Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Dat valt natuurlijk te bediscusseren. Hij was daar gewoon op het goede moment op de juiste plaats. Dus we kennen hem.
De meeste mensen die Jimi Hendrix kennen weten helemaal niet wat voor vernieuwingen hij precies bracht. Maar dan heb je het vooral over mensen die er niet eens naar hem luisteren. Toch zegt het iets over de karakteristiek van populariteit |
![]() |
||
Citaat:
je hebt gelijk bij het punt dat de meeste mensen niet eens weten wat ie heeft gedaan en hoe etc etc. en ik vind dat persoonlijk heel erg jammer, vooral bij personen zoals Jimi Hendrix, Jim Morrison. maar iemand die ontkent dat jimi hendrix veel vernieuwing heeft gebracht lult uit zn nek ![]()
|
![]() |
Maar Jim Morrison heeft toch eigenlijk helemaal niets gedaan? Behalve mensen vermaken en jeugdsentiment creeeren?
Sorry maar ik erger me een beetje aan de platheid van dit muziekforum. De meeste topics gaan sowiezo niet over muziek. De andere helft is opsommingtopics enzo. Vooral Jimi Hendrix benadering van elke noot was interessant. Elke noot werd subtiel gekleurd. De gitaar heeft hier vele mogelijkheden voor. Gewoon een simpele melodie en dan de ene noot heel iets buigen, dan een hele toonafstand naar de andere toon buigen. Snelle vibrato op de andere en dan weer een langzaam naar snel vibrato op de volgende enz. Maar de beste Jimi Hendrix muziek zijn tegenwoordig covers door andere muzikanten van zijn nummers. |
![]() |
|
![]() |
Tuurlijk. Maar niet zo goed als sommige anderen
![]() |
![]() |
||
Citaat:
je hoort mij nooit zeggen dat jimi hendrix de beste gitarist was of iets dergelijks, hij komt er waarschijnlijk niet eens in de buurt. maar t is een feit dat hij zijn gitaar op zo'n manier speelde dat het uniek was. en eigenlijk nog steeds is. (ik weet hoe een gitaar inelkaar zit) ik kan niet één iemand opnoemen die voor Jimi Hendrix op zo'n manier speelde. En heel wat meer na hem. T klopt dat veel zijn beste nummers covers waren. Maar die zijn wel aanzienlijk veranderd/aangepast door hem (bv all along the watchtower) maar dat neemt niet weg dat hij zelf ook veel goede nummers heetf geschreven (bv Electric ladyland, bold as love.
||
Citaat:
jimi is op een leeftijd van 27(d8 ik) gestorven en blijft dus voor eeuwig 27 ![]()
|
![]() |
Ik zeg niet dat hij niet vernieuwend was. Ik wil niet dat men Jimi Hendrix kleineerd. Ik wil dat men ook aandacht heeft voor andere gitaristen en muzikanten. Trouwens bedoel ik dat de beste versies van Jimi Hendrix nummers die ik gehoord heb gespeeld werden door anderen. Trouwens is iedere gitarist sowiezo uniek, ieder mens is uniek
![]() Naar mijn mening zijn de beste gitaristen Allan Holdsworth, Shawn Lane en Pat Metheny. Wat oudere belangrijke zijn Django Reinhardt en Wes Montgomery. Maar het gaat er dus niet om wie beter dan Hendrix is maar wie nog meer heel erg de moeite zijn. En Jim Morrison, tja. Je kunt eeuwig blijven discusseren over het feit of hij nu een drugsgek was of een geniaal persoon. Opzich interesseert me dat niet zoveel. Maar aangezien dit over Jimi Hendrix gaat, heeft iemand nog iets interessants te vertellen behalve dat je Purple Haze, Red House and All Along... leuk vindt? Zou wel zo handig zijn. Laatst gewijzigd op 12-03-2004 om 23:57. |
![]() |
||
Citaat:
en ik irriteer me ook mateloos aan mensen (zie topicstarter en haar cu2) personen zoals jimi als een idool gaan zien zonder zich te verdiepen in andere muzikanten, gitaristen e.d maar tjah, waar heb je een scholieren forum voor ![]()
||
Citaat:
![]() zeg ken je hear my train a comin' van jimi, dat is zo mooi
|
![]() |
Ja, die is wel redelijk. Maar als ik Jimi luister heb ik altijd 'Ja dat is goed', 'nee niet zingen!', 'Aan wat doe je nu, dat hoort toch niet', 'hehe dat deed je netjes', 'nee, niet zo!', 'let nu op, je mist een noot' en 'Ja, dat was inderdaad een geniale nootkeuze'. Beetje wisselvallig dus.
Heeft iemand ooit Shawn Lane's versie van All Along The Watchtower(gebaseerd op Jimi's versie) gehoord? |
![]() |
||
Citaat:
en ik heb shawn lane niet gehoord ![]()
|
![]() |
|
![]() |
Moet je doen. Hij is bij ver de beste gitarist die ik ooit gehoord heb en de grootste muziekant van de laatste 30 jaar, naar mijn bescheiden mening dan. Maar je moet wel even opletten wat je luisterd. Hij heeft pittige blues muziek, totaal over-the-top fusion, indiaanse carnatische fusion, klassieke pianomuziek, instrumentale pop-rock.
De man was befaamd om zijn Jimi covers, een Franz Liszt expert, een van de enige westerse mensen die overtuigend indiaanse muziek speelde, hij was een wereldwonder. Vraag elke grote naam wat hij van Shawn Lane vindt en hij zal niet veel verder komen dan 'onvoorstelbaar, onvoorstelbaar' oid. Laatst gewijzigd op 13-03-2004 om 00:35. |
![]() |
||
Citaat:
![]() check ya lat0r,alligat0r
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 14-03-2004 om 13:10. |
![]() |
||