26-03-2004, 18:22
|
|
Citaat:
Tulpje6 schreef op 04-11-2003 @ 21:44:
Tadaaa, en ziet hier: een lijst met kenmerken gehaald van een site over nieuwetijdskinderen:
k zal ze ff voor mezelf beantwoorden hehe:
Ze huilen vaak als baby: neuj, was geen huilbaby
Ze doen wijze uitspraken voor hun leeftijd: nee
Ze benaderen alles vanuit hun emotie: nee
Ze leven vanuit de eigen wijsheid: was da? nee
Ze zijn gevoelig voor sfeer en stemmingen van anderen en nemen deze soms over: niet dat ik weet. Nee
Ze kennen een sterk rechtvaardigheidsgevoel: ja, vroeger wel.
Ze hebben moeite met bedrog, liegen en onechtheid: mwa, beetje.
Ze zijn druk (ADHD) of juist teruggetrokken: teruggetrokken wel
Ze hebben moeite met de motoriek: ja, was laat met lopen etc, hou mn pen verkeerd vast, slecht in gym (kan niet eens bokspringen ) enz.
Ze zijn dromerig: vroeger wel
Ze komen vaak met originele oplossingen waaraan niemand had gedacht: niet specifiek
Ze reageren sterk intuïtief: nee, niet specifiek denk ik.
Ze hebben soms paranormale ervaringen: nooit wat van gemerkt
Ze hebben soms dyslexie of dyscalculie: hehe dat laatste misschien....ben altijd een ui geweest in rekenen
Ze hebben vaak voedselintoleranties: nee
Ze hebben eczeem, allergieën of andersoortige huidaandoeningen: Ja, als kind veel huidallergieen/eczeem (onebekende soort) en vage huiduitslag gehad. Heb ook hooikoorts (wie niet tegenwoordig?)
Ze hebben soms astma: nee
Ze hebben een sterke binding met de natuur en vaak zijn ze vegetariër uit overtuiging: nee, geen vega
Ze hebben vaak verschil in ontwikkelsnelheid tussen taal en rekenvaardigheden, motorische en intellectuele en sociale vaardigheden: taal=goed, rekenen=slecht, intellectueel WAS goed, sociaal=slecht, motorisch=vrij slecht
Ze kunnen soms zeer driftig zijn als ze niet begrepen worden: thuis wel, ik zou niet durven tegen een onbekende (nouja hehe soms wel)
Ze zijn soms heel bang voor dingen die wij niet kunnen zien of begrijpen: nee, wel rare angsten (dat de wereld niet echt zou zijn, dat ik gek zou worden, nachtemerrie-achtige beelden bladiebla)
Ze hebben regelmatig slaapproblemen en zijn verdrietig en/of angstig: Nee
Ze zijn soms hoogbegaafd: nee
hehe, okee nu jullie....
|
ehh... ik heb wel heeel veel jah op die vraagjes van hier boven