|
|
Bekijk resultaten poll: Moet roken in uitgaansgelegenheden verboden worden? | |||
Ja, veel mensen hebben last van de rook |
![]() ![]() ![]() ![]() |
42 | 51.85% |
nee, dat is onzin |
27 | 33.33% |
ik weet het niet zo goed, aan de ene kant wel, andere kant niet |
12 | 14.81% |
Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Op dat vraagteken ga ik maar niet meer in, je wilt of kunt het niet begrijpen, en ik heb geen zin om er nog meer moeite voor te doen. |
Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
2) in de meeste shops waar ik kom, krijg je geen alcohol (of kom ik dan in de verkeerde) Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() lijkt me niet ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het is privé eigendom, aldus een private ruimte. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoe dan ook, van een cafe is natuurlijk zomaar een priveclub te maken, en daar gelden dan weer regels voor, maar de eigenaar mag dan zelf bepalen of er gerookt mag worden |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Opmerkelijk is wel dat veel cafes een plan klaar hebben om per direct priveclub te worden, waarschijnlijk door dit soort geluiden.
||
Citaat:
![]() En hoewel ik vind dat er wel degelijk dekkende subsidie zou mogen komen voor het rookvrij maken van een aantal cafe's per stad, vind ik dus niet dat je zomaar alle cafe's rookvrij moet maken. Maar hoe graag zou ik het niet zien dat er een rookvrije kroeg is, dan zijn we van dit soort gezeik ook af...
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
overigens een vraagje: als jullie over het perron lopen, wat is dan erger, de meur van een smeulende rookpaal, of de snel verwaaiende rook van een sigaret, antwoord daar dan eens op. Het is alleen maar zeuren wat jullie doen, om maar wat te zeuren hebben. nogmaals alleen mensen met longaandoeningen mogen klagen, de rest komt toch wel naar de kroeg, en vinden het dus heus niet supererg, anders zouden ze er wel wegblijven |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Die stelling hier zegt helemaal niets. Als je een hele groep van de bevolking zou vragen wat ze verkiezen, zal de meerderheid willen dat het NIET wordt verboden.
1. Restaurants en cafés zullen veel minder volk aantrekken > verlies voor de uitbaters. 2. Er zal een tegenreactie komen waarbij de cafés die het wél en tegen het verbod in toelaten, overvol zitten. Laat het dus maar zoals het nu zit, de meeste kroegen zitten vol van de rokers, best gezellig :-) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ach laat mensen doen wat ze willen, de meerderheid van diegene die een kroeg opzoekt rookt - roken en kroeg betekent gezelligheid. Als je dan per se niet in de rook wilt zitten, ga dan op een terrasje zitten of blijf thuis ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je doet gewoon niet iets waar een ander last van heeft. Dus ook niet roken, want daar hebben anderen last van. Geloof me, dit besef dringt langzaam door. Niet mee eens? Is men dan collectief minder toerekeningsvatbaar geworden in LA, New York, Ierland, Noorwegen, Australie... Ooit kijken we op de rook-periode terug als een periode van: "dat dat ooit mocht in het openbaar". |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
als het roken verboden zou worden, zou ik ook uit eten kunnen, dus dat zou fijn zijn!
ik ben allergisch voor bepaalde stoffen in sigarettenrook. bij ons thuis mag dus ook niet gerookt worden. ondanks de medicijnen die ik slik, voelt het, als er iemand bij mij in de buurt rookt,net alsof mn keel dicht geknepen wordt. das heel vervelend en ik vind het ook altijd genant om aan mensen te moeten vragen of ze hun sigaret uit willen maken. zoon anti rook maatregel zou uitkomst bieden!
||
Citaat:
Wel moet ik zeggen dat er goede afzuigingen mogelijk zijn tegenwoordig, waardoor je in een lagere ruimte de rook kunt beperken tot een klein deel van de ruimte. Ik ben ook niet tegen een aantal rookvrije consumptiegelegenheden, maar het compleet rookvrij maken van cafes en restaurants, daar ben ik het absoluut niet mee eens...
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb veel begrip voor je longproblemen, maar geen begrip voor het feit dat er dan nooit iemand zo'n kroeg heeft opgezet., en op deze vraag van mij schijnt maar niemand een antwoord te kunnen of willen geven, dus ik blijf het houden op overtrokken gezeur..... Sorry |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Een cafe is er niet om in te roken. In een rookruimte: tja, die is er wel om te roken.... Het is allemaal niet zo moeilijk. Maar ik snap niet dat mensen die roken hun kankerverwekkende, smerige, ranzige, gore VERSLAVING boven de gezondheid van een ander stellen. ZIELIG!!! |
![]() |
||
![]() |
GMB,
Citaat:
Vergelijk: ik ga met asbest rondsproeien. Dan zegt toch iedereen: he, doe dat niet waar wij bij zijn.... Roken is goor, ranzig en kankerverwekkend. Ik snap niet dat een normaal denkend, fatsoenlijk mens zijn medemensen blootsteld aan deze troep.... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kijk, als de rook zich niet zou verspreiden..... dan was het geen probleem. Rook dan niet binnen, maar neem een pleister of lik aan een nicotine-lolie. Geen probleem mee! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat het kankerverwekkend is, daar kan ik niet omheen. Maar je kunt niet gaan beweren dat het goor en ranzig is. Jij vindt het goor en ranzig, dat is iets totaal anders.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Subjectief...
Citaat:
Goed: herformulering: Ik vind roken goor en ranzig. En daarom (!) stel ik er niet prijs op, om ongevraagd aan de producten van de activiteit 'roken' blootgesteld te worden. Zo goed? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Je vergelijking, daar ga ik niet eens op in.
||||
![]() |
Citaat:
Gedachtenexperiment: roken is er nooit geweest. Iemand vindt het uit. Zou het dan toegelaten worden in openbare ruimten? Ik kan dat me niet voorstellen... Citaat:
Citaat:
Zou roken nog door de 'keuring' komen als het nu uitgevonden zou worden? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|