Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2003, 12:11
Metallinos
Metallinos is offline
Citaat:
charmedboy schreef op 02-12-2003 @ 05:42:
ja maar Paris werd gesteund door goden net gelijk Achilles. Ik dacht dat Paris gesteund werd door Athena of Achilles door Athena weet ik niet meer perfect.
Ok, het stond een beetje vreemd. Maar Paris werd absoluut niet gesteund door Athena zover ik weet, die was juist pissig dat ze verloren had van Aphrodite door zijn keus.

Hmm.. als ik op de site kijk van de film zie ik inderdaad niks over de goden staan in de beschrijving en ook bij imdb niks...

Dit stukje van verhaal wat op de site staat vond ik opzich apart:

Arrogant, rebellious and seemingly invincible, Achilles has no allegiance to anyone or anything, save his own glory. It is his insatiable hunger for eternal renown that leads him to attack the gates of Troy under Agamemnon's banner — but it will be love that ultimately decides his fate.

Voor de zekerheid maar spoiler (van verhaal zoals ik het me herinner):

Spoiler
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2003, 17:02
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
EternalDarkness schreef op 02-12-2003 @ 13:11:
Dit stukje van verhaal wat op de site staat vond ik opzich apart:

Arrogant, rebellious and seemingly invincible, Achilles has no allegiance to anyone or anything, save his own glory. It is his insatiable hunger for eternal renown that leads him to attack the gates of Troy under Agamemnon's banner — but it will be love that ultimately decides his fate.

Voor de zekerheid maar spoiler (van verhaal zoals ik het me herinner):

Spoiler
Briseïs! Briseïs was de Trojaanse geliefde van Achilles.

Enne, het was niet Paris en ook niet Achilles die gesteund werd door Athena, het was Odysseus.
Oud 02-12-2003, 17:19
Metallinos
Metallinos is offline
Ok, weet ik dat ook weer.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 18:38
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 02-12-2003 @ 18:02:
[B]Briseïs! Briseïs was de Trojaanse geliefde van Achilles.
Briseis was zijn slavin, patroklos was zijn homovriendje
Oud 02-12-2003, 18:59
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Joostje schreef op 02-12-2003 @ 19:38:
Briseis was zijn slavin, patroklos was zijn homovriendje
Hij had haar gevangen genomen, en toen werd ze zijn geliefde.
Oud 05-12-2003, 10:24
Apomes
Apomes is offline
deze trailer verdient een UP .
Oud 17-01-2004, 17:00
Apomes
Apomes is offline
nog eentje . UP
Oud 17-01-2004, 17:48
FireCracker
FireCracker is offline
ik ga 'm zeker zien, hij lijkt me supertof

en weet IEMAND hoe het nummer uit de trailer heet?
Oud 01-02-2004, 20:25
Alexander
Alexander is offline
Citaat:
EternalDarkness schreef op 02-12-2003 @ 13:11:

Spoiler
Met dat laatste ben ik het niet eens:
Spoiler

Nu over de film zelf: hij lijkt me best aardig. Dat de goden missen, maakt me eigenlijk weinig uit en begrijp ik wel: als je de film echt een historische sfeer wilt meegeven, kunnen zij geen rol spelen. Dan is het ook wel begrijpelijk dat Diomedes mist, aangezien hij vooral door de kracht van de goden een grote rol kon spelen. Eigenlijk ben ik gewoon benieuwd naar hoe de filmmakers het verhaal op het grote scherm zullen overbrengen, waarbij de meest prangende vraag is: wordt alleen de Ilias gevolgd (die slechts ongeveer 40 dagen van de oorlog belicht) of zullen ook het begin van de strijd en de val van Troje getoond worden?
Oud 01-02-2004, 20:41
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
Alexander schreef op 01-02-2004 @ 21:25:
Spoiler
Spoiler

Ben toch zeer teleurgesteld hier te lezen dat het niet helemaal met goden en al is. Het gaf er toch een bijzonder element aan dat deze oorlog anders maakte dan andere belegeringverhalen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 20:57
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Alexander schreef op 01-02-2004 @ 21:25:
Spoiler
Spoiler
Oud 02-02-2004, 21:07
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Rimmer_Dall schreef op 01-02-2004 @ 21:41:

Ben toch zeer teleurgesteld hier te lezen dat het niet helemaal met goden en al is. Het gaf er toch een bijzonder element aan dat deze oorlog anders maakte dan andere belegeringverhalen.
wat niet wil zeggen dat er geen goden in komen.
zo kan je vb het keren van de wind perfect in de film tonen zonder ook maar 1 god.
Je kan bevoorbeeld een ziener laten komen die zegt wat je moet doen
(vb Agammemon (sp?) moest zijn dochter vermoorden om de wind te laten keren van Artemis)

Ook kan je het verhaal van de appel in de film tonen gewoon door 3 figuranten ofzo, figuraten staan niet in de cast list.

Ik ben vooral geintersseerd door de wachter van de tempel van Apollo .

En ik geef briseis gelijk als je de illias niet neemt als originele versie ja dan weet ik het ook niet meer

Ik ga proberen deze film te zien in avant premiere (belgie)
Oud 03-02-2004, 15:44
moon_princess
moon_princess is offline
Hallow ?!?!?!? Duh dat orlando lekker is !!!!!

Hmmm en kben egt geen doos hoor ..... nouj misschien beetje Maar kdenk dat elke jongen wel zou willen dat ie zo aanbeden werd door zoveel meisjes !

Ow by the way Kben niej zo'n fan die gelijk al zijn films geweldig vind want Pirates vonk geen zak aan maar kdenk dat Troy super wordt
Oud 03-02-2004, 16:02
niña
niña is offline
zijn Orlando en Brad vijanden?
gaan ze vechten?

(mijn excuses voor deze hoogblonde post, net een soort of 2e trailer zitten kijken)
Oud 03-02-2004, 16:04
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
moon_princess schreef op 03-02-2004 @ 16:44:Hallow ?!?!?!? Duh dat orlando lekker is !!!!!

Hmmm en kben egt geen doos hoor ..... nouj misschien beetje Maar kdenk dat elke jongen wel zou willen dat ie zo aanbeden werd door zoveel meisjes !

Ow by the way Kben niej zo'n fan die gelijk al zijn films geweldig vind want Pirates vonk geen zak aan maar kdenk dat Troy super wordt
Ik geloof dat je de eerste bent van wie ik dat hoor! Nouja, misschien komt het doordat Orlando Bloom er nou niet echt geweldig in was..
Oud 03-02-2004, 16:07
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Nina schreef op 03-02-2004 @ 17:02:
gaan ze vechten?

(mijn excuses voor deze hoogblonde post, net een soort of 2e trailer zitten kijken)
Kweenie of dit nou in een spoiler moet maar voor de zekerheid:
Spoiler
Oud 10-03-2004, 14:58
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
lijkt me zooon lauwe film..enne Orlie hè
Oud 10-03-2004, 15:37
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Weer zo'n film die allang in een serie is uitgebracht, laatst nog op sbs, en volgens mij ook wel ergens anders als een film.

En het Amerikaanse concept: hoe groter hoe beter en nog wat goede acteurs erbij en we hebben weer een film
Kunnen ze zelf niet iets verzinnen?

En ja Brad Pitt wordt gedood door Orlando Bloom nadat Pitt Bloom's broer (hector) heeft gedood wordt hij in zijn strijdkar in de achilleshiel geschoten met een giftige pijl, waardoor hij *je raadt het al net als de rest van de film* Jawel doodgaat.
Oud 10-03-2004, 15:53
Copycat
Copycat is offline
Wie heeft er trouwens de film Helen of Troy gezien?
Deze film is ook erg prachtig en het laat je het verhaal van troje op een geheel ander perspectief zien.
Oud 10-03-2004, 16:36
Hyphen
Hyphen is offline
hmm, die was laatst nog in delen op tv, was idd leuk!!
Oud 10-03-2004, 16:43
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Copycat schreef op 10-03-2004 @ 16:53:
Wie heeft er trouwens de film Helen of Troy gezien?
Deze film is ook erg prachtig en het laat je het verhaal van troje op een geheel ander perspectief zien.
ik vond er niet veel ander perspectief aan hoor vond het nogal getrouw aan de illias, was wel een baggere film (mini serie)
Oud 10-03-2004, 16:44
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
timbo85 schreef op 10-03-2004 @ 16:37:
*je raadt het al net als de rest van de film*
goh zou dit komen omdat het een bekende myhte is die iedereen geleerd heeft in zijn middelbare studies of misschien omdat het geschreven is door één van de bekendste schrijvers...ik zou het niet weten
Oud 10-03-2004, 16:48
Hyphen
Hyphen is offline
Citaat:
Apomes schreef op 10-03-2004 @ 17:44:
goh zou dit komen omdat het een bekende myhte is die iedereen geleerd heeft in zijn middelbare studies of misschien omdat het geschreven is door één van de bekendste schrijvers...ik zou het niet weten
ghe.. nou, bij mij op school kennen alleen Gymnasten en mensen die KCV hebben gekozen de Illias
ik denk dat het voor velen wel nieuw is.
maar ik ben wel blij dat ik het ken, ik ben erg benieuwd hoe het wordt uitgevoerd, ik heb namelijk helemaal niet veel films over dit onderwerp gezien.
Oud 10-03-2004, 18:44
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Apomes schreef op 10-03-2004 @ 17:44:
Nee, niet omdat het een mythe is of een studie maar omdat het verhaal van Troje al vaker is verfilmd, wat niet uitsluit dat het een goede film is maar een tweede braveheart zit ik ook niet op te wachten.
Oud 10-03-2004, 18:59
Verwijderd
De trailer ziet er indrukwekkend uit, toch ben ik bang dat ie tegen gaat vallen. De tv-Odyssee vond ik ook al irritant..wat betreft verhaal volgen en zo
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:30
Gwen.
Gwen. is offline
Wanneer gaat hij in Nederland in première?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:44
Apomes
Apomes is offline
België: 12 mei
Nederland: 13 mei

datums kunnen nog gewijzigd worden
Oud 10-03-2004, 22:09
Copycat
Copycat is offline
Citaat:
Apomes schreef op 10-03-2004 @ 17:43:
ik vond er niet veel ander perspectief aan hoor vond het nogal getrouw aan de illias, was wel een baggere film (mini serie)
Normaal dacht ik dat Paris een gemene kerel was die de prinses heeft ontvoerd. Maar wat uit de film blijkt is dat ze vrijwillig met Paris naar troje kwam.
Dit bedoelde ik met een ander perspectief.
Oud 16-03-2004, 15:52
Aerochick
Aerochick is offline
Citaat:
Nina schreef op 03-02-2004 @ 17:02:
gaan ze vechten?

Oew dat wordt een vette bitchfight
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:55
Aerochick
Aerochick is offline
Ik ga de film alleen kijken vanwege mijn favoriete acteur die er ook een rol in heeft , en nee het is NIET Brad Pitt, ook NIET Orlando Bloom, maar WEL Sean Bean
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 17:44
niña
niña is offline
Citaat:
Aerochick schreef op 16-03-2004 @ 16:55:
Ik ga de film alleen kijken vanwege mijn favoriete acteur die er ook een rol in heeft , en nee het is NIET Brad Pitt, ook NIET Orlando Bloom, maar WEL Sean Bean
oei alto hoor
desnoods hadden ze er voor mijn part stommen met een bordje om hun nek gebruikt, als de film maar fijn is
Oud 17-03-2004, 15:10
Aerochick
Aerochick is offline
Citaat:
Nina schreef op 16-03-2004 @ 18:44:
oei alto hoor
desnoods hadden ze er voor mijn part stommen met een bordje om hun nek gebruikt, als de film maar fijn is
Ik mag de film toch wel zien omdat mijn favo acteur erin speelt?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Aerochick schreef op 17-03-2004 @ 16:10:
Ik mag de film toch wel zien omdat mijn favo acteur erin speelt?
Ja dat mag wel, maar je mag niet alles cursief neerzetten omdat dat IRRITANT leest.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 11:55
Sithan
Sithan is offline
Mensen de nieuwe trailer is uit, en nu ben ik helemaal nieuwsgierig

Final Trailer Troy
Oud 18-03-2004, 14:38
the tourist
the tourist is offline
Hij lijkt me leuk.

Maar die trailer ga ik niet bekijken, want waarschijnlijk crasht mijn computer dan weer...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 19:36
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Sithan schreef op 18-03-2004 @ 12:55 :
Mensen de nieuwe trailer is uit, en nu ben ik helemaal nieuwsgierig

Final Trailer Troy
maandag is er terug een nieuwe trailer uitgekomen zal ff de link zoeken! ook zijn er een heleboel nieuwe posters (www.imdb.com)

nog maar 1 maand en 5 dagen woot!
Oud 08-04-2004, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 07-04-2004 @ 20:36 :
maandag is er terug een nieuwe trailer uitgekomen zal ff de link zoeken!
En je blijft maar zoeken..?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 15:44
Apomes
Apomes is offline
http://www.comingsoon.net/news.php?id=4138

je moet op achilles (brad pitt) klikken

ik kan niet wachten totdat ik alle 8 posters ga hebben .
Oud 08-04-2004, 16:22
TwistedJunkie
TwistedJunkie is offline
Citaat:
Apomes schreef op 07-04-2004 @ 20:36 :
nog maar 1 maand en 5 dagen woot!
Ik kan ech niet wachten!!Ik vind het een supermooi verhaal en mn KCV werkstuk gaat er ook over .

En Orlando Bloom is natuurlijk ook altijd meegenomen
Oud 08-04-2004, 16:27
Nuck
Nuck is offline
Ik kijk echt uit naar die film
Oud 09-04-2004, 12:20
Apomes
Apomes is offline
Jammer nieuws

Troy is KNT in amerika, dus de kans is groot ook in Nederland en België. Jammer voor de -16 jarige!
Oud 09-04-2004, 15:55
TwistedJunkie
TwistedJunkie is offline
Ben ik ff blij dat ik 17 ben...
Oud 09-04-2004, 16:01
Verwijderd
troy, die moet ik zien.

goed verhaal, goede trailer, goede acteurs, goed production design

wat wil je nog meer?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 19:32
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Acey schreef op 09-04-2004 @ 17:01 :
troy, die moet ik zien.

goed verhaal, goede trailer, goede acteurs, goed production design

wat wil je nog meer?
een film die trouw is aan homerus episch verhaal, en ik heb gehoord dat het einde compleet anders is à la hollywood
Oud 09-04-2004, 19:36
TwistedJunkie
TwistedJunkie is offline
Citaat:
Apomes schreef op 09-04-2004 @ 20:32 :
een film die trouw is aan homerus episch verhaal, en ik heb gehoord dat het einde compleet anders is à la hollywood
dus ze leven niet voor altijd en gelukkig?! Tjah..zo ver als ik weet, is het verhaal dat ook niet.
Oud 09-04-2004, 19:41
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
TwistedJunkie schreef op 09-04-2004 @ 20:36 :
dus ze leven niet voor altijd en gelukkig?! Tjah..zo ver als ik weet, is het verhaal dat ook niet.
Ik heb gehoord dat Paris blijft leven , terwijl hij in homerus verhaal toch zijn laatste zucht sloeg , weet niet meer hoe (moet het boek nog es dringend lezen en helan of troy opnieuw bekijken) Hector stierf voor Paris dat weet ik nog, maar weet er iemand hoe paris stierf?

Wat voor mij een minpunt is, dat er geen goden in voorkomen (toch niet volgend imdb) terwijl zij de reden zijn van de oorlog . ook komt cassandra er niet in voor, terwijl zij ervoor heeft gezorgd dat ze paris in de steek zouden laten....
Oud 09-04-2004, 20:38
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
Apomes schreef op 09-04-2004 @ 20:41 :
maar weet er iemand hoe paris stierf?

Paris kwam door een pijlschot aan zijn einde. nl van Philoctetes, die in zijn jongensjaren in het bezit was gekomen van de boog van Herakles. Hij werd dodelijk gewond naar zijn eerste echtgenote Oenone gebracht die hem eens beloofd had van al zijn verwondingen te zullen genezen. Omdat Paris haar echter had laten vallen voor Helena weigerde ze de belofte na te komen. De val van Troje, zijn schuld, maakte hij niet meer mee.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 10:51
TwistedJunkie
TwistedJunkie is offline
Citaat:
Apomes schreef op 09-04-2004 @ 20:41 :

Wat voor mij een minpunt is, dat er geen goden in voorkomen (toch niet volgend imdb) terwijl zij de reden zijn van de oorlog . ook komt cassandra er niet in voor, terwijl zij ervoor heeft gezorgd dat ze paris in de steek zouden laten....
vind ik nogal raar. Het verhaal zou met gebruik van de goden juist helemaal tot zijn recht komen. Jammer.
Oud 25-04-2004, 20:51
Apomes
Apomes is offline
nog 3 weekjes woot!, ga proberen voor hem in avant premiere te zien!
Oud 26-04-2004, 12:31
poepie111
poepie111 is offline
ik ben gisteren naar secret window geweest en daar stond een heel groot gedeelte opgesteld met poster en bordjes van troy was echt heel mooi, mijn zusje is helemaal gek van orlando je kan geen behang meer zien op de kamer! haha maar die wil er ook zo graag naartoe kan niet wachten het lijkt mij wel een hele mooi film
Reageren

Regels voor berichten