Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En wat zou de hoofdstad van Vlaanderen dan worden? |
![]() |
||
Citaat:
Maar Vlaanderen ondervindt geen problemen van Brussel, maar van het feit dat Wallonië leeft op de welvaart van Vlaanderen. Het hele overkoepelende beleid op bepaalde nog niet gefederaliseerde gebieden zorgt bovendien voor een slechte afstemming van bepaalde zaken zoals belastingen.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoop maar dat jij niet arbeidsongeschikt wordt en straks zou moeten leven van een uitkering waarvan je nog net je eten en huur kan betalen. Ik heb niets tegen mensen die rechts zijn, ieder z'n mening, maar onderbouw het dan ook goed. Zo slecht hebben wij het trouwens helemaal niet in Nederland. De economie is voor een groot deel ook afhankelijk van de economie van Amerika, die zich hopelijk nu weer herstelt. |
![]() |
||
Citaat:
En de VLD is een ideologische partij, dat mot ik niet.
|
D66. Om de doodeenvoudige reden dat ik lid ben van deze partij. Die keuze basseer ik op de algemene uitgangspunten van D66. Ik heb wel moeite met de koers die met name Thom de Graaf op dit moment voert, maar ik ben als D66-er erg trots op dingen zoals de wetgeving inzake euthanasie, abortus etc. Bovendien vind ik dat de discussie over de pil van Drion nieuw leven ingeblazen zou moeten worden, met name door D66.
|
![]() |
||
Citaat:
De beste oplossing is niet kiezen voor onafhankelijkheid voor Vlaanderen, maar eindelijk stoppen met de wafelijzerpolitiek (dus stoppen met compensaties naar beide kanten) en gewoon spenderen wat er gespendeerd moet worden. Heeft Vlaanderen nog aan zoveel miljard voor laat ons zeggen infrastructuurwerken, laat Vlaanderen dat geld dan gewoon krijgen zonder evenveel aan Wallonië te geven. En als Wallonië geld nodig heeft om de werkloosheid te lijf te gaan, geef dan dat geld aan Wallonië zonder toegevingen te eisen voor Vlaanderen. Ik ben tégen dat soort kleinzerige politiek waarbij de één altijd even veel moet krijgen als de ander, precies kleine kindjes. En Wallonië hoort gewoon bij Vlaanderen, als daar transfers van geld voor nodig zijn om Wallonië iet of wat leefbaar te houden, so be it. Dan is dat gewoon onze plicht, delen. 't Is niet omdat Wallonië vroeger Vlaanderen stiefmoederlijk behandelde, dat wij kinderachtig hetzelfde moeten gaan doen nu zij ons nodig hebben.
|
Mijn ideëen sluiten op zich het beste aan bij D66, maar ik vind dat die partij zo nutteloos weinig presteert.
Dus het wordt denk ik 1 van mijn 2e-plaatspartijen: SP of PvdA
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
En de VLD is wat ik noem sociaal-liberaal: twee ideologien samen, dat noem ik ideologisch... De NVA heeft op alle gebieden eigen punten die niet bij één stroming zijn in te delen. Citaat:
||
Citaat:
Oké, dit kabinet is een grote tegenvaller voor D66, vooral omdat er flink bezuinigd moet worden en D66 op dit moment een relatief kleine partij is. Toch weet D66 vaak wetsvoorstellen die te ingrijpend zijn voor bepaalde groepen iets af te zwakken en op het punt van de bestuurlijke vernieuwing begint D66 nu eindelijk voet aan de grond te krijgen. In Paars heeft D66 veel meer gepresteerd dan in dit kabinet. Dingen die voor een redelijk deel aan D66 toe vallen te schrijven zijn onder andere de invoering van het homohuwelijk, de euthanasiewetgeving, abortuswetgeving en de dualisering binnen gemeentes. Natuurlijk zou D66 meer voor elkaar moeten krijgen, maar met zo'n gering aantal zetels halen ze toch echt het maximale eruit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Twee ideologiën samen vormen niet 'n ideologische partij... :| Vlaanderen en Wallonië horen nu eenmaal bij elkaar, sinds 1830. Het koningshuis mag inderdaad behouden blijven en dat gezeur over de jaarlijkse dotaties is ook maar 'n randdiscussie over ocharme 'n paar miljoen euro per jaar. Maar dit terzijde ![]() De beste oplossing is nog altijd dat de federale overheid bevoegt blijft voor de meeste zaken en dat de Gemeenschappen en de Gewesten slechts uitdrukkelijk toegewezen bevoegdheden hebben, zoals nu 't geval is (Ik zwijg maar over de impliciete bevoegdheden die samenhangen met die expliciete, dat gaat te ver).
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ben jij ook Methuselah? |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() De belastingen worden toch door de federale overheid bepaald? Ze worden geïnt door de gewesten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik ben voorstander van een gemengd districtenstelsel, maar dan niet zoals Thom de Graaf het nu voorstelt. Ik zie meer in een systeem waarin de tweede kamer wordt gekozen op basis van evenredige vertegenwoordiging en het instellen van 75 kiesdistricten die ieder op directe wijze een afgevaardigde kiezen om plaats te nemen in de eerste kamer. Op die wijze krijgt de eerste kamer meer democratische legitimatie en zou er nagedacht kunnen worden over uitbreiding van bevoegdheden voor de eerste kamer. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn eigen boeken Demipet660 | 6 | 04-09-2015 06:41 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |
De wedstrijd: stem hier op je favoriete gedicht! xineof | 49 | 18-05-2004 16:06 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wanneer ga je volgens jou naar de hel en wanneer naar de hemel. elfiecity | 195 | 14-12-2003 12:01 | |
Software & Hardware |
Daar is-ie weer! De IRC-funnies! Verwijderd | 40 | 28-06-2002 07:48 |