![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De hype rondom Da Vinci Code is inderdaad geen reden om het een slecht boek te vinden, echter de kennis dat de Vinci Code een slecht boek is, samen met het idee dat het een bestseller is sterkt mij in het idee dat de kopers geen smaak hebben. Hiermee doel ik niet per se op het hebben van een goede of slechte smaak, hierover valt niet te twisten, ze hebben überhaupt geen smaak kunnen ontwikkelen. Mensen weten te weinig van boeken af, dus kopen ze de populaire boeken. Dit terwijl dit hoogst zelden de goede boeken zijn, helaas weten ze niet het bestaan van goede boeken. Met andere woorden: het is geen kwestie van smaak, maar van ervaring. |
![]() |
|
Hmm, ik ben het gedeeltelijk met je eens.
Je zegt dat mensen weinig van literatuur afweten en daarom boeken kopen die populair zijn; natuurlijk doen ze dat, het zou stommer zijn als een boek kopen wat over het algemeen niet gewaardeerd wordt. Mensen volgen mensen; 'de massa' zal altijd blijven bestaan en zal elke dag nieuwe aanhangers krijgen. Mensen hebben een voorbeeld nodig, de meeste kunnen niet zomaar iets doen zonder dat ze het eerst iemand anders hebben zien doen (of horen van), dat is logisch en menselijk. Zoiets is op zich zelf niet slecht, wat wel minder is, is dat mensen een boek goed vinden omdat iedereen het goed vind, DAT moeten ze niet doen, een boek kopen wat iedereen goed vind is prima. Dit is trouwens erg interesant ![]()
|
Er kan ook een ander effect aanhangen. Ik trek even een parallel met muziek.
Mensen horen een band op de radio ( en dan denken ze 'hej dat is leuke muziek. die cd moet ik even opsporen'. En in de cd zaak vinden ze daar een cd van. Echter, na 20 keer geluisterd te hebben willen ze wel eens wat nieuws, het liefst in het straatje zoals dit, maar misschien dat bepaalde elementen van die cd hen voornamelijk aanspraak. Het mag misschien wat heftiger, dan gaan ze daar op onderzoek, langzamerhand leren ze nieuwe bands kennen en ook kwaliteit te onderscheiden. Overigens word ik doodmoe van die kutzooi als 'geheimen van davinci code'. HET IS GODVERDOMME EEN BOEK.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Gebeurt honderden malen minder dan bij muziek, maar de markt is ook kleiner. Hoezo vind je overigens dat Dan Brown Da Vinci's naam verkracht?
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Erg fijn boek
![]() Edit: Er is ook een geillustreerde boek te koop met daar in illustraties die verwijzen naar onderwerpen uit de da vince code |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De boeken van Dan Brown zijn inderdaad niet wetenschappenlijk, dat valt makkelijk aan te tonen door aan te tonen dat de inhoud niet klopt. Dat wil echter niet zeggen dat de boeken slechte romans zijn. Of de inhoud van een roman overeenkomt met de werkelijkheid, is geen criterium voor goede boeken of literaire werken en dat is het ook nooit geweest. Dan Brown heeft een hoop verzinsels gepresenteerd als feiten in een ROMAN, niet in een wetenschappelijk werk. Diegene die een roman bekritiseert omdat er dingen in staan die onwerkelijk zijn, is een idioot en weet niets van literatuur. Een roman om zo'n reden bekritiseren is ongeveer hetzelfde als bij Charlie and the Chocolate Factory achter in de bioscoopzaal te gaan zitten en keihard door een megafoon 'DAT KAN TOCH HELEMAAL NIET MAN!' gaan zitten brullen, dat is gewoon lachwekkend. ![]() Overigens vind ik de boeken niet geweldig, maar ik vind het knap dat Brown erin is geslaagd zulke bestsellers te schrijven. Immers, uit zijn eenvoudige schrijfstijl, de manier waarop hij zijn titel gebruikt om een boek te verkopen en zijn eigenlijk bijna goedkoop aandoende vooruitblikken om het verhaal nog spannender te maken blijkt duidelijk dat dat zijn bedoeling is geweest. Ik moet toegeven dat ik het ook best leuk vond om één van zijn boeken te lezen. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar ik erger me niet enkel aan de fans, ik erger me op de manier hoe Dan Brown een naam gebruikt in zijn boeken, in zijn titel, die absoluut daar niets te zoeken heeft. Ik zag per ongeluk een draak van een film "The Young Einstein" Oid, weer een voorbeeld van een idioot die de naam van een genie (hoewel Einstein niet te vergelijken is met Da Vinci) misbruikt voor zijn eigen wansmaak. Laatst gewijzigd op 09-09-2005 om 19:18. |
![]() |
|
Natuurlijk is er niets mis mee als de boeken pure fictie zijn, maar dan moet hij niet voor in het boek zetten 'de priorij van sion heeft echt bestaan', en op televisie gaan lopen verkondigen (zag toevallig programma op NGC) dat 'alles in de Da Vinci Code waarheid is'.
Dat slaat gewoon helemaal nergens op; als het niet waar is moet hij het ook als fictie presenteren. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik heb ooit 'bernini mysterie' gelezen, maar heb het wel gehad met dan brown. een flinterdun verhaal verpakt met 400 wetenschappelijke feitjes. Het is als een grap, 1e keer is het leuk, maar daarna wordt het echt wel minder.
|
![]() |
Ik sluit me aan bij Crystall Girl.
Laten we realistisch zijn: miljoenen lezers van De Da Vinci Code hebben geen idee wat nou de feiten zijn, en wat nou fictie is. Dit is o.a. te wijten aan Brown's misleidende opmerking voorin zijn boek. Bovendien zijn feiten en verzinsels volledig door elkaar heen gemixt. Het onderscheid is totaal zoek. Maar hier is een uitgebreid overzicht van de vele fouten, vergissingen en blunders in De Da Vinci Code: http://www.DeDaVinciCode.TK
|
JK Rowling zal ook zeggen dat de tovenaarswereld echt bestaat, en voorin haar boek zou zij daar ook melding van kunnen maken alsof ze er zelf in zit. Ik ben er nog steeds vrij zeker van dat Dan Brown ervanuit ging dat men wel kon zien dat het allemaal fictie is. Dus geen "fouten, vergissingen en blunders".
|
![]() |
Je blinde vertrouwen in de goede bedoelingen van Brown zijn natuurlijk bewonderenswaardig.
Maar het feit is dat hij beweert dat alle omschrijvingen van architectuur in zijn boek waarheidsgetrouw zijn. Ten onrechte. Hij beweert dat alle beschrijvingen van documenten waarheidsgetrouw zijn. Ten onrechte. Hij beweert dat alle beschrijvingen van kunstwerken waarheidsgetrouw zijn. Ten onrechte. En als je mijn website even had bekeken, had je kunnen zien dat Brown in een interview zelfs heeft beweert dat alle geschiedenis die in het boek staat waar is, zie http://www.bordersstores.com/feature...?file=browndan (eerste vraag).
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
verschil da vinci code nederlands en engelse versie l043 | 6 | 29-06-2009 23:05 | |
Verhalen & Gedichten |
Wie heeft locaties uit De Da Vinci Code in het echt gezien? marleen-kl | 3 | 24-03-2008 18:02 | |
ARTistiek |
Leonardo Da Vinci xAmbz | 4 | 16-06-2007 15:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Da Vinci Code MarvinMys | 21 | 10-09-2006 15:59 | |
Films, TV & Radio |
The Da Vinci Code (mei 2006) Faerie | 258 | 22-06-2006 16:29 | |
Verhalen & Gedichten |
'Raadselspel' in kaft van Da Vinci Code QT | 0 | 13-06-2005 18:48 |