Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2004, 15:39
Fainne
Fainne is offline
Ik ben heel streng en strict opgevoed door mijn moeder (ik zie mijn biologische 'vader' nooit meer), maar nog niet half zo streng als zij is opgevoed.
Dus ze vind zichzelf totaal niet streng.
Uitgaan mag nu maar pas, make-up vind ze alleen kunnen van je 18-20, ed.
Ze gaat ervan uit dat ik een sober meisje ben dat niet veel sociaal contact nodig heeft, en dat schoolgaan een ontspanning is.
Ze verwacht ook dat ik op elk vak een 9 of 10 haal, want ze zegt dat ik hoogbegaafd ben ( heb wel moeite met veel vakken) en minstens even goeie punten als zij vroeger moet kunnen halen. Alles onder 7 ziet ze als een onvoldoende.

Ik kan wel (bijna) over alles met haar praten, maar in een ruzie is ze verschrikkelijk onredelijk, dan brult ze al om het minste en uitpraten lukt nooit. Als ik mijn mening wil verdedigen(doe ik alleen als ik zeker weet dat ie juist is) geeft ze me wel eens klap of smijt met iets.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2004, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Fainne schreef op 15-02-2004 @ 16:39:
Ik ben heel streng en strict opgevoed door mijn moeder (ik zie mijn biologische 'vader' nooit meer), maar nog niet half zo streng als zij is opgevoed.
Dus ze vind zichzelf totaal niet streng.
Uitgaan mag nu maar pas, make-up vind ze alleen kunnen van je 18-20, ed.
Ze gaat ervan uit dat ik een sober meisje ben dat niet veel sociaal contact nodig heeft, en dat schoolgaan een ontspanning is.
Ze verwacht ook dat ik op elk vak een 9 of 10 haal, want ze zegt dat ik hoogbegaafd ben ( heb wel moeite met veel vakken) en minstens even goeie punten als zij vroeger moet kunnen halen. Alles onder 7 ziet ze als een onvoldoende.

Ik kan wel (bijna) over alles met haar praten, maar in een ruzie is ze verschrikkelijk onredelijk, dan brult ze al om het minste en uitpraten lukt nooit. Als ik mijn mening wil verdedigen(doe ik alleen als ik zeker weet dat ie juist is) geeft ze me wel eens klap of smijt met iets.
Hmm, dat gaat er wel over, vind ik.
Mij ouders hebben mij ook streng opgevoed (té streng vind ik) maar zo erg is het gelukkig niet. Ik herken wel ongeveer dezelfde dingen die jij zegt (niet laat uitgaan, zichzelf niet streng vinden, hoge punten verwachten, onredelijk,...) , maar dan in mindere mate.

Ik vind streng opvoeden eigenlijk niet goed omdat je een kind dan te veel beperkt en dat heeft grote gevolgen. Dus ik ga mijn kinderen laten zeker vrijer opvoeden.

Sterkte want ik kan me best indenken dat je hoopt dat je snel alleen (of op kot) kan gaan wonen, want dat wil ik nl. ook.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 17:25
Fainne
Fainne is offline
Ja dat wil ik inderdaad dankje
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 17:55
damaetas
damaetas is offline
bwoa. nbtje streng: zo kwa meehelpen in huishouden en zo van die dingen
nbtje heel los kwa uitgaan en dingen doen.

maar nu mag mn opvoeding langzamerhand wel es ophouden hoor nu moet alleen mn moeder dat nog doorhebben :/
Oud 22-02-2004, 18:14
emi
emi is offline
Opzich word ik heel erg vrij gelaten. Wel zijn er wat regeltjes om een bepaalde structuur te behouden, omdat het anders bij mij helemaal één chaos wordt. Aangezien ik weiger om in huis mee te helpen(ik heb wel iets beters te doen, hoe puberaal ), zitter overal concequenties aan vast. Als ik dit niet doe, krijg ik zoveel minder zakgeld, als ik dat niet doe, zoveel minder enzovoorts. Maar verder word ik vrij gelaten.

Ik krijg nooit een tijd mee met uitgaan, ik ben toch wel op tijd thuis. Met school zien ze ook wel in dat hoeveel ze me ook pushen, ik toch geen reet doe. Ik vind het wel fijn zo, en ik denk ook dat het ooit wel goed gaat komen met mij
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 19:45
elledc
elledc is offline
Ik heb een goede niet losse opvoeding gehad enerzijds, omdat respect, discipline en stiptheid regels waren. Maar een slechte opvoeding anderzijds omdat mijn sociaal leven op niks trekt. Ik ben soms bang van mensen ik weet dat dit door mijn opvoeding komt. Mijn ouders hebben overigens geen of weinig vrienden en weten niet wat het is om van de dag te genieten zoals 'carpe diem'. Ik haat ze soms

Laatst gewijzigd op 22-02-2004 om 20:11.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 20:21
zwart_roosje
zwart_roosje is offline
Het ligt echt aan mezelf hoe veel vrijheid ik krijg. (schoolresultaten, gedrag) Maar als ik een beetje mijn best doe, heb ik genoeg vrijheid hoor
Oud 22-02-2004, 21:33
forumfreakie
forumfreakie is offline
Mn ouders zijn niet erg streng dus daar ben ik op zich wel blij mee. Hoewel het ook niet zo is dat ik echt alles mag. Als je sommige jongeren ziet.... Die ouders vinden het het mooiste wat bestaat als hun kind zat thuis komt en dan eens flink over zn nek gaat. Dat vinden mijn ouders zeker wel wat minder.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten