Keuren maar, eerste "serieuze verhaaltje" dat ik heb ingestuurd maar heb het toch voor de fun gedaan (hé Charlotte

)
De eerste zonnestralen van het jaar doen m’n gezicht gloeien, een koel briesje waait me tegemoet. In een oase van groen droom ik van verre reizen naar onbewoonde, tropische stukjes hemel op aarde. In de verte hoor ik iemand dichterbij komen. Ik doe mijn ogen open. Daar sta je, mijn trouwe vriend, mijn rots in de branding. Je vleit je tegen me aan, ik voel je sterke lichaam tegen het mijne. Dromend woel ik door je ruwe haar …wat is het leven zalig!
Zeven jaar geleden kwam ik je voor het eerst tegen. Je ogen lieten me niet los, ze volgden me, leken zo hulpeloos, maar toch onweerstaanbaar.Je blik kleedde me niet uit maar toch voelde ik me naakt, je leek m’n hele ik te doorzien. Ik kon je daar onmogelijk zo in de kou laten staan. Mijn huis was lekker warm, jij rilde over je hele lichaam. Meteen was ik verkocht, en jij ook.
Van mijn warme huis maakte jij een thuis. Nu ben ik een volwassen vrouw, ik moet hard werken en geld verdienen, maar als ik thuis kom sta jij altijd voor me klaar. We zijn voor elkaar geboren, ik wil je nooit meer kwijt.
Je hoofd ligt op mijn schouders, ik voel je adem in mijn gezicht. We rollebollen door het gras, en genieten van elkaar. Het zachte briesje wordt een kille wind. We besluiten op te staan en een wandeling door het park te maken. Jij loopt naast mij en kijkt me met je betoverende ogen aan, ik voel de lentekriebels in mijn buik hevig te keer gaan. Jij houdt van wandelen, ik hou van jou.
Tenslotte komen we aan bij een zacht kabbelend beekje. De dartele visjes flitsen in het water. Jij kan je niet bedwingen en springt er ook in. Ik blijf op het droge en bewonder je atletisch gebouwde lichaam. Een half uur later kom je uitgeput naast mij liggen; de visjes waren te snel om te pakken te krijgen. Door jezelf droog maken maak je mij nat, nu krijg ik het kou en wil naar huis. Bovendien stink je naar rioolwater en moet je in bad.
Jou in bad steken is geen leuk karwei. Je spartelt tegen en begint te janken. Al snel staat de hele badkamer onder water, ben ik drijfnat en hang jij nog onder de shampoo. Ik word kwaad en jij kijkt me met opstandige, verongelijkte ogen aan.
Na een uur plof ik geïrriteerd in de zetel neer. Even later probeer je voorzichtig je nog vochtige hoofd op mijn schoot te leggen. Ik duw je weg en jij kijkt me droevig aan. Meteen krijg ik spijt en druk je zacht tegen me aan; mijn hond, mijn beste vriend.