Advertentie | |
|
![]() |
|
1 april yo!
check www.nu.nl
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat bericht over Excelsior Records heeft op www.nu.nl gestaan, dat het een 1 april grap was. |
![]() |
||
Citaat:
Na Marco Borsato die geen cd's, maar alleen dvd's meer maakt, stopt ook Excelsior Recordings met de productie van cd's. In haar strijd tegen illegale muziekhandel doet de platenmaatschappij een stap terug in de tijd en brengt albums alleen nog maar uit op vinyl. Een grap? "Uh, tja", stamelde een woordvoerder woensdag. "Maar er bellen mensen die er serieus op ingaan", herstelde de zegsman zich. http://www.nu.nl/news.jsp?n=301066&c=119 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Beste allemaal,
Het was dus 1 April gisteren en van dat vinyl was een ouderwets gebbetje; met hartelijk dank voor de attente reacties en olijke excuses aan degenen die er intuimelden en een stukje in de krant zetten of ons hele lieve mailtjes stuurden of we wel goed bij ons hoofd waren. Voor de vinylfans die ons de hemel in prezen: we doen dus wel degelijk vinyl, hè? Zo bezorgde de voormalige Van Gend & Loos hier gisteren de nieuwe vinylen single van Daryll-Ann. Met op kant A een versie van '10.45' en op de flipside een 'previously unreleased' liedje van Jelle, te weten 'Everything must go'. (...) Servus, frrr |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Overigens, ik had het niet erg gevonden als Excelsior alleen maar vinyl zou uitbrengen, maar het was dus een één april grap.
![]() Citaat:
Ferry is gaaf <3 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Electronische muziek die in de computer is bewerkt en daarna wordt uitgebracht heeft kun je beter op CD (of superaudio-cd/dvd-audio, da's natuurlijk nog véél beter) luisteren, analoge opnames zijn beter voor de LP.
Als het via de computer wordt gemixed/gemastered (dus digitaal, en dat gebeurt tegenwoordig bijna altijd) is het excuus van 'een lp heeft een 20khz+ frequentiebereik + een analoge muziekopslag die veel natuurlijker is dan ééntjes en nulletjes' onzin, want het is dan eerst van 1'en en 0'en omgezet om op plaat geperst te kunnen worden. Wanneer een plaat wordt opgenomen met alleen maar analoge apparatuur, op een analoge mengtafel en op tape, dan is het beter een LP te gebruiken omdat je de muziek niet meer hoeft te 'digitaliseren'. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Grrr... ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() tijdje terug een marketingtraining gehad van de beste man, (initiatief om bands te begeleiden vanuit lokale organisaties hier) Ze hadden em uitgenodigd om het een en ander te vertellen over marketing, demo's etcetera. Vervolgens verkondigde hij allerlei dingen waarvan wij uit de praktijkervaring weten dat het anders zit. En dan met slappe excuses komen vind ik erg lame. GEwoon niet willen toegeven dat je het verkeerd hebt vind ik tamelijk zwak ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik ken hem alleen vanuit de verte, enzo... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar tot nu toe vind ik et een eikel ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() maar ik heb het idee dat ie meer een muziekliefhebber is dan een zakenman, eigenlijk. en ach, het platenlabel op zich is natuurlijk meer dan geweldig, dat lijkt me logisch ![]() en dat dan niet zozeer om de muziek, maar meer op de manier waarop ze dingen doen en projecten zoals spinvis, meindert talma een kans krijgen... Laatst gewijzigd op 03-04-2004 om 18:32. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|