Advertentie | |
|
![]() |
|
ga gewoon naar www.marktplaats.nl.. daar staat genoeg!
|
Aangezien mini's nogal roestgevoelig zijn, moet een goedkope mini vaak nog helemaal uit elkaar als je hem goed wilt oplappen.. Er zijn ook wel goede (lees: in de meeste gevallen gerestaureerde) mini's, maar die zijn duur.. Ik zou gaan voor de gulden middenweg, en ik denk dat je dan moet denken aan een prijs tussen de 1000 en 3000 euro, afhankelijk van de precieze staat van de auto..
http://www.minisevenclub.nl/index.ph...3Fsec%3Dtekoop kijk hier eens bij de advertenties ![]() Genesis |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik wil inderdaad een Kever kopen voor mijn vriendin. Het is zo moeilijk om een goede, betrouwbare en uiteraard roestvrije kever te kopen. Ik denk dat je misschien beter moet afstruinen op internet (bijv. mini clubs) om informatie in te winnen zodat je tenminste weet wat je koopt.
||
Citaat:
|
![]() |
Ik rij sinds een maandje ook in een mini uit 1983 met 1300cc motor. Gekocht voor €2500
Even wat voor en nadelen op een rijtje zetten die ik tot nu toe tegen ben gekomen: Voordelen: Apart wagentje Goedkoop in wegenbelasting en verzekering Het rijdt echt heerlijk, omdat je de wagen heel nauwkeurig aanvoelt Veel bekijks op de weg, zeker op de snelweg met 4 personen er in ![]() Eenvoudige techniek, dus je kan zelf veel van het onderhoud doen (=dus goedkoop) Met een 1300cc motorblok nog aardig vlot Nadelen: Klein. Veel spullen kun je er niet in vervoeren. 4 personen gaat best, maar dan kan je niet veel bagage meenemen Iets hoger brandstofverbruik als modernere kleine auto's (maar nog steeds 1 op 15) Meer onderhoud nodig als modernere auto's. Weinig comfort, daar moet je dus niet aan gehecht zijn Stugge vering (is wel heel goed voor het rijgedrag) Maakt veel herrie, maar als je daar niet tegen kan maakt een goede geluidsinstallatie veel goed. En verder... Mini's roesten inderdaad wat harder dan de meeste andere auto's. In de prijsklasse van €1500 tot €3000 valt best wel wat leuks te halen waar je nog een paar jaar in rond kan rijden, mits je niet de eerste de beste koopt en de roestplekken goed bijhoud. Een 1000cc mini is zo'n 25% goedkoper als een 1300cc. Met 1000cc heb ik geen ervaring, maar als het je enige auto is lijkt mij dat niet zo geslaagd (op de snelweg). Heb je de bagageruimte en het comfort niet nodig en wil je gewoon echt een leuke auto, dan is een mini zeker een optie. Ondanks de wat tegenvallende roestplekken en slechte dynamo heb ik er nog geen moment spijt van gehad dat ik mini ben gaan rijden! En ik zal deze auto (die ouder is dan ik)ook voorlopig niet wegdoen. Ik ben zelfs aan het sparen voor een restauratie. Als je een mini wilt kopen moet je alle veilingsites op internet in de gaten houden. Importeren uit bijvoorbeeld Duitsland, waar vooral de jonge 'classic' mini's een stuk goedkoper zijn heeft ook nadelen. Bijvoorbeeld een flink bedrag aan BPM die je aan de staatsschatkist mag afstaan ( 1 europa? wat is dat? alleen nederland heeft nog invoer-BPM). Voor informatie over het kopen van een mini kun je denk ik het beste op de website en het forum van de minisevenclub terecht. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar da's verder mijn mening. Bovendien valt het met de ongelukken nog wel mee, want een mini is erg klein en licht dus ook heel erg wendbaar. Je rijdt vaak dus zonder problemen om het plotselinge obstakel heen, terwijl je in een volvo er vol op zou zijn geknalt. 't Is natuurlijk wel zo dat je een probleem hebt als je een mini met 80 km/u tegen een boom parkeert. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
|