Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2003, 11:13
Alana
Alana is offline
'k Ga E&M doen met Grieks (min biologie).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2003, 12:38
mar87
mar87 is offline
ik zit nu in 4 Havo met 't profiel E&M + M&O
'k heb er totaal geen moeite mee
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 18:55
Verwijderd
HAVO5, profiel E&M met tekenen d'rbij.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 21:57
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik heb cultuur & maatschappij met in het vrije deel biologie 1 & 2
En ik hoop over 2 maandjes toch te slagen (VWO)
Duimen mensen
Oud 16-03-2003, 12:06
Dory
Dory is offline
Misschien doe ik toch alleen maar ec 1 bij N&G...lekker weinig

Wardt en Judith: geen rotzooi op mijn topic anders moettie weg
Wardt:
Oud 16-03-2003, 21:44
battlestar
battlestar is offline
ik heb vorig jaar examen vwo economie & maatschappij gedaan met frans2 en duits2
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 07:46
ananas15
ananas15 is offline
Ik ga volgend jaar Economie en Maatschappij doen, met Wb1 als keuze en in het vrije deel Biologie en Natuurkunde 1. Eerst wou ik Natuur en Gezondheid doen, maar Scheikunde lag me echt ontzettend dwars en toen besloot ik maar E&M te kiezen...

Daar ben ik wel tevreden over, maar ik twijfel nog of ik niet in plaats van Natuurkunde1 CkV3-muziek kan gaan doen, dat is de enige twijfel..
Oud 17-03-2003, 07:50
Dwarfie
Dwarfie is offline
Ik deed VWO E&M + wiskunde B1 + wiskunde A2. Ik ben vorig jaar geslaagd.
Oud 19-03-2003, 13:14
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
wardt schreef op 12-03-2003 @ 23:51:
typisch.... nu ik dit lees... ik had net besloten om weer terug naar shcool te gaan na een half jaartje
welke zus, en hoe heetten die jongens es kijken oft ook andersom zo is, dat ze ze kent nee ik gah niet de cpu bizz in nee, ik gah wel werken bij een computerzaak hier int centrum(alst goed is )
maar ik bel morgen (=donderdag) denk ik ff op naar mijn eerste school, het olympus college, om ff te informeren *zenuwachtig, verklaart zichzelf voor gek dat hij er ditmaal zelf voor kiest*
(van der naam dat weetik, stom denk/typfoutje)
volgens mij heet ze Annette ofzo..de 1 heet Joeri, is wel een geinig figuur, lekker ding enzo, beetje een player ander heet Thijs, ook lekker, heeft wel wat weg van Hans Teeuwen (zo daar heb je veel aan), en ze zijn beiden blijven zitten dus..
Oud 22-03-2003, 00:24
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
Parallel schreef op 19-03-2003 @ 14:14:
volgens mij heet ze Annette ofzo..de 1 heet Joeri, is wel een geinig figuur, lekker ding enzo, beetje een player ander heet Thijs, ook lekker, heeft wel wat weg van Hans Teeuwen (zo daar heb je veel aan), en ze zijn beiden blijven zitten dus..
jah klopt das mun zusje jah

(btw kheb foon nr van mijn oude school , nu nog bellen... )
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 09:30
Shitty_Chicken
Shitty_Chicken is offline
Ik wil E&M gaan doen met Filosofie en M&O (VWO)
Ik wil psychologe worden denk ik, maar weet het nog niet zeker...
Ik had een boekje waarin werd uitgelegd wat elk vak inhoudt...
Maar van andere mensen hoorde ik bv dat Filosofie heel saai is, en M&O ook, wat vinden jullie hiervan? En wat houdt bij jullie op school deze vakken in?
Oud 22-03-2003, 10:34
fib
fib is offline
Ik doe Economie & Maatschappij.
In het begin van het jaar deed ik Natuur & Gezondheid, maar naar 5 dagen had ik het daar wel gezien en heb ik me laten verplaatsen naar de economie & maatschappij - klas.
Duits en Engels zijn de vakken waar ik zwak in ben, dit komt onderandere door mijn dyslectie. Duits 1 hoop ik dit jaar in de 4e klas af te sluiten met een 5,5 zodat ik niet met een onvoldoende me exame in ga. Voor engels ga ik voor de 3,5 want dit wordt afgerond op een 4.
Verder valt één boekje van Aardrijkskunde me heel erg tegen 'Natuur en Milieu'. Het eerste hoofdstuk gaat bijvoorbeeld over landschappen. Dan moet je alle kenmerken van 7 verschillende landschappen uit je hoofd kennen. Dit intreseert mij dus niet, waardoor ik ook geen voorkennis van het onderwerp heb. Ik moet dus echt gaan leren, maar ik ervaar dat wel een beetje als een marteling.
In de 2e Fase wordt veel stof in een korte tijd behandeld. Dit is ontzettend lastig voor mij omdat ik ondere niet zo snel lees en het duurt bij mij ook altijd iets langer voor dat ik de stof onder de knie heb omdat ik altijd een compleet beeld van een onderwerp in mijn hoofd moet hebben, want ik ben dyslectisch.
Oud 22-03-2003, 20:26
Ketjing
Ketjing is offline
Economie en Maatschappij + Duits 2. Duits2 heb ik gekozen omdat dat mij het makkelijkst leek en het waren de minst aantal uren. Geen moeite ermee en ik zit nu in de 5e
Oud 22-03-2003, 21:04
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
eris schreef op 16-03-2003 @ 13:06:
Misschien doe ik toch alleen maar ec 1 bij N&G...lekker weinig

Wardt en Judith: geen rotzooi op mijn topic anders moettie weg
Wardt:
Karen helemaal trots op dr eigen topic

Mijn voorlopige keuze:

C&M met Latijn (van gemeenschappelijk naar profiel, hoezee), gs1, wiskunde a1, aardrijkskunde en filosofie. Vrije deel: bio1 en eco1, maar dan kom ik uren te kort. Moet er nog effe met de decaan over praten..Misschien alleen bio1,2
Nouja, eigenlijk mijn defenitieve, alleen dat formulier nog inleveren. Alleen de eeuwige twijfel..
Oud 23-03-2003, 11:37
eviltjuh
eviltjuh is offline
E&M met biologie [havo 4] na m'n examen (als ik die haal) ga ik misschien 't vwo proberen te halen met zelfde profiel.
Oud 29-03-2003, 15:29
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
C&M met duits 1 en frans 1 & 2
en handvaardigheid (das echt leuk!)
Oud 29-03-2003, 19:48
RomeoP
RomeoP is offline
Ik ga volgend jaar NG met ec1 en lo2 proberen, ik twijfelde in 't begin wel een beetje, want ik stond op m'n 2e rapport een 4 voor wiskunde. Maar ik weet totaal nie wat ik wil worden en dit leek me de minst slechte keuze. Maar voor mensen die NG doen, is wiskunde B1 moeilijk ja of nee enzo? Want ik heb wel van mensen gehoord dat als je gewoon al je huiswerk maakt en wat xtra oefend dat het dan wel moet lukken.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 12:15
tuttebel
tuttebel is offline
C&M met economie1 erbij ga ik kiezen.
Bij ons zit frans1,2 en duits1,2 er al bij.

Ik had graag filosofie erbij gekozen, maar dat geven ze niet op deze school.
Oud 01-04-2003, 12:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Maar voor mensen die NG doen, is wiskunde B1 moeilijk ja of nee enzo?
Ik doe NG op het VWO en in de vierde klas is wiskunde B1 helemaal niet zo moeilijk. Je doet er hetzelfde als bij wiskunde A1 alleen gaat B1 sneller. In de vijfde klas komen er grote verschillen en vind ik B1 pittig. Ik had in de derde klas een 7 ofzo voor wiskunde en ik heb nu nog een 6-je. Je moet vooral zorgen dat je het bijhoudt want het gaat heel hard en als je eenmaal achter ben haal je dat nooit meer in tenzij je een half hoofdstuk overslaat en gelijk in het nieuwe hoofdstuk begint en die toets dus heel erg verknalt.

Wiskunde B1 is moeilijk, zeker als je al niet zo'n lekkere start hebt. Het hangt er ook van af of je in natuurkunde scheikunde en biologie goed bent. Als je daar erg goed in bent dan kan je daar minder tijd aan besteden en meer tijd in je wiskunde steken. Ik ben helaas niet goed in natuurkunde en wiskunde dus dat kost allebei heel veel tijd.
Oud 01-04-2003, 17:07
diamonde
diamonde is offline
Heyz,

Ik zit nu in 4VWO met het volgende profiel

E&M met in vrije deel M&O en extra Bio, Frans2 en Duits2

Bevalt me prima..
(behalve dat het allemaal zo slecht geregeld is bij ons op school!)

Kuzz,
Diamonde
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 19:35
Zaza123
Zaza123 is offline
Ik doe nu 4 Havo (heh gadver ik ben afgestroomd........)
profiel N&G met geschiedenis

En nu nog het halen ervan............
Oud 02-04-2003, 16:03
RomeoP
RomeoP is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 01-04-2003 @ 13:27:
Ik doe NG op het VWO en in de vierde klas is wiskunde B1 helemaal niet zo moeilijk. Je doet er hetzelfde als bij wiskunde A1 alleen gaat B1 sneller. In de vijfde klas komen er grote verschillen en vind ik B1 pittig. Ik had in de derde klas een 7 ofzo voor wiskunde en ik heb nu nog een 6-je. Je moet vooral zorgen dat je het bijhoudt want het gaat heel hard en als je eenmaal achter ben haal je dat nooit meer in tenzij je een half hoofdstuk overslaat en gelijk in het nieuwe hoofdstuk begint en die toets dus heel erg verknalt.

Wiskunde B1 is moeilijk, zeker als je al niet zo'n lekkere start hebt. Het hangt er ook van af of je in natuurkunde scheikunde en biologie goed bent. Als je daar erg goed in bent dan kan je daar minder tijd aan besteden en meer tijd in je wiskunde steken. Ik ben helaas niet goed in natuurkunde en wiskunde dus dat kost allebei heel veel tijd.
Dus als je gewoon goed bijblijft enzo, dan is het best te doen?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 08:27
Verwijderd
Oké dan...

Ik heb C&M, zit in 5 gymnasium, want ik heb ipv aardrijkskunde Latijn. C&M houdt bij ons wiskunde A1, geschiedenis2, Latijn/Grieks/aardrijkskunde, Duits2, Frans2 in... ehh, dat wat het geloof ik wel.
Ik heb economie1, M&O en informatica in mijn vrije deel.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 11:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Dus als je gewoon goed bijblijft enzo, dan is het best te doen?
Dat is wel heel belangrijk ja, en ook heel moeilijk want het gaat heel snel. Het moet je ook wel een beetje liggen maar als je er veel tijd in stopt gaat het denk ik wel lukken.
Oud 03-04-2003, 19:56
Fatality
Fatality is offline
op dit moment 4vwo E&M met WIB1, Na1 en informatica.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 21:47
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Vorig jaar examen gedaan N&T+N&G op VWO
Oud 04-04-2003, 23:54
0123456789
0123456789 is offline
over tijdje gaak wee rnaar school, donderdag een soort "intake" gesprek en dan gaak VWO4 N&T doen, verder moek nog ff kijken op het olympus college in arnhem btw.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 09:51
Main
Main is offline
Ik doe V4 E&M met als keuzevak Duits 2.
Het gaat me redelijk goed af, behalve wiskunde A12, daar sta ik onvoldoende voor.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 11:49
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Ik doe nu 4 gymnasium C&M, met Frans12, Duits12 en Economie1. En omdat t dus gymnasium is heb ik ook Latijn en godsdienst...
Volgend jaar houd ik Frans, Duits en eco, en neem ik er nog Filosofie bij. Oja, en als t kan economie2, maar t is dus nog de vraag of dat lukt met mn rooster
Oud 05-04-2003, 12:00
Quantes
Quantes is offline
ik ga volgens jaar e&m doen met<
frans1
m&o
op de havo.
Oud 05-04-2003, 12:34
10.45
10.45 is offline
4vwo, c&m met ak.
Oud 05-04-2003, 16:42
mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
Citaat:
alpha schreef op 09-03-2003 @ 19:30:
Doe nu 5 havo C&M met biologie. taal Frans. CVK2/3 tekenen.

Ik ga volgend jaar instromen in 6 vwo met ook C&M. Biologie1, M&O, geschiedenis1,2
huh in vwo 6? moet dat vwo 5 niet zijn?

ik doe nu 4 havo.. met C&M en bio erbij...
Zodat ik er toch nog kanten mee op kan gaan.
Ben slecht in de talen... (dit waren de vakken waar ik vorig jaar niet goed in was...) maar ook slecht in economie ( sta er nu een 6,4 voor... tentamen 7,1) en slecht in wis. (maar had een 8,7 op mijn wiskunde herkansing I.P.V een 3,8.... ) dus bleef er nog maar een profiel over...
duits 1,2 sta ik onvoldoende, en engels. Heb dus geen talenknobbel..
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 17:24
Sjoukie
Sjoukie is offline
5vwo--> CM (dui12, fr12, gesch12, wiskundeA1, CKV2, CKV3 muziek) met biologie1 als extra vak.

En of t een beetje te doen is, naja, het gaat nu nog aardig, de talen zijn wel pittig trouwens, maar wel leuk!Echt een leuk profiel!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 21:21
Veenbes
Veenbes is offline
5 VWO, cultuur en maatschappij met in het vrije deel Latijn en economie 1, ben tevreden over mijn keuze, talen vind ik leuk en het is niet moeilijk.
Oud 10-04-2003, 14:33
soske
soske is offline
Volgend jaar ga ik C&M doen met waarschijnlijk economie 1 en dan nog vto engels en misschien nog vto frans maar dat weet ik nog niet zeker
En ik kies latijn.
zit nu in 3gym.
Oud 20-04-2003, 10:57
joooooooh
joooooooh is offline
Ik moest dit jaar kiezen en ik heb C&m gekozen. In het vrije deel heb ik biologie 1. Ik zit op de havo enik hoop dat het gaat lukken want ik heb het dit jaar wel heel zwaar.
Oud 20-04-2003, 11:44
transfattyacid
transfattyacid is offline
Volgend jaar C&M met eco1 en informatica in het vrije deel, op vwo.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 09:22
Dory
Dory is offline
heej, ik heb gehoord dat wij waarschijnlijk in de 4e 3 uur frans en 3 uur duits gaan krijgen en het aan het eind van de vierde afsluiten, en ANW wordt ( iig voor natuurprofielen ) afgeschaft!
Is het bij jullie ook zo'n feest?>?
Oud 24-04-2003, 11:31
Verwijderd
Citaat:
eris schreef op 24-04-2003 @ 10:22:
heej, ik heb gehoord dat wij waarschijnlijk in de 4e 3 uur frans en 3 uur duits gaan krijgen en het aan het eind van de vierde afsluiten, en ANW wordt ( iig voor natuurprofielen ) afgeschaft!
Is het bij jullie ook zo'n feest?>?
bij ons op school hebben ze in de 4e al 3 uur frans en duits, en in de 5e sluiten ze het gewoon af dit jaar.
komen ze alleen net 3 jaar te laat mee
en wat ze met ANW gaan doen weet ik niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten