Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2007, 13:02
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ja, het is ook een sleur. Maar ik zou willen dat ik kon zeggen: dit en dat is de oorzaak hiervan, nu kan ik het aanpakken.
Zo net dacht je dat het probleem lag in het vertrouwen van mensen.
Heb je nu in je omgeving mensen die al een tijdje met jou omgaan zonder je vertrouwen te hebben beschaamd? Probeer daar naar te kijken ipv de mensen die het fout deden.
Oud 16-09-2007, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Dan heb je het inderdaad fout aangepakt. Ik ben begonnen door objectief te kijken naar m'n manier van denken. Dat heb ik als eerst aangepakt, daar zit de wortel van het probleem. En daarna zocht ik pas naar dingen die me gelukkiger zouden kunnen maken.
Ja, maar als ik die manier van denken niet zelf aan kan pakken en een psycholoog ook niet kan ik toch net zo goed praktische doelen proberen te halen?
Oud 16-09-2007, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Zo net dacht je dat het probleem lag in het vertrouwen van mensen.
Heb je nu in je omgeving mensen die al een tijdje met jou omgaan zonder je vertrouwen te hebben beschaamd? Probeer daar naar te kijken ipv de mensen die het fout deden.
Als mensen niets doen om mijn vertrouwen te beschamen, zie ik wel iets wat mijn vertrouwen heeft beschaamd, of het nu realistisch is of niet. Dat is er gewoon in de jaren ingeslopen.
Oud 16-09-2007, 13:04
Balance
Balance is offline
Citaat:
Van die ADHD is een prachtvoorbeeld! Door het kind de diagnostiseren zal het kind denken dat het met hém iets niet goed is, terwijl het imho aan de ouders ligt en hoe die met hem omgaan, waar dus bepaalt gedrag van het kind uit voort komt. En die ouders denken misschien helemaal niet zo, waardoor ze het ook niet door hebben.

Ja zulke heb je er ook tussen zitten. Die zijn zo overtuigd van hun studie/zichzelf dat niets anders waar is.
Die ouders legden dus de diagnose ADHD op he, niet de pedagoog.
De pedagoog ging juist verder kijken, kwam er achter dat het kind geen ADHD had en liet de ouders zien hoe ze hun opvoeding dusdanig kunnen veranderen dat het kind er ook rustiger van wordt. De pedagoog liet juist zien dat het probleem níet in het kind zat.
Oud 16-09-2007, 13:06
Balance
Balance is offline
Citaat:
Als mensen niets doen om mijn vertrouwen te beschamen, zie ik wel iets wat mijn vertrouwen heeft beschaamd, of het nu realistisch is of niet. Dat is er gewoon in de jaren ingeslopen.
Ja dat snap ik. Het klinkt alsof je erg negatief ingesteld bent door alles wat je is overkomen. Ik zou je toch aanraden het nog eens met professionele hulp te proberen, maar ik snap wel dat het voor mij erg makkelijk is om te zeggen. Ik zou het zelf ook niet zo snel gaan doen.
Oud 16-09-2007, 13:07
Verwijderd
Ik vind het ook niet leuk helemaal niemand te kunnen vertrouwen, maar ik doe het niet expres. Dat vergeten mensen nogal eens.
Oud 16-09-2007, 13:09
Tink*
Tink* is offline
Godskoleretyfuszooi. Het kan ook nooit gewoon eens goed gaan hè. Ik hapte net in iets en m'n hele kies ligt er zowat uit.
Oud 16-09-2007, 13:11
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik vind het ook niet leuk helemaal niemand te kunnen vertrouwen, maar ik doe het niet expres. Dat vergeten mensen nogal eens.
Ik weet niet of je in het echt net zo overkomt als op internet, maar hier kom je over als iemand die werkelijke elk goed bedoeld iets opvat als een negatief geladen uitspraak. Mensen krijgen stank voor dank. En dan vergeet een ander inderdaad snel dat jij het misschien ook niet zo wil.
Oud 16-09-2007, 13:11
Balance
Balance is offline
Citaat:
Godskoleretyfuszooi. Het kan ook nooit gewoon eens goed gaan hè. Ik hapte net in iets en m'n hele kies ligt er zowat uit.
Een vulling of wat?
Oud 16-09-2007, 13:12
PixelDansje
PixelDansje is offline
Citaat:
Dus je doet dingen die je eigenlijk niet wilt?
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet of je in het echt net zo overkomt als op internet, maar hier kom je over als iemand die werkelijke elk goed bedoeld iets opvat als een negatief geladen uitspraak. Mensen krijgen stank voor dank. En dan vergeet een ander inderdaad snel dat jij het misschien ook niet zo wil.
Ja, het is allemaal niet bewust.
Verwijderd
Citaat:
Dus je doet dingen die je eigenlijk niet wilt?
Ik doe dingen omdat ik nooit geleerd heb hoe het anders moet.
Oud 16-09-2007, 13:13
PixelDansje
PixelDansje is offline
Citaat:
Hoe leer je om gelukkig te zijn, om positief te denken enzo?
Ik kan positief denken en ik ben gelukkig, maar ik zou niet weten hoe ik het jou moet leren, als ik het kon deed ik het... Tips?
Oud 16-09-2007, 13:14
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Een vulling of wat?
Nee echt een kies. Hoewel.. volgens mij was het ongeveer alleen maar vulling. Ik heb ooit eens kaakontsteking gehad en toen had ie de halve kies weggeboord en gevuld. Maar toch! Ik schrok me rot en bah.
Oud 16-09-2007, 13:17
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ja, het is allemaal niet bewust.
Maar dat weten mensen niet. En als iemand mij afkat nadat ik hem net heb proberen te helpen, denk ik ook: ach, zoek het dan toch zelf uit.
Misschien kun je je er bewust van proberen te worden dat (ondanks dat jij het hartstikken stom vindt wat ze zeggen) het goed bedoeld is. Dan kan je iets zeggen als 'Ik weet dat je me probeert te helpen en dat waardeer ik, maar..'
Dat geeft al een heel andere lading.
Oud 16-09-2007, 13:19
Balance
Balance is offline
Citaat:
Mijn vader heeft echt een super nare jeugd gehad en heeft alleen maar slechte voorbeelden gehad. Die wist rond z'n 20ste ook totaal niet hoe het anders kon. Maar hij heeft het uiteindelijk wel geleerd, dankzij mijn moeder. Dus sta in ieder geval open voor het feit dat je wel kan veranderen met hulp van anderen. Het is niet zo dat je nu voor altijd verknald bent ofzo, omdat je het nooit goed geleerd hebt.
Oud 16-09-2007, 13:20
Balance
Balance is offline
Citaat:
Nee echt een kies. Hoewel.. volgens mij was het ongeveer alleen maar vulling. Ik heb ooit eens kaakontsteking gehad en toen had ie de halve kies weggeboord en gevuld. Maar toch! Ik schrok me rot en bah.
Hmm naar, daar moet je wel snel een afspraak voor maken morgen.
Lijkt me inderdaad eerder een vulling, een kies komt niet zo snel los.
(was het maar zo, want dan konden m'n verstandskiezen er zo uitvallen ipv dat ik nu een afspraak moet maken om ze te laten trekken )
Oud 16-09-2007, 13:20
Verwijderd
Citaat:
dit klinkt echt zo hard als afschuiven. "het is niet mijn schuld, want ik heb het nooit geleerd". neem eens verantwoordelijkheid voor je eigen leven en je eigen acties, man!!

pippeloen: maar als je alles zo op de vlakte houdt, wat 'win' je er dan mee? of is dit gewoon fase 1?
Oud 16-09-2007, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Die ouders legden dus de diagnose ADHD op he, niet de pedagoog.
De pedagoog ging juist verder kijken, kwam er achter dat het kind geen ADHD had en liet de ouders zien hoe ze hun opvoeding dusdanig kunnen veranderen dat het kind er ook rustiger van wordt. De pedagoog liet juist zien dat het probleem níet in het kind zat.
Oh dat is een prima pedagoog dus!
Oud 16-09-2007, 13:22
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Hmm naar, daar moet je wel snel een afspraak voor maken morgen.
Lijkt me inderdaad eerder een vulling, een kies komt niet zo snel los.
(was het maar zo, want dan konden m'n verstandskiezen er zo uitvallen ipv dat ik nu een afspraak moet maken om ze te laten trekken )
Mijn moeder maakt een afspraak voor vrijdag, eerder kan ik niet Maar goed, het doet geen pijn want die zenuw was toch dood, maar toch. Het idee al. Ik ben doodsbang voor de tandarts. Wedden dat ie ook gaat zeiken over mijn verstandskiezen, alsof het al niet erg genoeg is. ;(
Oud 16-09-2007, 13:23
Verwijderd
Citaat:
pippeloen: maar als je alles zo op de vlakte houdt, wat 'win' je er dan mee? of is dit gewoon fase 1?
fase 1
ik ken hem nog maar net dus hij hoeft nog niet alles te weten eh

Weten jullie trouwens wel dat ik Naojan ben? Daboman verteld net op msn dat hij dacht dat ik een bekende van haar was terwijl we geliefdes waren in het ww spel
Oud 16-09-2007, 13:28
Verwijderd
nou succes met de voortgang naar fase 2 dan maar
(en duh: natuurlijk weten we dat. tenminste... weet ik dat )
Oud 16-09-2007, 13:30
Verwijderd
Citaat:
dit klinkt echt zo hard als afschuiven. "het is niet mijn schuld, want ik heb het nooit geleerd". neem eens verantwoordelijkheid voor je eigen leven en je eigen acties, man!!
Het is net alsof ik iets moet opeten zonder bestek. Dan kan ik het wel opeten, maar dan zal ik m'n handen moeten gebruiken.
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ja, maar als ik die manier van denken niet zelf aan kan pakken en een psycholoog ook niet kan ik toch net zo goed praktische doelen proberen te halen?
Nog een denkfout. Ten eerste zul je het zelf moeten aanpakken, een psycholoog is daarbij alleen een "hulpmiddel" (met alle respect voor psychologen). Ten tweede kun je het wel aanpakken, maar dan moet je wel geloven dat je het kunt. Dat kan je alleen maar als je echt wilt veranderen.

Verder ben ik met balance eens dat je niet gelijk hopeloos bent. Je kunt beter iets te laat leren dan nooit.
PixelDansje
PixelDansje is offline
Citaat:
Het is net alsof ik iets moet opeten zonder bestek. Dan kan ik het wel opeten, maar dan zal ik m'n handen moeten gebruiken.
of je gaat zelf bestek regelen ipv dat je wacht totdat iemand het je aangeeft, of je gaat waarderen dat jij lekker met je vingers mag eten.
Oud 16-09-2007, 13:31
Verwijderd
Ja, ik regel 'even' bestek ^_^"
Oud 16-09-2007, 13:33
PixelDansje
PixelDansje is offline
Citaat:
Je kunt alle goedbedoelde pogingen wel belachelijk maken op een fout woord of een verkeerde zinsopbouw, maar daar wordt jij niet gelukkiger van en het doet mij ook niets.
Oud 16-09-2007, 13:33
Balance
Balance is offline
Citaat:
Die 'even' heb je zelf toegevoegd. Zij noemt hem nergens.
Oud 16-09-2007, 13:34
Balance
Balance is offline
Citaat:
Mijn moeder maakt een afspraak voor vrijdag, eerder kan ik niet Maar goed, het doet geen pijn want die zenuw was toch dood, maar toch. Het idee al. Ik ben doodsbang voor de tandarts. Wedden dat ie ook gaat zeiken over mijn verstandskiezen, alsof het al niet erg genoeg is. ;(
Iewl. Succes.

Nou ja, ik moet dus ook nog bellen. Bij mij moeten er 2 verstandskiezen uit, terwijl d'r maar in eentje een gaatje zit. Ik ben het al een maand aan het uitstellen
Oud 16-09-2007, 13:35
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Die 'even' heb je zelf toegevoegd. Zij noemt hem nergens.
Een beetje geduld is nodig, dat kan ik ook wel beamen.
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ik moet donderdag naar de tandarts. Ook afspraak maken ws voor verstandskiezen trekken.
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Iewl. Succes.

Nou ja, ik moet dus ook nog bellen. Bij mij moeten er 2 verstandskiezen uit, terwijl d'r maar in eentje een gaatje zit. Ik ben het al een maand aan het uitstellen
Oh bah. Maar dan doen ze altijd meer in één keer omdat ze er toch waarschijnlijk uit moeten dan. Dan ben je wel in één keer van twee af. Maar ik snap wel dat je het uistelt.
Oud 16-09-2007, 13:37
Verwijderd
Ik moet in oktober weer naar de tandarts volgens mij.
Oud 16-09-2007, 13:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
Oh bah. Maar dan doen ze altijd meer in één keer omdat ze er toch waarschijnlijk uit moeten dan. Dan ben je wel in één keer van twee af. Maar ik snap wel dat je het uistelt.
Ik heb er 4, doe ze dan alle 4
(nou liever niet, maar voor het idee. Waarom nou weer 2?)

En ze zitten ook aan verschillende kanten, dus dan loop ik met aan twee kanten een verdoving Eerst maar een datum vinden waarop ik niet naar school hoef én niet hoef te werken. Maar die zijn er bijna niet
Oud 16-09-2007, 13:38
PixelDansje
PixelDansje is offline
ik moet overmorgen naar de tandarts
Oud 16-09-2007, 13:40
Verwijderd
ik volgende week. en mijn verstandskiezen beginnen ook een keertje door te komen, dus ik heb er weer enorm veel zin in
Oud 16-09-2007, 13:40
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Ik heb er 4, doe ze dan alle 4
(nou liever niet, maar voor het idee. Waarom nou weer 2?)

En ze zitten ook aan verschillende kanten, dus dan loop ik met aan twee kanten een verdoving Eerst maar een datum vinden waarop ik niet naar school hoef én niet hoef te werken. Maar die zijn er bijna niet
Dat mag volgens mij niet, vier tegelijk.

Och. Als ik naar de tandarts ga trek ik daar altijd een hele dag voor uit, omdat ik weet hoe immens ellendig ik me daarna voel. Dus zeker met verstandskiezen zou ik de dagen goed uitzoeken!

En is het tandartsweek ofzo, iedereen moet ineens heen. ;x
Oud 16-09-2007, 13:41
Verwijderd
Als verstandskiezen eruit zijn kan het daarna een tijd niet fijn zijn om met die kant van je mond te kauwen, daarom doen ze er niet meer dan twee tegelijk, anders kun je met geen enkele kant kauwen maar dan is één aan elke kant ook niet erg logisch.

Ik ben nadat mijn verstandskies werd getrokken trouwens vrolijk met de trein gereisd en heb rijles gehad, ging allemaal prima, zag er alleen wat vreemd uit met zo'n scheve mond in de trein. Maar het maakt natuurlijk een hoop verschil of ze getrokken worden of eruit gesneden.
Oud 16-09-2007, 13:42
Verwijderd
school is weer begonnen, ik denk dat iedereen dan opeens ook aan dat soort nuttige dingen als de tandarts gaat denken ofzo?
Oud 16-09-2007, 13:42
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
als verstandskiezen eruit zijn kan het daarna een tijd niet fijn zijn om met die kant van je mond te kauwen, daarom doen ze er niet meer dan twee tegelijk, anders kun je met geen enkele kant kauwen
Bij m'n broertje hebben ze ze geloof ik alle 4 in 1 keer gedaan Ik moet er niet aan denken.
Oud 16-09-2007, 13:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
als verstandskiezen eruit zijn kan het daarna een tijd niet fijn zijn om met die kant van je mond te kauwen, daarom doen ze er niet meer dan twee tegelijk, anders kun je met geen enkele kant kauwen
Oh maar het is wel aan twee verschillende kanten
Oud 16-09-2007, 13:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
school is weer begonnen, ik denk dat iedereen dan opeens ook aan dat soort nuttige dingen als de tandarts gaat denken ofzo?
Nou, in de vakantie willen mensen niet, want ze hebben vakantie. En de tandarts is dan minder beschikbaar, want hij/zij wil ook vakantie. Dat zal ook schelen.
Oud 16-09-2007, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Ik heb toch echt twee kiezen, bovenkaak, beide naast de hoektanden, getrokken gekregen.
Oud 16-09-2007, 13:44
Verwijderd
mjah dat wordt dan een tijdje yoghurt en puree en ragout eten
meeste mensen hebben er niet meer dan een dag echt last van hoor.
Oud 16-09-2007, 13:45
Verwijderd
een gozer uit mijn oude klas at een paar dagen babyvoer en potjes appelmoes
Balance
Balance is offline
Citaat:
mjah dat wordt dan een tijdje yoghurt en puree en ragout eten
meeste mensen hebben er niet meer dan een dag echt last van hoor.
Snif. Wel succesvol voor m'n afvalpoging dan
Daboman
Daboman is offline
Eerste dag is het wel pijnlijk maar daarna niet meer idd.

Hij at trouwens in die tijd heel veel soep
Oud 16-09-2007, 13:46
Balance
Balance is offline
Even iets anders. Ik moet vanavond werken met een Frans Bauer voorstelling. Ben echt benieuwd wat voor publiek daar op af gaat komen
Oud 16-09-2007, 13:46
Verwijderd
Toen mijn verstandskies werd getrokken deed het gelukkig geen pijn. Het bleef wel lang bloeden.
Oud 16-09-2007, 13:48
PixelDansje
PixelDansje is offline
Citaat:
Snif. Wel succesvol voor m'n afvalpoging dan
vriendinnetje van mij at een hele dag alleen maar roomijs

Regels voor berichten