Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Vraag & Aanbod

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2004, 19:45
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Hallo,

Zou heel graag mijn eerste wagentje aanschaffen, en dat zou een beetje speciaal moeten zijn, een mini dacht ik dus, weet iemand site's waar er veel tweedehandsmini's te koop staan? mischien vind iemand een site waar ik nog niet geweest ben... vind niet echt een goed mini'tje tegen een goeie prijs, de meesten zijn te duur alvast bedankt
Oud 19-02-2004, 19:49
Bartje
Bartje is offline
ik denk dat je weinig kans maakt op een echt goedkope mini,
ze zijn nogal gewild.
Oud 20-02-2004, 08:44
very drunk driver
very drunk driver is offline
iets gedetaileerder graag.

je hebt de nieuwe mini one
en je hebt de oude mini cooper.
dan heb je de mini nog

en dan zijn er nog een heleboel verschillende. de grootste verschillen zitten nog wel tussen de eerste twee. kijk maar

mini one

of zo'n eentje
mini cooper
Oud 20-02-2004, 08:46
Verwijderd
een 'goedkope' mini moet vaak nog helemaal opgelapt worden enzo, ik weet niet of je erg van sleutelen houd of dat je het kan...

maar ik zal ff checken bij wat mini-rijders voor adresjes...
Oud 20-02-2004, 08:52
_Moby_
_Moby_ is offline
ga gewoon naar www.marktplaats.nl.. daar staat genoeg!
Oud 20-02-2004, 08:54
Genesis
Genesis is offline
Aangezien mini's nogal roestgevoelig zijn, moet een goedkope mini vaak nog helemaal uit elkaar als je hem goed wilt oplappen.. Er zijn ook wel goede (lees: in de meeste gevallen gerestaureerde) mini's, maar die zijn duur.. Ik zou gaan voor de gulden middenweg, en ik denk dat je dan moet denken aan een prijs tussen de 1000 en 3000 euro, afhankelijk van de precieze staat van de auto..

http://www.minisevenclub.nl/index.ph...3Fsec%3Dtekoop
kijk hier eens bij de advertenties

Genesis
Oud 20-02-2004, 09:42
Blenderhead
Blenderhead is offline
een vriend van mij heeft een mini sprite te koop staan...

hij wil er toch wel 2500 voor hebben... pas als je dat geld eraan wil besteden kan ik wel tel.nr regelen enz...
Oud 20-02-2004, 11:07
Verwijderd
Mini's (oude) zijn overigens de gevaarlijkste auto's die ere zijn (voor de inzittende)..
En ze verbruiken veel brandstof door de kleine bandjes.,
Oud 20-02-2004, 11:26
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
********** schreef op 20-02-2004 @ 12:07:
Mini's (oude) zijn overigens de gevaarlijkste auto's die ere zijn (voor de inzittende)..
En ze verbruiken veel brandstof door de kleine bandjes.,
haha, en wat dacht je van een eend

Het is maar net waar je prioriteiten liggen lijkt me.. Als je je zorgen maakt om veiligheid, praktische dingen, en duurzaamheid, dan koop je imho geen mini..

Genesis
Oud 20-02-2004, 11:30
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
zoek een oude mini, niet van die "replica's", wil echt nie moeilijk doen, maar zou hem het liefst in België kopen...
Oud 20-02-2004, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Genesis schreef op 20-02-2004 @ 12:26:
haha, en wat dacht je van een eend

Het is maar net waar je prioriteiten liggen lijkt me.. Als je je zorgen maakt om veiligheid, praktische dingen, en duurzaamheid, dan koop je imho geen mini..

Genesis
Een eend is zelfs nog veiliger :/
Oud 20-02-2004, 11:39
Ocharme ik
Ocharme ik is offline

Daar is veel meer werk aan dan aan een mini denk ik ;-)
Oud 20-02-2004, 13:00
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
ik wil inderdaad een Kever kopen voor mijn vriendin. Het is zo moeilijk om een goede, betrouwbare en uiteraard roestvrije kever te kopen. Ik denk dat je misschien beter moet afstruinen op internet (bijv. mini clubs) om informatie in te winnen zodat je tenminste weet wat je koopt.
Oud 20-02-2004, 14:28
Verwijderd
eenden, HY's, DS's ed. kon je geloof ik het beste in Frankrijk halen... Ik ken diverse mensen die dit hebben gedaan en veel langer plezier hebben van hun wagen en er minder werk aan hadden...
Oud 20-02-2004, 16:19
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Citaat:
maria schreef op 20-02-2004 @ 15:28:
eenden, HY's, DS's ed. kon je geloof ik het beste in Frankrijk halen... Ik ken diverse mensen die dit hebben gedaan en veel langer plezier hebben van hun wagen en er minder werk aan hadden...
kan waarheid in zitten, ofwel moet je terechtkomen bij oudere mensen die de auto enkel uithalen op zondagnamiddag, hem eens laten draaien of een tochtje maken en hem erna weer mooi in de garage zetten, met dekentje erop enz.... ge moet gewoon chanse hebben....
Oud 30-03-2004, 19:01
Ivo
Ivo is offline
Ik rij sinds een maandje ook in een mini uit 1983 met 1300cc motor. Gekocht voor €2500
Even wat voor en nadelen op een rijtje zetten die ik tot nu toe tegen ben gekomen:
Voordelen:
Apart wagentje
Goedkoop in wegenbelasting en verzekering
Het rijdt echt heerlijk, omdat je de wagen heel nauwkeurig aanvoelt
Veel bekijks op de weg, zeker op de snelweg met 4 personen er in
Eenvoudige techniek, dus je kan zelf veel van het onderhoud doen (=dus goedkoop)
Met een 1300cc motorblok nog aardig vlot

Nadelen:
Klein. Veel spullen kun je er niet in vervoeren. 4 personen gaat best, maar dan kan je niet veel bagage meenemen
Iets hoger brandstofverbruik als modernere kleine auto's (maar nog steeds 1 op 15)
Meer onderhoud nodig als modernere auto's.
Weinig comfort, daar moet je dus niet aan gehecht zijn
Stugge vering (is wel heel goed voor het rijgedrag)
Maakt veel herrie, maar als je daar niet tegen kan maakt een goede geluidsinstallatie veel goed.

En verder...
Mini's roesten inderdaad wat harder dan de meeste andere auto's. In de prijsklasse van €1500 tot €3000 valt best wel wat leuks te halen waar je nog een paar jaar in rond kan rijden, mits je niet de eerste de beste koopt en de roestplekken goed bijhoud. Een 1000cc mini is zo'n 25% goedkoper als een 1300cc. Met 1000cc heb ik geen ervaring, maar als het je enige auto is lijkt mij dat niet zo geslaagd (op de snelweg).

Heb je de bagageruimte en het comfort niet nodig en wil je gewoon echt een leuke auto, dan is een mini zeker een optie. Ondanks de wat tegenvallende roestplekken en slechte dynamo heb ik er nog geen moment spijt van gehad dat ik mini ben gaan rijden! En ik zal deze auto (die ouder is dan ik)ook voorlopig niet wegdoen. Ik ben zelfs aan het sparen voor een restauratie.

Als je een mini wilt kopen moet je alle veilingsites op internet in de gaten houden. Importeren uit bijvoorbeeld Duitsland, waar vooral de jonge 'classic' mini's een stuk goedkoper zijn heeft ook nadelen. Bijvoorbeeld een flink bedrag aan BPM die je aan de staatsschatkist mag afstaan ( 1 europa? wat is dat? alleen nederland heeft nog invoer-BPM).
Voor informatie over het kopen van een mini kun je denk ik het beste op de website en het forum van de minisevenclub terecht.
Oud 30-03-2004, 19:02
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Heb uit pure frustratie een lompe volkswagen gekocht
Oud 30-03-2004, 20:10
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Ozark Henry schreef op 30-03-2004 @ 20:02 :
Ach joh, misschien overleef je een auto ongeluk nog eens.
Oud 31-03-2004, 12:02
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
whahaha
Oud 31-03-2004, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Respect voor Volkswagen!
Oud 31-03-2004, 14:48
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 30-03-2004 @ 21:10 :
Ach joh, misschien overleef je een auto ongeluk nog eens.
Ik ben liever dood in een mini dan levend in een volkswagen.
maar da's verder mijn mening. Bovendien valt het met de ongelukken nog wel mee, want een mini is erg klein en licht dus ook heel erg wendbaar. Je rijdt vaak dus zonder problemen om het plotselinge obstakel heen, terwijl je in een volvo er vol op zou zijn geknalt. 't Is natuurlijk wel zo dat je een probleem hebt als je een mini met 80 km/u tegen een boom parkeert.
Oud 31-03-2004, 15:01
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Citaat:
Ivo schreef op 31-03-2004 @ 15:48 :
Ik ben liever dood in een mini dan levend in een volkswagen.
maar da's verder mijn mening. Bovendien valt het met de ongelukken nog wel mee, want een mini is erg klein en licht dus ook heel erg wendbaar. Je rijdt vaak dus zonder problemen om het plotselinge obstakel heen, terwijl je in een volvo er vol op zou zijn geknalt. 't Is natuurlijk wel zo dat je een probleem hebt als je een mini met 80 km/u tegen een boom parkeert.
dan heb je meestal met elke auto een probleem.... denk ik
Oud 02-04-2004, 10:13
HeadNoise
HeadNoise is offline
een fiat 500 is ook een leuk wagentje...
lekker klein, ziet er vet uit..
Heb er zelf ook één, al mag ik er dan nog niet in rijden..
Ze zijn vrij goedkoop te krijgen zo tussen de 1000 en de 5000 euro zijn er genoeg die nog goed rijden..
Oud 02-04-2004, 12:25
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
HeadNoise schreef op 02-04-2004 @ 11:13 :
een fiat 500 is ook een leuk wagentje...
lekker klein, ziet er vet uit..
Heb er zelf ook één, al mag ik er dan nog niet in rijden..
Ze zijn vrij goedkoop te krijgen zo tussen de 1000 en de 5000 euro zijn er genoeg die nog goed rijden..
ja zeker dat zijn echt grappige autootjes
Oud 02-04-2004, 21:33
the_man32
the_man32 is offline
www.autotrader.nl
www.2ehands.nl
Advertentie

Regels voor berichten