Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Moet roken in uitgaansgelegenheden verboden worden?
Ja, veel mensen hebben last van de rook 42 51.85%
nee, dat is onzin 27 33.33%
ik weet het niet zo goed, aan de ene kant wel, andere kant niet 12 14.81%
Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2004, 18:03
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 12-06-2004 @ 17:48 :
Dat is een interpretatie die je ervan kan maken, je zou ook idd een verdeling kunnen maken zoals bij la place of de mc drek
lijkt me niet mogelijk in kleine restaurants. En twee tafeltjes niet roken naast een tafeltje wel roken helpt natuurlijk niet. Dan moet er ook een goede scheiding zijn.

En daarnaast werken die obers en serveerders nog steeds in de rookwalm
Oud 12-06-2004, 20:15
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Een beetje vreemd om roken wel in restaurants te verbieden, maar niet in kroegen. Of in beide niet, of in beide wel.

Overigens zou er voor coffeeshops een uitzondering gemaakt kunnen worden, aangezien die een specifieke dienst leveren.
Oud 12-06-2004, 20:17
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Joostje schreef op 12-06-2004 @ 15:48 :
werkt niet., omdat horecaeigenaren uit winstmotief nooit roken zullen verbieden
Dan gaat het dus ook niet gebeuren dat er een algemeen verbod komt...

Kijk, als niet alles om geld zou draaien, was die kroeg er allang geweest... Maar misschien wil balkenende wel wat toestoppen, zodat mensen lekker rookvrij kunnen...

Err...

Tjah...

Zuipen?

Slecht idee
Oud 12-06-2004, 20:21
Gimme more beer
Citaat:
trumpetlover schreef op 12-06-2004 @ 16:09 :
Alle mensen die stellen dat sigaretterook lekker is die zijn een beetje gek, want dat is het niet, het ennige is dat rokers aan de smaak gewend zijn, maar meer nog het gevoel van iets in je handen te hebben ( de geestelijke verslaving ) maar meer nog om ff tot rust te komen na het stressen.
Wel eens bier gedronken?

Maar je hebt gelijk, natuurlijk is de verslaving geestelijk en natuurlijk is rook niet superlekker ofzo...

Citaat:
Hoe oud was je toen je begon met roken, en waarom ben je begonnen. Toch zeker als puber en uit nieuwsgierigheid en stoerheidsoverwegingen. Lekker vond je die eerste sigaret vast niet. Maar nu, nu ben je dus hooked.
Ik begon omdat iemand met mij wilde wedden (we waren met school in xante) dat ik nooit zou durven sigaretten te kopen en die op te roken. Maar ik, grote bikkel, durfde dat wel en rookte m'n eerste sigaret. Toen was ik 12... Vies was het trouwens niet, maar och... Na dat eerste pakje volgden er nog duizenden...

Stoppen is overigens helemaal niet moeilijk. Gewoon even bedenken wat een idiote bezigheid het eigenlijk wel niet is en je bent gestopt, althans, zo werkte het bij mij
Oud 12-06-2004, 20:22
Gimme more beer
Citaat:
Gatara schreef op 12-06-2004 @ 19:03 :
En daarnaast werken die obers en serveerders nog steeds in de rookwalm
Een paar centen rooktoeslag per uur en ze zeiken al niet meer, let maar op.
Oud 12-06-2004, 20:23
Gimme more beer
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-06-2004 @ 17:36 :
Ja, maar dat maakt mij nog geen roker.
Nee, maar het betekent ook dat jij nooit kunt zeggen dat je een anti-roker bent.
Oud 12-06-2004, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-06-2004 @ 21:23 :
Nee, maar het betekent ook dat jij nooit kunt zeggen dat je een anti-roker bent.
Ben ik ook niet. En gelukkig maar, want mijn moeder en broer roken allebei. Ik zou me erg veel eraan gaan ergeren als niet-roker.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 21:54
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-06-2004 @ 01:54 :
hoogst intelligente reply, dat stukje ervoor was te lastig?
Oud 12-06-2004, 21:58
sexylexy
sexylexy is offline
Wel in discotheken etc, maar in restaurants mag best een apart rook-hok zijn, afgescheiden door muren.
Oud 12-06-2004, 22:00
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
juno schreef op 12-06-2004 @ 18:06 :
Hoe oud was je toen je begon met roken, en waarom ben je begonnen. Toch zeker als puber en uit nieuwsgierigheid en stoerheidsoverwegingen. Lekker vond je die eerste sigaret vast niet. Maar nu, nu ben je dus hooked.
tssss...wederom...t schijnt maar niet te kunnen dat iemand die niet rookt toch vindt dat het niet verboden hoeft te worden in uitgaansgelegenheden. ik rook niet, ben niet begonnen, k heb t wel es geprobeerd en aangezien ik daarvoor al geblowd had vond ik mn eerste sigaret wel lekker...'t was ook niet uit stoerheidsoverwegingen want k hoefde mezelf tegenover niemand te bewijzen...4x fout dus...
Oud 12-06-2004, 23:17
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 12-06-2004 @ 22:54 :
hoogst intelligente reply, dat stukje ervoor was te lastig?
ontzettend moeilijk, joh!

Oud 12-06-2004, 23:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-06-2004 @ 21:22 :
Een paar centen rooktoeslag per uur en ze zeiken al niet meer, let maar op.
mmm niet slim van ze:
door inflatie kan t zijn dat ze hun operaties later niet met dat beetje rooktoeslag kunnen dekken
Oud 12-06-2004, 23:20
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-06-2004 @ 21:21 :

Stoppen is overigens helemaal niet moeilijk. Gewoon even bedenken wat een idiote bezigheid het eigenlijk wel niet is en je bent gestopt, althans, zo werkte het bij mij
Stoppen is moeilijk als je eens stressige baan hebt of vanwege andere redenen in een stressige periode zit.
(ik spreek even namens een roker die t helaas niet gelukt is na 8 maanden)
Oud 13-06-2004, 00:19
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Wel in discotheken etc, maar in restaurants mag best een apart rook-hok zijn, afgescheiden door muren.
Van mij mag er overal rookruimte zijn. Als de hoofdruimte(-s) maar rookvrij zijn.

Citaat:
Over openbare gebouwen zijn we het denk ik wel eens, tenminste, ik heb er niet zoveel op tegen als ik in het stadhuis niet mag roken, dan ga ik buiten wel op m'n nummertje wachten of rook ik niet.

Het wordt eens tijd dat het rookverbod in jongerencentra wordt nageleefd!!!

Citaat:
maar ff een vraagje aan de die - hard anti rookkern hier: moet er voor coffeeshops een uitzondering gemaakt worden???
Ik ben niet anti-rook, maar anti-meerook. Maar mijn antwoord zou zijn:

CoffeeShop: Valt nu onder horeca. Dus GEEN uitzondering. Maar als we CoffeeShops eindelijk eens LEGALISEREN dan mag er van mij een uitzondering komen. Alleen dan geen drankverkoop meer!!

Citaat:
Een beetje vreemd om roken wel in restaurants te verbieden, maar niet in kroegen. Of in beide niet, of in beide wel.
Dat komt ook wel hoor.... Binnen 5 jaar is horca rookvrij. Denk ik...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 00:24
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 13-06-2004 @ 01:19 :

CoffeeShop: Valt nu onder horeca. Dus GEEN uitzondering. Maar als we CoffeeShops eindelijk eens LEGALISEREN dan mag er van mij een uitzondering komen. Alleen dan geen drankverkoop meer!!

wat heeft het een nu met het ander te maken??
ik snap deze redenering niet, niet roken is alcohol, en roken is geen alcohol, wat is dat nu voor onzin.........
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 04:42
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
ik ben dus erg voor scheiden van genotsmiddelen....

* roken
* blowen
* drinken

Want als je roken in cafe verbiedt, en toestaat in coffeeshop dan gaan veel coffeeshops veranderen in een cafe.

En we willen nou eenmaal af van roken in de horeca. Dan moet je ook zorgen dat eventuele gedoogruimtes, -zones, -branches minder aantrekkelijk zijn dan het normale cafe (wat dan dus rookvrij is).
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 04:47
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik probeerde het ook uit te leggen in andere thread:

http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=7

Citaat:
waarom een rookcafe, zonder drank??? economisch geloof ik niet handig...
Nou, omdat de rookcafe's dan op meta-niveau functioneren als soort van rookruimte. En het idee van rookruimte is nou net dat dat ruimte is die NIET de functionaliteit heeft van de ruimte ten op zichte waarvan het als rookruimte functioneert.

Het idee is: je bent in rookvrije ruimte, en gaat dan *tijdelijk* voor sigaret de rookruimte in.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 08:46
Verwijderd
We???

niet iedereen wil af van het roken, er is een bepaalde groep ja.

Scheiding van genotsmiddelen, ik denk niet dat dat zal gaan werken
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 11:18
Gimme more beer
Citaat:
Gatara schreef op 13-06-2004 @ 00:20 :
Stoppen is moeilijk als je eens stressige baan hebt of vanwege andere redenen in een stressige periode zit.
(ik spreek even namens een roker die t helaas niet gelukt is na 8 maanden)
Heh... Ik had het ook over mezelf...

Maar het is wel zo dat als je een sigaret ziet, je altijd zin blijft hebben om hem op te roken...
Oud 13-06-2004, 11:19
Gimme more beer
Citaat:
hhendrikxx schreef op 13-06-2004 @ 05:47 :
Het idee is: je bent in rookvrije ruimte, en gaat dan *tijdelijk* voor sigaret de rookruimte in.
Nog goed voor je conditie ook, ofzo?
Oud 13-06-2004, 11:28
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 13-06-2004 @ 01:19 :

Het wordt eens tijd dat het rookverbod in jongerencentra wordt nageleefd!!!
Dat vind ik heel erg dom. Zelf kom ik regelmatig in jongerencentra, waar vaak geblowed wordt. Door het roken (en dus ook het blowen te verbieden) gaan die jongeren buiten staan blowen. Dat levert veel nogal wat overlast op voor de buurt. Hoe denk je dat op te gaan lossen?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 14:36
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Door het roken (en dus ook het blowen te verbieden) gaan die jongeren buiten staan blowen. Dat levert veel nogal wat overlast op voor de buurt. Hoe denk je dat op te gaan lossen?
Nou, ik hoef niks te doen. En niemand hoeft iets te doen. Die mensen die buiten gaan staan roken moeten zich gewoon gedragen. Ja, gewoon....
Zoals ik me gewoon gedraag op straat, in een cafe, in de bus. Zoals jij je gewoon gedraagd. Dus er is helemaal geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 14:42
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
niet iedereen wil af van het roken, er is een bepaalde groep ja.
Ik had het niet over zelf roken maar over meeroken.

Citaat:
Scheiding van genotsmiddelen, ik denk niet dat dat zal gaan werken
Ja, dat zou kunnen. Maar dan is het alternatief: 'gewoon' een rookvrije horeca. Grote gelegenheden met rookruimte. En kleine zonder. Vind ik ook goed....
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 15:44
Verwijderd
Wat mij betreft mag roken overal worden verboden (met een fikse boete indien dit verbod wordt overtreden). Enige plek waar wat mij betreft gerookt mag worden is bij die persoon zelf thuis - ik zal niet bij rokers thuis komen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 15:51
gewoonmarit
gewoonmarit is offline
Dit gaat echt te ver...waarommaken alle mensen zo probleem van roken...we leven toch in een vrij land.waar iedereen mag doen wat die wil????maar alles word verboden.
Oud 13-06-2004, 16:15
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 13-06-2004 @ 15:36 :
Nou, ik hoef niks te doen. En niemand hoeft iets te doen. Die mensen die buiten gaan staan roken moeten zich gewoon gedragen. Ja, gewoon....
Zoals ik me gewoon gedraag op straat, in een cafe, in de bus. Zoals jij je gewoon gedraagd. Dus er is helemaal geen probleem.
tja dat kan je nou wel zo mooi stellen maar zo werkt t gewoon niet. jongerencentra zijn juist om jongeren van de straat te houden, dan moet je ze daar ook houden anders is het hele nut weg.
Oud 13-06-2004, 18:01
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
gewoonmarit schreef op 13-06-2004 @ 16:51 :
Dit gaat echt te ver...waarommaken alle mensen zo probleem van roken...we leven toch in een vrij land.waar iedereen mag doen wat die wil????maar alles word verboden.
Als er geen rokersverbod is mag niet iedereen doen wat ie wilt, want dan worden niet-rokers in hun vrijheid beperkt.

De één zn vrijheid is de ander zn beperking.

Aangezien een niet-roker niet ervoor kiest om te roken en ook niet diegene is die verslaafd is, moet de roker maar zn vrijheid inleveren en niet andersom.
Oud 13-06-2004, 19:25
Verwijderd
Waarom zou de roker zijn vrijheid om te roken inleveren omdat de niet roker er bewust voor kiest om niet te roken
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 19:35
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 13-06-2004 @ 20:25 :
Waarom zou de roker zijn vrijheid om te roken inleveren omdat de niet roker er bewust voor kiest om niet te roken
omdat niet-rokers uebermenschen zijn
Oud 13-06-2004, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 13-06-2004 @ 20:35 :
Geloof je het zelf, enkelen van hen kunnen nieteens tegen een beetje rook
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 19:42
naam onbekend
naam onbekend is offline
Er voor kiezen om niet te roken is een aanmerkelijk geondere keuze dan er voor kiezen om te roken. Zowel voor jezelf als voor je omgeving.
Oud 13-06-2004, 19:47
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 13-06-2004 @ 20:42 :
Er voor kiezen om niet te roken is een aanmerkelijk geondere keuze dan er voor kiezen om te roken. Zowel voor jezelf als voor je omgeving.
juist, je hebt t begrepen
Oud 13-06-2004, 19:49
Verwijderd
Wat is roken?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 19:49
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-06-2004 @ 20:47 :
juist, je hebt t begrepen
Daar ben ik dan ook een niet-roker voor Geen nicotinedampen in de hersenen
Oud 13-06-2004, 19:52
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 13-06-2004 @ 20:49 :
Wat is roken?
Met redelijk grote regelmaat een staafje longkanker in je mond steken, dat aansteken en dan eraan zuigen en wat je opzuigt in je longen zuigen. De rook uitademen, en dan weer beginnen bij 'eraan zuigen'.

Moet ik als niet-roker nog aan een roker uitleggen wat hij elke dag doet
Oud 13-06-2004, 19:52
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 13-06-2004 @ 15:36 :
aha het probleem ligt dus bij al die zeikende mensen die zemelen dat er jongeren buiten rondhangen, niet bij de mensen die roken
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 19:57
Verwijderd
hahaha mensen dit wordt een discussie waar we nooit uit gaan komen.....

Maar gezien het feit dat de niet rokers zich hier slechts kunnen uiten in simpele one liners wordt het alleen maar komischer, dus ga zo door, ik geniet hiervan met volle teugen
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 08:39
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-06-2004 @ 20:35 :
Oeh
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 08:56
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 13-06-2004 @ 20:57 :
hahaha mensen dit wordt een discussie waar we nooit uit gaan komen.....

Maar gezien het feit dat de niet rokers zich hier slechts kunnen uiten in simpele one liners wordt het alleen maar komischer, dus ga zo door, ik geniet hiervan met volle teugen
* het werkt afschrikwekkend voor de jeugd
* minder ziektekosten
* minder leed bij andere mensen
* niet-rokers een goede uitgaansgelegenheid bieden

lijkt me toch alsof het genoeg redenen zijn.
Oud 14-06-2004, 09:04
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 14-06-2004 @ 09:56 :
* minder ziektekosten

en de poll aangeeft dat een meerderheid pro-rookverbod is
Oud 14-06-2004, 09:08
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-06-2004 @ 10:04 :
en de poll aangeeft dat een meerderheid pro-rookverbod is
nah dat komt omdat mensen die t niet uitmaakt niet aan zo'n poll meedoen en veel rokers ook niet omdat t ze niet zo boeit. alleen mensen die een heel duidelijke mening hebben doen vaak aan zo'n poll mee waardoor een vertekend beeld ontstaat
Oud 14-06-2004, 09:25
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
little nemo schreef op 14-06-2004 @ 10:08 :
nah dat komt omdat mensen die t niet uitmaakt niet aan zo'n poll meedoen en veel rokers ook niet omdat t ze niet zo boeit. alleen mensen die een heel duidelijke mening hebben doen vaak aan zo'n poll mee waardoor een vertekend beeld ontstaat
Ja, een poll invullen is best veel werk, en rokers boeit het toch niet of ze mogen roken
Oud 14-06-2004, 09:34
Donald Duck
Donald Duck is offline
Restaurants zijn ook uitgaansgelegenheden
Oud 14-06-2004, 10:05
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 14-06-2004 @ 09:56 :
* minder ziektekosten

1) als een jongere wil roken doet hij het toch wel, en hoe negatiever, hoe aantrekkelijker een stoerder het is.
2) mwa en alle verkeers ongelukken, en onkosten aan sportblessures dan??
3) zie 2
4) dat kan ook door die te creeeren, maar dat durven de meeste mensen niet aan uit angst dat het totaal flopt.....
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 10:18
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 14-06-2004 @ 11:05 :
1) als een jongere wil roken doet hij het toch wel, en hoe negatiever, hoe aantrekkelijker een stoerder het is.
Nee hoor, uit onderzoek is gebleken dat postbus 51 reclames goed werken enzo

Citaat:
2) mwa en alle verkeers ongelukken, en onkosten aan sportblessures dan??
Dat worden er meer als je roken in uitgaansgelegendheden verbied?

Citaat:
3) zie 2
zie 2

]
Citaat:
4) dat kan ook door die te creeeren, maar dat durven de meeste mensen niet aan uit angst dat het totaal flopt.....
Nee, kapitalistisch systeem. Reeds beargumenteerd.
Oud 14-06-2004, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 14-06-2004 @ 11:18 :
[B]Nee hoor, uit onderzoek is gebleken dat postbus 51 reclames goed werken enzo

[b]

Dat worden er meer als je roken in uitgaansgelegendheden verbied?

[b]

zie 2

]

Nee, kapitalistisch systeem. Reeds beargumenteerd.
oke punt een zal ik laten vallen edelachtbare

ik heb het over ziekte kosten van overige ongezonde dingen die mensen willens en wetens toch doen, en waar we ook met ons allen voor opdraaien

juist in het kapitalistisch systeem zou het wel kunnen werken, er is vraag naar rookvrije gelegenheden, een beetje slimme vent die er op inspringt, of is die vraag stiekem niet eens zo heel hoog, en zitten we met ons allen gewoon ontzettend te zeuren???
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 13:05
Verwijderd
- Als je het verbied word het stoerder om te roken.
- De belasting die je per pakje betaald levert de staat miljarden op.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 13:36
Joostje
Joostje is offline
[QUOTE]trumpetlover schreef op 14-06-2004 @ 13:55 :
oke punt een zal ik laten vallen edelachtbare [-/quote]

Citaat:
ik heb het over ziekte kosten van overige ongezonde dingen die mensen willens en wetens toch doen, en waar we ook met ons allen voor opdraaien
Daar zijn positieve bijeffecten, bij roken niet.

Citaat:
juist in het kapitalistisch systeem zou het wel kunnen werken, er is vraag naar rookvrije gelegenheden, een beetje slimme vent die er op inspringt, of is die vraag stiekem niet eens zo heel hoog, en zitten we met ons allen gewoon ontzettend te zeuren???
Lijkt me sterk, anders waren er al genoeg rookvrije uitgaansgelegenheden.
Oud 14-06-2004, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 14-06-2004 @ 14:36 :
[B]Daar zijn positieve bijeffecten, bij roken niet.

Lijkt me sterk, anders waren er al genoeg rookvrije uitgaansgelegenheden.
Wat zijn de positieve bijeffecten van een geblesserd topsporter????

dat bedoel ik er is geen vraag naar, alleen al die fanatieke rokers zitten er om te zeuren omdat ze wat te zeuren hebben, echt moeite ervoor doen willen ze niet
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 14:10
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 14-06-2004 @ 15:05 :
Wat zijn de positieve bijeffecten van een geblesserd topsporter????
De positieve bijeffecten van sporten zijn alom bekend

Citaat:
dat bedoel ik er is geen vraag naar, alleen al die fanatieke rokers zitten er om te zeuren omdat ze wat te zeuren hebben, echt moeite ervoor doen willen ze niet
?
Reageren

Regels voor berichten