Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2004, 21:53
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 04-06-2004 @ 01:50 :
Zojuist gezien. Vond m niet echt boeiend vanwege uiteenlopende redenen waarop voor mij al uitgrebeid is ingegaan. Waar ik mij het meest aan geërgerd heb (afgezien van de ontzettend intelligente dialogen):
- de afwezigheid van Cassandra
- de minieme rol van Odysseus
- de vermindering van de tijdspanne van tien jaar naar 20 dagen

Tsja, ik wist waar ik aan begon, maar ik vond dat ik m toch moest zien.

Briseïs was
ik miste Laocoön al helemaaaaaaaaal
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2004, 21:57
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
MarKel schreef op 04-06-2004 @ 22:53 :
ik miste Laocoön al helemaaaaaaaaal
Ja die natuurlijk ook, maar Laokoön maar in een stuk, terwijl ik Cassandra in de hele film miste.
Oud 05-06-2004, 16:15
Nebula
Nebula is offline
Nou, ik heb hem ook eindelijk gezien. Hij was eigenlijk wel wat minder dan ik had verwacht. De special effects waren op zich wel goed, maar weinig bijzonder of vernieuwend. Door al het gevecht werd de film best eentonig; tegen het einde snakte ik naar een diepere ingang op het verhaal (alhoewel ik het verhaal alleen globaal ken en ik niet weet hoe diep de regisseur er op in had kúnnen gaan). Het acteerwerk was vrij matig (hoewel ik Eric Bana en Peter O'Toole wel goed vond). De soundtrack van Horner was superstandaard, nergens meeslepend en vrij eentonig. Het nummer Remember mee aan het eind, gebaseerd op één van de hoofdthema's uit de film kon mij ook totaal niet boeien.
Nog even terugkomend op de gevechten vond ik die tussen Achilles en Hector wel .
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 18:46
Uice
Uice is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 04-06-2004 @ 01:50 :
Zojuist gezien. Vond m niet echt boeiend vanwege uiteenlopende redenen waarop voor mij al uitgrebeid is ingegaan. Waar ik mij het meest aan geërgerd heb (afgezien van de ontzettend intelligente dialogen):
- de afwezigheid van Cassandra
- de minieme rol van Odysseus
- de vermindering van de tijdspanne van tien jaar naar 20 dagen

Hm.

Spoiler
Oud 25-06-2004, 19:31
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Juice schreef op 25-06-2004 @ 19:46 :
Hm.

Spoiler
Ik weet het, maar die dingen vind ik toch wel de belangrijkste ingrediënten van het verhaal.
Oud 25-06-2004, 20:47
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 25-06-2004 @ 20:31 :
Ik weet het, maar die dingen vind ik toch wel de belangrijkste ingrediënten van het verhaal.
Misschien... misschien niet.
Dan moet je maar gewoon van de film genieten door het los te zien van het boek; dan is het een goede film! In een film van 3 uur kan je écht niet alle details en andere zaken uit het verhaal stoppen.
Oud 25-06-2004, 20:50
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 25-06-2004 @ 21:47 :
Misschien... misschien niet.
Dan moet je maar gewoon van de film genieten door het los te zien van het boek; dan is het een goede film! In een film van 3 uur kan je écht niet alle details en andere zaken uit het verhaal stoppen.
Eh, sorry maar eh, vond je het écht een goede film? Als ik niet op alle 'fouten' let dan is het nog een kutfilm! Het enige vermakelijke eraan was Brad Pitt, de decors/kleding en soms de actie.
Oud 25-06-2004, 22:58
Shox
Shox is offline
zo, ik hem em gisteren eindelijk es gezien in de bios, en ik wou ff kwijt, wat een onzettende goeie film is het, super
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 18:48
Laíssa
Laíssa is offline
Het enige goede aan de film vond ik Eric Bana en Sean Bean. Ik vond hem echt slecht, misschien doordat ik het originele verhaal niet los kan zien van de film, jammer.
Oud 03-07-2004, 13:51
Nefiâth
Nefiâth is offline
Had aan het einde meer symphatie voor de Trojanen dan de Grieken. Geloof niet echt dat dat de bedoeling was .
Verder had ik er niet zo'n probleem mee dat het verhaal in de film niet het "echte" verhaal volgde. Heb me absoluut vermaakt, vond het mooi in elkaar gezet, mja massascènes en ik ben al snel tevreden. Heb ook een groot deel van de film de slappe lach gehad:
Spoiler
De hele film is gewoon geweldige parodie-voer. De film bleef niet echt hangen bij me, wat echt goede films wel doen. Maar al met al zeker vermakelijk .
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 16:34
Verwijderd
Ik vond dat ze veel dingen beter hadden kunnen doen. Bij de gevechten bijvoorbeeld werd ik helemaal niet meegsleept, je zag dan weer de ene en dan weer de andere en ja, er werd wel gevochten, maar ik kon er niet echt inkomen en ik vond het ook niet duidelijk wie de Grieken en wie de Trojanen waren.
Ook de manier waarop
Spoiler

En toen de Trojanen uit het paard klommen, daar hadden ze een hoop wildheid en drama kunnen doen, maar nee, ook daar kwam de huilmuziek die het hele effect weghaalde.
En nouja, het was wel heel anders dan het oorspronkelijke boek, maar ik had ook niet anders verwacht, want anders was het een beetje lang geworden. Dus dat vond ik niet zo'n ramp.

Ik vond wel alle beelden heel mooi, je zou van bijna elk beeldje uit de film een mooie foto kunnen maken, de kleuren enzo waren prachtig
En de humor erin was ook goed, lekker subtiel en vaak net een beetje gemeen
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 01:58
JustMitch
JustMitch is offline
ik heb em net weer op mn comp gekeken en ik word zowwwww kwaad door dat einde.. die drol van een orlando bloom die achilles neerschiet :@:@:@ oeeeeeeeee die drol had allang dooooddddddddddddddd moeten zijn oeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee pffffff kut paris echt een koekebakkerrrrrrrr :@:@:@:@
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 18:44
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
JustMitch schreef op 24-09-2004 @ 02:58 :
ik heb em net weer op mn comp gekeken en ik word zowwwww kwaad door dat einde.. :insert spoiler here: pffffff kut paris echt een koekebakkerrrrrrrr :@:@:@:@
:raises eyebrow:

Weet iemand wanneer hij uitkomt op DVD? Ben te lui om te zoeken.
Oud 25-09-2004, 09:07
Apomes
Apomes is offline
14 Oktober, in Belgïe...2 discs en dat tegen een prijsje van 34,99 euro's
Oud 25-09-2004, 15:21
Smartie
Smartie is offline
De trailer is gaaf, de film is vette shit. Wat wil je nog meer?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 13:09
appoccolips
appoccolips is offline
Dit is zekers wel een hele goeie film!!!
Niet zo goed als lotr of star wars , maar wel goed!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten