Oud 12-04-2004, 08:20
Verwijderd
wat vinden jullie hiervan? doen of niet? Hou er wel rekening bij, dat ik nu echt schoolmoe ben, en het liefst er nu mee zou stoppen (5de klas)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2004, 08:38
I love stars
I love stars is offline
doen
Oud 12-04-2004, 08:52
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 12-04-2004 @ 09:38 :
doen
straks heb ik helemaal geen zin meer in de uni wattan?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 08:58
I love stars
I love stars is offline
In iedergeval beter dan gestressd uni doen en dan overspannen stoppen. Heb je dan geen zin meer , dan moet je toch doorzetten. Tip geef een vriendin bij het begin van het jaar 500 Euro, die mag ze houden al je niet naar de uni gaat, ga je wel dan geeft ze jou 550 euro terug.
Oud 12-04-2004, 09:14
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 12-04-2004 @ 09:20 :
wat vinden jullie hiervan? doen of niet? Hou er wel rekening bij, dat ik nu echt schoolmoe ben, en het liefst er nu mee zou stoppen (5de klas)
Dat klinkt eigenlijk best wel bekend Een jaar stoppen na vwo kan je best hebben. Leeftijd maakt op een uni echt niet zoveel uit, en als je ouders er geen moeite mee hebben dat je zoiets doet (wat de mijne dus wel hebben), dan is er niets mis mee om een jaar "pauze" te nemen.
Oud 12-04-2004, 09:44
Blaatkop
Blaatkop is offline
wat de mijne dus ook hebben ja en dat is idd het grootste probleem, want ik zou eht wel willen en dan ook echt weer naar de uni gaan maja de ouders weer met hun gebazel
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 09:44
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Wat zou je willen doen in dat jaar? Want een paar weekjes vrij en lekker uitslapen is leuk maar dat gaat ook vervelen. Lijkt me wel dat je dan moet gaan werken, en dat is ook niet alles. Bovendien kan ik me voorstellen dat na een jaar "vrij" weer gaan studeren nog moeilijker wordt. Bovendien is het voor mijn gevoel dan ook een verloren jaar, want veel zal je dan niets bereiken aangezien je instelling is iets wat niet zo snel veranderd. Is er geen opleiding die je graag zou willen doen? Als dat niet zo is, dan zit er misschien wel wat in om eerst een jaartje je te orienteren...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 10:06
Verwijderd
ik zou gelijk willen studeren, dan ben je een jaar eerder klaar en ga ik daarna denk ik reizen, of gewoon vrij nemen. Ik denk dat ik aan die 2.5 maand na mn examen wel genoeg vrij gehad heb.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 10:07
lucy48
lucy48 is offline
Heb ik ook gedaan, oftewel: ben ik nu ook aan het doen, en ben het op het moment behoorlijk zat. Ik vind het op zich wel een goed idee, een jaar er tussenuit, maar dan zou ik wel leuk werk zoeken ofzo, en niet zoiets als in de supermarkt gaan werken, zoals ik zo verkeerd besloten heb.
Maar ik denk dat je na een jaar niet naar school te zijn geweest absoluut meer zin hebt om te gaan studeren dan meteen na 6V.
Je kan natuurlijk ook een jaar naar het buitenland gaan, lijkt me ook best cool

Enne, nog even hoor, 6V is een makkie als je de vijfde hebt gehad
Oud 12-04-2004, 11:49
Verwijderd
Citaat:
lucy48 schreef op 12-04-2004 @ 11:07 :

Enne, nog even hoor, 6V is een makkie als je de vijfde hebt gehad
en als je 4v hebt gehad, is 5v dan ook makkelijker ?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 11:52
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 12-04-2004 @ 11:06 :
ik zou gelijk willen studeren, dan ben je een jaar eerder klaar en ga ik daarna denk ik reizen, of gewoon vrij nemen. Ik denk dat ik aan die 2.5 maand na mn examen wel genoeg vrij gehad heb.
Maar wat dan als je tijdens je studie een relatie krijgt, dan kun je toch niet zomaar gaan reizen? Misschien zou je vriend dan wel andere plannen hebben, wat niet heel onwaarschijnlijk is.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 11:53
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 12-04-2004 @ 12:49 :
Wel als je bent blijven zitten in v4
Oud 12-04-2004, 11:54
Gimme more beer
Citaat:
perseus schreef op 12-04-2004 @ 12:52 :
Maar wat dan als je tijdens je studie een relatie krijgt, dan kun je toch niet zomaar gaan reizen? Misschien zou je vriend dan wel andere plannen hebben, wat niet heel onwaarschijnlijk is.
Lekker toch? Even weg van alles, zien we die wederhelft daarna wel weer een keer. Moet je wel een beetje monogaam zijn.
Oud 12-04-2004, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-04-2004 @ 12:54 :
Lekker toch? Even weg van alles, zien we die wederhelft daarna wel weer een keer. Moet je wel een beetje monogaam zijn.
Dat is natuurlijk wel zo, maar over het algemeen ben je na je studie toch meer op zoek naar een nieuw huisje en dat soort dingen? Het kán natuurlijk wel, maar het lijkt mij handiger om zoiets na de zesde te doen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 12:09
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 12-04-2004 @ 12:52 :
nej dan zou ik ook niet gaan reizen nee, maar anders mss wel, al is het wel lekker om gelijk geld te gaan verdienen.

Citaat:
Wel als je bent blijven zitten in v4
maar ik ga wel over hoop ik
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 12:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bij ons op school is 5V stukken zwaarder dan 4V maar de 6e is dan wel weer wat makkelijker dan de 5e, zeker in de eerste periode, daarna is het weer ongeveer gelijk.
Oud 12-04-2004, 12:31
Verwijderd
na je studie kun je ook nog reizen, en dan heb je er meer tijd voor + je hebt meer ervaring en waarschijnlijk ook meer geld
ik zou niet gaan reizen na de middelbare school, het lijkt me fantastisch om te doen, maar dan nog gaan studeren lijkt me ook weer zo moeilijk als je net al die fantastische plaatsen hebt gezien en dan naar zo'n lelijke rot universiteit moet in het lelijke rot nederland
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 13:00
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Reizen klinkt leuk hoor, maar waar zou je dat is godsnaam van moeten betalen? De gemiddelde student heeft na zijn studie een schuld, of iig geen vette bankrekening. Ook nu neem ik aan dat je niet duizenden euro's spaargeld hebt dat je daaraan wilt uitgeven. Dan zou je eerst een tijd moeten gaan werken om vervolgens al dat geld uit te geven.

Citaat:
Bij ons op school is 5V stukken zwaarder dan 4V maar de 6e is dan wel weer wat makkelijker dan de 5e, zeker in de eerste periode, daarna is het weer ongeveer gelijk.
Mijn ervaring is dat de vierde een eitje was, de vijfde ook maar de zesde ben ik een beetje onderuitgegaan (van gemiddeld een 7.8 naar een 6.8). Maar dat kan ook komen doordat ik dit jaar niet veel zin in alles had. Het was veel stof en herhaling dit jaar .
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 14:52
NN
NN is offline
Ik had eigenlijk na VWO3 in de TF drie jaar vakantie voordat ik ging studeren. En nu heb ik al weer twee jaar min of meer vakantie.
Oud 12-04-2004, 15:17
fractuur
fractuur is offline
Ik ken toevallig twee jongens die nu een jaar 'niets aan het doen zijn', en die zijn echt niet meer te motiveren voor het universitair. Als ik jou was zou ik gewoon doorgaan, je masters kan je altijd nog in het buitenland doen toch?
Oud 12-04-2004, 17:03
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Nee, dat niet, naar mijn mening is V5 absoluut het zwaarst
Oud 12-04-2004, 17:11
Luna
Luna is offline
Citaat:
lucy48 schreef op 12-04-2004 @ 18:03 :
Absoluut mee eens. En ik ga zekerweten een jaar 'vrij' nemen als ik klaar ben met mn vwo. Vrij is misschien een groot woord, ik wil vrijwilligerswerk gaan doen in Afrika/Zuid-Amerika.
Oud 12-04-2004, 18:05
Verwijderd
Citaat:
hellup, ik vind het nu al super zwaar. Mss heb ik wel als voordeel dat er al veel vakken afgesloten zijn bij mij op school. Maar ik kan me dus nog op een flink portie voorbereiden
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 18:25
Gimme more beer
Citaat:
Nah, iets meer werkstukken, maar echt zwaar is het niet... Tot nu toe het eenvoudigste jaar van alle 5 die ik gehad heb...
Oud 12-04-2004, 18:27
Gimme more beer
Citaat:
perseus schreef op 12-04-2004 @ 13:06 :
Dat is natuurlijk wel zo, maar over het algemeen ben je na je studie toch meer op zoek naar een nieuw huisje en dat soort dingen? Het kán natuurlijk wel, maar het lijkt mij handiger om zoiets na de zesde te doen.
Nah, dat huisje krijg je toch niet, kun je beter flink wat ervaring opdoen in het buitenland, hier weer in een kutkamertje gaan zitten, fulltime werken en dan een huis zoeken.
Oud 12-04-2004, 18:52
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
ik ga een jaar 'vrij' nemen na mn examens, ik ga eerst een paar maanden werken en dan een half jaar vrijwilligerswerk doen, in afrika.
Oud 12-04-2004, 19:01
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
5vwo is een ramp. Er wordt zó slecht gescoord bij ons nu.. -vier voldoendes bij bio vorige week in de parallelklas -
Oud 12-04-2004, 20:41
Verwijderd
hmm, ja kwil iig gaan werken, en kwil graag voor een paar maanden tussenuit. Enne als ik al dat niks doen zat ben, hoop ik dat ik gemotiveerd ben om te gaan studeren, want op dit moment heb ik het toch redelijk gehad met school
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 22:05
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 12-04-2004 @ 21:41 :
hmm, ja kwil iig gaan werken, en kwil graag voor een paar maanden tussenuit. Enne als ik al dat niks doen zat ben, hoop ik dat ik gemotiveerd ben om te gaan studeren, want op dit moment heb ik het toch redelijk gehad met school
Maar dan ga je natuurlijk wel iets studeren wat je leuk vindt
Oud 12-04-2004, 22:09
Verwijderd
Citaat:
lucy48 schreef op 12-04-2004 @ 23:05 :
Maar dan ga je natuurlijk wel iets studeren wat je leuk vindt
en daar moet ik ook nog achterkomen
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 06:11
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
gewoon dat jaar vrijnemen..
in een jaar kun je jezelf weer op een rijtje zetten en motiveren; daarna wil je als het goed is weer gaan studeren (had ik tenminste wel: werken kan altijd nog). Een jaartje eerder afstuderen heeft geen enkele zin als je je studie met tegenzin hebt gedaan: dan heb je 4/5/...jaar jezelf niet prettig gevoeld, dus ben je zoveel jaar kwijt ipv 1. Ik denk zelfs dat je de "studie-achterstand" wel in zult halen als je weer echt gemotiveerd bent. Dat beginnen na een jaar valt eventjes tegen, maar moet niet overdreven worden, vind ik
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 09:00
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Ik zou geen jaar vrij nemen. De universiteit is zowiezo ontelbaar keer leuker dan de middelbare school dus dat je de middelbare school zat bent is geen argument om niet te gaan studeren. En als hoe langer je de gang naar de universiteit uit stelt, hoe moeilijker het wordt om er toch aan te beginnen. En na die 2-3 maanden vrij na je examen ben je dat lanterfanten echt meer dan beu hoor.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 09:27
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 12-04-2004 @ 23:09 :
en daar moet ik ook nog achterkomen
Dat had ik inderdaad ook. En nu het jaar bijna om is, weet ik het nog steeds niet
Oud 13-04-2004, 10:04
Verwijderd
Ik geloof niet zo in schoolmoe zijn. Wie zegt dat school volgen altijd maar 'leuk' of 'makkelijk' moet zijn? Alle mensen die ik ken die ertussenuit zijn gegaan, zijn daarna gestopt, niet meer op hun eigen niveau aan de slag gegaan of hebben gefaald. Ik zou gewoon doorgaan.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 10:18
The0
The0 is offline
Citaat:
Persoonlijk vond ik vwo5 met AFSTAND het rotste jaar. Honder-en-één werkstukken, toetsen, TE veel les, alles ging door mekaar.. Maarja ben erdoor en heb over een paar weken mijn eerste examen
Oud 13-04-2004, 10:44
Gimme more beer
Citaat:
fractuur schreef op 12-04-2004 @ 20:01 :
5vwo is een ramp. Er wordt zó slecht gescoord bij ons nu.. -vier voldoendes bij bio vorige week in de parallelklas -
Is bij ons ook, terwijl ik het echt een makkelijk jaar vind.

Beetje handig doen met werkstukken enzo
Oud 13-04-2004, 10:45
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 13-04-2004 @ 11:04 :
Ik geloof niet zo in schoolmoe zijn. Wie zegt dat school volgen altijd maar 'leuk' of 'makkelijk' moet zijn? Alle mensen die ik ken die ertussenuit zijn gegaan, zijn daarna gestopt, niet meer op hun eigen niveau aan de slag gegaan of hebben gefaald. Ik zou gewoon doorgaan.
Och... Ik ben altijd al schoolmoe geweest. Als ik op tijd een studie vind, ga ik wel gewoon door hoor. Anders zoek ik wel een andere oplossing...
Oud 13-04-2004, 11:25
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
ik vond van wel, ik vond 5v echt makkelijk. vond 4v ook niet moeilijk eigenlijk, doe nu 6v en ik vind dit eigenlijk wel t kutst (want nu moet ik ineens wat gaan doen, bleh)
Oud 13-04-2004, 13:18
thunder110
thunder110 is offline
Ik heb ook (onbedoeld) een 'jaar' vrijgenomen na het VWO, door een verkeerde studiekeuze. Ik heb nu de tijd om mijn rijbewijs te halen, boeken te lezen en ondertussen spek ik mijn spaarrekening behoorlijk. Ook kijk ik nu veel serieuzer naar het maken van de studiekeuze (nog een jaar niet leren overleef ik niet), en ik kan ook zeggen dat ik niet kan wachten om in september weer te beginnen.

Geen probleem dus voor mij, een jaartje stoppen.
Oud 13-04-2004, 14:01
Jellientje
Jellientje is offline
Als je een jaar te lang lijkt, kun je op sommige scholen ook halverwege het jaar beginnen. & dan het andere halve jaar reizen (zorg wel voor genoeg geld!!) of een leuke baan zoeken.
succes!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 18:24
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
vizz schreef op 12-04-2004 @ 18:11 :
Absoluut mee eens. En ik ga zekerweten een jaar 'vrij' nemen als ik klaar ben met mn vwo. Vrij is misschien een groot woord, ik wil vrijwilligerswerk gaan doen in Afrika/Zuid-Amerika.
cool, dat is dus ook mijn plan (afrika)
heb je al gezocht naar organisaties etc?
ik heb al wel wat rondgekeken maar ze vragen vaak ervaring in onderwijs/gezondheidszorg etc, en ik heb wel een béetje ervaring int onderwijs, maar niet officieel/genoeg.. :/
Oud 13-04-2004, 21:09
Luna
Luna is offline
juh, ik ken een paar organisaties die interessante programma's hebben. Bijv. activity international
Een vriend van mij was hiermee naar equador geweest voor 4 mnd. en zijn verhalen en foto's waren echt gewéldig.
Ervaring is niet echt vereist geloof ik. Maar ik heb sowieso wel ervaring met kinderen, werk al 2 jaar (vrijwillig) met gehandicapte kinderen en mn plan was om in n weeshuis of inrichting voor kinderen te gaan werken.
edit: ik ben echt al 2 jaar aan het zoeken naar dit soort dingen, ik kan niet wachten.
Oud 13-04-2004, 21:18
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
wat vet
ik had wat organisaties gevonden waarbij je overtuigd gristen moest zijn en er een kledingcode was (geen knieen en schouders) en daar zat ik eeecht niet op de wachten
ik wil iets gaan doen met onderwijs daar, of straatkinderenopvang ofzo, ouders zitten beiden in het basisonderwijs en ik loop vrij vaak dagen mee bij hen
ik heb er echt zooo'n zin in. !
btw tnx voor link
Oud 13-04-2004, 21:21
Susanne
Susanne is offline
Ik zou het zelf ABSOLUUT niet doen, ik heb veel te veel zin om te gaan studeren, al ongeveer een jaar heb ik zo'n gevoel van dat ik er niks meer aan vind op school.. Vrienden van mij zijn het wel van plan, ik denk wel dat je met jezelf moet afspreken dat het bij 1 jaar/deeljaar blijft, ik weet niet of ik dat zelf wel zou kunnen eigenlijk
Oud 13-04-2004, 21:38
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
Susanne schreef op 13-04-2004 @ 22:21 :
Ik zou het zelf ABSOLUUT niet doen, ik heb veel te veel zin om te gaan studeren, al ongeveer een jaar heb ik zo'n gevoel van dat ik er niks meer aan vind op school.. Vrienden van mij zijn het wel van plan, ik denk wel dat je met jezelf moet afspreken dat het bij 1 jaar/deeljaar blijft, ik weet niet of ik dat zelf wel zou kunnen eigenlijk
ik wel denk ik, ik denk zelfs dat ik na een jaar écht weer heel graag wil leren
want dat heb ik al in de zomervakantie
Oud 14-04-2004, 15:34
Verwijderd
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 12-04-2004 @ 10:44 :
Bovendien kan ik me voorstellen dat na een jaar "vrij" weer gaan studeren nog moeilijker wordt. Bovendien is het voor mijn gevoel dan ook een verloren jaar, want veel zal je dan niets bereiken aangezien je instelling is iets wat niet zo snel veranderd.
Dat is niet in alle gevallen zo. Ik wilde altijd al graag studeren, maar niet meteen aan de middelbare. Ik heb een jaartje vrij genomen, en veel geleerd, vooral zaken die je niet op school leert. Het werken was juist een grotere motivatie voor mij om te gaan studeren, vanaf me 18e werken tot mijn pensioen zag ik niet zitten Zelfs daarna ben ik me nog gaan oriënteren, ik wilde wel proeven van het studeren, maar nog niet voor het echie het gaan doen. Door omstandigheden ben ik pas vorig jaar begonnen, super gemotiveerd en veel zin in. Dat had ik absoluut niet na mijn eindexamen, toen was ik ook schoolmoe. En geloof me, zo'n jaar hoeft helemaal niet verloren te zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 02:23
Prudentulo
Prudentulo is offline
Citaat:
Milk schreef op 14-04-2004 @ 16:34 :
Ik heb een jaartje vrij genomen, en veel geleerd, vooral zaken die je niet op school leert.
Met het verschil dat ik m'n papiertje nog niet heb, maar dat komt eraan ..
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 20:44
Philemon
Philemon is offline
Citaat:
fractuur schreef op 12-04-2004 @ 20:01 :
4 maar? Hmm...daar doen ze het voor in onze klas..
Bleven er bij jullie btw ook zo'n stuk of 10 mensen zitten in 4V? ( We houden er na dit jaar nog maar 25.. )
Oud 24-04-2004, 12:05
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
ga het denk wel doen hoor.. jaartje vrij nemen..
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 12:50
Veldheer
Veldheer is offline
Niet doen. Eerst eens gaan studeren. Daarna kan je altijd nog verder kijken.

En als je dan toch van plan bent om een jaar er tussenuit te gaan, ga dan niet niets zitten doen. Ga dan werken of reizen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten