Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik weet eigenlijk niet wat voor mij de ideale ouder is, maar mijn eigen ouders komen toch wel in de buurt.
Ik kan het goed met ze vinden, ze geven me genoeg vrijheid en mogelijkheden om te studeren. Ze interesseren zich voor me. Het enige wat ik echt heel jammer vind is dat ik het 'close' zijn niet mee heb gekregen zeg maar. Wij zijn helemaal geen gezin dat elkaar af en toe een knuffel geeft, praat over alles wat in je omgaat en dat soort dingen. Nu we allemaal wat ouder zijn gaat dat praten wel wat diepgaander, dat wel. Maar met iemand een knuffel geven bijvoorbeeld heb ik echt heel lang moeite gehad omdat ik dat gewoon niet heb meegekregen. Dat zou ik zelf anders doen. Niet dat ik mezelf dan de ideale moeder vind, maar dat is belangrijk voor me ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat is volgens jou de ideale. ouder?
- iemand die kan voldoen aan de eisen die een kind stelt. Daarmee bedoel ik niet verwennen, maar ook goed aangepast aan het persoon dat het kind is opvoeden. Wat is voor jou de ideale ouder? - Mja, wat ik hierboven dus zeg. Iemand die je als kind geeft wat je nodig hebt en op een manier corrigeert die je nodig hebt, en iemand waarmee je als je wat ouder bent nog kan praten. Voldoen je eigen ouders hieraan? - Nee, ze hebben me goed opgevoed maar kunnen nu totaal niet met me praten. En mja, vroeger zijn er ook dingen gebeurd die niet gebeurd hadden moeten zijn. Denk je zelf later de ideale ouder te worden? - Nee, ik denk het niet, maar ik zal in ieder geval m'n best doen het wel te worden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik geloof niet echt in de ideale ouder, maar voor mij zou dat iemand zijn die me mn ding laat doen, zorgzaam is en er voor me is als ik het nodig heb...
Zeker niet bemoeizuchtig en dat we alles 120 keer moeten vertellen of verteld moet worden. Mijn ouders voldoen hier niet aan. Mn moeder vooral is bemoeizuchtig in mijn ogen en wil alles het liefst zwart op wit. Mijn vader is wel fijn, maar als er iets is wil ik het er liever niet met hem over praten omdat hij er in het verleden ook niet was, en ik het idee heb dat ik het niet kan. Maar verder zijn ze zuper ik weet trouwens zeker dat ik niet de ideale ouder word... ik voel gewoon dat k ook schreewpartijen ga hebben net als ik nu heb... |
![]() |
|
hoe ik wil worden:
ik wil een goede relatie met men kinderen, dat ze naar me toe komen als er wat is en dat ze t leuk vinden om wat met mij te gaan doen. verder wil ik ze vrijlaten in wat ze willen en openstaan voor hun mening. ik wil bij elke beslissing nadenken waarom ik die neem en niet zomaar 'nee' zeggen als ze vragen of ze tot 4 uur uit mogen ofzo. verder wil ik ook zorgen dat ze vrienden en vriendinnen graag mee naar huis nemen en gewoon dat thuis ook echt thuis voor ze is. verder wil ik gewoon geen moeilijke ouder zijn, zodat het kind een beetje kan doen wat hij of zij wil en ook goed zelfstandig kan worden door eigen ervaringen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
De ideale ouder...
hmmz... ik denk idd dat dat voor iedereen anders is... Voor mij is het iemand die me vrij laat, maar die me wel helpt zelfstandig te worden, en er voor me is als het nodig is... waarmee ik kan praten over dingen... ook als ik ergens mee zit... aan wie ik raad kan vragen... Of mijn ouders eraan voldoen? Mijn moeder iig wel... Zij heeft me altijd vrij gelaten... maar trad/treed wel streng op als het moet... ik kan altijd bij haar terecht als ik in de problemen zit, of als ik gewoon ff uit wil huilen of mijn verhaal wil doen... Ik ben zeker wel trots op haar aangezien ze mij sinds 2 jaar in haar eentje opvoed... en ik vind dat ze het heel goed doet... We zijn het neit altijd eens met elkaar... maar dat is niemand volgens mij... Hoe ik later wil zijn als moeder? Ik denk dat ik toch wel het voorbeeld van mijn eigen moeder op zal volgen... ik zou misschien wel een paar kleine dingetjes veranderen... Maar voor de rest ben ik het wel eens met haar manier van opvoeden... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Heb ik
![]() Hm, tja. Mensen die je begrijpen, die je alles kunt vertellen, die je vrij genoeg laten om de wereld te ontdekken maar je wel beschermen voor gevaar... God, wat een verschrikkelijke mensen, ik had nooit iemand om tegenaan te trappen in de puberteit >_<; Geen domme regels, niet 'je mag niet uit' of 'je komt om 12 uur thuis' of 'je bent nog veel te jong voor verkering'. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Iemand die me vrijlaat, me vertrouwd, me steunt als ik dat nodig heb, die tijd voor me heeft. iemand waarmee ik kan lachen en waar ik me altijd veilig bij voel.
m'n ouders voldoen hier dus niet aan. edit: Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Alleen begonnen ze vannacht om 1 uur ineens te piepen dat ik naar bed moest, beetje jammer. Laatst gewijzigd op 16-11-2003 om 13:22. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |