Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Moet roken in uitgaansgelegenheden verboden worden?
Ja, veel mensen hebben last van de rook 42 51.85%
nee, dat is onzin 27 33.33%
ik weet het niet zo goed, aan de ene kant wel, andere kant niet 12 14.81%
Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2004, 14:42
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Chimera schreef op 11-06-2004 @ 15:40 :
Hoe zou ik een kroeg op moeten zetten?
Als jij er een winstplan in ziet, zou je het inderdaad zelf kunnen doen, een paar (niet-rokende) bouwvakkers vinden die een pandje voor je verbouwen en klaar...

Maar je kunt ook een plan indienen bij je gemeente om zoiets voor elkaar te krijgen, daar zal vast wel subsidie voor te vinden zijn van onze regering, denk je niet?
Oud 11-06-2004, 14:57
SuperSanne
SuperSanne is offline
zeker weten! Als die rokers kanker wllen krijgen moeten ze dat vooral doen, maar niet waar ik bij ben. En dat geld zeker voor pannekoekenhuizen of andere restaurants waar veel kleine kinderen komen. Volgens mij is het handiger om de grote restaurants die er de ruimte voor hebben, te verplichten een rookgedeelte in te richten en de rest rookvrij te houden (zoals de macdonalds enz al doen), en de kleinere restaurants helemaal rookvrij. Voor kroegen hetzelfde, of misschien daar iets van een rokershok zodat niemand last heeft van de rook, en de betreffende roker niet in de stromende regen hoeft te gaan staan. (in restaurants zijn rokershokken nie zo handig denk ik, want als je dan je igaretje op wilt steken moet je eerst daarheen, roken, teruglopen en dan is intussen je eten steenkoud)
Oud 11-06-2004, 15:24
ninie
ninie is offline
gewoon een rokers-hok in een restaurant waar je eet en rookt, dat wil makkelijk! dus je hoeft dan niet heen en weer te lopen
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 15:46
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Met de belasting die ik over tabak betaal, financier ik de bestrijding van mijn longkanker, maar ook de eventuele ziekten die 2 à 3 andere forummers onverhoopt mogen oplopen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 15:54
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
MarKel schreef op 11-06-2004 @ 16:46 :
Met de belasting die ik over tabak betaal, financier ik de bestrijding van mijn longkanker, maar ook de eventuele ziekten die 2 à 3 andere forummers onverhoopt mogen oplopen.
Ten eerste is dat onzin, bij chemokuren en operaties heb je het echt over tienduizenden euro's.

Verder boeit het ook niet, het gaat erom dat niet rokers longkanker krijgen. Wat jij krijgt boeit weinig.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 16:28
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Chimera schreef op 11-06-2004 @ 15:32 :
Omdat men bang is dat hun hele clientele en masse naar de buurman gaat. Er zijn er altijd wel een paar in de groep die willen roken. Op het moment dat het gewoon verboden wordt, heb je dat probleem dus niet.
nou, dan vinden mensen het dus kennelijk niet zo erg anders zouden ze dat niet doen he
Oud 11-06-2004, 16:35
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
little nemo schreef op 11-06-2004 @ 17:28 :
nou, dan vinden mensen het dus kennelijk niet zo erg anders zouden ze dat niet doen he
Joh

Het probleem is dat je gewoon weinig keus hebt.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 16:42
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Chimera schreef op 11-06-2004 @ 17:35 :
Joh

Het probleem is dat je gewoon weinig keus hebt.
nogmaals, als er aan keus behoefte zou zijn dan zouden er wel rookvrije cafes zijn...like, als vegetarier ga ik ook niet zitten zeuren dat er zo weinig vegetarische restaurants zijn; daar is gewoon weinig vraag naar
Oud 11-06-2004, 17:20
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Chimera schreef op 11-06-2004 @ 16:54 :
Ten eerste is dat onzin, bij chemokuren en operaties heb je het echt over tienduizenden euro's.

Verder boeit het ook niet, het gaat erom dat niet rokers longkanker krijgen. Wat jij krijgt boeit weinig.
Ten eerste betaal ik ruim 4 maal het dubbele aan belasting. Zonder belasting zou de prijs amper boven de 70 cent komen. Als ik mijn hele leven zou roken (zeg tot mijn 70ste) à 3-4 pakjes in de week, dan kom ik wel aan dat bedrag.

Het is nog niet bewezen dat meerokers schadelijke effecten ondergaan. Zoals gezegd: er zijn ook studies waarin de positieve effecten van meeroken worden aangemerkt.
De wetenschap weet het simpelweg nog niet.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 17:35
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
MarKel schreef op 11-06-2004 @ 18:20 :
Het is nog niet bewezen dat meerokers schadelijke effecten ondergaan. Zoals gezegd: er zijn ook studies waarin de positieve effecten van meeroken worden aangemerkt.
De wetenschap weet het simpelweg nog niet.

hahahahahahahahahahahahahahahahaha

like...d'r worden domme dingen gezegd, maar dit?? 'k geloof niet dat je de laatste ontwikkelingen erg goed gevolgd hebt, meeroken is bewezen schadelijk te zijn...like, dat kan toch ook niet anders; dr zit zoveel zooi in rook van sigaretten
Oud 11-06-2004, 18:08
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 11-06-2004 @ 18:35 :

like...d'r worden domme dingen gezegd, maar dit?? 'k geloof niet dat je de laatste ontwikkelingen erg goed gevolgd hebt, meeroken is bewezen schadelijk te zijn...like, dat kan toch ook niet anders; dr zit zoveel zooi in rook van sigaretten
Ja, maar zoals ik al eens eerder heb opgemerkt moet je wel 5a6 uur per dag gedurende tientallen jaren meeroken wil je er echt wat aan over houden.

Ik pleit trouwens voor een alcoholverbod aangezien 80a90% van alle geweldsdelicten onder invloed van alcohol gebeurd en daarbij veel mensen schade ondervinden.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 18:37
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 11-06-2004 @ 19:08 :
Ik pleit trouwens voor een alcoholverbod aangezien 80a90% van alle geweldsdelicten onder invloed van alcohol gebeurd en daarbij veel mensen schade ondervinden.
oneens
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 18:45
little nemo
little nemo is offline
Citaat:

zullen we mensen maar gewoon verbieden?
Oud 11-06-2004, 19:10
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 11-06-2004 @ 19:45 :
zullen we mensen maar gewoon verbieden?
Komt jou avatar niet uit een oud nintendo spelletje waar je zo'n gastje in een pyjama bent en allemaal snoode en gemene beestjes moet bevechten
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 19:29
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
ach ja er is een onderzoekje positief uitgevallen voor de anti-rooklobby en daar klampen ze zich nu keihard aan vast terwijl er meerdere onderzoeken te vinden zijn die het tegendeel bewijzen, en zelfs onderzoeken die zeggen er niks over te kunnen zeggen, wat in feite het meest logische is.

Nu vraag ik me ook nog af of er ook mensen zijn die het onderzoek van de WHO waarmee zo vrolijk de rokers om de oren slaan hebben gelezen? Ik denk dat deze op de vingers van 1 hand te tellen zijn. De WHO stelt dat passief roken (meeroken dus) zorgt voor:

- 215 doden door longkanker
- duizenden doden door hartaandoeningen
- tientallen gevallen van wiegendood
- tienduizenden gevallen van luchtwegaandoeningen (meer of minder ernstige)

Hierbij zeggen ze echter: "Een preciezere kwantificatie binnen deze indicatieve grenzen vergt nadere studie"

Als je daarbij ook nog weet dat deze cijfers gebaseerd zijn op een meta-analyse onder mensen die inwonen bij een partner die rookt (denk aan Gauloises opmerking meerdere uren achtereen in de rook zitten) vind ik het vasthangen van een rookverbod in openbare ruimten/gebouwen erg, maar dan ook heel erg overdreven.

Maar leef jullie uit, een mens moet wat te zeiken hebben natuurlijk.
Oud 11-06-2004, 19:30
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Overigens: die mensen wat zeggen roken moet je maar thuis doen...zijn die niet verantwoordelijk voor die tientallen gevallen van wiegendood?
Oud 11-06-2004, 19:53
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 11-06-2004 @ 20:10 :
Komt jou avatar niet uit een oud nintendo spelletje waar je zo'n gastje in een pyjama bent en allemaal snoode en gemene beestjes moet bevechten
nee, little nemo is een stripfiguurtje en het plaatje is uit n strip...t is een nogal fantasierijk, dromerig jongetje
Oud 11-06-2004, 20:12
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 11-06-2004 @ 20:53 :
nee, little nemo is een stripfiguurtje en het plaatje is uit n strip...t is een nogal fantasierijk, dromerig jongetje
*klik* Die heb ik vroeger gehad
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 20:15
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 11-06-2004 @ 21:12 :
*klik* Die heb ik vroeger gehad
ow k wist niet dat daar een spelletje bij was...t stripje was iig erg leuk...
Oud 11-06-2004, 20:33
Vice
Vice is offline
Citaat:
Lijkt me een goed idee.
Oud 11-06-2004, 23:18
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 11-06-2004 @ 15:57 :
(in restaurants zijn rokershokken nie zo handig denk ik, want als je dan je igaretje op wilt steken moet je eerst daarheen, roken, teruglopen en dan is intussen je eten steenkoud)
Dat je niet rookt, hulde
Dat je er niks vanaf weet, prima
Maar ga nu niet dom zitten blaten over roken tijdens het eten, want ik ken geen enkele roker die dat doet, dat doe je erna, samen met een heerlijk kopje verse koffie
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 00:52
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
little nemo schreef op 11-06-2004 @ 18:35 :

hahah lach maar.
lees nu eerst dit maar ff
http://forces-nl.org/analyses/who_rapport.htm#Table2
Oud 12-06-2004, 00:53
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 12-06-2004 @ 00:18 :
Dat je niet rookt, hulde
Dat je er niks vanaf weet, prima
Maar ga nu niet dom zitten blaten over roken tijdens het eten, want ik ken geen enkele roker die dat doet, dat doe je erna, samen met een heerlijk kopje verse koffie
ja lekker joh als jij net je eten krijgt voorgeschoteld en een tafeltje verder een roker net klaar is met eten
Oud 12-06-2004, 00:54
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 11-06-2004 @ 20:30 :
Overigens: die mensen wat zeggen roken moet je maar thuis doen...zijn die niet verantwoordelijk voor die tientallen gevallen van wiegendood?
Oud 12-06-2004, 01:02
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Maar - zoals iemand anders ook al schreef - heel vaak steekt iemand eent tafel verderop een peuk op. En ja, daar heb ik - helaas - last van....
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 07:00
Verwijderd
@Gatara & hhendrikxx: ik had het over het feit dat men roken en eten zou afwisselen, niet over het feit dat het idd niet erg lekker is dat je zit te eten terwijl iemand naast je rookt, want ook daar ben ik het wel mee eens, ik had niet voor niets een quote erbij staan....
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 07:38
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 12-06-2004 @ 08:00 :
@Gatara & hhendrikxx: ik had het over het feit dat men roken en eten zou afwisselen, niet over het feit dat het idd niet erg lekker is dat je zit te eten terwijl iemand naast je rookt, want ook daar ben ik het wel mee eens, ik had niet voor niets een quote erbij staan....
Oo, ze moeten gewoon om het half uur een bel laten gaan dat iedereen zn bestek moet neerleggen en dat er een rokerspauze komt. zoiets.
Oud 12-06-2004, 09:49
little nemo
little nemo is offline
nah op zich vind ik n rookverbod in restaurants wel ok...'t is gewoon ranzig als je nog aan 't eten bent terwijl er naast je gerookt wordt...

maar ff een vraagje aan de die - hard anti rookkern hier: moet er voor coffeeshops een uitzondering gemaakt worden???

want zonee - wat doet een niet-roker uberhaupt in een coffeeshop??

en zoja - daar zal de rest van de horeca blij mee zijn...
Oud 12-06-2004, 10:50
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 12-06-2004 @ 10:49 :
Ik ben niet-roker maar ben toch een redelijk aantal keren in een coffeeshop geweest.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 11:07
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 12-06-2004 @ 08:38 :
Oo, ze moeten gewoon om het half uur een bel laten gaan dat iedereen zn bestek moet neerleggen en dat er een rokerspauze komt. zoiets.
lol

@trumpetlover: en hoe zie je dat in de praktijk in t werk gaan? Zoals Joostje hierboven beschrijft?
Oud 12-06-2004, 12:17
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-06-2004 @ 11:50 :
Ik ben niet-roker maar ben toch een redelijk aantal keren in een coffeeshop geweest.
??wat deed je daar dan??
Oud 12-06-2004, 12:23
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
little nemo schreef op 12-06-2004 @ 13:17 :
??wat deed je daar dan??
eten?
Oud 12-06-2004, 13:06
juno
juno is offline
Citaat:
Chimera schreef op 11-06-2004 @ 15:32 :
Omdat men bang is dat hun hele clientele en masse naar de buurman gaat. Er zijn er altijd wel een paar in de groep die willen roken. Op het moment dat het gewoon verboden wordt, heb je dat probleem dus niet.
En daar heb je het probleem dus. Je hebt een groep van rokers en niet-rokers. De niet rokers hebben wel last van de rokers, op zijn minst vinden ze het stinken, maar niet iedereen is astmatisch, dus een echte sterke motivatie om de rokers het roken te willen ontzeggen hebben ze niet. Dan maar een beetje overlast, wij niet-rokers zijn best tolerant. De volgende dag hebben we een schorre keel en lopen we te hoesten, maar alla, als zij nou zo nodig perse moeten...

Kijk, de niet rokers hebben hele onprettige lichamelijke en geestelijke ontwenningsverschijnselen als ze langer dan een uur geen nicotine shotje krijgen. Die hebben een ontzettend sterke motivatie om hun zin door te drukken. Rokers zijn namelijk helemaal niet zo tolerant, die sigaret gaat voor alles. Ze rijden midden in de nacht op de fiets door de stromende regen om een pakje paffies te halen bij het tankstation aan de snelweg, terwijl ieder weldenkend mens zou denken: dan maar even geen paffies. Geen paffies? Weet je wel wat je zegt? Dat is voor een roker simpelweg geen optie. Het zijn verslaafde stakkers.

Een rookverbod in alle gelegenheden die voor het publiek toegankelijk zijn, en ook op de openbare weg, zou voor hen een teken van barmhartigheid zijn, want zo kunnen ze tenminste van hun verslaving afkomen.

Nu is het zo dat normale mensen moeten lijden onder de verslaving van een minderheid, omdat die minderheid niet tolerant kan zijn.

Ja, lijden. Ik heb vannacht weer pijnlijk liggen benauwderen, slecht geslapen, ben doodmoe, omdat ik gisteren tot twee uur in de rook van anderen heb gestaan, en ik ben nu nog schor en hoesterig. DankUwel rokers. ik hoop dat het lekker was.

Nee, ik ben geen astmalijder, en ik heb dus geen inhaler. Ik heb een paar longontstekingen gehad, en een longontsteking zorgt voor een blijvende beschadiging van het longweefstel. Niks aan te doen. Uit de rook blijven. Maar dat kan dus niet he, als tien rokers in een groep van 100 man het voor de rest kan verpesten.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 13:07
Vice
Vice is offline
Citaat:
Misschien blowen ?
Er zijn genoeg niet-rokers die wel blowen.
Oud 12-06-2004, 13:08
Zaina
Zaina is offline
En terecht. Roken is vies.
Oud 12-06-2004, 13:09
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
juno schreef op 12-06-2004 @ 14:06 :

Nee, ik ben geen astmalijder, en ik heb dus geen inhaler. Ik heb een paar longontstekingen gehad, en een longontsteking zorgt voor een blijvende beschadiging van het longweefstel. Niks aan te doen. Uit de rook blijven. Maar dat kan dus niet he, als tien rokers in een groep van 100 man het voor de rest kan verpesten.
de rest van je stukje vind k wel sterk...alleen k heb er gister met t uitgaan es op gelet en in de cafe's waar ik was (3 in totaal) waren de niet-rokers echt verreweg in de minderheid...80-100% rookte wel (teminste met uitgaan, ik weet niet of ze altijd roken)
Oud 12-06-2004, 13:10
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Vice schreef op 12-06-2004 @ 14:07 :
Misschien blowen ?
Er zijn genoeg niet-rokers die wel blowen.
ja nou dan hoeft t dus niet verboden te worden in coffeeshops en dat was nou net mn vraag...
Oud 12-06-2004, 13:15
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 12-06-2004 @ 13:17 :
??wat deed je daar dan??
Wiet halen?

Wat doen mensen doorgaans in coffeeshops...?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 13:17
juno
juno is offline
Citaat:
little nemo schreef op 12-06-2004 @ 14:09 :
de rest van je stukje vind k wel sterk...alleen k heb er gister met t uitgaan es op gelet en in de cafe's waar ik was (3 in totaal) waren de niet-rokers echt verreweg in de minderheid...80-100% rookte wel (teminste met uitgaan, ik weet niet of ze altijd roken)
Ik denk dat jij andere uitgaansgelegenheden bezoekt dan ik...de mensen in mijn leeftijdscategorie hoeven niet meer stoer te doen met een sigaretje, die hebben kinderen, en zijn allang gestopt. Op 10 % verstokte sukkels na, dan, die het niet voor elkaar krijgen.

Ik rookte als puber zelf ook. Had je tenminste wat te doen om je een houding te geven, vooral bij het uitgaan. Maar eigenlijk vond ik het niet lekker, en moest ik er alleen van hoesten en werd ik misselijk en duizelig. Dat was natuurlijk nog veel erger uncool, dus dan kun je beter stoppen.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 13:37
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
juno schreef op 12-06-2004 @ 14:17 :
Ik denk dat jij andere uitgaansgelegenheden bezoekt dan ik...de mensen in mijn leeftijdscategorie hoeven niet meer stoer te doen met een sigaretje, die hebben kinderen, en zijn allang gestopt. Op 10 % verstokte sukkels na, dan, die het niet voor elkaar krijgen.

Ik rookte als puber zelf ook. Had je tenminste wat te doen om je een houding te geven, vooral bij het uitgaan. Maar eigenlijk vond ik het niet lekker, en moest ik er alleen van hoesten en werd ik misselijk en duizelig. Dat was natuurlijk nog veel erger uncool, dus dan kun je beter stoppen.
tsss...als puber zelf ook...sorry maar als 22 jarige heb k dat echt niet meer nodig om mezelf een houding te geven, dank je wel. verder was de gemiddelde leeftijd in de 1e kroeg ongeveer 25-30, in de tweede 20 en in de laatste 30...
Oud 12-06-2004, 13:38
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-06-2004 @ 14:15 :
Wiet halen?

Wat doen mensen doorgaans in coffeeshops...?
ja nou, die wiet ga je tog oproken of niet dan...
Oud 12-06-2004, 14:13
Gimme more beer
Citaat:
nah op zich vind ik n rookverbod in restaurants wel ok...'t is gewoon ranzig als je nog aan 't eten bent terwijl er naast je gerookt wordt...
Daar kan ik ook wel inkomen jah, zou het in restaurants verboden worden, dan zou ik daar niet zoveel op tegen hebben.

Maar ik ben nog steeds van mening dat elke horeca-eigenaar dat individueel moet beslissen.

Over openbare gebouwen zijn we het denk ik wel eens, tenminste, ik heb er niet zoveel op tegen als ik in het stadhuis niet mag roken, dan ga ik buiten wel op m'n nummertje wachten of rook ik niet.

Ik heb overigens 5 jaar fulltime gerookt (van m'n 12e tot m'n 17e) en rook nu een jaar alleen sporadisch. Ik weet dat ik niet verslaafd ben, maar bij een biertje vind ik het zo verschrikkelijk lekker!

Ik ben ook niet van mening dat de niet-roker geen rechten heeft, sterker nog, ik respecteer de wens van de niet-roker, maar het moet niet te gek worden.
Oud 12-06-2004, 14:15
Gimme more beer
Citaat:
little nemo schreef op 12-06-2004 @ 14:38 :
Precies, in een coffeeshop vind ik het nog wel de grootste onzin... Iemand die last van rook heeft, zou hypocriet zijn als hij wel zou gaan blowen.
Oud 12-06-2004, 14:48
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-06-2004 @ 15:13 :
Maar ik ben nog steeds van mening dat elke horeca-eigenaar dat individueel moet beslissen.
werkt niet., omdat horecaeigenaren uit winstmotief nooit roken zullen verbieden

Laatst gewijzigd op 12-06-2004 om 14:51.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 15:09
Verwijderd
Goed omdat Gatara en Joostje het nog niet helemaal begrijpen, zal ik het nog een keer uitleggen.

(voorop staat dat ik het zelf niet doe want ik vind het smerig, ook voor andere mensen die aan het eten zijn )

Tussen de verschillende happen eten is het heel smerig om tussendoor aan je sigaret te zitten lurken, ik denk zeker te weten dat geen enkele roker dat in zijn hersens haalt, want (zeker als het een goed restaurant is ) in dat geval verpest de rook de heerlijke smaak van je eten.
Alle mensen die stellen dat sigaretterook lekker is die zijn een beetje gek, want dat is het niet, het ennige is dat rokers aan de smaak gewend zijn, maar meer nog het gevoel van iets in je handen te hebben ( de geestelijke verslaving ) maar meer nog om ff tot rust te komen na het stressen.
na het eten een sigaret met een kop koffie is erg lekker, vraag me niet waarom, maar ook dat zal wel tussen de oren zitten, dus dat doe ik graag, tenzij ik in een restaurant zit, want zie mijn eerdere redenatie hierboven.

Zo nu ben ik duidelijk denk ik
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 16:28
Gatara
Gatara is offline
Dus, m.a.w. trumpetlover: verboden te roken in restaurants
Oud 12-06-2004, 16:28
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
opeten
Oud 12-06-2004, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar dat maakt mij nog geen roker.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 12-06-2004 @ 17:28 :
Dus, m.a.w. trumpetlover: verboden te roken in restaurants
Dat is een interpretatie die je ervan kan maken, je zou ook idd een verdeling kunnen maken zoals bij la place of de mc drek
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 17:06
juno
juno is offline
Citaat:
little nemo schreef op 12-06-2004 @ 14:37 :
tsss...als puber zelf ook...sorry maar als 22 jarige heb k dat echt niet meer nodig om mezelf een houding te geven, dank je wel. verder was de gemiddelde leeftijd in de 1e kroeg ongeveer 25-30, in de tweede 20 en in de laatste 30...
Hoe oud was je toen je begon met roken, en waarom ben je begonnen. Toch zeker als puber en uit nieuwsgierigheid en stoerheidsoverwegingen. Lekker vond je die eerste sigaret vast niet. Maar nu, nu ben je dus hooked.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten