Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2005, 15:27
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 23-12-2004 @ 13:11 :
Zijn er ook nog mensen die zich irriteren aan het feit dat je werkelijk wordt doodgegooid met dat boek? Overal waar je komt, in elke boekhandel staat het vol met die boeken, stapels en stapels. Ik moet toegeven dat ik het boek zelf ook gelezen heb en het was amusant maar zeker niet meer dan dat. Het is zo een ontzettend idiote hype geworden, laten we het nog niet hebben over vakantie-tours die geinspireerd zijn op de plaatsen die in dat boek voorkomen, walgelijk wat een decadentie.
Ja, maar dat doet verder geen afbreuk aan het boek.

Iemand de ongelooflijke lijst met 24 drukken in één jaar gezien? Ik heb de 24e druk, de 1e druk was in januari 2004
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2005, 15:27
duivelaartje
duivelaartje is offline
Er zaten blijkbaar veel fouten in?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 15:33
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ik heb 'm aan m'n broer uitgeleend, vlak voor hij naar Parijs ging...
"Guess what he's doing on his holiday..."

Oud 03-01-2005, 18:59
browneyedgirl
browneyedgirl is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 23-12-2004 @ 13:11 :
Zijn er ook nog mensen die zich irriteren aan het feit dat je werkelijk wordt doodgegooid met dat boek? Overal waar je komt, in elke boekhandel staat het vol met die boeken, stapels en stapels. Ik moet toegeven dat ik het boek zelf ook gelezen heb en het was amusant maar zeker niet meer dan dat. Het is zo een ontzettend idiote hype geworden, laten we het nog niet hebben over vakantie-tours die geinspireerd zijn op de plaatsen die in dat boek voorkomen, walgelijk wat een decadentie.
Dat van die tours heb ik idd ook ergens in de krant gelezen. En zo'n reisje is dan ook nog een behoorlijk duur grapje: 5000 dollar voor een 6daags verblijf...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 01:06
Verwijderd
Eigenlijk vond ik Angels & Demons (Bernini) nog beter. Maar wellicht komt dat ook doordat ik die als eerste gelezen heb, en beide verhalen echt heel sterk overeenkomen. Magistraal vermaak.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 18:26
terror4life
terror4life is offline
ik heb de eerste drie of vier bladzijden gelezen, maar het is niet echt mijn soort verhaal, die moord in het begin spreekt mij niet aan. ook van die detective verhalen vind ik niks. die tekens en symbolen lijken mij wel leuk om over te lezen. gaat dit boek zo verder als dat het begint of moet ik meer lezen?
Oud 04-01-2005, 19:05
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Iemand toevallig 'De slinger van Foucault' gelezen en 'De Da Vinci Code'? Zoja, welke is beter?
^Ndimension

Allebei gelezen. ik vind de 'de slinger van foulcault' van hoger niveau. Maar het thema is eigelijk de enige overeenkomst, qua stijl verschillen ze hemelsbreed.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 19:15
Ndimension
Ndimension is offline
Hmm ja, ik heb inmiddels ook al De Da Vinci Code gelezen en ben er ook al achter gekomen, thanx anyway
Oud 04-01-2005, 22:15
Verwijderd
Citaat:
terror4life schreef op 04-01-2005 @ 19:26 :
ik heb de eerste drie of vier bladzijden gelezen, maar het is niet echt mijn soort verhaal, die moord in het begin spreekt mij niet aan. ook van die detective verhalen vind ik niks. die tekens en symbolen lijken mij wel leuk om over te lezen. gaat dit boek zo verder als dat het begint of moet ik meer lezen?
Als ik jou was zou ik verder lezen.

Het begint met die moord, maar dat is alleen in het begin eigenlijk van belang.
Daarna gaat het meer over die tekens en symbolen om een geheim op te lossen
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 16:23
terror4life
terror4life is offline
Citaat:
Corinne schreef op 04-01-2005 @ 23:15 :
Als ik jou was zou ik verder lezen.

Het begint met die moord, maar dat is alleen in het begin eigenlijk van belang.
Daarna gaat het meer over die tekens en symbolen om een geheim op te lossen
oke als ik door de avonden heen ben ga ik eraan beginnen...
Oud 06-01-2005, 14:41
hasseltboy
hasseltboy is offline
Teveel gehypt, en teveel onzin.
Oud 06-01-2005, 14:44
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 27-12-2004 @ 13:24 :
Ik vind die Robert Langdon trouwens wel een stoere kerel.
Zoals het een waar hoofdpersoon betaamt...
Oud 06-01-2005, 15:43
Verwijderd
Erg leuk boek, de twee anderen ook gelezen. Het Juvenalis Dilemma vond ik minder dan de andere twee.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 21:38
Rj11
Rj11 is offline
geweldig boek!
kheb alle boeken van dan brown nu zown beetje gelezen maar
De Da Vinci Code blijft de beste...
Ik las trouwens dat er ook een film uitkomt over de da vinci code...
Ik hoop dat ie net zo goed word als het boek, wat vaak niet zo is..

Rj nirvana
Oud 07-01-2005, 22:05
I C U
I C U is offline
Ik heb De Da Vinci Code, Het Bernini Mysterie en het Juvenalis Dilemma gelezen. Ik vind ze alledrie heerlijk om te lezen. Waarschijnlijk heb ik de meeste info niet opgeslagen, of omdat ik het niet begreep, of omdat ik gewoon verder MOEST lezen en er niet langer bij stil wilde staan. Waarschijnlijk lees ik gewoon te snel ofzo.
In elk geval, ik vond ze onwijs goed, ook al lijken de DVC en HBM best wel op elkaar en word je naar mijn idee in het Juvenalis Dilemma doodgegooid met allerlei computertermen waarvan ik weinig kon maken.
Hoe dan ook -> aanraders...
Oud 10-01-2005, 17:19
Changshan
Changshan is offline
Iedereen zit ook maar te zeiken dat er veel historische onjuistheden inzitten. Maar voor mij (Horus op Changshans account) maakt dat geen fuck uit. Het is een goed boek met een goed verhaal; de normale lezer merkt niet eens wat er niet klopt. Gewoon een goed boek, in een ruk uitgelezen.

HORUS (niet changshan)

Edit:
(De echte) Changshan: Zeg dat dan op je eigen account, als je zo graag duidelijk wil hebben dat jij het bent.
Jullie zijn echt te flauw... En nee, ik ga deze post niet verwijderen.

Laatst gewijzigd op 10-01-2005 om 18:11.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 20:27
Sartre
Sartre is offline
Ik vond Angles and Demons eigenlijk veel gaver dan the da vinci code. Al die bizarre moorden enzo
Heet 'Het Juvenalis Dilemma' en het Engels gewoon hetzelfde eigenlijk?
Oud 11-01-2005, 23:19
Verwijderd
Citaat:
Sartre schreef op 11-01-2005 @ 21:27 :
Heet 'Het Juvenalis Dilemma' en het Engels gewoon hetzelfde eigenlijk?
Dat is 'Digital Fortress'.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 17:17
Horus
Horus is offline
Ik ben net begonnen aan het jevenalis dilemma maar het begin van de davinci code vond ik veel leuker. Maar ik zie wel hoe het verder gaat
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 14:37
Roosje
Roosje is offline
Ik ben gisteren toen ik moest oppassen begonnen aan Het Juvenalis dilemma, en vanochtend ben ik begonnen aan De Da Vinci code. Nou, eigenlijk vond ik Het Juvenalis dilemma boeiender... daar heb je tenminste niet zo verschrikkelijk veel uitleg.
Oud 16-01-2005, 16:42
Flit
Flit is offline
Ik heb het Bernini-mysterie en de Da Vinci code gelezen. Het Bernini-mysterie vond ik eigenlijk het leukst, een leukere 'speurtocht' zeg maar. Ik ben ook van plan Het Juvenalis Dilemma (Digital Fortress) te gaan lezen. Hoe vinden jullie die? Zit daar net als in de andere twee een soort speurtocht met allerlei symbolen ed. in?
Oud 17-01-2005, 13:28
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Oké, ik heb de Da Vinci Code dus even snel uitgelezen (mijn vader had me tot vandaag gegeven, daarna wilde hij hem per se hebben) Het begin viel me een klein beetje tegen, maar toen ik er eenmaal in zat, vond ik hem echt gaaf

Alleen snap ik nog niet helemaal hoe het nu met die achternaam van Sophie zit. Zij heet Neveu, haar moeder heet iets met een C (weet niet meer precies) en haar opa heet Senière, hoe kan dat nou???
Oud 17-01-2005, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 17-01-2005 @ 14:28 :
Alleen snap ik nog niet helemaal hoe het nu met die achternaam van Sophie zit. Zij heet Neveu, haar moeder heet iets met een C (weet niet meer precies) en haar opa heet Senière, hoe kan dat nou???
Neveu is waarschijnlijk de achternaam van haar vader. Ik denk dat Jaqcues Saunière zijn achternaam heeft laten veranderen om
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 10:44
Verwijderd
Ik heb de Da Vinci Code gelezen en ben nu aan deel 2 begonnen. Wat ik me afvraag klopt nou alles wat hij zegt. Hij wil het je wel laten geloven.

In het 2e boek zeggen ze ook ineens dat de Amerikane ineens het internet niet hebben uitgevonden, beetje vaag naar mijn mening.

Volgens mij kloppen er wel meer dingen niet, wel stom dat je het dan mag verkopen. Als alles klopt in het eerste boek, petje af.

Trouwens in het 2e boeken begint hij ook gelijk met feiten, dat zegt ook wel iets. Alsof de rest dan is verzonnen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 12:40
Rooster
Rooster is offline
Dan Brown heeft gewoon 3 fantastische boeken geschreven.
Het bernini mysterie boeide mij persoonlijk het meest en klopte ook het beste met het origineel (angels and demons, ik snap die vertaling niet helemaal)
Het juvenalis dilemma is door de vertaling wel erg veranderd en ook zeer verwarrend als je zowel de nederlandse als de engelse leest.
Nou de da vinci code nog in het engels en dan heb ik ze allemaal gehad.
Dan is Cussler aan de beurt, net zo'n lolbroek als Brown.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 18:34
Folkmann
Folkmann is offline
Citaat:
alluman schreef op 01-07-2004 @ 22:52 :
dit is een leuke site, waarop de info staat mbt Het Laatste Avondmaal.

Een voorproefje:

[afbeelding]

Hier zie je wat duidelijker waar die hand vandaan komt.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 18:43
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Syphon schreef op 17-03-2005 @ 11:44 :
Ik heb de Da Vinci Code gelezen en ben nu aan deel 2 begonnen. Wat ik me afvraag klopt nou alles wat hij zegt. Hij wil het je wel laten geloven.

In het 2e boek zeggen ze ook ineens dat de Amerikane ineens het internet niet hebben uitgevonden, beetje vaag naar mijn mening.

Volgens mij kloppen er wel meer dingen niet, wel stom dat je het dan mag verkopen. Als alles klopt in het eerste boek, petje af.

Trouwens in het 2e boeken begint hij ook gelijk met feiten, dat zegt ook wel iets. Alsof de rest dan is verzonnen.
Tuurlijk klopt niet alles wat ie zegt. Je moet toch wat doen voor de verkoopcijfers. Qua geschiedenis klopt er wel veel, maar neem niet alles klakkeloos aan. Hij heeft in alledrie zijn boeken wel het één en ander verdraaid om het aantrekkelijker te maken. Wat denk je van de deeltjesversneller??? Het CERN bestaat wel maar de deeltjesversneller is nog volop in ontwikkeling. Check anders google even.
Oud 27-07-2005, 19:24
Ieke
Ieke is offline
Ik heb het pas een week geleden gelezen (op vakantie)
Het is wel een boek wat je door blijft lezen en wel wat interresante dingen verteld. Ook blijf je het lezen, maar dat ik het nu echt een super, geweldig boek vond? Eigenlijk niet. Het is wel aardig, maar ik vind het echt niet zo heel bijzonder (geschreven).
Oud 27-07-2005, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Syphon schreef op 17-03-2005 @ 11:44 :
The author appears to confuse the invention of the World Wide Web by Tim Berners-Lee at CERN in the 1980's with the invention of the Internet mainly in the US in the 1960's. Far from being unrecognised for his work as is implied in the book Tim Berners-Lee has received numerous awards including an OBE (commonly recognised as a British Knighthood). He is also head of the W3C which manages and creates the standards which underly the web and are used by all software makers as the basis for their web-related products. (van Wikipedia)

Er zijn nog veel meer fouten in beide boeken. Je moet ze dan ook niet lezen als studieboek, maar als fictie.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:59
Carn
Carn is offline
Citaat:
hppa schreef op 28-07-2005 @ 00:37 :
Er zijn nog veel meer fouten in beide boeken. Je moet ze dan ook niet lezen als studieboek, maar als fictie.
Idd. Brown neemt een paar interessante feiten en theoriën en veranderd ze zo nodig naar eigen behoefte. Niks mis mee, doen meer schrijvers.
Oud 29-07-2005, 20:41
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Alex schreef op 01-07-2004 @ 00:40 :
Ik heb het gelezen (eergister gekocht en in 2 nachten uitgelezen) . Erg goed boek. Wat ik wel miste was plaatjes. Soms is het erg moeilijk om bepaalde schilderijen voor de geest te halen.

Het plot (wie de leermeester is) is trouwens ook verassend!
Ik heb de 'luxe' geillustreerde editie, dat is wel erg gaaf met die plaatjes.

Opzich vond ik het een erg gaaf boek, goed geschreven en erg spannend. De inhoud vind ik echter behoorlijk fout, natuurlijk, behoorlijk veel dingen zijn waar maar niet op de manier hoe hij ze gebruikt, misbruikt eigenlijk. Als je lang genoeg op zo'n onderwerp zit zie je overal wel wat in, van nutteloze feiten maakt hij een geheel wat goed overkomt, maar veel dingen die hij beweert kloppen gewoon niet, of slecht gedeeltelijk.

Maar ach, spannend is hij wel.

Heeft iemand trouwens ook 'De ontdekking van de hemel' van Hary Mulisch gelezen? Ik heb ze na elkaar gelezen en het viel me op dat er aardig wat overeenkomsten zijn, is iemand anders dat ook opgevallen? (bv: Mickey Mouse horloge, symboliek, et cetera.)
Oud 30-07-2005, 10:30
Roos
Roos is offline
Ik vond het wel een aardig boek: leuk om te lezen, en moeilijk om weg te leggen.

Maar verschillende keren had ik allang door wat de oplossing van een raadsel was, voordat Robert en Sophie dat wisten.
Oud 30-07-2005, 10:31
Roos
Roos is offline
Citaat:
Folkmann schreef op 27-07-2005 @ 19:34 :
[afbeelding]

Hier zie je wat duidelijker waar die hand vandaan komt.
Spoiler
Oud 30-07-2005, 10:39
Diary of Dreams
Als je naar het volledige schilderij kijkt zie je dat Maria beide handen op haar schoot heeft.
Oud 30-07-2005, 12:07
Roos
Roos is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 30-07-2005 @ 11:39 :
Als je naar het volledige schilderij kijkt zie je dat Maria beide handen op haar schoot heeft.
Ja je hebt gelijk, het is dus echt een hand uit 't niets.
Oud 30-07-2005, 12:33
Nolos
Nolos is offline
Een boek dat zo goed gevonden wordt door zoveel mensen, kan nooit echt goed zijn.

Trouwens voor iemand zich vergist: het is FICTIE!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 12:34
Verwijderd
Ik vond het wel een spannend boek maar ik ben niet van plan de andere ook te lezen, aangezien ze erg veel op elkaar lijken, en daar hou ik niet van.

Btw, het wordt verfilmd he. En dan is Audrey Tautou (Amélie) Sophie Neveu, vind ik wel tof! Als ie dan ook nog helemaal frans zal zijn, yoehoe!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 12:45
vidaaa
vidaaa is offline
Het is maar vaag allemaal. Alles berust op feiten volgens Dan Brown maar het kan toch niet dat die documenten en overblijfselen van Maria Magdalena echt in die piramide in het Louvre liggen?

Bestaan die dingen nou echt of niet? Als ze niet eens bestaan dan slaat het hele boek nergens op eigenlijk en is het wel leuk verzonnen maar verder niks.. Als ze wel bestaan en die hele Priorij ook bestaat en heeft bestaan zoals het beschreven wordt dan is het nog maar een raadsel hoe de schrijver aan al die informatie komt.

Ik vond het verder wel een interessant boek. Toen ik het las vond ik het echt een openbaring maar nu vind ik het een beetje twijfelachtig allemaal.
Oud 30-07-2005, 13:34
Nolos
Nolos is offline
Feiten: De Tempeliers bestaan sinds begin veertiende eeuw niet meer, en is niet voor bestaan in de Priorij van Sion. Priorij van Sion heeft überhaupt niet bestaan, het was een verzinsel van een fransman in de twintigste eeuw. Albert Einstijn en Newton hadden er dus ook niets mee.
Het dorpje Magdala en de groep van Binyamin liggen ver van elkaar verwijderd.
De Olympische spelen werden van oorsprong en naar mijn weten nooit in de naam van Venus gehouden.
And the list goes on and on.

Ik sluit me verder bij Zöllner aan: het boek is even absurd als het idee dat de aarde plat is.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 14:04
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Nolos schreef op 30-07-2005 @ 14:34 :
Feiten: De Tempeliers bestaan sinds begin veertiende eeuw niet meer, en is niet voor bestaan in de Priorij van Sion. Priorij van Sion heeft überhaupt niet bestaan, het was een verzinsel van een fransman in de twintigste eeuw. Albert Einstijn en Newton hadden er dus ook niets mee.
Het dorpje Magdala en de groep van Binyamin liggen ver van elkaar verwijderd.
De Olympische spelen werden van oorsprong en naar mijn weten nooit in de naam van Venus gehouden.
And the list goes on and on.

Ik sluit me verder bij Zöllner aan: het boek is even absurd als het idee dat de aarde plat is.
In het boek wat ik voor me heb:
Feiten: De Priorij van Sion, een geheim genootschap dat in 1099 werd opgericht, is een werkelijk bestaande organisatie. (naja, met een heel verhaal erachter.)
Dat staat voor in de da vinci code op een van de eerste bladzijden, voor het verhaal begint.

Maar goed, verder boeit het me ook helemaal niks.
Oud 30-07-2005, 14:20
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Nolos schreef op 30-07-2005 @ 13:33 :
Een boek dat zo goed gevonden wordt door zoveel mensen, kan nooit echt goed zijn.
Dat is een mooie drogreden
Oud 30-07-2005, 14:24
Nolos
Nolos is offline
Citaat:
Ieke schreef op 30-07-2005 @ 15:04 :
In het boek wat ik voor me heb:
Ieke, zoek eens in de bibliotheek of op internet de naam "Pierre Plantard" op.
Str0nk, welke drogreden is dat dan precies?
Vergeet niet dat merendeel van de mensen in mijn ogengeen smaak heeft en neigen populistische nonsins verhalen te kiezen boven goede inhoudelijke verhalen. Wanneer het merendeel van de mensen één boek geweldig leuk vind, dan kan het nooit een goed boek zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 15:33
Diary of Dreams
Citaat:
Nolos schreef op 30-07-2005 @ 15:24 :
Vergeet niet dat merendeel van de mensen in mijn ogengeen smaak heeft en neigen populistische nonsins verhalen te kiezen boven goede inhoudelijke verhalen. Wanneer het merendeel van de mensen één boek geweldig leuk vind, dan kan het nooit een goed boek zijn.
Lord of the Rings, Harry Potter, et cetera, zijn dus ook slechte boeken omdat veel mensen het goede boeken vinden?
Het is inderdaad vaak zo dat mensen een boek goed vinden omdat anderen het ook een goed boek vinden, maar het gebeurt echt niet zomaar willekeurig. Zelf vind ik de hele hype rond de Da Vinci Code ook niet verdiend, maar dat is niet gelijk een reden voor mij om het een slecht boek te vinden.

Ik denk dat je beter kan zeggen (en ik hoop dat je dat ook bedoelde) dat jij boeken die over het algemeen goed gevonden worden niet goed vind.
Oud 30-07-2005, 16:41
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:

Dus je staaft het door jou gepresenteerde feit dat "een boek dat zo goed wordt gevonden door zoveel mensen, nooit echt goed kan zijn" met jouw subjectieve mening dat de meeste mensen geen smaak hebben? Enfin, het ging hier over DDVC, ik vind het zelf ook maar een baggerboek.
Oud 30-07-2005, 18:35
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ik zeg alleen wat voor in het boek staat onder het kopje feiten, niks meer, niks minder, zonder oordeel. Ik was ook niet van plan me daaraan te wagen omdat ik verder weinig weet van die dingen.
Oud 04-08-2005, 16:04
Verwijderd
Ik heb hem gisteravond net uitgelezen. geweldig boek!! Maar ontdekking van de hemel van mulish is toch beter!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 17:38
Coléoptère
Coléoptère is offline
Ik heb de Da Vinci Code ook gelezen en ik vond het echt een geweldig boek!
Maar als ik het vergelijk met het Bernini Mysterie, vind ik dat toch nog wel een stuk beter, want het is nog spannender en minder voorspelbaar. Al lijken de plots wel op elkaar, vind ik...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 18:04
Miroir
Miroir is offline
Ik heb al maanden terug de Da Vinci Code gelezen. Ik vond het hele conflict, de uitwerking en de achtergrondinformatie erg interessant, de stijl beviel me iets minder..
Oud 04-08-2005, 18:42
Diary of Dreams
Citaat:
renee182 schreef op 04-08-2005 @ 17:04 :
Ik heb hem gisteravond net uitgelezen. geweldig boek!! Maar ontdekking van de hemel van mulish is toch beter!
Oud 04-08-2005, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Coléoptère schreef op 04-08-2005 @ 18:38 :
Ik heb de Da Vinci Code ook gelezen en ik vond het echt een geweldig boek!
Maar als ik het vergelijk met het Bernini Mysterie, vind ik dat toch nog wel een stuk beter, want het is nog spannender en minder voorspelbaar. Al lijken de plots wel op elkaar, vind ik...
En als je Digital Fortress en Deception Point (zijn twee andere bestsellers) leest, dan zul je zien dat ook die plots qua structuur en karakters heel erg op The Da Vinci Code lijken. Erg jammer, want daardoor wordt het allemaal wel erg voorspelbaar wat Dan Brown schrijft. Afzonderlijk zijn het allemaal heel vermakelijke boeken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten