| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
|
Mijn gedachtestromen zijn bijna altijd engels. Er zit weinig Nederlands in mijn hoofd terwijl ik toch echt in nederland ben geboren en getogen. Sterker nog, ik begin moeite te krijgen met nederlands en engels niet door elkaar te halen, ook weet ik van sommige engelse woorden de vertaling niet en dat is soms best wel irritant.
René
|
|
|
|
denk, praat en droom vaak in het Engels. Niet omdat ik het veel bestudeer (helaas komt Engels bijna niet voor in mijn opleiding) maar gewoon om dat ik het een makkelijke taal vind. Druk me soms beter uit in het Engels dan in het Nederlands
|
|
|
|
oja, ook best vaag. 1e week in Amerika sprak ik af en toe Nederlands tegen mijn gastgezin door vermoeidheid e.d. Kom ik terug in Nederland praat ik Engels tegen mijn ouders door vermoeidheid. Zo'n taal pik je toch redelijk snel op ofzo
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
|
Ja...
![]() Ik praat vaak Engels en Duits... Zowel in mezelf als hardop (tegen mezelf of tegen anderen). Wat ook grappig is, is dat als ik een woord Engels zeg, ik soms opeens overspring op Engels voor de rest van de zin... ![]() Met accenten. ![]() In het Engels: -Amerikaans. -Brits. -Arabisch. -Chinees. -Duits. In het Duits: -Duits. -Zwitsers. In het Nederlands: -Amsterdam accent. -Surinaams accent. Al die accenten aan de telefoon opzetten is leuk... ![]() Overigens heb ik al toen ik 16 was m'n diploma VWO Engels gehaald, ben er dus wel goed in.
Laatst gewijzigd op 23-05-2003 om 21:23. |
|
|
|
|
|
Ik ben dit jaar op uitwisseling in Zweden geweest en daar moest je Engels praten in je gezin, ze kenden immers geen Nederlands...
Op den duur ga je dan ook in het Engels denken... Sommige hadden het zo erg dat ze ergens wel het Engelse woord voor wisten maar niet het Nederlandse, of ze beginnen tegen je in het Engels te praten ipv Nederlands...
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
|
Ja, als ik op vakantie ga, denk ik meestal na één week in het Engels of in het Frans. Begin ik zelfs tegen mijn familie een andere taal te spreken of als ik terug thuis ben, heb ik altijd de neiging die andere taal te gebruiken, in de winkel bvb.
|
|
|
|
ja, in het Engels. Ben vorige maand naar Amerika geweest als ik daar de hele dag Engels hoorde ging ik ook in het Engels denken, en begon soms ook automatisch tegen mn vader in het Engels te praten.
Ik heb ook wel eens dat als ik in het Engels denk, niet meer op het Nederlandse woord kan komen, nog meer mensen die dat ook wel eens hebben? En ik heb ook wel eens op school in de Engelse les dat ik automatisch in het Engels ga praten als ik iets tegen degene naast me wil zeggen...
|
|
|
Verwijderd
|
precies zoals howshesings zegt... ik lees erg veel engels en kijk ook veel naar de BBC enzo, dan gaat 't vrijwel als vanzelf... Soms kijk ik eens naar de Nlse tv en dan versta ik er ineens niets meer van, moet ik eerst nog eventjes de knop omdraaien naar het Nls
![]() En 'k praat ook vaak Engels tegen mezelf of ik lees iets voor, om te oefenen vooral
|
|
|
|
Verwijderd
|
Heel vaak in het Engels, als ik heb zitten chatten in het Engels of lezen of schrijven of wat dan ook... Na mijn Duits examen dacht ik even in het Duits, dat was verontrustend
Ik hou er in alle gevallen pas mee op tot ik het woord dat ik wil gebruiken niet meer weet. In het Engels duurt dat meestal vrij lang Frans en Duits ben ik zo vanaf ![]() Wat erger is - ik DROOM soms zelfs in het Engels.
|
|
|
|
|
ja heel vaak, in het engels altijd, praat aak engels in mezelf, komt denk omdat ik veel engels lees en vaak BBC kijk enzo
![]() wat wel irritant is, is dat ik vaak een woord in het engels weet, maar niet in het nederlands, dan ben ik bv aan het praten en dan moet ik een woord gebruiken maar dan weet ik het alleen in het engels, zo irritant is dat! in het engels hebben ze ook van die leuke uitspraken vaak die echt niet in het NL te vertalen zijn, zoals : let's kick some butt en uhm what's up your ass, it's raining cats and dogs(moet k altijd aan de muppets denken dat er dan echt katten en honden uit de lucht komen vallen haha ). naja en meer van dat soort dingen
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 21:32 | |
| Films, TV & Radio |
Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je etc etc. deel 17 Dinalfos | 500 | 09-11-2005 12:53 | |
| Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 07:11 | |
| Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 02:12 | |
| Lifestyle |
Hoe wordt ik een echte alto/wannabe-neger? Sir Smoke-A-Lot | 154 | 01-05-2003 11:13 | |
| Verhalen & Gedichten |
Een dagje van een afdeling Eend | 15 | 09-12-2002 14:11 | |