|
|
Bekijk resultaten poll: Moet roken in uitgaansgelegenheden verboden worden? | |||
Ja, veel mensen hebben last van de rook |
![]() ![]() ![]() ![]() |
42 | 51.85% |
nee, dat is onzin |
27 | 33.33% |
ik weet het niet zo goed, aan de ene kant wel, andere kant niet |
12 | 14.81% |
Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Citaat:
Maar je kunt ook een plan indienen bij je gemeente om zoiets voor elkaar te krijgen, daar zal vast wel subsidie voor te vinden zijn van onze regering, denk je niet?
|
![]() |
||
Citaat:
Verder boeit het ook niet, het gaat erom dat niet rokers longkanker krijgen. Wat jij krijgt boeit weinig. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Het probleem is dat je gewoon weinig keus hebt. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het is nog niet bewezen dat meerokers schadelijke effecten ondergaan. Zoals gezegd: er zijn ook studies waarin de positieve effecten van meeroken worden aangemerkt. De wetenschap weet het simpelweg nog niet. |
![]() |
||
Citaat:
hahahahahahahahahahahahahahahahaha like...d'r worden domme dingen gezegd, maar dit?? 'k geloof niet dat je de laatste ontwikkelingen erg goed gevolgd hebt, meeroken is bewezen schadelijk te zijn...like, dat kan toch ook niet anders; dr zit zoveel zooi in rook van sigaretten
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik pleit trouwens voor een alcoholverbod aangezien 80a90% van alle geweldsdelicten onder invloed van alcohol gebeurd en daarbij veel mensen schade ondervinden. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat je er niks vanaf weet, prima ![]() Maar ga nu niet dom zitten blaten over roken tijdens het eten, want ik ken geen enkele roker die dat doet, dat doe je erna, samen met een heerlijk kopje verse koffie ![]() |
![]() |
||
Citaat:
lees nu eerst dit maar ff http://forces-nl.org/analyses/who_rapport.htm#Table2
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
@Gatara & hhendrikxx: ik had het over het feit dat men roken en eten zou afwisselen, niet over het feit dat het idd niet erg lekker is dat je zit te eten terwijl iemand naast je rookt, want ook daar ben ik het wel mee eens, ik had niet voor niets een quote erbij staan....
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
nah op zich vind ik n rookverbod in restaurants wel ok...'t is gewoon ranzig als je nog aan 't eten bent terwijl er naast je gerookt wordt...
maar ff een vraagje aan de die - hard anti rookkern hier: moet er voor coffeeshops een uitzondering gemaakt worden??? want zonee - wat doet een niet-roker uberhaupt in een coffeeshop?? en zoja - daar zal de rest van de horeca blij mee zijn...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
@trumpetlover: en hoe zie je dat in de praktijk in t werk gaan? Zoals Joostje hierboven beschrijft?
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Kijk, de niet rokers hebben hele onprettige lichamelijke en geestelijke ontwenningsverschijnselen als ze langer dan een uur geen nicotine shotje krijgen. Die hebben een ontzettend sterke motivatie om hun zin door te drukken. Rokers zijn namelijk helemaal niet zo tolerant, die sigaret gaat voor alles. Ze rijden midden in de nacht op de fiets door de stromende regen om een pakje paffies te halen bij het tankstation aan de snelweg, terwijl ieder weldenkend mens zou denken: dan maar even geen paffies. Geen paffies? Weet je wel wat je zegt? Dat is voor een roker simpelweg geen optie. Het zijn verslaafde stakkers. Een rookverbod in alle gelegenheden die voor het publiek toegankelijk zijn, en ook op de openbare weg, zou voor hen een teken van barmhartigheid zijn, want zo kunnen ze tenminste van hun verslaving afkomen. Nu is het zo dat normale mensen moeten lijden onder de verslaving van een minderheid, omdat die minderheid niet tolerant kan zijn. Ja, lijden. Ik heb vannacht weer pijnlijk liggen benauwderen, slecht geslapen, ben doodmoe, omdat ik gisteren tot twee uur in de rook van anderen heb gestaan, en ik ben nu nog schor en hoesterig. DankUwel rokers. ik hoop dat het lekker was. Nee, ik ben geen astmalijder, en ik heb dus geen inhaler. Ik heb een paar longontstekingen gehad, en een longontsteking zorgt voor een blijvende beschadiging van het longweefstel. Niks aan te doen. Uit de rook blijven. Maar dat kan dus niet he, als tien rokers in een groep van 100 man het voor de rest kan verpesten. |
![]() |
||
Citaat:
Er zijn genoeg niet-rokers die wel blowen.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat doen mensen doorgaans in coffeeshops...? |
![]() |
||
Citaat:
Ik rookte als puber zelf ook. Had je tenminste wat te doen om je een houding te geven, vooral bij het uitgaan. Maar eigenlijk vond ik het niet lekker, en moest ik er alleen van hoesten en werd ik misselijk en duizelig. Dat was natuurlijk nog veel erger uncool, dus dan kun je beter stoppen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar ik ben nog steeds van mening dat elke horeca-eigenaar dat individueel moet beslissen. Over openbare gebouwen zijn we het denk ik wel eens, tenminste, ik heb er niet zoveel op tegen als ik in het stadhuis niet mag roken, dan ga ik buiten wel op m'n nummertje wachten of rook ik niet. Ik heb overigens 5 jaar fulltime gerookt (van m'n 12e tot m'n 17e) en rook nu een jaar alleen sporadisch. Ik weet dat ik niet verslaafd ben, maar bij een biertje vind ik het zo verschrikkelijk lekker! Ik ben ook niet van mening dat de niet-roker geen rechten heeft, sterker nog, ik respecteer de wens van de niet-roker, maar het moet niet te gek worden.
||
Citaat:
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 12-06-2004 om 14:51. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Goed omdat Gatara en Joostje het nog niet helemaal begrijpen, zal ik het nog een keer uitleggen.
(voorop staat dat ik het zelf niet doe want ik vind het smerig, ook voor andere mensen die aan het eten zijn ) Tussen de verschillende happen eten is het heel smerig om tussendoor aan je sigaret te zitten lurken, ik denk zeker te weten dat geen enkele roker dat in zijn hersens haalt, want (zeker als het een goed restaurant is ) in dat geval verpest de rook de heerlijke smaak van je eten. Alle mensen die stellen dat sigaretterook lekker is die zijn een beetje gek, want dat is het niet, het ennige is dat rokers aan de smaak gewend zijn, maar meer nog het gevoel van iets in je handen te hebben ( de geestelijke verslaving ) maar meer nog om ff tot rust te komen na het stressen. na het eten een sigaret met een kop koffie is erg lekker, vraag me niet waarom, maar ook dat zal wel tussen de oren zitten, dus dat doe ik graag, tenzij ik in een restaurant zit, want zie mijn eerdere redenatie hierboven. Zo nu ben ik duidelijk denk ik |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd