Oud 26-03-2004, 11:41
Bananeneter
Bananeneter is offline
Sinds vorige week heb ik mijn pc opnieuw moeten installeren omdat ik hem had geformateerd. Daarvoor was ik altijd redelijk tevreden met de klank van mijn toch niet al te dure Ac97 onboard geluidskaart. Toen ik windows echter opnieuw installeerde en de soundcard toen volgens de bijgeleverde moederbord drivers cd installeerde deed de kaart een beetje vreemd en maakte af en toe wat bijgeluiden (bijv het weergeven van cd-rom draaigeluiden). TOen ik hem echter door windows liet detecteren waren deze problemen voorbij. De geluidskaart werken weer gewoon naar behoren. Echter ik had het gevoel dat de geluidskwaliteit (de volheid van het geluid en de bas) er wat op achteruit waren gegaan. Op een gegeven moment kwam ik bij de audio codecs versie 9 van microsoft uit. Toen ik deze installeerde was het geluid al een heel stuk beter, gevoelsmatig lijkt het toch nog niet op hetzelfde niveau als vroeger. Heeft iemand een idee door wat te installeren de kwaliteit er eventueel nog op vooruit zou kunnen gaan. Vroeger zag ik namelijk bij systeembeheer, besturing van geluid en spelletjes naast de soundcard de spelkaart de midi adapter en de videocodes ook nog een icoontje voor audiocodecs. Dat zie ik nu echter niet meer staan.

Iemand een idee, het zal wel niet ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2004, 12:47
Myris
Myris is offline
Ik heb hetzelfde probleem gehad, nadat ik een keer windows opnieuw geinstalleerd had was heel mijn geluid naar de knoppen.
Mijn oplossing was toen een nieuwe pc, omdat die andere toch al vier jaar oud was. Maar misschien kun je ook gewoon een nieuwe geluidskaart kopen.

Ik weet iig geen manier om mbv software de geluidskwaliteit te verbeteren.
Oud 26-03-2004, 17:42
Enlightenment
Enlightenment is offline
www.windowsupdate.com kun je daar nieuwe drivers downloaden voor je geluidskaart? Drivers op CD zijn verouderd.

Wat is je OS en je moederbord?
Oud 27-03-2004, 06:51
Bananeneter
Bananeneter is offline
Ik heb windows XP met een K7SOM+ Moederbord met een AC97 onboard soundcard, natuurlijk niet het duurste en beste allemaal , maar voordat ik zegmaar geformateerd had, had ik het gevoel dat het geluid toch wat beter was dan het nu is. Ik hoor dit vooral bijvoorbeeld in bekkens in mp3s die wat onderwaterig klinken en nu is mp3 natuurlijk zowieso lossy maar vroeger leek het toch beter te zijn, dus eigelijk is mijn vraag gewoon; als de drivers geinstalleerd zijn is het dan mogelijk dat het geluid software matig van nog andere factoren afhankelijk is?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten