| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
|
Elke film waarin Harvey Keitel meespeelt is de moeite van het bekijken waard, al is die rol nog zo klein: "I'm mr. Wolf, I solve problems..."
En na het reiningen van de bebloede achterbank: Jimmie: I can't believe this is the same car! The Wolf: Well, let's not start sucking each other's dicks just yet. |
|
|
|
|
|
[edit]Jaaaaaaaaaaa, dat script linken we wel even, als je het niet erg vindt.
[/edit]http://www.godamongdirectors.com/scripts/pulp.shtml
Laatst gewijzigd op 22-10-2002 om 20:22. |
|
|
|
|||
|
Citaat:
De karakters waren oppervlakkig, de dialogen vermoeiend, het camerawerk middelmatig, en de situaties ongeinspireerd -- op het segment van Willis en Rhames na, waar ze in een hachelijke situatie belanden. Tarantino's retro-cultuur-referentie-praatzieke-gangster stijl raakt me gewoon niet, alhoewel ik me best vermaak. Citaat:
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Ik bedoel niet geloofwaardig in de zin van realistisch. De dialogen (en handelingen) van de karakters worden zelfs meer verheven tot een soort 'kunst' (Neem bijvoorbeeld de scene dat Jackson en Travolta het koffertje uit Brett's appartement terug moeten halen). Ik bedoel meer dat er humor in verwerkt zit zonder het 'nep' en standaard over te laten komen, zoals in vele andere gewelddadige (aktie)films, van Steven Seagal bijv, om maar een willekeurige ellendige film te noemen ) Ik vind het iig stijlvol toegepast. Maargoed, hoe sta jij eigenlijk tegenover ander werk van Tarantino (zoals Reservoir Dogs), en films waar hij mede aan heeft gewerkt (zoals From Dusk Till Dawn)? |
||
|
|
|||
|
Citaat:
TRUE ROMANCE vond ik goed. Voornamelijk Tony Scott's regie, de vertolkingen, en het verhaal. Alhoewel ik het naarmate het einde minder vond worden -- vooral de shoot-out in de hotelkamer. JACKIE BROWN was een stuk rustiger maar kwam flets over en het verhaal niet boeiend, ondanks een paar leuke verassingen: Tucker, Keaton en Forster. Citaat:
Clooney's charisma spatte van het scherm. Vind TRUE ROMANCE de beste Tarantino film, gevolgd door PULP FICTION -- alleen vind ik die film overgewaardeerd. Ben benieuwd naar KILL BILL, maar vind hem een betere scriptschrijver dan regisseur.
|
|
||
|
Citaat:
| Advertentie |
|
|
![]() |
| Topictools | Zoek in deze topic |
|
|