Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2006, 19:30
Metal
Metal is offline
dat was hem ja, gok ik zo. (afgaande op de pet)
wordt er zoveel gestolen dan? Hoe is dat precies gebeurd?
Oud 17-08-2006, 19:35
Carn
Carn is offline
Citaat:
Metal schreef op 17-08-2006 @ 20:30 :
dat was hem ja, gok ik zo. (afgaande op de pet)
wordt er zoveel gestolen dan? Hoe is dat precies gebeurd?
Nou ja, bij ons was het op maandag al..het terrein is dan nog openbaar dus ik denk dat er gewoon wat hongaren hebben rondgereden en her en der zooi hebben meegenomen.

Het is volgens mij niet dat het dit jaar opeens zo is; ik heb begrepen dat het elk jaar hetzelfde verhaal is, nu zijn er toevallig nogal wat nederlanders de dupe
Oud 17-08-2006, 20:04
Carn
Carn is offline
http://www.sziget2006.com/Panoramas

gaaf
Oud 17-08-2006, 20:40
roman
roman is offline
hmm, das wel minder om te horen dat bijna iedereen bestolen is hier... ik was van plan volgend jaar de hele week te gaan, ik ga nu denk ik maar met een dikke camper met een major alarm systeem
Oud 17-08-2006, 20:44
Carn
Carn is offline
nou ja, die kan je iig op slot doen...een slot op een tent valt te erg op lijkt me
Oud 17-08-2006, 20:47
merels
merels is offline
dan heb ik nog geluk gehad. ik heb mijn porto. plus telefoon elke keer verspreid in laarzen gedaan.
er werd trouwens naast mij een fles vokda gestolen en ik zei die jongen dat hij het moest terugleggen maar na veel 'im poor blabla' heb ik hem laten gaan, echt stom achteraf
het was ook echt te frappant dat na ieder concert iedereen naar de grond dook vanwege of gestolen spullen of om spullen te jatten.
Oud 18-08-2006, 12:12
Jimte
Jimte is offline
Citaat:
Luna schreef op 17-08-2006 @ 19:36 :
hoe was yonderboi?

ik zag m in januari in paradiso en vond het heelheel goed. morgen speelt ie int paard maar ik kan niet gaan:/
Yonderboi was overall het beste optreden wat ik op sziget heb gezien, als het alleen op de muziek aankomt misschien niet, dan was radiohead enz. beter, maar een geweldige sfeer en toch ook wel de ultieme nummers maakte het voor mij het beste optreden.. je hebt wat gemist
Oud 18-08-2006, 12:19
Drez
Drez is offline
hmm mijn telefoon was vorig jaar gejat, dit jaar niks dus, behalve dan een opengebroken auto (zie Jules).

en het was weer vet! ik ben nu alleen wel ziek, maar dat schijnt een festivaltraditie van me te zijn.
en veel te weinig mensen met vuur zien 'spelen' eigenlijk.
Oud 18-08-2006, 12:59
Verwijderd
ik heb de hele week met een belachelijk heuptasje gelopen maar niks gejat en van mn vrienden ook niet

waar stonden jullie met de tent? wij stonden tussen het world stage en african stage in; echt meesterlijk plekje. sziget festival is zoooo veel gaver dan lowlands of pukkelpop echt woohooo zeg ma
ben wel 2 dagen ziek geweest, maagkrampen enzo, maar ik heb ook wel iedere dag gyros gegeten, soms zelfs 2 keer per dag; balaton grill was echt tegek, de hamburgers waren echt niet te eten daar, de hotdogs daarentegen weer wel!

het was ook mega ass druk af en toe overal , maar we hadden een kraan ontdekt die je met een tang open kon draaien en douchen maar!!!

de dag na sziget was het ook echt heerlijk om naar zo'n badhuis te gaan in budapest en in een bed te slapen...en toen vertrok het vliegtuig (ik zou echt nooooooit met de bus gaan omdat de terugweg mij echt verschrikkelijk lijkt, heen gaat wel)
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 15:58
Jules
Jules is offline
We stonden helemaal aan het einde van de weg waar ook de African Stage aan zat. Dan had je links dixies en moest je rechts tussen de tentjes door. Prima plek eigenlijk

Van mij is op het terrein niks gejat, had al mijn belangrijke shit gewoon altijd bij me in n klein okseltasje.. wel 1x terug gekomen naar mijn tent en dat de voortent dicht was, maar de andere 'deur' open stond maar vraag me af of ik dat zelf niet gewoon gedaan heb met mijn brakke harses.

Het beste kon je 's morgens gaan zwemmen en daarna daar ook douchen, ben je helemaal fris! En een koude douche heb je toch wel.

Ik vond trouwens die schoorsteenshit (brood/koek) met kaneel fucking lekker! En geweldig dat de Beatsteaks met Sabotage begonnen. Eigenlijk bar weinig bands gezien maar me toch prima vermaakt.

Maar bah ik wil terug
Oud 18-08-2006, 17:12
Luna
Luna is offline
Citaat:
Jimte schreef op 18-08-2006 @ 13:12 :
Yonderboi was overall het beste optreden wat ik op sziget heb gezien, als het alleen op de muziek aankomt misschien niet, dan was radiohead enz. beter, maar een geweldige sfeer en toch ook wel de ultieme nummers maakte het voor mij het beste optreden.. je hebt wat gemist
ja hey, ik was in Ierland
Oud 18-08-2006, 19:31
Verwijderd
yeah thuis!

van ons is gelukkig niks gestolen!

sziget was erg tof, beetje té groot en druk, duizend keer verdwaald ofzo omg radiohead was geweldig maar wel een bijnadoodpletervaring.

placebo en wir sind helden waren ook superleuk, de laatste wel vol met duitsers ja brrr scary shit. verder zijn we belazerd door nep-tram-controleurs maar verder was alles okkkkk. en boedapest is wel een toffe stad en hostel schonherz was toll jah.

en die partytent was vol goede muziek maar jeeezus wat een foute types daar, dat verpeste het helemaal
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 17-08-2006 @ 20:35 :
Nou ja, bij ons was het op maandag al..het terrein is dan nog openbaar dus ik denk dat er gewoon wat hongaren hebben rondgereden en her en der zooi hebben meegenomen.

Het is volgens mij niet dat het dit jaar opeens zo is; ik heb begrepen dat het elk jaar hetzelfde verhaal is, nu zijn er toevallig nogal wat nederlanders de dupe
Ja, het is echt elk jaar zo.
Ik ben vorig jaar naar sziget geweest en toen is de tent van mij en mijn zus helemaal overhoop gehaald. Heel de rugzak leeg en alles verspreid in onze tent. Mijn paspoort lag buiten en gelukkig is alleen mijn telefoon gestolen. Mijn andere waardevolle spullen had ik bij me.
Verder zijn er van de mensen die met ons mee waren 2 telefoons gestolen, 1 gasstel en een maclight. En daarvoor de hele dag op het politie bureau (op het terrein) gezeten.. Was trouwens wel erg gezellig. Zelfs allemaal belangrijke gasten en filmploegen langsgekomen omdat er zoveel gestolen werd op het festival.
Om ons heen is ook iedere dag wel iemand bestolen.. Ik werd zowat elke ochtend wakker door mensen die aan het schelden en schreeuwen waren. Gewoon hele rugzakken weg terwijl ze er naast lagen te slapen ..
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 20:38
Carn
Carn is offline
jup, achter ons zaten italianen en die kwamen ook terug om te realiseren dat er iets van 4 of 5 tenten open stonden
Oud 18-08-2006, 20:46
Jules
Jules is offline
Citaat:
shining schreef op 18-08-2006 @ 21:27 :
Gewoon hele rugzakken weg terwijl ze er naast lagen te slapen ..
Tering. Goed dat ik dit nu pas hoor, want ik lag helemaal alleen in een tentje, en ik heb zelfs met oordoppen in geslapen..
Oud 18-08-2006, 20:50
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
lindaaaa schreef op 18-08-2006 @ 13:59 :
de dag na sziget was het ook echt heerlijk om naar zo'n badhuis te gaan in budapest en in een bed te slapen...en toen vertrok het vliegtuig (ik zou echt nooooooit met de bus gaan omdat de terugweg mij echt verschrikkelijk lijkt, heen gaat wel)
was je naar szentendre geweest? Wij dachten ook dat een badhuis relaxt zou zijn maar toen we binnen waren en al die vieze drukte en half naakte mensen zagen zijn we weer weggegaan.
Oud 20-08-2006, 01:35
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Sziget is the best! Het was geniaal!!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 02:41
Metal
Metal is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 18-08-2006 @ 20:31 :
yeah thuis!

van ons is gelukkig niks gestolen!

sziget was erg tof, beetje té groot en druk, duizend keer verdwaald ofzo omg radiohead was geweldig maar wel een bijnadoodpletervaring.

placebo en wir sind helden waren ook superleuk, de laatste wel vol met duitsers ja brrr scary shit. verder zijn we belazerd door nep-tram-controleurs maar verder was alles okkkkk. en boedapest is wel een toffe stad en hostel schonherz was toll jah.

en die partytent was vol goede muziek maar jeeezus wat een foute types daar, dat verpeste het helemaal
nep-tram controleurs? vertel eens?
Oud 20-08-2006, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Metal schreef op 20-08-2006 @ 03:41 :
nep-tram controleurs? vertel eens?
hehe nou, het was de dag na sziget, de enige dag dat we geen geldig kaartje hadden omg. we zaten achterin de tram en er kwamen drie dudes binnen, die wel overhemden en jasjes aanhadden, maar allemaal verschillende, en het zag er niet echt jofel uit ofzo.

ze wilden de kaartjes van ons en een backpacker zien en toen bleek dat we geen geldig bewijs hadden moesten we uitstappen en 2500 forint betalen eentje liet wel een soort van controleursbandje zien maar het zag er nogal dubieus uit.

nja we hadden geen zin in ruzie dus we betaalden maar gewoon.

misschien waren ze wel 'echt' maar het was nogal vreemd dat ze alleen ons controleerden en we moesten uitstappen en een handje contantje vaag bedrag moesten betalen
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 15:08
Roxy
Roxy is offline
oooh dat hadden wij vorig jaar ook net de enige dag dat we geen geldig kaartje hadden. wij hielden ons eerst een beetje van de domme alsof we geen engels konden want we hadden ook geen forinten meer want we gingen richting trein denk ik.. uiteindelijk ook maar toegegeven en wat euro's in zn hand geduwt zodat ze weggingen
Oud 20-08-2006, 20:50
Verwijderd
Damnnnn wat gaaf
net terug
Niks gestolen
stond achhter pannon world, achter de hekken
radiohead
placebo
ambient <3

Budapest <3
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 21:03
Verwijderd
Hmmm dat was zeker gaaf! Ook niks gestolen. Stond als je achter de Pannon stage door liep langs het wc gebeuren en dan op een gegeven moment naar rechts daar ergens aan de Donau. Veel leuke mensen tegengekomen en de Jazztent was geniaal! En Iggy Pop
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Roxy schreef op 20-08-2006 @ 16:08 :
oooh dat hadden wij vorig jaar ook net de enige dag dat we geen geldig kaartje hadden. wij hielden ons eerst een beetje van de domme alsof we geen engels konden want we hadden ook geen forinten meer want we gingen richting trein denk ik.. uiteindelijk ook maar toegegeven en wat euro's in zn hand geduwt zodat ze weggingen
haha, volgens mij gaan ze standaard de dag na sziget de festivalgangers naaien
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 20:53
Carn
Carn is offline
According to the statement of the third district chief constable Sziget has not become more „criminal” the least bit as compared to recent years. Altogether sanitary conditions were similar to last year’s, there were no really serious medical problems. The number of drug-related problems positively decreased, while there were more injured ankles, presumably as a result of the poor ground conditions caused by the high water-level.
Oud 23-08-2006, 01:36
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
shining schreef op 18-08-2006 @ 21:27 :
Ja, het is echt elk jaar zo.
Ik ben vorig jaar naar sziget geweest en toen is de tent van mij en mijn zus helemaal overhoop gehaald. Heel de rugzak leeg en alles verspreid in onze tent. Mijn paspoort lag buiten en gelukkig is alleen mijn telefoon gestolen. Mijn andere waardevolle spullen had ik bij me.
Verder zijn er van de mensen die met ons mee waren 2 telefoons gestolen, 1 gasstel en een maclight. En daarvoor de hele dag op het politie bureau (op het terrein) gezeten.. Was trouwens wel erg gezellig. Zelfs allemaal belangrijke gasten en filmploegen langsgekomen omdat er zoveel gestolen werd op het festival.
Om ons heen is ook iedere dag wel iemand bestolen.. Ik werd zowat elke ochtend wakker door mensen die aan het schelden en schreeuwen waren. Gewoon hele rugzakken weg terwijl ze er naast lagen te slapen ..
Hmmmz, gelukkig heb ik altijd alle echt waardevolle spullen (pinpas, paspoort) gewoon op mijn persoontje of op plaatsen waar ze niet bij kunnen zonder me wakker te maken maar het blijft kut als je ineens dingen kwijt bent omdat ze gestolen zijn
Oud 23-08-2006, 20:35
Carn
Carn is offline
heh, vriend van me omschreef het goed:

"Dat is de kracht van het Sziget Festival: ruim duizend bands en dj's om uit te kiezen en geen enkele drang om er ook maar één te gaan zien."
Oud 25-08-2006, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Roxy schreef op 18-08-2006 @ 21:50 :
was je naar szentendre geweest? Wij dachten ook dat een badhuis relaxt zou zijn maar toen we binnen waren en al die vieze drukte en half naakte mensen zagen zijn we weer weggegaan.
nou wij waren best laat daar, 5 uur ofzo en om 7 uur ging het dicht, maar we waren echt zoooo vies dat het niks uitmaakte, mannen vrouwen waren gescheiden, wel vieze muti's ja, maar ach, het idee dat er warm water was, overtuigde me al opzich. We waren naar een dicht bij ons hostel gegaan, niet naar die grote 'city park'. hoe onze heette weet ik niet meer.

Citaat:
de Jazztent was geniaal!
ja klopt! ik heb echt lekker geslapen daar op de vloerbedekking!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 14:48
Carn
Carn is offline
Sziget in de spits. Jeuj.

http://spitsnet.nl/nieuws.php/13/778..._de_donau.html

Elk jaar komen er meer en meer op het Hongaarse popfestival Sziget: Nederlanders. Dit jaar waren het er een paar duizend per dag. Ze komen voor de goede sfeer. En die halve liters bier voor een euro, die helpen ook wel.

BOEDAPEST - Het Szigetfestival, vlak bij de Hongaarse hoofdstad Boedapest, timmert aan de weg. Wat dertien jaar geleden begon als een grap is nu een van de grootste festivals op Europees grondgebied. Het kan zich makkelijk meten met andere groten, zoals Roskilde, Glastonbury en ons eigen Lowlands. Dit jaar telde het festival, dat een week duurde en gisteren eindigde, 80.000 bezoekers per dag, waaronder telkens tussen de drie- en vierduizend Nederlanders. In totaal kwamen er 350.000 mensen langs.

Behalve voor de programmering (dit jaar onder andere Radiohead, dEUS, Franz Ferdinand, Placebo en Iggy and the Stooges) komen de Nederlanders ook om de prijzen. "Reken maar uit'', vertelt de 23-jarige Mark Vandervoort uit Amsterdam terwijl hij in elke hand drie bier vastheeft. "Op Lowlands betaal je een paar euro voor een drankje, terwijl je daar hier een hele maaltijd voor koopt. Je moet hier echt moeite doen om je geld stuk te slaan.''

Hij komt hier al twee jaar en ziet ook steeds meer Nederlanders komen. "Je haalt de rit of zelfs je vliegticket er zo uit. Met een low-budgetmaatschappij ben je hier voor een appel en een ei. Het weer is hier in augustus ook vaak beter dan in Nederland. Ik heb op Lowlands al zó vaak meegemaakt dat het hele terrein blank stond.''

Ook de rest van West-Europa weet het festival inmiddels te vinden. Tot ver buiten het festival staan de auto's geparkeerd met Nederlandse, Duitse en Franse nummerborden. Zelfs Engelsen, die 's zomers toch echt geen tekort aan festivals op hun eiland hebben, maken de oversteek naar het vasteland. Voor hen is de alcohol hier pas écht spotgoedkoop, zodat je ze 's avonds uitgeteld onder bosjes en naast de biertap kan vinden. Oost-Europa zorgt voor de rest van de bezoekers, zodat je op Sziget bijna alle volkeren van het continent kan vinden.

Sziget begon na de val van de Muur, in 1993. De organisatoren hadden 's zomers niets meer te doen. Tijdens de communistische tijd was er altijd het jeugdzomerkamp geweest, maar dat was weggevallen. In arren moede begonnen ze een muziekfestival op een groot riviereiland ('sziget' in het Hongaars) in de Donau. Het eilandfestival heeft nog altijd wel iets weg van een jongerenkamp. Behalve de optredens kan je er namelijk ook leren pottenbakken, manden vlechten, boogschieten of gewoon in het zwembad hangen. Wat actiever? De bungee-jumpkraan staat vlak naast het hoofdpodium en via een abseillijn land je er zowat ín. Als je plotselinge vaderlandsliefde voelt opkomen, kun je leren schieten en je daarna aanmelden bij het Hongaarse leger.

Als je genoeg hebt van de optredens op het hoofdpodium, zijn er nog een stuk of zestig andere, waar mindere goden spelen. Vooral Balkanbands zijn (terecht) heel populair; ze hebben geen sterallures en geen behoefte om zich te bewijzen. Ze zijn hier om te spelen voor eigen publiek: Hongaren, Serviërs, Oekraïners, Roemenen. Ze doen dat zo goed dat ze makkelijk de meeste West-Europese bands van het podium blazen. Hetzelfde geldt voor de zigeuners, die in hun eigen tent Roma-muziek spelen. Bij het Gothic-dorp kom je alleen terecht als je zwart draagt, maar in het Afrikaanse dorp is iedereen welkom en als je zin hebt kan je leren trommelen.

Door het kneuterigheidsgehalte is de grote commercie vooralsnog weggebleven. De cafés van sponsor Nescafé blijven nogal leeg: wie gaat er dan ook koffiedrinken als er bier is? Je vindt hier niet het overgeorganiseerde plezier als in Nederland, zoals de strenge rijen met uniforme tentjes dit jaar op Dance Valley. Waar plek is, daar zet je je tentje neer. Tot op een tiental meters van het hoofdpodium wordt gebivakkeerd. Of, als je geen zin hebt in een tent, dan slaap je gewoon onder een struik. Tot het volgende optreden.
Oud 25-08-2006, 15:02
DeadNation
DeadNation is offline
I must say, klinkt goed.
Oud 25-08-2006, 15:15
Carn
Carn is offline
wat loze fotos van de site

Oud 25-08-2006, 17:40
Verwijderd
jezus wat een recensie. gothicdorp. er was juist amper gothic, losah.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 17:52
Carn
Carn is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 25-08-2006 @ 18:40 :
jezus wat een recensie. gothicdorp. er was juist amper gothic, losah.
ik weet eigenlijk niet eens wat ie bedoelt Misschien het langharig tuig wat bij de hammerstage rondzwierf?
Oud 25-08-2006, 18:28
Sooz
Sooz is offline
Ik krijg h e i m w e e
Oud 31-08-2006, 15:59
Verwijderd
zo slecht is de recensie niet vind ik, gothicdingetje weet ik ook niet precies wat ie bedoeld, maar die zet-je-tent-overal-neer-vibe is echt zo gaaf, mocht ik terug gaan dan ga ik wederom niet op een campingsite staan

ik krijg ook kriebels
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 16:41
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
wel nep dat er op de nederlandse sziget site staat dat de bahia stage exp jazz was

wel jammer dat er zo veel mensen vooral komen omdat het goedkoop is, ook jammer dat iedereen altijd een grote bek heeft over hoe leuk al die kleine bandje wel niet zijn, maar meer dan eens sta je met 10 man naar een bandje te kijken.

Ik ga in de lente weer terug naar hongarijen, maar volgend jaar liever naar wacken dan sziget
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 08:01
Mrs Mojo Risin
Mrs Mojo Risin is offline
Ben wat later dan de rest maar.. het was top!
Idd jammer weer hier te zijn enzo.

Maar wat me echt heel erg verbaast, is dat er zoveel gestolen is? Ik heb hier echt tótáál niks van gemerkt.. vaak zat hebben we onze tent open laten staan ofzo, kleren en handdoeken die te drogen lagen op de tenten laten hangen of spullen buiten laten liggen..
en ik ben met alles weer thuisgekomen!
nja, misschien kwam het door de camping waar we stonden, achter de bij de world music stage.

verder vond ik dat dreher bier echt fucking smerig maarja die emmers met cocktail waren wel iets beter te doen.. en whiskey voor 3 euro ook wel ^^
Oud 02-09-2006, 08:04
Verwijderd
Citaat:
Dark_Princess schreef op 02-09-2006 @ 09:01 :
nja, misschien kwam het door de camping waar we stonden, achter de bij de world music stage.
daar stond ik ook,
ook niks van diefstal gemerkt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten