Advertentie | |
|
![]() |
|
Totaal aantal berichten: 202
Gebruikersnaam Posts trophus 35 Kazet Nagorra 28 Yoshimare 22 Pippeloen 17 Katje 16 PixelDansje 16 Tink* 10 Andijvie 10 Appeltje 7 Vlindertje 5 TopDrop 4 Rubykuby 4 Racing Dutch 4 TRA 4 Stefenootje 3 ecnelis 3 Ifeellikerain 2 Sperzieboon 2 Hanneke 2 Martino87 2 Missy 2 Kuise Keizerin 1 JackSparrow 1 Lucky Luciano 1 Dr. Korsakov 1 Toon topic & sluit venster
|||
Citaat:
Jij gelooft niet dat er iets is totdat het is bewezen. Ik geloof niet dat iets er absoluut niet is voordat het tegendeel is bewezen. Het zijn twee best realistische manieren om tegen zaken aan te kijken. Maar ik geef eerlijk toe dat mijn manier riskanter is en men met voorzichtigheid tegen zaken moet aankijken. Kijk ik geloof ook niet 100% dat iets er is voordat het is bewezen, maar ik verwerp niet dat het er zou kunnen zijn tenzij ik het tegendeel kan bewijzen. Ik ga er niet vanuit dat het er is, ik hou er echter wel rekening mee dat het er zou kunnen zijn zodat ik het herken als ik het zie en niet het risico loop het te ontkennen als ik het zie. Ik ben geen gelovige, ik ontken echter ook niet het bestaan van een God stomweg omdat ik het tegendeel niet kan bewijzen. En ondanks het feit dat er geen tastbare of zichtbare God is kun je niet ontkennen van het idee van God het leven van miljoenen levens beinvloedt op deze planeet (het zelfde geldt voor Allah etc.) dus of God's bestaan bewezen kan worden boeit niet. God heeft invloed via de mensen die er in geloven en bestaat dus blijkbaar wel in zekere zin. De vraag is echter wat God dan werkelijk zou zijn. Momenteel is het enige wat God is (volgens bewijsbare, zichbare stukken) de energie/het ideeenpatroon wat een grote groep mensen die er in geloven op deze planeet verbind en zo wel degelijk invloed heeft op deze planeet ![]() Elke ketting aan uitvindingen is ergens begonnen. Als de oermens bij het zien van vuur had bedacht dat vuur een zinloos iets was (Immers, men raakte het aan en het deed pijn) en dus vuur maar negeerde en niet bedacht dat het functies zou kunnen hebben (of ontdekte dat het functies zou kunnen hebben) zou die stoommachine (en veel meer) nooit uitgevonden zijn. Citaat:
![]() ![]()
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Oh en nog even een toevoeging aan de vorige post voor Kazet ![]() Over accupunctuur e.d. Zelfs al zou accupunctuur geen directe fysieke effecten hebben. Dan kun je alsnog niet zeggen dat het "niet werkt" want: *Het is reeds bewezen dat het placebo effect soms wel degelijk een fysiek effect op het lichaam heeft omdat men ergens in gelooft en deze invloed op het brein toch de aanmaak van bepaalde stofjes stimuleert *En in sommige gevallen, of nog redelijk vaak, heeft een psychisch effect die pijnen ook weghaalt. Dus tsja, het hoeft dan wel niet een medicijn te zijn. en altijd werken zal t ook zeker niet, maarrrrrr: Het placebo effect kan wel degelijk helpen met fysieke klachten en werkt dus soms wel. En als het soms wel werkt en je zegt dat het niet werkt verwoord je je theorie verkeerd ![]()
||
Citaat:
jeetje ![]() sorry... even niet de post afmaken
||||
Citaat:
![]() We KUNNEN er wel rekening mee houden ![]() Citaat:
![]() Harry Potter en God mogen dan wel niet bewezen bestaan in de fysieke wereld. In de geestelijke wereld van sommige mensen bestaan ze toch wel degelijk, en in zekere zin bestaan ze dus wel ![]() Citaat:
||
Citaat:
De accupuntuur zet dus het placebo-effect in werking en werkt dus indirect vaak wel.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Maar ik heb ook nooit gezegd dat er een god is zoals hij beschreven is in de bijbel ![]() Citaat:
![]() Mijn filosofieleraar gebruikte altijd de term "roze olifanten" maar paarse vogelbekdieren op plute mogen ook ![]() Mjah als er mensen zijn die daarin geloven en met die kennis handelen dan bestaan ze in zekere in ook ja ![]() Al twijfel ik daaraan ![]() Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Al raad ik het niet aan.....
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Tussen het fysieke bestaan en het geestelijke bestaan zit natuurlijk een wereld van verschil en of je ze wel of niet beide als bestaan wil zien is een keuze ![]() Want invloed op de belevingswereld heeft het geestelijke bestaan wel degelijk, net zoals het fysieke bestaan invloed op de belevingswereld heeft.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat men bij studies als Psychologie en antropologie toch veel met het geestelijke bezig is. en dus ook vaak vanuit het geestelijke beredeneert. Bij studies als scheikunde, wiskunde en natuurkunde is het fysieke weer belangrijker. Door een van deze visies (geestelijk of fysiek) dus boven een andere visie te plaatsen geef je een waardeoordeel en ben je niet meer objectief bezig met de discussie ![]() Tevens is het essentieel voor een discussie om de definities/begrippen duidelijk te definieren omdat men anders langs elkaar heen praat
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Want ook het geestelijke is meestal in zekere zin te bewijzen (bijvoorbeeld door fysiek zichbaar gedrag e.d.) Citaat:
"Van dat laatste ken ik geen toepassing en het eerste is naar mijn mening dus nuttig omdat het in tegenstelling tot het eerste wel efficient is voor de weg naar mijn persoonlijke levensdoelen (en die van een grote groep anderen waar ik door mijn persoonlijke diciplines en dus ook een groot deel van mijn omgeving meer contact mee heb)" Graag hoor ik als je het er niet mee eens bent.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Edit: ik denk ook niet dat de meeste psychologen of antropologen denken dat ze bezig zijn met het bestuderen van het "geestelijke". Ze maken gewoon een empirische beschrijving van menselijk gedrag, die verder niet op een onderliggende theorie stoelt, omdat de fysica niet ver genoeg gevorderd is om menselijk gedrag te kunnen verklaren. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Ik heb het enkel over God als in "het begrip God dat mensen in hun hoofd hebben en waar mensen naar handelen" En zodra het geestelijke zich verplaatst naar handelingen in het waarneembare bestaat het in zekere zin. Citaat:
![]() ![]() Ik ga even eten kopen en koken enzo, ben later terug om de rest te lezen ![]() Mijn dank voor een goeie discussie ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat saai zeg #236 Dark Phoenix | 500 | 10-06-2008 23:10 | |
De Kantine |
Saai #235 geeft modder Verwijderd | 500 | 10-06-2008 17:26 | |
De Kantine |
Zoals de wind saait, saait mijn rokje #233 Verwijderd | 4 | 07-06-2008 14:24 | |
De Kantine |
Iemand voor de saaien werpen #227 Verwijderd | 501 | 02-06-2008 22:15 | |
De Kantine |
The new Sony saaibershot #210 Verwijderd | 500 | 20-05-2008 18:12 | |
De Kantine |
Lucky there's a family saai #164 Uice | 502 | 31-03-2008 20:27 |