Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Silver rain, L., Keyser Saus, Forumfreakie, MoonWolf, light fighter, owlbeerphmpruim, a*rainbow*girl en Dukko ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Ik ben trouwens erg goedgelovig, als iemand tegen mij zegt: ik ben echt geen weerwolf, je moet me geloven, dan geloof ik diegene ook. Als debotjuh of lightfighter nu hadden gezegd dat ze dorpelingen waren, had ik nooit op hen gestemd.
Ik post trouwens zoveel omdat ik het een heel leuk spel vind. Ik vind niet dat iemand zich trouwens verdacht gedraagt. Ik ken jullie allemaal niet, en heb dus ook geen idee hoe jullie je normaal gesproken gedragen. Ik vind het absoluut niet verdacht, als je juist veel of juist weinig post, daar let ik totaal niet op. (Behalve bij de tovenaar dan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar bij de tovenaar is het ook zo dat die eerst vergat te stemmen en dan lijkt het me iemand die heel stil is
||
Citaat:
Silver rain zei paar dagen geleden ook dat het ook mensen kunnen zijn die we juist niet beschuldigen
|
Misschien is het leuk om bij het volgend spel 2 spelleiders te pakken, zodat er meer deelnemers kunnen zijn. De spelleiders kunnen dan afspreken wie de speciale functies doet en wie de weerwolven. En op wie je stemt kun je dan pmen naar een account waarvan allebei de spelleiders dan het wachtwoord weten ofzow?
||
Citaat:
![]() en wat vinden jullie er dan van om ook meteen bleuqueen uit te roepen tot 2e spelleider want ik vind de nickname BleupiA wel erg ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder is de hoeveelheid werk toch ook geen probleem, ik zou het niet zo erg vinden om dat allemaal te doen in ieder geval. Of je zou meer regels en meer rollen moeten bedenken. Maar wat zitten wij nou eigenlijk te mieren over wie de weerwolven zijn, de dorpelingen hebben de overwinning zowat in hun zak. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder moeten de regels worden aangepast. En met meer mensen zouden er misschien meer rollen moeten komen. |
![]() |
||
Citaat:
edit: maar als jullie dan ideeën hebben voor meer rollen en regels, zet het dan maar in het topic, dan kan AlopiA kijken of het iets is
Laatst gewijzigd op 07-03-2004 om 15:02. |
![]() |
||
Citaat:
edit: sneaky is het misschien handiger om dan gewoon spelleiders ofzow als nickname te nemen, want als iemand dan geen tijd meer heeft om spelleider te zijn, kun je weer een andere nick aanmaken ![]()
Laatst gewijzigd op 07-03-2004 om 15:06. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Ik probeer juist een beetje zeker te zijn van wat ik zeg voordat ik zomaar iets roep, ben ik meteen verdacht.. En toch blijf ik bij kaarin als weerwolf, ik ben er steeds zekerder van
|
Verwijderd
|
Ik zou het ook leuk vinden, en ik zou 90% van de tijd wel stipt op tijd komen met de uitslag, maar het maakt me niet zoveel uit.
Een paar ideetjes: * Ik vind dat de weerwolven trouwens mee moeten stemmen over het ophangen. * Als het gelijkspel is, zouden de twee namen bekend moeten worden gemaakt en zou iedereen opnieuw op 1 van de 2 moeten stemmen. Is het dan nog gelijkspel dan zou er iets moeten worden verzonnen zoals bijvoorbeeld: Op een oneven dag (de datum) zou diegene met het laagste nummer moeten worden opgehangen en op een even dag wordt degene met het hoogste nummer opgehangen. VB: Silverrain - BlueQueen: Is het 3 Maart dan wordt Silverrain (nr. 1) opgehangen. Is het 4 Maart dan wordt BlueQueen (nr. 15) opgehangen. * De rollen van iedereen vindt ik verder wel goed. Een paar eventuele rollen (ze slaan grotendeels nergens op, maar misschien vinden jullie het wat): * Dorpsoudste: De dorpsoudste kan zowel worden opgehangen als opgegeten. De dorpsoudste kan 1x (ofzo) de functies van 2 personen omwisselen. Hij/Zij stuurt dan een PM naar de spelleider(s) en de functies van die twee personen worden verwisseld (tenzij één van hen een weerwolf is, of als ze allebei dezelfde functie hebben). Deze 2 ontvangen dan een PM van de spelleider en krijgen ook te horen met wie ze van functie gewisseld hebben. * Wekker: Hij kan één keer in het gehele spel een dode (gehangene of opgegeten) tot leven wekken maar moet daarbij wel een andere naam opgegeven die hierbij zal sterven. BV: Silver Rain, BlueQueen, Debotjuh, AlopiA en Owlbeer doen mee aan het spel. BlueQueen en Debotjuh zijn al dood. De wekker wil dat debotjuh (die bv. een ziener was) weer tot leven wekken. Hij PM't naar de spelleider dat debotjuh weer levend moet worden, en pm't tegelijk dat AlopiA hierbij zal moeten sterven. * Het orakel: het orakel zal elke ophang-ronde een raadsel geven dat opgelost mag worden. De oplossing moet worden opgestuurd naar de spelleider (de orakel stuurt het goede antwoord van te voren ook even door), diegene die het goed heeft mag een vraag aan de spelleider stellen (alleen een vraag waarop ja of nee geantwoord kan worden). Aanvullend: Dit geldt alleen voor de eerste 2 goede inzendingen. Is het antwoord dat je stuurde FOUT, dan zal de spelleider jouw rol onthullen in het topic. Dit zijn maar wat (rare) ideeën, misschien hebben jullie er wat aan. Kijk maar. Ik hoop wel dat ik de volgende keer in ieder geval op tijd ben met de inschrijving. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar stem maar op me hoor, kom je er vanzelf 8er dat het een dom ID is ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind je ideeën wel leuk CharmedPrue, maar het spel moet ook weer niet te ingewikkeld worden en ik ben bang dat het spel dat wel wordt met zoveel verschillende personages
Ik weet ook nog 1 ding: AlopiA heeft een aantal keer gezegd "de uitslag volgt nog, ik heb nog niet alles binnen", ik zou volgende ronde gewoon zeggen: heb je niet op tijd gestemd dan heb je pech. Ik wil nu ook elke keer wel graag meteen weten wie er opgehangen/opgegeten is... Je zou eventueel ook nog iets kunnen bedenken dat iemand die 3 (of een ander aantal) keer niet stemt "dood gaat" (inpassen in het verhaal: bij de stemronde wordt het eten uitgedeeld en wie er niet is krijgt geen eten en gaat dus dood, klein ideetjevan mij), om te voorkomen dat je van die mensen hebt die zich wel opgeven maar niet stemmen, maar je zou die mensen ook kunnen laten vervangen (dus ook een reservelijst bij de aanmelding)
|
Het moet idd niet al te ingewikkeld worden, maar er kan nog best 1 of 2 nieuwe personages bij. Laten we zeggen de dorpsoudste en wekker? Aangezien we nu met 20 een spel spelen in plaats van het originele 11, zijn er wel erg veel gewone dorpelingen.
En idd Miex, als mensen een x aantal niet stemmen liggen ze eruit. Dus ook als een tovenaar etc x aantal niemand beschermt. Dat van die reservelijst is een goed idee (waar dan 3 personen ofzo op mogen). De eerst persoon op de reservelijst krijgt dan de funstie van degene die eruit ligt @ Charmed Prue: ik vind niet dat de weerwolven ook mee moeten stemmen. Ookal zijn het overdag gewone mensen. Dan kunnen we zeggen dat de weerwolven overdag geen inwoners zijn van het dorp, maar buiten het dorp wonen. Maar als er meer rollen zijn, kan er dan niet een personage bijkomen die iets anders kan? Dus niet wegstemmen of opeten, maar iets anders? Of wordt het dan veel te ingewikkeld?
Laatst gewijzigd op 07-03-2004 om 17:54. |
![]() |
||
Citaat:
@silver rain: 2 personen erbij vind ik wel goed! Maar ik vind dat de dorpsoudste dan gewoon iedereen moet kunnen omwisselen. Of ze nou weerwolf zijn of niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar je kunt bijvoorbeeld ook zeggen dat hij zoveel mogelijk mensen mag omwisselen als hij wil. Of dat hij het 3x mag doen, ofzo. |
![]() |
|
normaal gesproken zeg ik wel wie er uit ligt, maar als ik nog niet alle stemmen binnenheb en het is gelijkspel, dan wacht ik nog even..maar dat zal ik dan niet meer doen
![]() de nieuwe functies vind ik leuk! verder is het gelijkspel en mogen de weerwolven dus even stemmen wie ze willen ophangen.. en iedereen die ook spelleider wil zijn, wil die even duidelijk posten dat die dat willen zijn, dan kan er geloot worden ofzo? verder hoef ik niet zo mee te doen aan het spel, in ieder geval nog niet, ik vind spel leiden wel leuk en ik heb nu ook weer wat meer tijd dus ik zal weer gewoon op tijd zijn, althans meestal ![]() voor het volgende spel (bijvoorbeeld): * 2 spelleiders * 30 deelnemers, waarvan: - 3 weerwolven - 1 tovenaar - 1 ziener - 1 wolfsbane - 1 wekker - 1 dorpsoudste (kunnen we ook dorpsgek van maken, want het is 'gek' als je ineens 2 functies omwisseld?) - 22 dorpelingen en dan de regels wat aanpassen, ik ben het wat dat betreft wel eens met Charmed Prue, maar niet wat betreft het stemmen van de weerwolven, dan krijgen ze wel erg veel macht, denk ik.. maar daar valt natuurlijk gewoon over te discussieren ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wordt 30 spelers niet een beetje masaal? 25 niet beter? Anders krijgen we misschien het spel niet af waardoor we onderbroken worden en in de koelkast geplaatst. Zullen we volgende keer 2 zieners doen? De zieners hebben niet zo'n grote rol als dan de wekker of dorpsgek (geweldige naam ![]() Is maar een idee, zeg maar wat je ervan vindt ![]()
||
Citaat:
![]() de wekker vind ik trouwens wel een stomme naam ![]()
||
Citaat:
![]()
|
met mijn dubbelloops heb ik de weerwolven opgespoord en er een naam uitgerukt, en het is bleuqueen geworden
![]() dat was dus de tovenaar ![]() de nieuwe althans, want de oude reageerd nergens op ![]() ![]() weerwolven mogen iemand opeten, tot morgen 21.00 uur, ik zal kijken of ik er al een naam uit kan krijgen maar ik ga zo ook weer weg, dus ik beloof niks ![]()
|
De stand van zaken:
8. MieX 10. Lifeafterdeath 11. JC Superstar 14. kaarin 17. a*rainbow*girl 19. ShadowLady Nog steeds geen weerwolf dood.. dat gaat niet goed..
|
Ik heb ook een theorie bedacht:
1: a*rainbow*girl is de wolfsbane, dat is nu wel zo goed als zeker. 2: kaarin is volgens mij toch echt een weerwolf, ik heb nog geeneen theorie van haar gezien, ze loopt alleen maar het hele topic keihard te ontkennen dat ze geen weerwolf is, in mijn ogen toch verdacht.. 3: de andere weerwolf zou dan Shadowlady, lifeafterdeath of JC superstar moeten zijn, maar van die 3 heb ik ech geen idee wie het zou moeten zijn..
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
@ Silver Rain: je kunt geen weerwolven omwisselen. Want dan zegt die ex-weerwolf die nu dorpeling is: ik weet wie de weerwolven zijn, in heb omgewisseld met debotjuh en jet666 (dacht ik) was de andere. Dus allemaal stem op die 2.
En iedereen gelooft dat natuurlijk, dus dat zou niet erg leuk meer zijn bij het spel. Oh ja, verander de namen gerust hoor, ik heb ook maar ff snel wat verzonnen. |
![]() |
|
*Meldt zich af*
die nieuwe regels klinken met helemaal niet goed in de oren. Het haalt de simpelheid (en daarmee de lol) uit het spel. Ik zeg: - 15 deelnemers - 2 weerwolven - weerwolven stemmen mee als dorpelingen - 1 tovenaar, 1 ziener (die mag zeggen wat hij weet) en 1 wolfsbane - De wolfsbane mag in de nacht van de tovenaar, ziener en de weerwolven op pad gaan om een weerwofl te doden. Hiervoor kiest hij iemand waarvan hij denkt dat het een weerwolf is. Zo ja, hebben we een dode weerwolf zo niet, gebeurt er niks.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Minder mensen met deze regels is leuk. Maar als er meer mensen mee kunnen doen, vind ik dat er te weinig functies zijn, en teveel dorpelingen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Undercover Weerwolfspel #1 Spelleider | 480 | 07-12-2011 09:07 | |
De Kantine |
Undercover Weerwolfspel #1 Vowel | 220 | 30-11-2011 21:15 | |