Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
tsja het is een standpunt dat je hebt.."wij zijn de mens wij zijn slim dus mogen we dieren pijn doen uitbuiten vermoorden en martelen" ik walg hier echter van... zeker ook omdat eht anders kan....
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
maar speelt het aspect levenskwaliteit hier niet mee? Waaruit bestaan jouw maaltijden dan? Alleen pilletjes? Want vanaf het moment dat je gekochte groente koopt, doe je dan al aan "dierenmishandeling" |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Door ze op te sluiten, of ze zelfs in huis te houden, sluit je ze op en beperk je hun vrijheid; wie ben jij om dat te mogen doen? |
![]() |
||
Citaat:
je hoeft geen pillen te slikken.... alles wat in vlees zit zit in vega burgers etc.. en ja levenskwaliteit telt mee... voor de dieren! dat ik vega burgers meot eten die mischien ietjse minder lekker zijn dan de lijken die jij eet is voor mij geen reden om andere wezens te laten vermoorden.... en ja vlees is lekker babty vlees mischien ook wel... maar das nog geen reden om babbtys te fokken en ze op te eten.. geloof me vega burgers e.d zijn echt neit zo goor meer.. je kan een volkomen normaal leven als vegetarier leiden zonder pillenjes e.d het is duidenlijk dat je echt geen clue hebt en alleen maar vanuit de vrij primitieve gedachte van "de mens is superiuer en dat geeft ons het recht mindere uit te buiten" dat is facisme..... precies dezelfde gedachte die slavendrijvers vroeger hadden... dat de mens superiuer is *wat te betwijfelen valt daar wij ons zwelf geweldig vinden maar onze eigen wereld wel aan het vernueken zijn* is geen reden om het uitmoorden van andere levensvormen goed te keuren.. het blijft een kwalijke zaak het moorden van dieren.. en ik snap neit wat het feit dat wij "voor onze normen "intelligenter" zijn daar aan af doet.... maar goed dat is jouw primieteve gedachte goed... ik kots daarop.... ik houd nu denk ik maar op met discussieren want ik denk neit dat het enig nut heeft... ik heb hier ondertuusennu al zo veel woorden aan vuil gemaakt in talloze topics..... vlees eten is eugenbelang... het is zo lekker... oow zo lekker.. maar denk eens aan dat koetje in he weiland en besef dat die voor jouw is doodgestoken voor jouw 2 min smullen... en besef dat dat neit had gehoeven....
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Denk eens aan de groente die men gebruikt om daarin te stoppen, en aan de mest die men gebruikt om die groente te kweken, en aan de dieren die "mishandeld" worden om die mest te leveren... Jij kotst op mensen die vlees eten, ik kots op poedelbreinen die een dier gelijkstellen aan de mens... Mogen we dan voortaan medische experimenten op jouw uitvoeren? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar ja, ik denk dat we toch nooit uit deze discussie zullen geraken ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
als jij je beter voelt door te eten als een konijn moet je dat maar zelf weten... |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik kan me overigens moeilijk voorstellen dat ik later op zakenlunch een bordje sla met een vega-burger zou eten... Laat ons over 20 jaar nog eens met elkaar spreken, dan zullen we zien wie echt voor lul staat, in de maatschappij dan... |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
ik probeer niemand hun manier van leven te veranderen noch val ik mensen aan die wel vlees eten
||
Citaat:
je zegt dus dat als je geen vlees eet, dat je dan niks bereikt in het leven?? hmm je hebt wel een originele manier van hiernaar kijken vind ik ![]() .. of leg dit even uit als ik het mis heb (dat kan best)
||
![]() |
Citaat:
![]() Wat ik bedoel is dat het in onze maatschappij nog steeds abnormaal is geen vlees te eten. Als je een beetje functie hebt en je moet op restaurant met clienten en zo, kun je je echt niet permitteren enkel een bordje sla te eten... Een vegetariër en in het bijzonder een veganist, is sociaal niet aangepast op dat vlak en vroeg of laat zal zich dat tegen je wreken als je écht ambitie hebt in het leven... Laatst gewijzigd op 26-04-2002 om 18:07. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En ja ik ben ook tegen medische experimenten op dieren,en welk ander experiment dan ook...het is gewoon ziek om andere levende wezens met gevoelens en emoties te verminken om er zelf beter van te worden,als ik zou moeten kiezen tussen het redden van het leven van een dier of dat van een mens zou ik daar ook nog eens goed over na moeten denken ook. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik kan me moeilijk voorstellen dat mijn vader met een client zou gaan eten en enkel een bordje sla zou vragen terwijl hij die client moet verwennen met een menu met aangepaste wijnen... Ah ja, je zal het later zelf wel nog ondervinden... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
tests op dieren zijn nu eenmaal veel eenvoudiger en betrouwbaarder... |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() kan hier eigenlijk geen slotje op?
||
Citaat:
ik kap...
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() inderdaad, laat ons het gezellig houden, *schudt verzoeningshandje* ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En dat ik de rest van de bevolking niet serieus neem is niet waar, ik gebruikte het zakenleven enkel als voorbeeld... Maar laat ons nu ophouden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
De vegetarische/veganistische keuken is veel meer een uitdaging voor koks. Vlees bakken is totaal niet origineel en riekt naar weinig variatie. Veg. gerechten zijn -als je het goed doet- veel gevarieerder.
||
![]() |
Citaat:
En of die uitdaging groter is zou ik ten zeerste betwijfelen... In de haute cuisine is originaliteit ook een vereiste, en beperkt het koken zich niet enkel tot vlees bakken... En het lijkt mij onwaarschijnlijk dat die keuken gevarieerder is, aangezien de waaier aan producten veel kleiner is... Maar toch bedankt voor de uitnodiging ![]() Laatst gewijzigd op 27-04-2002 om 18:25. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Comeback kid clip. Verwijderd | 252 | 07-03-2004 22:54 | |
Lifestyle |
stright-edgers? metaldready | 209 | 11-02-2004 22:59 | |
Muziek |
Voor de de hippe hardcore en emo kidz sickboy | 251 | 04-01-2004 22:19 | |