Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() (btw kheb foon nr van mijn oude school , nu nog bellen... ![]() |
![]() |
|
Ik wil E&M gaan doen met Filosofie en M&O (VWO)
Ik wil psychologe worden denk ik, maar weet het nog niet zeker... Ik had een boekje waarin werd uitgelegd wat elk vak inhoudt... Maar van andere mensen hoorde ik bv dat Filosofie heel saai is, en M&O ook, wat vinden jullie hiervan? En wat houdt bij jullie op school deze vakken in?
|
Ik doe Economie & Maatschappij.
In het begin van het jaar deed ik Natuur & Gezondheid, maar naar 5 dagen had ik het daar wel gezien en heb ik me laten verplaatsen naar de economie & maatschappij - klas. Duits en Engels zijn de vakken waar ik zwak in ben, dit komt onderandere door mijn dyslectie. Duits 1 hoop ik dit jaar in de 4e klas af te sluiten met een 5,5 zodat ik niet met een onvoldoende me exame in ga. Voor engels ga ik voor de 3,5 want dit wordt afgerond op een 4. Verder valt één boekje van Aardrijkskunde me heel erg tegen 'Natuur en Milieu'. Het eerste hoofdstuk gaat bijvoorbeeld over landschappen. Dan moet je alle kenmerken van 7 verschillende landschappen uit je hoofd kennen. Dit intreseert mij dus niet, waardoor ik ook geen voorkennis van het onderwerp heb. Ik moet dus echt gaan leren, maar ik ervaar dat wel een beetje als een marteling. In de 2e Fase wordt veel stof in een korte tijd behandeld. Dit is ontzettend lastig voor mij omdat ik ondere niet zo snel lees en het duurt bij mij ook altijd iets langer voor dat ik de stof onder de knie heb omdat ik altijd een compleet beeld van een onderwerp in mijn hoofd moet hebben, want ik ben dyslectisch.
|
Economie en Maatschappij + Duits 2. Duits2 heb ik gekozen omdat dat mij het makkelijkst leek en het waren de minst aantal uren. Geen moeite ermee en ik zit nu in de 5e
||
![]() |
Citaat:
![]() Mijn voorlopige keuze: C&M met Latijn (van gemeenschappelijk naar profiel, hoezee), gs1, wiskunde a1, aardrijkskunde en filosofie. Vrije deel: bio1 en eco1, maar dan kom ik uren te kort. Moet er nog effe met de decaan over praten..Misschien alleen bio1,2 ![]() Nouja, eigenlijk mijn defenitieve, alleen dat formulier nog inleveren. Alleen de eeuwige twijfel..
|
Ik ga volgend jaar NG met ec1 en lo2 proberen, ik twijfelde in 't begin wel een beetje, want ik stond op m'n 2e rapport een 4 voor wiskunde. Maar ik weet totaal nie wat ik wil worden en dit leek me de minst slechte keuze. Maar voor mensen die NG doen, is wiskunde B1 moeilijk ja of nee enzo? Want ik heb wel van mensen gehoord dat als je gewoon al je huiswerk maakt en wat xtra oefend dat het dan wel moet lukken.
|
![]() |
||
Citaat:
Wiskunde B1 is moeilijk, zeker als je al niet zo'n lekkere start hebt. Het hangt er ook van af of je in natuurkunde scheikunde en biologie goed bent. Als je daar erg goed in bent dan kan je daar minder tijd aan besteden en meer tijd in je wiskunde steken. Ik ben helaas niet goed in natuurkunde en wiskunde dus dat kost allebei heel veel tijd.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik doe nu 4 gymnasium C&M, met Frans12, Duits12 en Economie1. En omdat t dus gymnasium is heb ik ook Latijn en godsdienst...
Volgend jaar houd ik Frans, Duits en eco, en neem ik er nog Filosofie bij. Oja, en als t kan economie2, maar t is dus nog de vraag of dat lukt met mn rooster ![]()
||
Citaat:
ik doe nu 4 havo.. met C&M en bio erbij... Zodat ik er toch nog kanten mee op kan gaan. Ben slecht in de talen... (dit waren de vakken waar ik vorig jaar niet goed in was...) maar ook slecht in economie ( sta er nu een 6,4 voor... tentamen 7,1) en slecht in wis. (maar had een 8,7 op mijn wiskunde herkansing I.P.V een 3,8.... ) dus bleef er nog maar een profiel over... duits 1,2 sta ik onvoldoende, en engels. Heb dus geen talenknobbel.. |
![]() |
|
heej, ik heb gehoord dat wij waarschijnlijk in de 4e 3 uur frans en 3 uur duits gaan krijgen en het aan het eind van de vierde afsluiten, en ANW wordt ( iig voor natuurprofielen ) afgeschaft!
Is het bij jullie ook zo'n feest?>?
||
Verwijderd
|
Citaat:
komen ze alleen net 3 jaar te laat mee ![]() en wat ze met ANW gaan doen weet ik niet |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
Aanmelden voor bep. topics Verwijderd | 18 | 06-12-2006 03:13 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bewijs opstanding Jezus Sadok | 250 | 24-09-2005 21:14 | |