Oud 06-04-2004, 18:19
TheEscapeEP
TheEscapeEP is offline
Dit is m'n eerst berichtje op het forum dus ik hoop dat ik dit niet ergens anders moest zetten?

Ik heb een irritant probleem en hopelijk geraak ik er via jullie iets wijzer uit: als ik rook dan blijf ik overtollig speeksel aanmaken en heb ik constant de neiging de spuwen en dat is best wel lelijk als je dat zo overal staat te doen . Niemand van mijn vriendenkring rookt dus daar kon ik niet terecht

Heeft nog iemand dit en hoe zou ik dit kunnen voorkomen of afleren?

Groetjes Tim
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:31
Qamra
Qamra is offline
Speeksel of slijm?

Euh, domme opmerking, maar misschien stoppen met roken

En ik zou het gewoon inslikken en als je het goor vind dat zit er toch niets anders op dan het gewoon uit te spugen...
Oud 06-04-2004, 18:33
TheEscapeEP
TheEscapeEP is offline
Speeksel. Ik verwachtte wel van die 'stoppen' opmerkingen maar liefst niet ajb. Ben ik nou de enige die dit heeft
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 19:49
Snuitermans
Snuitermans is offline
Roken en roggelen, je weettok. Volgens mij gaat dit vaak samen, althans veel rokers zie ik vaak complete plassen van speeksel spuwen.

rook zelf niet trouwens
Oud 06-04-2004, 19:52
Ilja_
Ilja_ is offline
Je bent volgens mij niet de enige.. En wat nog beter is idd.. Stoppen met roken! Ziet er minder ranzig uit dan op de grond roggelen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 19:57
I love stars
I love stars is offline
stop met roken

er is niks dommers dan roken

stop ermee

het is slecht voor je

maar dat weet jij natuurlijk al!

dat is de enige tip die ik je kan geven?

Oud 07-04-2004, 03:42
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
TheEscapeEP schreef op 06-04-2004 @ 19:19 :
Dit is m'n eerst berichtje op het forum dus ik hoop dat ik dit niet ergens anders moest zetten?

Ik heb een irritant probleem en hopelijk geraak ik er via jullie iets wijzer uit: als ik rook dan blijf ik overtollig speeksel aanmaken en heb ik constant de neiging de spuwen en dat is best wel lelijk als je dat zo overal staat te doen . Niemand van mijn vriendenkring rookt dus daar kon ik niet terecht

Heeft nog iemand dit en hoe zou ik dit kunnen voorkomen of afleren?

Groetjes Tim
Heeft niets met roken te maken, denk ik, eerder met de gedachte.
Als je je er minder op fixeert, zal het waarschijnlijk wegebben, indien niet en als je er echt last van hebt, eens dokter raadplegen.

Toen ik 13 was, zoiets, had ik ook een periode dat ik constant liep te spuwen op straat (mja, toen rookte ik ook al, maar heeft er niets mee te maken, hoor ). Het was gewoon zo ik voelde speeksel in mijn mond, dacht eraan, er kwam nog meer bij en ik wou dit uitspuwen. Puur een gewente die je net zo vlug kan afleren, zoals je die hebt aangeleerd. Leer het in te slikken, zo simpel is het.

Slijm is iets anders, dat betekent niet veel goeds, zoals je wel weet en dan kan je wel denken aan je rookgedrag. Het is beter dan even te minderen en het best om toch te stoppen, als de slijmen (en bronchitis...) blijven terugkomen in een korte periode.

Laatst gewijzigd op 07-04-2004 om 03:46.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 16:49
de Koe!
de Koe! is offline
1 belangrijke tip: niet spuwen! Hoe meer je dat doet, hoe meer je lichaam zich daaraan aanpast door nóg meer speeksel aan te maken. Gewoon inslikken dus, anders wordt het alleen maar erger.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 17:15
Verwijderd
Als je iets in je mond hebt, dan denkt je lichaam 'hee, dat is misschien wel eten, en dat moet ik verteren' en voor dat verteren ga je speeksel aan maken. Het zou dus toch met het roken te maken kunnen hebben. Je zou er voor kunnen kieze om te stoppen, maar dat wil je niet; minderen is natuurlijk ook een optie. Of gewoon accepteren dat je veel speeksel hebt.
Als je het uitspuugt komt er idd onmiddelijk nieuw, dusb dat heeft niet zo veel zin.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 17:27
De Dood
De Dood is offline
ja dat is echt smerig. ik ken ook zo iemand. als je dan ff met een groepje ergens staat ofzo zie je echt allemaal van die kwatjes rondom die gozer op de grond liggen. zoooo smerig!

ik ben zelf een tijdje terug gestopt met roken, maar ik heb daar nooit last van gehad.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 17:47
REIE
REIE is offline
Speeksel inslikken, rochels uitspuwen

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten