Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2005, 21:28
Muchacha
Muchacha is offline
Ik vind spinnen echt zó eng. Als ik er een zie, ga ik direct op mijn moeder gillen dat ze hem moet komen doden. Maar als ik alleen thuis ben, of op kamers ga, heb ik geen idee wat ik zou moeten doen Iemand tips, niet te griezelig aub

En misschien ook iemand tips voor andere beestjes waar jullie bang voor zijn (muizen, kikkers, insectenbeesten,...), altijd handig he.

xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2005, 21:29
Verwijderd
opeten!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 21:30
Verwijderd
Neem een kat. Onze kat vangt muizen en eet vliegen, bijen en wespen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 21:32
perfectme
perfectme is offline
Voor spinnen ben je aan het verkeerde adres.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 21:33
Ymir
Ymir is offline
Negeer je angst en bekijk zo'n spin aandachtig terwijl 'ie stilzit, waardeer de schoonheid van zo'n geweldig beest.
Als ze ergens in het zicht zitten, pak een glas oid en een envelop, zet het glas over de spin, envelop eronder schuiven, spin zit in het glas, deur open, spin naar buiten, klaar.

Moeilijk hè.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 21:34
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Ymir schreef op 17-03-2005 @ 22:33 :
Negeer je angst en bekijk zo'n spin aandachtig terwijl 'ie stilzit, waardeer de schoonheid van zo'n geweldig beest.
Als ze ergens in het zicht zitten, pak een glas oid en een envelop, zet het glas over de spin, envelop eronder schuiven, spin zit in het glas, deur open, spin naar buiten, klaar.

Moeilijk hè.
Ja, voor mij wel.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 21:34
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Je stelt je enorm aan. Tweeëntwintig?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 21:35
Verwijderd
ga in therapie

of pak de stofzuiger
Met citaat reageren
perfectme
perfectme is offline
Hmm, therapie.
Met citaat reageren
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
perfectme schreef op 17-03-2005 @ 22:34 :
Ja, voor mij wel.
Arachnaphobie? (als er ergens een fout inzit, niet bitchen ik ben moe )
zo ja, niet zeuren, heb ik ook en ik heb me er ook overheen gezet door constant weer die beesten te bekijken en ze te leren waarderen.
Met citaat reageren
Verwijderd
Ik had laatst ook een kriebelbeestje hier zitten.. Hij liep over de vloer, ik heb er een glas opgezet en ben toen de stofzuiger gaan pakken en heb het beestje dus opgezogen
Met citaat reageren
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
perfectme schreef op 17-03-2005 @ 22:34 :
Ja, voor mij wel.
Voor mij ook precies

Citaat:
Levitating Nun schreef op 17-03-2005 @ 22:34 :
Je stelt je enorm aan. Tweeëntwintig?
Ja, 22. Op angst staat geen leeftijd. En voor de rest heb ik geen schrik van beesten: slangen, muizen, insecten, allemaal welkom, maar de spinnen moeten buiten blijven...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 21:36
Ymir
Ymir is offline
Lees mijn posts.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 21:36
Muchacha
Muchacha is offline
En ernaar kijken lukt me wel, maar als het dan plots beweegt ga ik rennen
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 21:37
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Ymir schreef op 17-03-2005 @ 22:35 :
Arachnaphobie? (als er ergens een fout inzit, niet bitchen ik ben moe )

zo ja, niet zeuren, heb ik ook en ik heb me er ook overheen gezet door constant weer die beesten te bekijken en ze te leren waarderen.
Ja, arachnaphobie.
Ik was eens op mijn werk zout en peper aan het mengen. Giet ik alles mooi in een bakje en besluit ik er nog eens door te gaan met mijn handen, voel ik iets harigs.
Zit er zo'n groot harig geval in dat bakje, bijna op mijn hand. Bakje, zout, peper en spin vlogen de keuken uit! En ik gilde als een meisje
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Muchacha schreef op 17-03-2005 @ 22:36 :
Ghehe, ik heb precies hetzelfde Daarom dat glas erover, dan kan ik hem in de gaten houden, tot ik de stofzuiger heb

Spinnen die op de muur zitten zijn akelig. Of het plafond, dat ze zich zo laten zakken... Brrr... Maar op een gegeven moment word ik dat gewoon boos, en zuig ik dat beest met een kwaardaardige lach op. Dat voelt echt fijn
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 21:39
Verwijderd
wat vreemd trouwens dat je er zó bang voor bent en dat je moeder er geen probleem mee heeft. Van wie heb je het dan geleerd?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 21:40
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 17-03-2005 @ 22:37 :
Ja, arachnaphobie.
Ik was eens op mijn werk zout en peper aan het mengen. Giet ik alles mooi in een bakje en besluit ik er nog eens door te gaan met mijn handen, voel ik iets harigs.
Zit er zo'n groot harig geval in dat bakje, bijna op mijn hand. Bakje, zout, peper en spin vlogen de keuken uit! En ik gilde als een meisje
Brr, klinkt vies

Ik liep een keer in de tent van mijn ouders, had niet door dat er drie dikke spinnen op het plafond geplakt zaten... En die lieten zich ineens vallen, terwijl ik er onder stond. Whaa, zo naar

Maar ik vind ze nu wel minder eng, heb er een paar op moeten ruimen, dan voel je je wat machtiger dan zo'n naar beestje
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 21:42
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-03-2005 @ 22:39 :
wat vreemd trouwens dat je er zó bang voor bent en dat je moeder er geen probleem mee heeft. Van wie heb je het dan geleerd?
Geen idee

Maar moeder mept ze gewoon dood, zonder kick. En ik durf amper kijken...

En mijn pa heeft er ook geen schrik van, laat ze gewoon zitten

Eng verhaal: we waren tv aan het zien, we hebben thuis zo'n wit tapijt, zie ik ineens een grote vette huisspin over het tapijt krossen Ik heb nog nooit zo hard gegild, en mijn ouders maar lachen met me
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 21:44
Sketch
Sketch is offline
Ah ja, dat heb ik ook. Ik zuig ze soms op met de kruimeldief, maar dan hoor je ze daarbinnen in dat ding ritselen, en dan ben ik bang voor de kruimeldief

En ik vind het eigenlijk wel zielig om zo'n beestje in een stofzuiger op te sluiten. En van die vliegenmeppers die onder stroom staan al helemaal. Ik ga voortaan het glas proberen te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Muchacha schreef op 17-03-2005 @ 22:42 :
Geen idee

Maar moeder mept ze gewoon dood, zonder kick. En ik durf amper kijken...

En mijn pa heeft er ook geen schrik van, laat ze gewoon zitten

Eng verhaal: we waren tv aan het zien, we hebben thuis zo'n wit tapijt, zie ik ineens een grote vette huisspin over het tapijt krossen Ik heb nog nooit zo hard gegild, en mijn ouders maar lachen met me
Ik was een keer aan het eten, en toen zag ik naast me op de muur ook zo'n hele dikke zwarte spin zitten... Ik vloog door de kamer en gaf over Sindsdien ben ik vooral bang voor mezelf
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 21:45
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Sketch schreef op 17-03-2005 @ 22:44 :
Ah ja, dat heb ik ook. Ik zuig ze soms op met de kruimeldief, maar dan hoor je ze daarbinnen in dat ding ritselen, en dan ben ik bang voor de kruimeldief

En ik vind het eigenlijk wel zielig om zo'n beestje in een stofzuiger op te sluiten. En van die vliegenmeppers die onder stroom staan al helemaal. Ik ga voortaan het glas proberen te gebruiken.
Stofzuiger durf ik ook niet... Ik denk dat zo'n glas de enige optie is. Maar het beest er dan ook terug uitlaten Of bij de buren gaan bellen, om het op te ruimen
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 21:47
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-03-2005 @ 22:45 :
Ik was een keer aan het eten, en toen zag ik naast me op de muur ook zo'n hele dikke zwarte spin zitten... Ik vloog door de kamer en gaf over Sindsdien ben ik vooral bang voor mezelf
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 21:53
Sketch
Sketch is offline
Eigenlijk zijn de meeste dieren met een uitwendig skelet best wel heel eng.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 21:53
11568
11568 is offline
Ik heb een keer een hele avond hyperventilerend op een tafel gezeten door een of andere enorme spin die het nodig vond om de hele tijd van de TV naar de bank te rennen...je hoorde zijn poten gewoon tikken over de vloer, eng kreng dat het was
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2005, 21:54
11568
11568 is offline
Dus je moet gewoon op een tafel gaan zitten Ik leef nog.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 21:57
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 17-03-2005 @ 22:35 :
Ja, 22. Op angst staat geen leeftijd. En voor de rest heb ik geen schrik van beesten: slangen, muizen, insecten, allemaal welkom, maar de spinnen moeten buiten blijven...
Smoesjes.
Je blijft een aansteller.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 22:05
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 17-03-2005 @ 22:57 :
Smoesjes.
Je blijft een aansteller.
Oke, staan gillen als een debiel wijf is misschien aanstellerig, maar ik vind ze echt eng en durf er echt niet naar kijken, laat staan ze opruimen...

En ik ben precies niet de enige die staat te shaken van een spin.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 23:45
Verwijderd
Stofzuiger.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 05:32
Verwijderd
Citaat:
Sookie schreef op 18-03-2005 @ 00:45 :
Stofzuiger.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 06:36
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Glas er op zetten.
Oud 18-03-2005, 07:06
Sjoerd
Sjoerd is offline
deo erop spuiten
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 07:42
bracelance
bracelance is offline
je moet een windje laten, dan vluchten ze wel
Oud 18-03-2005, 08:36
Verwijderd
koop wat spin etende huisdieren
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 08:47
Qimm
Qimm is offline
Ik negeer ze altijd en dan gaan ze vanzelf weer weg. Ze mogen bést op mijn kamer zitten als ze maar niet in mijn bed komen en niet al te veel webben maken. Ik ben er niet bang voor maar ik hoef ze ook niet aan te raken of wat dan ook. Ze hebben gewoon te veel poten.
Oud 18-03-2005, 08:51
Mois
Mois is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 17-03-2005 @ 22:36 :
Ik dus ook! Een tijdje geleden zat er bij mijn vriend echt zo'n hele grote harige spin! Aangezien hij er ook erg bang voor is zijn we gillend op het bed gesprongen. Daarna heeft hij een telefoonboek gepakt en die er boven op gegooid en er op staan stampen! Toen 'ie daarna helemaal plat was heeft hij - de held! - een wc papiertje gepakt en 'm door de wc gespoeld. De vloer was daarna helemaal nat. Allemaal prut uit dat vieze beest! BLECH!!!

En dat is dus tot 2 keer toe gebeurd! Brrr!

Dus tip: sla heeeeeel veel telefoonboeken in!

Laatst gewijzigd op 18-03-2005 om 08:53.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 09:03
kellytje
kellytje is offline
Als ze op de muur zaten spoot mijn moederen er vroeger eerst veel haarlak op en dan de stofzuiger in
Ik heb trauwens ook een paar kindertraumas aan die beesten.
Ik was een jaar of 10 toen ik in bad zat en er ineens zo een immens beest uit de overloop kroop en zo in het water viel => nog nooit zo snel uit bad geweest.
En twee jaar geleden liep in naar mijn moeder om te zegge dat er een spin op de zetel kroop , zegt ze ineens 'blijf stil staan he'... zat dat beest op mijn hoofd.

Verder vind ik het trouwens niet aanstellerig, ik ken mensen van 40 jaar die van zulke dingen bang zijn, angst is nu eenmaal iet rationeel dus dingens als'het kan je niks doen' helpen niet echt bij mij.
Oud 18-03-2005, 09:06
Verwijderd
Citaat:
Elkana schreef op 18-03-2005 @ 09:51 :
Ik dus ook! Een tijdje geleden zat er bij mijn vriend echt zo'n hele grote harige spin! Aangezien hij er ook erg bang voor is zijn we gillend op het bed gesprongen. Daarna heeft hij een telefoonboek gepakt en die er boven op gegooid en er op staan stampen! Toen 'ie daarna helemaal plat was heeft hij - de held! - een wc papiertje gepakt en 'm door de wc gespoeld. De vloer was daarna helemaal nat. Allemaal prut uit dat vieze beest! BLECH!!!

En dat is dus tot 2 keer toe gebeurd! Brrr!

Dus tip: sla heeeeeel veel telefoonboeken in!
Huishoudelijk geweld! Dat is strafbaar
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 09:12
Verwijderd
Citaat:
En als je echt verlamt van angst door een spin, ga dan idd in therapie.

Bij spinnen die niet of heel lastig onder/in een glas passen haal ik btw de buurman (is één keer gebeurd, toen zat er een megaspin bij mijn zusje in huis en de tuindeuren stonden open, toen heb ik de buurman maar even geroepen ).
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 09:14
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 18-03-2005 @ 10:06 :
Huishoudelijk geweld!
Is dat iets nieuws?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 09:30
Mara
Mara is offline
Je kan een soort ding halen met haren eraan waarmee je de spin kan pakken. vrij lang, dus de spin komt niet bij je in de buurt
Je zet 't met die haren erover heen, knijpen, spin zit er in vast maar gaat niet dood. Je kan 'm dan netjes buiten neerzetten
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 10:02
Verwijderd
Citaat:
Sjoerd schreef op 18-03-2005 @ 08:06 :
deo erop spuiten
hehe precies, en dan de stofzuiger pakken.

(of haarlak, werkt ook goed )
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 10:14
JJ13
JJ13 is offline
ik ben er ook bang voor, gewoon een glas opzetten en toekijken hoe ie langzaam dood gaat.
Oud 18-03-2005, 10:41
Schranktür
Schranktür is offline
Ze klimmen gewoon weer uit de stofzuiger...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 10:57
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Schranktür schreef op 18-03-2005 @ 11:41 :
Ze klimmen gewoon weer uit de stofzuiger...
Dichtplakken, ducktape.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 10:58
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 18-03-2005 @ 11:14 :
ik ben er ook bang voor, gewoon een glas opzetten en toekijken hoe ie langzaam dood gaat.
niet lief
Oud 18-03-2005, 11:19
Schranktür
Schranktür is offline
Citaat:
Sketch schreef op 18-03-2005 @ 10:57 :
Dichtplakken, ducktape.
En dan haal je op een gegeven moment dat tape er af omdat je moet stofzuigen en dan word je aangevallen door al die woeste spinnen....
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 11:24
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
bracelance schreef op 18-03-2005 @ 11:58 :
niet lief
maar dan ben je er wel vanaf
Oud 18-03-2005, 11:35
one.
one. is offline
Citaat:

Moeilijk hè.
Oud 18-03-2005, 11:44
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Schranktür schreef op 18-03-2005 @ 12:19 :
En dan haal je op een gegeven moment dat tape er af omdat je moet stofzuigen en dan word je aangevallen door al die woeste spinnen....
Nee, eerst de zuiger aan zetten, en dan de tape eraf halen. Als je klaar bent de tape erop, en dan uitzetten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten