Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2005, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Schranktür schreef op 18-03-2005 @ 11:41 :
Ze klimmen gewoon weer uit de stofzuiger...
De stofzuiger een hele tijd aan laten staan zodat je zeker weet dat hij dood is en niet meer omhoog kan klimmen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2005, 12:26
Uice
Uice is offline
Wist je dat iedereen in zijn slaap waarschijnlijk wel eens een spin heeft doorgeslikt? Die beesten gaan 's nachts op zoek naar warme plekken en als dan je mond even open staat, wat in je slaap nog wel eens gebeurt, kruipen ze er zo in.

Tot zover mijn tips voor mensen die bang voor spinnen zijn.
Oud 18-03-2005, 12:29
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Juice schreef op 18-03-2005 @ 13:26 :
Wist je dat iedereen in zijn slaap waarschijnlijk wel eens een spin heeft doorgeslikt? Die beesten gaan 's nachts op zoek naar warme plekken en als dan je mond even open staat, wat in je slaap nog wel eens gebeurt, kruipen ze er zo in.

Dat wist ik.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 12:31
Verwijderd
Citaat:

Jeps. Iets van 8 spinnen ofzo in een mensenleven
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 12:33
Verwijderd
Citaat:

Het kan, maar komt zeer zelden voor. Omdat je uitademt door je mond als ie open staat, gaat de spin wel weer zo snel mogelijk weg. Tenzij de spin uitglijdt
Het gaat dan trouwens om minuscule spinnetjes, niet om de grote exemplaren.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 13:07
Flijn
Flijn is offline
Citaat:
N00dles schreef op 18-03-2005 @ 13:33 :
Het kan, maar komt zeer zelden voor. Omdat je uitademt door je mond als ie open staat, gaat de spin wel weer zo snel mogelijk weg. Tenzij de spin uitglijdt
Het gaat dan trouwens om minuscule spinnetjes, niet om de grote exemplaren.
Altijd fijn, nuchtere mensen
Oud 18-03-2005, 16:25
freud
freud is offline
Mijn ouders waren op reis, en er zat een immense spin in de gang. Ze wilde van geen wijken weten, hoe hard ik ook gilde. Toen ben ik er een hele dag in geslaagd die gang te ontwijken, maar ik moést wel een oplossing vinden, ooit zou ik toch naar de badkamer moeten. En toen heb ik er een Bijbel naar gegooid.
Toen is ze weggelopen en heeft ze zich in mijn ouders kamer genesteld. Later werd ik toch té nieuwsgierig en ben ik gaan kijken of ze daar nog steeds zat, en toen heb ik ze verpletterd tussen de deur en de muur, per ongeluk. .

Dus mijn tips:
1) bijbels
2) deurscharnieren
Oud 18-03-2005, 16:51
Multilot
Multilot is offline
Een vriendin van mij heeft een fobie voor duiven..
Ik snap het gewoon niet, wat is het nut dat je bang bent voor die beesten? Wat kan er met je gebeuren als die beesten er zijn, niks toch? Dan hoef je ook niet bang te zijn
Oud 18-03-2005, 16:54
freud
freud is offline
Citaat:
Multilot schreef op 18-03-2005 @ 17:51 :
Een vriendin van mij heeft een fobie voor duiven..
Ik snap het gewoon niet, wat is het nut dat je bang bent voor die beesten? Wat kan er met je gebeuren als die beesten er zijn, niks toch? Dan hoef je ook niet bang te zijn

Ik heb ook een fobie voor duiven, vooral op pleinen ed. Maar ik loop er wel overheen, ik bescherm gewoon m'n hoofd als ze opvliegen en ik vervloek mensen die er eten naar gooien. Fobie voor honden heb ik ook.
Meestal laat ik t niet merken, het is tenslotte een beetje belachelijk om angst te hebben voor dieren die niet eens tot aan je middel reiken.
Oud 18-03-2005, 17:42
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
freud schreef op 18-03-2005 @ 17:54 :

Meestal laat ik t niet merken, het is tenslotte een beetje belachelijk om angst te hebben voor dieren die niet eens tot aan je middel reiken.
Bang zijn voor spinnen is dus helemaal belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 17:45
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
kwibus schreef op 18-03-2005 @ 17:42 :
Bang zijn voor spinnen is dus helemaal belachelijk.
1x erop gaan staan, even heen en weer wiebelen en dat beest is hartstikke dood. het is onzinnig om bang te zijn voor spinnen, ze kunnen je niet aanvallen (tenminsteniet met al te veel resultaat), pijn doen, opeten of weet ik allemaal wat voor verschrikkelijke dingen doen.
Oud 18-03-2005, 17:48
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
freud schreef op 18-03-2005 @ 17:25 :
Mijn ouders waren op reis, en er zat een immense spin in de gang. Ze wilde van geen wijken weten, hoe hard ik ook gilde. Toen ben ik er een hele dag in geslaagd die gang te ontwijken, maar ik moést wel een oplossing vinden, ooit zou ik toch naar de badkamer moeten. En toen heb ik er een Bijbel naar gegooid.
Toen is ze weggelopen en heeft ze zich in mijn ouders kamer genesteld. Later werd ik toch té nieuwsgierig en ben ik gaan kijken of ze daar nog steeds zat, en toen heb ik ze verpletterd tussen de deur en de muur, per ongeluk. .

Dus mijn tips:
1) bijbels
2) deurscharnieren

Overigens is angst niet rationeel. Dus argumenten als 'ze kunnen je toch niets doen' hebben niet veel nut.

Paarden zijn wel groot en kunnen je wel wat doen, daar is ook lang niet iedereen bang voor. Conclusie: wel of niet groot en mogelijk schadeverwekkend is geen belangrijk criterium voor angst
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 17:55
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
freud schreef op 18-03-2005 @ 17:54 :
Ik heb ook een fobie voor duiven, vooral op pleinen ed. Maar ik loop er wel overheen, ik bescherm gewoon m'n hoofd als ze opvliegen en ik vervloek mensen die er eten naar gooien.
Bij lange na niet zo erg als bij mijn vriendin dus. Als we aan het winkelen zijn moet ik eerst een winkel uit, alle duiven wegjagen en dan gaat zij naar buiten. Met haar door de stad fietsen is echt doodeng, ze fietst alle kanten op, als er maar geen duiven zijn.
Als ze op 5 meter afstand lopen, zijn ze eigenlijk al te dichtbij...

Ik heb haar ooit eens gevraagd hoe ze eraan kwam, en dat is waarschijnlijk door die film, Home Alone2. Die man of vrouw met die duiven...
Ze gaat nu waarschijnlijk in therapie om eraf te komen, ze wil een keer naar Londen of Parijs en dat durft ze nu gewoon nog niet...
Oud 18-03-2005, 17:58
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Sketch schreef op 18-03-2005 @ 17:48 :

Overigens is angst niet rationeel. Dus argumenten als 'ze kunnen je toch niets doen' hebben niet veel nut.

Paarden zijn wel groot en kunnen je wel wat doen, daar is ook lang niet iedereen bang voor. Conclusie: wel of niet groot en mogelijk schadeverwekkend is geen belangrijk criterium voor angst

Angst is wel rationeel, dat je bang bent voor een losgeslagen gek met een uzi is zelfs erg gezond. Fobieen daarintegen zijn niet rationeel
Oud 18-03-2005, 18:01
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Trap erop .
Oud 18-03-2005, 18:11
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Qimm schreef op 18-03-2005 @ 18:58 :
Angst is wel rationeel, dat je bang bent voor een losgeslagen gek met een uzi is zelfs erg gezond. Fobieen daarintegen zijn niet rationeel
Wanneer is angst een fobie?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 18:19
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Sketch schreef op 18-03-2005 @ 19:11 :
Wanneer is angst een fobie?
Als je panisch wordt, hysterisch... En als het je leven begint te beheersen... Mensen met agorafobie bv durven niet buiten komen, worden gek aan de gedachte dat ze buiten zouden moet gaan, dat is meer fobie dan angst he
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 18:21
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 18-03-2005 @ 19:19 :
Als je panisch wordt, hysterisch... En als het je leven begint te beheersen... Mensen met agorafobie bv durven niet buiten komen, worden gek aan de gedachte dat ze buiten zouden moet gaan, dat is meer fobie dan angst he
Als Qimm daar mee instemt, hoeft angs voor spinnen dus geen fobie te zijn. Angst voor spinnen is niet bepaald rationeel, dus angst is niet altijd rationeel.

Het lijkt me wel heel eng om een fobie te hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 16:48
WolterB
WolterB is offline
Ontwijk ze, ze zijn banger voor jou dan jij voor hen
Oud 22-03-2005, 23:03
Kreator
Kreator is offline
ik heb hier wel een bus allesverdelgende gifgas (ja, ook mensen gaan dr uiteindelijk aan dood) staan, dat werkt gewoon geweldig
Oud 23-03-2005, 15:01
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Citaat:
Sjoerd schreef op 18-03-2005 @ 08:06 :
deo erop spuiten
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 20:49
Chronocide
Chronocide is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 17-03-2005 @ 22:28 :
Ik vind spinnen echt zó eng. Als ik er een zie, ga ik direct op mijn moeder gillen dat ze hem moet komen doden. Maar als ik alleen thuis ben, of op kamers ga, heb ik geen idee wat ik zou moeten doen Iemand tips, niet te griezelig aub

En misschien ook iemand tips voor andere beestjes waar jullie bang voor zijn (muizen, kikkers, insectenbeesten,...), altijd handig he.

xxx
Eet veel bonensoep en laat wat fikse ruften...

de gemiddelde spijn overleeft dit niet, voor de die-hards kun je mij wel effe bellen. Ik leef namelijk al maaaanden op een walgelijk dieet van rotte eieren.
Oud 27-03-2005, 15:28
El Kim
El Kim is offline
Tja, ik ben er ook bang voor. Meestal smijt ik er een boek oid tegenaan. Ik heb ook een keer een spin gehad die in mijn TV kroop, toen heb ik de televisie aangezet en toen was-ie geroosterd. Overigens gaat het beter dan vroeger, toen werd ik helemaal panisch als ik zo'n beest zag.
Oud 27-03-2005, 17:23
meisje
meisje is offline
Ik houd niet van beesten en als ik er een zie, ga ik meestal krijsen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 17:38
Muchacha
Muchacha is offline
Gisteren weer hetzelfde verhaal... Mijn ouders zijn op weekend, dus mijn ma kon hem al niet doodmeppen. Mijn jonger zusje was er ook, maar daar wou ik niet voor onderdoen En aangezien ik binnenkort toch op kot ga, moet ik toch ooit eens zo'n beest overwonnen hebben, dacht ik. Niet dus Het Lelijke Beest zat in een hoek, boven de lichtschakelaar, dus ik moest er pal gaan voor staan om hem in de juiste hoek te kunnen raken. Ik sta er voor, en deed niks. Ging echt niet. Ik had een schoen vast, klaar om te meppen, gewoon verstijfd Zus heeft hem uiteindelijk maar dood gedaan, mijn heldin
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 17:57
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Oh, drama-queen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 18:15
Verwijderd
Ooh ja, spinnen

Ik zit al 2,5 jaar op kamers, en volgens mij heb ik er nog nooit een spin gehad. In ieder geval niet zichtbaar. Gelukkig. Zul je zien dat er wel een zit als ik er volgende week weer kom

Thuis zitten er wel vaker, en mn zusje is er nog banger voor dan ik.. om de een of andere reden gaan ze ook altijd op haar slaapkamer zitten Mn vader wordt altijd boos als we vragen of ie een spin wil doodmaken, omdat ie vindt dat we ons niet zo moeten aanstellen. Als we alleen thuis zijn, probeer ik dat beest gewoon te ontwijken. Als ie in een hoekje blijft zitten is het ook niet zo erg, maar als ie over de muren blijft bewegen vind ik het verschrikkelijk. Mn zusje gaat altijd de buurman halen als ze alleen thuis is.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 18:51
PV
PV is offline
Bij mij kruipen ze altijd in de hoeken tegen het plafond.. daar kom je dus moeilijk bij, net de stofzuiger is een redmiddel maar die staat meestal beneden. Voordat je dat ding gehaald hebt is ie alweer ergens anders heen gekropen. Als ik er haarlak op spuit gaan ze kruipen

Maar, er zijn ergere dingen dan spinnen vorige zomer zat er een gemuteerd mot/vlinderachtig beest in mn kamer, dat fladderde de hele nacht rond.. geen oog dichtgedaan toen heb een uur of twee met een bezem in mn hand gestaan, maar ik had t lef niet om naar dat ding te slaan.. hoe ie uiteindelijk mn kamer weer is uitgekomen weet ik nog steeds niet, misschien ligt ie nog wel ergens dood op de grond
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 18:57
Verwijderd
Argh ja, motten vind ik zo'n beetje nog erger dan spinnen..

Ik zat een keer op de wc, en toen kwam er ook een of ander gigantisch mot/vlinder ding naar binnen gevlogen. Het leek wel een vleermuis ofzo
Nog nooit zooo snel weggeweest In zo'n klein hokje is het helemaal eng, nog erger dan in de woonkamer ofzo..
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 18:59
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Met de stofzuiger durf ik het nog wel aan . En dan gewoon lang genoeg de stofzuiger aan laten staan, dan komt hij er echt niet meer uit.
Ik zit op zolder en heb daar allemaal houten balken met een soort van metalen bevestiging en vorig jaar was er een spin die het voor elkaar kreeg daaronder te kruipen. Lang leve de stofzuiger .
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 19:14
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Marc schreef op 27-03-2005 @ 20:09 :
Stelletje helden hier... En maar schreeuwen met emancipatie hier en emancipatie daar
mijn vriend is ook bang voor spinnen, hoor
Oud 27-03-2005, 19:15
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Marc schreef op 27-03-2005 @ 20:14 :
Pff Wat een heaumeau
haha... verder wel stoer, hoor
Oud 27-03-2005, 19:20
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Marc schreef op 27-03-2005 @ 20:16 :
Maar geen spin durven op te pakken
nee. Hij durft mij wel op te pakken

misschien even stoppen met offtopic gelul?
Oud 27-03-2005, 19:38
New Born
New Born is offline
Dit is heel erg handig om spinnen en andere beestjes te vangen als je er bang voor bent: http://www.luxebugaway.com/ En je kunt ze zo ook nog goed bekijken als je dat zou willen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten