Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2003, 20:24
legatus
legatus is offline
Citaat:
Ringu slaat niet op het telefoongeluid, maar op de viceuze cirkel van de videoband.
En ik benadruk dat nog maar even door te melden dat er in het origineel maar een keer wordt gebeld. Waarbij je niet eens dat verschrikkelijke stemmetje hoort van problem child Samara die "Seven days" zegt.
Oud 24-02-2003, 20:36
Rocksaan
Rocksaan is offline
Citaat:
legatus schreef:
En ik benadruk dat nog maar even door te melden dat er in het origineel maar een keer wordt gebeld. Waarbij je niet eens dat verschrikkelijke stemmetje hoort van problem child Samara die "Seven days" zegt.
dus, in the ring is de titel van het orginele verkeerd geinterpreteerd
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 20:38
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Rocksaan schreef:
de film is een replica en geen adaptatie (correct me if I'm wrong) dus is de titel verkeerd vertaald.
Ik zou zeggen een adaptie...in Ringu wordt helemaal niks gedaan met de verklaring van de beelden op de tape...en The Ring kan in het engels trouwens het geluid van de telefoon betekenen,

*SPOILER*

of de vicueuze cirkel in het verhaal... of de steen op de put.

Laatst gewijzigd op 24-02-2003 om 20:45.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 20:39
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Rocksaan schreef:
dus, in the ring is de titel van het orginele verkeerd geinterpreteerd
En nu ga je jezelf tegenspreken... ...aangezien jij de titel verkeerd hebt geinterpreteerd...
Oud 24-02-2003, 20:56
Rocksaan
Rocksaan is offline
Citaat:
Sithan schreef:
En nu ga je jezelf tegenspreken... ...aangezien jij de titel verkeerd hebt geinterpreteerd...
nee, ik zei dat de makers van the ring, "ringu" verkeerd hebben geinerpreteerd hebben, want het is zeker niet de cirkel licht van de put, wat wel de juiste interprentatie is, is nu dus nog de vraag, te telefoon, of de vizuele circkel, want er is geen bewijs wie er hier gelijk heeft.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 20:59
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Rocksaan schreef:
nee, ik zei dat de makers van the ring, "ringu" verkeerd hebben geinerpreteerd hebben, want het is zeker niet de cirkel licht van de put, wat wel de juiste interprentatie is, is nu dus nog de vraag, te telefoon, of de vizuele circkel, want er is geen bewijs wie er hier gelijk heeft.
Waarom denk je dat ze de poster van The Ring hebben veranderd?... dat was om ervoor te zorgen dat het niet alleen om die put interpretatie gaat.

En ik snap het probleem niet... wat is er zo erg aan dat ze er eerst voor hadden gekozen om de put-interpretatie te nemen...dat is anders interpreteren niet anders vertalen. dat doet voor het verhaal toch niks onder

Laatst gewijzigd op 24-02-2003 om 21:03.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 22:46
legatus
legatus is offline
EEN EN AL SPOILERS

Citaat:
Als eerste de titel al. The Ringu is verkeerd vertaalt, "Ringu" verwijst naar het rinkelen van de telefoon, en helemaarl niet de lichtcirkel die je ziet van onder uit de put.
Onzin, er zijn meerdere interpretaties mogelijk bij THE RING, zoals Sithan aangeeft. De betekenis van de titel in het origineel is verlaten, daarnaast hebben ze ook een scene met Chris Cooper verwijderd die meer duidelijk maakte.

Citaat:
Daarnaast, die stomme videoband, ten eerste al het idee, "the killertape!",
Zo simplistisch en doeltreffend. De moderne vloek, een prachtig broodje aap. Kom er maar eens op!

Citaat:
wat k bedoelde met niet helemaal kloppen, is het gebrek aan uitleg, wie heeft die video band gemaakt, wie belt er op voor het doodvonnis.
Eh. Heb je de film met gesloten ogen gekeken? Samara, ze 'brandt' deze beelden in hoofden en op videobanden. "She wants to be heard"

Citaat:
Waarom ga je niet dood wanneer je de tape copieert, of zijn moeder en zoon op het eind toch dood gegaan?
Hoe dom kun je zijn?

Ze zijn niet dood en de hele doel is om haar 'woord' te verspreiden. THE RING is zelfs een aanval op de media.

Citaat:
(en hey, wat als je de tape maar voor de helft kijkt, of geen telefoon hebt?)
Dat veranderd niet het feit dat je de videoband hebt gezien, of wel? Ook al was het maar een stuk, de vloek is doorgegeven.

Citaat:
Dan nog een paar scene's die nergens op sloegen, zoals die vlieg dat ze van het beeldscherm afhaalt,
Gewoon surrealistisch, geeft ook aan dat het meer zijn dan beelden.

Citaat:
neuzen die opeens beginnen te bloeden, hoe cliche.
Noem mij drie films waar bloedneuzen aangeven dat er iets goed mis is.

Citaat:
Naja iig, ik vind het maar een uitgemolken idee, weer een voorbeeld van hollywood's braaksel.
Nouja, die japanners melken het ook aardig uit.

Citaat:
De film Signs, nog zo een voorbeeld.
Als je je mond zou openen zou er alleen maar onzin uitkomen.
Oud 24-02-2003, 23:03
Rocksaan
Rocksaan is offline
Citaat:
legatus schreef:
EEN EN AL SPOILERS

Onzin, er zijn meerdere interpretaties mogelijk bij THE RING, zoals Sithan aangeeft. De betekenis van de titel in het origineel is verlaten, daarnaast hebben ze ook een scene met Chris Cooper verwijderd die meer duidelijk maakte.

Zo simplistisch en doeltreffend. De moderne vloek, een prachtig broodje aap. Kom er maar eens op!

Eh. Heb je de film met gesloten ogen gekeken? Samara, ze 'brandt' deze beelden in hoofden en op videobanden. "She wants to be heard"

Hoe dom kun je zijn?

Ze zijn niet dood en de hele doel is om haar 'woord' te verspreiden. THE RING is zelfs een aanval op de media.

Dat veranderd niet het feit dat je de videoband hebt gezien, of wel? Ook al was het maar een stuk, de vloek is doorgegeven.

Gewoon surrealistisch, geeft ook aan dat het meer zijn dan beelden.

Noem mij drie films waar bloedneuzen aangeven dat er iets goed mis is.

Nouja, die japanners melken het ook aardig uit.

Als je je mond zou openen zou er alleen maar onzin uitkomen.
gefeliciteerd MR. Nederhorror
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 23:15
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Rocksaan schreef:
"Another one bites the dust"
Oud 25-02-2003, 07:01
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
legatus schreef:
Is dat de nieuwe Extreme release van THE ORIGINAL RING?
Ja
Oud 25-02-2003, 07:25
Verwijderd
Ik wil hem ook zien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

maar ik mag niet van mijn moeder...snik...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 09:14
Rocksaan
Rocksaan is offline
Citaat:
xlottex schreef:
Ik wil hem ook zien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

maar ik mag niet van mijn moeder...snik...
wat jammer nou, hij's ook wel heeeeeeeel erg eng hoooooor
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 11:36
Uice
Uice is offline
Citaat:
Rocksaan schreef:
Maar een antwoord...
Oud 25-02-2003, 11:51
Rocksaan
Rocksaan is offline
Citaat:
Juice schreef:
Maar een antwoord...
nee iemand die begint te roepen dat een ander dom is en onzin lult als hij niet dezelfde mening deelt, en zelf niet eens met goede argumenten komt, geef ik geen antwoord
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 12:23
legatus
legatus is offline
Citaat:
nee iemand die begint te roepen dat een ander dom is en onzin lult als hij niet dezelfde mening deelt, en zelf niet eens met goede argumenten komt, geef ik geen antwoord
Kijk eens naar wat voor vragen je geplaatst hebt. Heb je de film wel eens gezien?

Ik praat niet eens over mijn mening maar geef reactie op de vragen. Dat ik THE RING een matige horror vind en het origineel een meesterwerk is nog niet eens aan de orde gekomen. We praten over de inhoud van de film, daar weet je niks zinnigs over te zeggen.

Maar dit is een discussie-forum, ik val je niet persoonlijk aan. Ik ben gewoon verbaasd dat je zulke vragen stelt als je de film gezien hebt. Verbazingwekkend.
Oud 25-02-2003, 13:38
MissGreeny
MissGreeny is offline
The ring was best wel scary.
Maar blair witch project 1, 2 vond ik enger.
Oud 25-02-2003, 14:30
Rocksaan
Rocksaan is offline
Citaat:
legatus schreef:
Kijk eens naar wat voor vragen je geplaatst hebt. Heb je de film wel eens gezien?

Ik praat niet eens over mijn mening maar geef reactie op de vragen. Dat ik THE RING een matige horror vind en het origineel een meesterwerk is nog niet eens aan de orde gekomen. We praten over de inhoud van de film, daar weet je niks zinnigs over te zeggen.

Maar dit is een discussie-forum, ik val je niet persoonlijk aan. Ik ben gewoon verbaasd dat je zulke vragen stelt als je de film gezien hebt. Verbazingwekkend.
over welke vragen heb je het?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 18:30
legatus
legatus is offline
Citaat:
over welke vragen heb je het?
Zie je eigen post van 24-02-2003 @ 14:42 met allerlei vragen.

Ik heb een hele post aan antwoorden gegeven, die ene waarop je antwoorde met "gefeliciteerd MR. Nederhorror".
Oud 25-02-2003, 18:38
Rocksaan
Rocksaan is offline
Citaat:
legatus schreef:
Zie je eigen post van 24-02-2003 @ 14:42 met allerlei vragen.

Ik heb een hele post aan antwoorden gegeven, die ene waarop je antwoorde met "gefeliciteerd MR. Nederhorror".
Waarom ga je niet dood wanneer je de tape copieert, of zijn moeder en zoon op het eind toch dood gegaan?
(en hey, wat als je de tape maar voor de helft kijkt, of geen telefoon hebt?)

dat zijn geen vragen van mij aan jou of iemand anders, het is een illustratie bij wat ik eerder zei
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 19:02
Rhinus
Rhinus is offline
Rocksaan, soms kun je beter toegeven als je fout zit.

Inleven is een vak. Wat denk jij als je Lord of The Rings kijkt? "Hey man! Da ken heumaal nie!"

Laatst gewijzigd op 25-02-2003 om 19:10.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 19:15
Rocksaan
Rocksaan is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Rocksaan, soms kun je beter toegeven als je fout zit.
ja....maar nee, het blijft een simpel-minded film, sorry ik kan horrors gewoon niet waarderen

euh en nou, ik snap nog niet waarom je niet dood gaat als je die tape copieert, of heb ik die filosofie niet gevat?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 19:18
Rocksaan
Rocksaan is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Inleven is een vak. Wat denk jij als je Lord of The Rings kijkt? "Hey man! Da ken heumaal nie!"
dat is anders, dat is een sprookje
en ik kijk geen LotR
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 19:25
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Rocksaan schreef:
het blijft een simpel-minded film
..
ik snap nog niet waarom
Jaja. Dit is logisch..

Citaat:
Rocksaan schreef:
en ik kijk geen LotR
Ik kijk ook geen LOTR, maar oke. Een sprookje. Oke. Maar Ringu is Horror. Een sprookje is niet geheel realistisch een horror film ook niet. Dus..?

Maare, moet bij jou in films alles kloppen? Zo ja, dan vind je dus alleen de Drama films op RL4 leuk?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 19:28
Diesel
Diesel is offline
Rocksaan, nu ik zie hoe onwetend je werkelijk bent vind ik dat Legatus erg soft voor je is geweest.

Offtopic: Wanneer houd het op?
Oud 25-02-2003, 19:36
Uice
Uice is offline
Citaat:
Rocksaan schreef:
ja....maar nee, het blijft een simpel-minded film, sorry ik kan horrors gewoon niet waarderen
Nogmaals: volgens mij heb jij behalve The Ring en de vele misvormde kinderen van Scream nog nooit een horrorfilm gezien.
Oud 25-02-2003, 19:38
Uice
Uice is offline
Citaat:
Rocksaan schreef:
En The Ring is onrealistische horror.
Maar ik kan je niet ongelijk geven als je zegt dat er behoorlijk wat gaten in The Ring zaten; logisch is het niet. Maar de gaten zaten niet waar jij zei dat ze zaten.
Oud 25-02-2003, 19:38
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Juice schreef:
de vele misvormde kinderen van Scream
Oud 25-02-2003, 20:28
Rocksaan
Rocksaan is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Jaja. Dit is logisch..

simpel-minded, ook omdat er niet eens (ze ver ik weet) een redenatie achter dat copieeren van die tape zit, naja als die er dus ook niet is, valt er ook niks te snappen. Alleen aannemen dat het zo is.

Citaat:
Ik kijk ook geen LOTR, maar oke. Een sprookje. Oke. Maar Ringu is Horror. Een sprookje is niet geheel realistisch een horror film ook niet. Dus..?

Maare, moet bij jou in films alles kloppen? Zo ja, dan vind je dus alleen de Drama films op RL4 leuk?

ik geef toe
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 20:35
Rocksaan
Rocksaan is offline
Citaat:
Diesel schreef:
Rocksaan, nu ik zie hoe onwetend je werkelijk bent vind ik dat Legatus erg soft voor je is geweest.
onwetend je werkelijk bent, en legatus mij behandelen, man, waar heb je het over
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 21:06
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Rocksaan schreef:
onwetend je werkelijk bent, en legatus mij behandelen, man, waar heb je het over
You 'heard' me.

Of begrijp je het gewoon niet?
Oud 25-02-2003, 21:15
Rocksaan
Rocksaan is offline
Citaat:
Diesel schreef:
You 'heard' me.

doh de bedoeling van die stomme videoband weten we nou ook wel hoor, dat heb ik ook helemaal niet ter sprake gebracht
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 23:52
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Rocksaan schreef:
doh de bedoeling van die stomme videoband weten we nou ook wel hoor, dat heb ik ook helemaal niet ter sprake gebracht
Ehh... daar had ik het ook niet over

Jij was degene die zei:
man, waar heb je het over

Ik antwoorde daarop:
You 'heard' me.

Daar bedoel ik letterlijk mee of je niet begrijpt waar ik het over heb. Ik had het niet over die 'stomme' videoband of over de film in het algemeen.

Offtopic: Wat is je IQ als ik vragen mag?
Oud 26-02-2003, 06:56
Rocksaan
Rocksaan is offline
Citaat:
Diesel schreef:
Ehh... daar had ik het ook niet over

Jij was degene die zei:
man, waar heb je het over

Ik antwoorde daarop:
You 'heard' me.

Daar bedoel ik letterlijk mee of je niet begrijpt waar ik het over heb. Ik had het niet over die 'stomme' videoband of over de film in het algemeen.

Offtopic: Wat is je IQ als ik vragen mag?
oh, ik dacht dat je met you heard me naar de film linkte. maar anywayz, jij vind het een super film, ik vind het een kut film. Ik kan me in geeneen horrorfilm vinden, en geloof me ik heb wel zowat de hele videotheek gehuurd, misschien denk ik wel te veel na bij zulke films, en is het gewoon een kwestie van je verstand op nul zetten. Maar wees niet zo lomp om andere dom te noemen of te verlagen omdat ze niet de zelfde menign hebben als jou.
Offtopic: ik zit in 5 vwo, en jij, in de 4de ofzo? jezus, zielige bedoeling
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 07:10
Anonymous John
Anonymous John is offline
Oud 26-02-2003, 09:40
Uice
Uice is offline
Citaat:
Rocksaan schreef:
Ik kan me in geeneen horrorfilm vinden, en geloof me ik heb wel zowat de hele videotheek gehuurd, misschien denk ik wel te veel na bij zulke films, en is het gewoon een kwestie van je verstand op nul zetten.
Alsof dat voor jou zo moeilijk is...
Maar serieus, ik geloof niet dat jij echt goede horrorfilms zoals The Shining en Rosemary's Baby gezien hebt. Noem eens een paar voorbeelden.

Citaat:
Offtopic: ik zit in 5 vwo
Nooit geweten dat dat een IQ is.
Oud 26-02-2003, 09:41
Uice
Uice is offline
Citaat:
Rocksaan schreef:
Maar wees niet zo lomp om andere dom te noemen of te verlagen omdat ze niet de zelfde menign hebben als jou.
Het gaat ook niet om je mening. Het zijn je bizarre argumenten.
Oud 26-02-2003, 15:01
Sithan
Sithan is offline
Ik wordt hier zo moe van

Het enige waarom de tape gekopieerd moest worden is om het verhaal door de wereld te 'zenden'...zoals journalisten altijd doen...nu staat er alleen een straf op het niet verslaan van dat nieuws...

En rocksaan, zeg aub niet dat de film simple-minded is, want de enige die hier deze term verdient, ben jij.
The Ring is alles behalve een horrorfilm als scream. BTW het valt onder de categorie thriller...
Oud 26-02-2003, 16:17
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Ik begrijp de film niet helemaal. Misschien stom van me, maar hoe kan iedereen dood gaan... Is het een halucinatie? Maar hoe komen ze dan zo verbrand/verkoold?
Ik snap het niet helemaal, dat meisje (Samara) is toch dood? En als je een copy maakt leef je? Kan iemand het ff uileggen?
Oud 26-02-2003, 16:18
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
Anonymous John schreef:
Hahaha!!!
Oud 26-02-2003, 16:29
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
The Senna Fan schreef:
Ik begrijp de film niet helemaal. Misschien stom van me, maar hoe kan iedereen dood gaan... Is het een halucinatie? Maar hoe komen ze dan zo verbrand/verkoold?
Ik snap het niet helemaal, dat meisje (Samara) is toch dood? En als je een copy maakt leef je? Kan iemand het ff uileggen?
*SPOILERS*

Neem 2 ouders...ze kunnen geen kinderen krijgen...moeder is wanhopig naar een kind...opeens komen ze na een reis terug met een kind...er is iets mis met het kind (wellicht een duivelskind?)...paarden van de moeder gaan spontaan dood...vader laat kind opnemen...moeder is geschokt...behandeling kind wordt stopgezet...kind wordt door wanhopige moeder gedood door haar in een put te gooien, omdat ze het niet meer kan verdragen...moeder pleegt zelfmoord...

Door een mysterieuze kracht worden de beelden die in het hoofd van het kind zitten op een video geplaatst...deze video blijft liggen in het vakantiehuisje wat boven de put is gebouwd waar het kind gedood is...Video wordt gevonden en mensen sterven wanneer ze m niet kopieren omdat ze haar verhaal wil doorgeven aan de rest van de wereld, voor degenen die dat niet doen volgt de dood...
Hoe ze dood gaan, wordt niet echt duidelijk gezegd, je zou kunnen zeggen dat ze een duivels kind is met mysterieuze krachten en ze zelfs na haar dood nog doorleeft 'in de video'...een kwaadaardige geest die kwaadaardig wordt als mensen haar niet willen helpen het verhaal te verspreiden.
Oud 26-02-2003, 16:50
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Rocksaan schreef:
jij vind het een super film, ik vind het een kut film.
Mens, waar heb je het in godsnaam over?

Wanneer heb je mij 'horen' zeggen dat ik THE RING een super film vindt? Ik vind RINGU een geweldige film. THE RING absoluut niet.

Jij zit met je gedachten totaal ergens anders.

Ben je verliefd ofzo?
Oud 26-02-2003, 16:57
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Rocksaan schreef:
Maar wees niet zo lomp om andere dom te noemen of te verlagen omdat ze niet de zelfde menign hebben als jou.
Ik heb je niet dom genoemd, wel onwetend. Dat is niet hetzelfde, een VWO leerling hoort dat toch te weten.

En het gaat idd niet om je mening. Maar om je bizarre argumenten.
Oud 26-02-2003, 19:17
legatus
legatus is offline
Citaat:
The Ring is alles behalve een horrorfilm als scream. BTW het valt onder de categorie thriller...
Wellicht zijn we het hier niet over eens, Sithan.

SCREAM is een thriller omdat de film spannend probeert te zijn terwijl hij horrorfilms op de hak neemt. Een horrorfilm kan nooit iets op de hak nemen tenzij het heel erg dodelijk - letterlijk - serieus wordt genomen.

Een film die als doel angst aanjagen heeft, of tenminste het probeert, is een horrorfilm. Een horrorfilm houdt niet in dat het (extreem) bloederig is -- harige monsters, schone maagden, volle manen, botte bijlen, scherpe messen.

THE RING bevat ook zoveel bovennatuurlijke elementen dat ALS je het onder een thriller zou willen schuiven dat het een bovennatuurlijke thriller is, en dat is eigenlijk automatisch horror. Want de enige reden om een film een bovennatuurlijke thriller te noemen is de angst dat je je publiek kwijt raak bij het 'horror' label.

Vreemd ook dat zoveel mensen THE RING als thriller beschouwen.
Oud 26-02-2003, 19:19
Rioto
Fuck ik heb the ring gezien en ik vond het echt geen drol aan gewoon.

Meer woorden maak ik eruit aan vuil
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 19:19
legatus
legatus is offline
Citaat:
sorry ik kan horrors gewoon niet waarderen
Het hele heuvel. De jongeman houdt niet van horrorfilms. Heeft dus gelijk een vooroordeel.

Ik leef voor horror!
Oud 26-02-2003, 19:41
Uice
Uice is offline
Citaat:
legatus schreef:

THE RING bevat ook zoveel bovennatuurlijke elementen dat ALS je het onder een thriller zou willen schuiven dat het een bovennatuurlijke thriller is, en dat is eigenlijk automatisch horror.
Hoezo? Niet alle bovennatuurlijke thrillers willen mensen angst aan jagen.
Ik heb de grens tussen spannend en eng trouwens altijd een beetje moeilijk gevonden. Ik ken genoeg mensen die Scream 'doodeng' vinden.
Oud 26-02-2003, 20:08
kastdeur
kastdeur is offline
ik vond hem echt super spannend.

het origineel heb ik dan niet gezien...maar *brrr*
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 21:15
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
legatus schreef:
Wellicht zijn we het hier niet over eens, Sithan.
In mijn hoofd valt ie onder de thrillers, misschien volgens het boekie niet
Oud 26-02-2003, 21:30
legatus
legatus is offline
Citaat:
Ik ken genoeg mensen die Scream 'doodeng' vinden.
Ongetwijfeld. Maar de film is spannend, niet eng. Hij probeert zelfs niet eng te zijn. Neemt zichzelf daar ook niet te serieus voor.
Oud 26-02-2003, 21:52
smiley_me
smiley_me is offline
Leuk voor een comedy, werkt meer op de lachspieren dan dat ie eng is. En wist je ook dat er een deel 4 is, ben vorig jaar namelijk naar japan geweest een daar draaide die in het vliegtuig
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten