ik zal dus ook niet snel bij een vreemde gaan oppassen (sowieso zijn jongens minder gewild dan vrouwen).

Voor het geld heb ik echte baantjes (studentassistent, €11p/u). Oppassen is voor mij gewoon een kwestie van spelen met het kindje (leuk), te bed doen en voorlezen (ook leuk) en chips eten en TV kijken op computeren en slapen (heerlijk ).
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 21:17
Poepkind
Poepkind is offline
Naja je moet sowieso niet minder vragen dan het jeugdminimunloon. Voor 18 jarigen ligt dat op 4,20 dacht ik. Maar ik kan het fout hebben.
Oud 06-09-2006, 21:40
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 06-09-2006 @ 22:17 :
Naja je moet sowieso niet minder vragen dan het jeugdminimunloon. Voor 18 jarigen ligt dat op 4,20 dacht ik. Maar ik kan het fout hebben.
hoezo niet? Oppassen is meestal lekker tv kijken terwijl de kinderen slapen, bij normaal werk moet je meestal wat harder voor je centen werken... ik kreeg overgens vaak minder betaalt op de uren dat de kinderen slapen...
Oud 06-09-2006, 21:44
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik krijg 3 euro per uur -waarbij vaak naar boven wordt afgerond- bij mijn buurmeisje van 2, en ik krijg 4 euro bij drie kindjes van 5, 4 en 1.5
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 21:45
freakinaround
freakinaround is offline
ik krijg 5 euro per uur. t zijn 2 kinderen van 2 en 4.. meestal pas k 3 uurtjes op per week.. (1 avond).. dus in totaal 15 euro
Oud 06-09-2006, 22:35
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 06-09-2006 @ 22:17 :
Ik zie het ook niet als loon, maar meer als vrijwilligerswerk met onkostenvergoeding
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 06:24
Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
Gothic schreef op 06-09-2006 @ 22:40 :
hoezo niet? Oppassen is meestal lekker tv kijken terwijl de kinderen slapen, bij normaal werk moet je meestal wat harder voor je centen werken... ik kreeg overgens vaak minder betaalt op de uren dat de kinderen slapen...
wat dat betreft heb je wel gelijk, meestal noem ik het ook geen oppassen maar meer betaalt tv kijken.
Oud 07-09-2006, 09:25
Verwijderd
Ik heb de laatste keer €5 per uur gekregen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 12:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik kreeg bij mijn vaste oppasadresje 3,80 per uur en ik ben 20 (alleen kreeg ik dat ook al toen ik 16 was). Na twaalven kreeg ik dubbel betaald (terwijl ik dan ook gewoon naar bed mocht gaan) en het werd altijd omhoog afgerond. Het waren twee kinderen en als ik op meer pastte (vriendjes, vriendinnetjes, enzo) dan kreeg ik ook meer betaald. Het zijn vrienden van mijn moeder waarbij ik oppas dus ik doe het ook gewoon omdat ik het leuk vind en om hen te helpen, dan interesseert me het niet zo hoeveel ik er voor betaald krijg.

Ik heb ook jaren opgepast bij de buren met de babyfoon gewoon thuis, dan kreeg ik meestal alleen betaald als ik er speciaal voor thuisbleef of als er echt wat was en dan meestal 2,50 per uur maar dat is echt slapend geld verdienen.
Oud 07-09-2006, 13:04
Saycheese
Saycheese is offline
Ik pas op drie kindjes van 9, 7 en 5, nu al zo'n zeven jaar, en ik krijg nu meestal 15 tot 20 euro per avond. Bij een lange avond is het 20, bij een korte avond 15, maar dat hebben we eigenlijk niet officieel afgesproken, dat is zo gegroeid. Het is dus meestal 4 tot 6 euro per uur.
Oud 11-09-2006, 18:51
Donald Duck
Donald Duck is offline
dus als ik, terwijl ik 20 ben 3 tot 5 euro vraag is dat behoorlijk redelijk?
In iedergeval iedereen heel erg bedankt voor alle reacties en adviezen.
Oud 12-09-2006, 15:13
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Donald Duck schreef op 11-09-2006 @ 19:51 :
dus als ik, terwijl ik 20 ben 3 tot 5 euro vraag is dat behoorlijk redelijk?
In iedergeval iedereen heel erg bedankt voor alle reacties en adviezen.
Naja het ligt eraan of het overdag is of in de avond. De meeste reacties hier waren van mensen voor wie het een soort van vriendendienst was. Een vriendendienst is iets anders dan een baan bij onbekenden. Daarbij blijf ik erbij dat je minimumloon moet krijgen, ook als de kinderen al naar bed zijn. In de tijd dat je daar verplicht op de bank zit had je ook een heleboel andere dingen kunnen doen(bv ergens anders werken), dus daar moet je wel voor betaald krijgen.
Overdag is het harder aanpoten, dan is een kleine toeslag wel op zn plaats.
Oud 14-09-2006, 17:28
Verwijderd
Ik 'eis' minstens 6.50 per uur .

Ik moet meestal ook koken, en de kinders zijn ook dan nog wakker.
Maar ik val ook meestal in, als de eigenlijke oppas niet kan, of als ze niemand kunnen vinden, dus meestal bij vriendinnen van mn moeder of kennisen.

Meestal zijn die mensen dan ook zo blij, dat ze wel 6.50 euro per uur kunnen missen (A).
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 17:34
Verwijderd
3 Uurtjes per week, 2.50 per uur maar meestal nar boven afgerond. Op 1 jongetje die al slaapt als ik binnenkom. Dus echt betaald tv kijken. Doe het ook niet echt voor het geld. Meer een avondje tv kijken en ongestoord kunnen studeren.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 18:00
Boef
Boef is offline
Ik vind het niet meer dan redelijk dat je meer krijgt als de kinderen wakker zijn en je ze moet vermaken. €3.50/ €4 's avonds, overdag niet voor minder dan €5.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 18:03
RodeKrab
RodeKrab is offline
Ik doe het gratis, anders zouden mijn ouders ondertussen wel blut zijn
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 20:33
Mariekje*
Mariekje* is offline
Bij de meeste krijg ik 2,50 per uur. Al vind ik betaling helemaal niet noodzakelijk, meer nog omdat ik het gewoon leuk vind om te doen. Volgende week begin ik bij 2 nieuwe adresjes, en daar krijg ik imo echt belachelijk veel geld.

Bij de één 4,5 euro per uur, voor 2 slapende kindjes (Eén baby van 7 maanden, en een meisje van net 2), 3 uurtjes in de week. Bij de ander 9,50 per uur, en bij overnachting 200% voor 3 kindjes (Drie jongetjes van 2, 6 en 9 waarvan twee met een verstandelijke beperking; Autisme, ADHD o.a.). Voorlopig voor eens in de 2 weken..
Oud 15-09-2006, 09:09
Verwijderd
Citaat:
Boef schreef op 14-09-2006 @ 19:00 :
Ik vind het niet meer dan redelijk dat je meer krijgt als de kinderen wakker zijn en je ze moet vermaken. €3.50/ €4 's avonds, overdag niet voor minder dan €5.
Eens .

Ik krijg € 7,= per uur voor drie kinderen (5, 3, en 0.5 jaar oud) maar ik begin dan ook om 9 uur 's ochtends tot een uurtje of 2 's middags. Ik moet ze dus écht wel flink bezig houden en met cola en een bak chips voor de tv gaan zitten is helaas geen optie .
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 16:03
Verwijderd
Ik krijg 8,50 p/u voor oppassen op 2 kinderen. Dat doe ik dan 6 of 7 uur op een dag in de week. naja het is meer ze een beetje vermaken, spelletjes enzo, en als zij zichzelf bezighouden kan ik rustig leren, ideaal .
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 22:38
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik krijg bijna 7 euro per uur (netto) en doe dit wit.
Ik werk 25,5 uur per week als plaatsvervangend moeder bij een gezin met 3 kinderen van 2, 4 en 7.
Oud 17-09-2006, 12:50
snoopy
snoopy is offline
Ik pas(te) nog maar bij 1 gezin op omdat ik hen heel leuk vond, voor het geld dat ik daar verdiende zou ik het niet doen bij anderen (tenzij ze heel erg omhoog zitten ofzo).

Ik verdiende 3,75 per uur, maar dat werd wel naar boven afgerond. Bovendien mocht ik daar altijd mee-eten en haalden ze voor mij allemaal lekkers in huis. Trouwens, de kinderen gingen een uurtje nadat ik binnenkwam naar bed.
Oud 18-09-2006, 07:48
Femic
Femic is offline
Ik heb op 3-5 euro en jonger dan 16 jaar geklikt, maar ik bedoelde 3-5 euro en 19 jaar of ouder, haha.

Mijn buren betalen meestal ongeveer 5 euro per uur (soms 4). Twee kindjes: 1 meisje van 10 maanden en 1 meisje van net 4 jaar.
Oud 18-09-2006, 20:51
Anki
Anki is offline
hehe, ik ging zaterdag oppassen voor de eerste keer. En de moeder van de kinderen vroeg hoe veel ik normaal kreeg, dus uitgelegd dat dit mijn eerste keer oppassen was, ( niet werken) en toen zei dat ik dan hetzelfde keer als haar vaste oppas. Wat bestaat uit acht euro per uur en ik ben 17
Oud 24-09-2006, 13:22
Anonimi
Anonimi is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 12-09-2006 @ 16:13 :
Naja het ligt eraan of het overdag is of in de avond. De meeste reacties hier waren van mensen voor wie het een soort van vriendendienst was. Een vriendendienst is iets anders dan een baan bij onbekenden. Daarbij blijf ik erbij dat je minimumloon moet krijgen, ook als de kinderen al naar bed zijn. In de tijd dat je daar verplicht op de bank zit had je ook een heleboel andere dingen kunnen doen(bv ergens anders werken), dus daar moet je wel voor betaald krijgen.
Overdag is het harder aanpoten, dan is een kleine toeslag wel op zn plaats.
Vind ik onzin.
Ik pas al op vanaf mijn 14e en heb altijd 3.25 gekregen. Mij hoor je niet klagen. Beetje met kinderen spelen en ze naar bed brengen. Ik ben nu 19 en krijg nog 3,25 en dat is ook minder als het mimimumloon maar toch vind ik het meer dan genoeg.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 19:13
engeltje
engeltje is offline
ik krijg 3,50 's avonds en 4,50 overdag. Ik heb pas begrepen dat het Nibud 2,50 aanraadt voor 1 kind en per extra kind volgens mij een euro extra. Dus dat is niet zoveel. Ik ben allang blij met wat ik krijg, en dat minimumloon gaat dus niet op bij oppassen (een moeder die ik ken vroeg dus ook zo weinig voor het oppassen op andermans kinderen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten